Seuraa 

Olin tänään yksityisellä lääkärillä alkuraskauden ultrassa. Mulla saattais olla viikot 5+2 menoossa, hiukka epävarma, kun kierto ollu epäsäännöllinen. Lääkäri laski sen olevan 6+1. Jokatapauksessa sanoi, että vaikuttaa tuulimunaraskaudelta, koska ei nää sikiöhahmoa raskauspussin sisäällä. No, olen nyt sitten koko päivän ollut netissä, ja olenko täysin väärässä, että vielä sielä ei pitäisikään näkyä muuta kuin raskauspussi, koska olen niin alussa?

Ensi viikko olisi lomaa, ja sitten vasta aika Jorviin.. Miten muilla tuulimunaraskaus on selvinnyt, ja millä viikoilla?

Jännä, kun kaikki oireet on, ja väsymyskin vain voimistuu..

Taidan tulla hulluksi, kun juoksen kokoajan vessassa tarkistamassa milloin verta tulee...

Kommentit (4)

Sain kyllä lähetteen Jorviin. Varmaan ajatteli, että kun kerran kolme lasta jo on, niin ei sillä niin väliä..

Toivotaan, että lääkäri väärässä. On niin iso tunne, että raskaana ollaan..

Vaikka hoitaja sanoi että tässä vaiheessa ei kyllä vielä paljon mitään näy. Ja sinä olet ollut melkein viikon aikaisemmin ultrassa...

Minulla oli keskenmeno viime kesänä. Silloin lääkäri epäili myös tuulimunaa (ei ollut kuitenkaan). Kaksi asiaa jäi kuitenkin tähän liittyen mieleen. Ensinnäkin lääkäri sanoi että näin alussa muutama päiväkin merkitsee isoa muutosta alkiossa. Toiseksi, ihan tarkkaa hedelmöitysaikaa ei voi tietää muuten kuin alkion siirrossa.

Toivotaan siis että lääkärisi oli väärässä. Ihmettelen tosin että jättikö hän sinut tuon kommentin kanssa vain yksin ihmettelemään asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan hyvin on mahdollista, että raskaus on vasta niin alussa, ettei mitään näy siksi. Itse kävin varhaisultrassa seitsemännellä viikolla (tai niin luulin). Ultrassa ei näkynyt mitään muuta kuin pieni sikiöpussi - edes ruskuaispussista ei saatu varmaa kaikua. Tuulimunaepäily oli siis vahva, lääkäri ei paljon toivoa uskaltanut antaa.

10 päivää myöhemmin oli tarkistusultra, jonne menin aika varmana siitä, että lähete kaavintaan odottaa. Ilo oli mieletön, kun ultrassa näkyikin 14 mm papunen! Lääkäri arvioi tarkistusultrassa sikiön iäksi 7+2, mikä tarkoittaa sitä, että todellisuudessa ekassa ultrassani olin viikoilla 5+6. Ja silloin ei siis vielä näkynyt yhtään mitään.

Tiedän, kuinka vaikeaa odottaminen on. Muistan kuinka tuskaiset omat 10 päivääni olivat. Kaikki voi kuitenkin kääntyä vielä hyväksi, joten toivotan kärsivällisyyttä ja tsemppiä - ja ennen kaikkea onnellista odotusta!

t. Tassu rv 17

Viikkoja kasassa 7+6. Kaikki alkoi siitä kun alkoi tulla rusehtavaa vuotoa, joka sitten muuttui kirkkaaksi vereksi. Lääkäri ultrasi ja sanoi että näillä viikoilla sikiön koko pitäisi olla 15mm ja minulla kohtu oli vain 11mm.. Sikiötä ei ollut missään, pelkkä ruskuaispussi ja istukkaa oli ruvennut kehittymään.

Semmonen vaihtoehto kuulemma on myös, että jos raskaustestistä, siis plussasta on alle kolme viikkoa, sikiö ei vielä näykään/erotukaan. Minulla tuota mahdollisuutta ei nyt valitettavasti ollut, mutta toivon että näin on sun kohdallasi!!!

Tuolla oli mun mielestä valaisevaa informaatiota asiasta:

http://metku.net/~pesu/tuulimuna.php

Niin ja vielä, raskaustesti näyttää plussaa ja oireet on niinkun normaalissa raskaudessa tuulimunaraskaudessa.

Tsemppiä!!

sk2811:

Lainaus:

Olin tänään yksityisellä lääkärillä alkuraskauden ultrassa. Mulla saattais olla viikot 5+2 menoossa, hiukka epävarma, kun kierto ollu epäsäännöllinen. Lääkäri laski sen olevan 6+1. Jokatapauksessa sanoi, että vaikuttaa tuulimunaraskaudelta, koska ei nää sikiöhahmoa raskauspussin sisäällä. No, olen nyt sitten koko päivän ollut netissä, ja olenko täysin väärässä, että vielä sielä ei pitäisikään näkyä muuta kuin raskauspussi, koska olen niin alussa?

Ensi viikko olisi lomaa, ja sitten vasta aika Jorviin.. Miten muilla tuulimunaraskaus on selvinnyt, ja millä viikoilla?

Jännä, kun kaikki oireet on, ja väsymyskin vain voimistuu..

Taidan tulla hulluksi, kun juoksen kokoajan vessassa tarkistamassa milloin verta tulee...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat