Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kun äiti ei päästä puolitoistavuotiasta poikaansa hetkeksikään yli puolen metrin päähän itsestään, lässyttää koko ajan lapselle, paapoo ja pitää sylissä. Kun joku muu, kuin oman perheen jäsen katsoo lasta muutaman metrin päästä, ja kysyy vaikka nimeä lapselta, lapsi alkaa huutaa kuin hyeena.

Ja äiti vaan sössöttää, että tää nyt vaan on näköjään vähän herkkä ja tää meidän poika vierastaa. Miksiköhän? Miksi tehdä lapselle karhunpalvelus?

Kommentit (9)

alkaa vierastamaan ja huutamaan, niin miksi äiti sitten käy istumaan liimautuen lapseen ja hänen leikkiinsä, eikä anna mitään mahd. lapselle olla edes kahden metrin päässä itsestään

Voi kuule, meidänkin lapset samanlaisia eikä ole paapottu. Se on se luonne näetkös? Uskotko että ihmisiä on erilaisia, toimittiinpa heidän kanssaan tavalla tai toisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän tyttö aloitti vierastamisen 4 kk iässä ja on enemmän tai vähemmän jatkanut sitä tähän päivään (1v3 kk). Nykyään tyttö on jo vähän rohkeampi, kunhan saa rauhassa ensin tutustua paikkaan ja tilanteeseen niin sitten helpottaa ja meininki on kova.

Emmekä tosiaan ole olleet neljän seinän sisällä tai äiti höösää koko aikaa vieressä. Jollain kestää vähän kauemmin " lämmetä" kuin toisilla ja sille ei voi mitään muuta tehdä kuin antaa lapsen ottaa aikansa tilanteeseen ja ihmisiin tutustumiseen - siihen saakka äiti on lähellä ja tyttö saa lähteä ITSE tutustumaan kunhan on siihen valmis.

Ja minun mielestäni vierastaminenhan on vain ja ainoastaan fiksun lapsen tunnusmerkki, huolissani olisin jos lapsi EI vierastaisi... ;)

Mutta pointti oli se, että kukin tahdillaan - jotkut tarvitsevat äitiä siihen tutustumisvaiheeseen enemmän kuin toiset.

Appiukkoa kaikkein pahiten. Poika itkee heti, kun ukki lähestyy tai äiti loittonee noissa tilanteissa. Ehkäpä ap:n kertoma äiti toimii samoin kuin minä ja osaa ennakoida tilanteen. Lasta kun ei noissa tilanteissa kannata karaista, vaan antaa sen tutustumisen tapahtua ennemmin " paapovassa" ilmapiirissä.

Toista ukkia poika ei vierasta. Näkevät yhtä tiheästi kuin appea, mutta tämä ukki vaan osaa ottaa pikkumieheen paremman kontaktin. Lyhyen alkulämmittelyn jälkeen ovat mitä parhaimmat ystävykset. Tähän ei appi kykene, joten vierastaminen jatkuu koko kyläilyajan.

Minäkin olin nuorimpani lähellä koko ajan niin kauan kuin hän ujosteli ja arasteli viereita. Vähitellen liiallinen ujous hälveni, kun lapsi sai rauhassa ja turvallisesti tutustua uusiin ihmisiin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat