Seuraa 

Eli meillähän on nyt puoli vuotias metformiinilla "tehty" vauva.

Viime vuoden keväällä kävin gynellä lapsettomuusasioissa. Edellisistä kuukautisten alkamisesta oli tuolloin kulunut 3vkoa ja gyne totesi että kierto on vasta alusta eikä munasolua näy. Totesi myös lievän PCOn. Aloitin seuraavana päivänä metut (kaksi tablettia päivässä) ja tasan neljä viikkoa siitä raskaustesti oli positiivinen. Eli en edes ehtinyt aloittaa clomeja vaikka nekin oli määrätty seuraavaan kiertoo aloitettavaksi.

Tuolloin lääkäri sanoi että metformiini on lähinnä tukilääke mulle noihin clomeihin ja se voisi auttaa painonpudotuksessakin. Käski myös syömään metuja niin kauan kuin raskaustesti positiivista näyttää (enhän kuitenkaan ehtinyt kauaa syödä) eli siis sain kuvan että kyse ei ole mistään kovin rankasta lääkkeestä vaan että mun on hyvä syödä niitä ihan ylipaino-ongelmaankin.

Raskauden jälkeen on ollut neljät kuukautiset ja kierrot on olleet pitkiä. Uutta vauvaa on yritetty koko ajan (tosin ei mitenkään hampaat irvessä). Mulle jäi puolitoista pakettia vielä metuja tuolloin vuosi sitten eikä päiväyskään ole umpeutumassa. Mietinkin että tohtitisiko tässä aloittaa ne uudestaan ominpäin kun terveydentilassa (ja pco:ssa) ei ole mitään muuttunut? Jos ottaisi vaikka vaan yhden päivässä. Jos ei ne auta niin menisi sitten taas kun on vuosi yritystä täynnä gynelle. Vai miltä ajatus teistä kuulostaa?

Kannattaako ne aloittaa kierron alussa? Miten muut olette aloittaneet?

Niin ja terveisiä kovasti kaikille vanhoille tutuille jotka satutte tämän huomaamaan. Olen ollut tosi laiska kirjoittamaan enää tänne vaikka erityisesti enskojen pinkkaa olen täällä lapsettomuuspuolellakin lukenut tasaisin väliajoin pitäen peukkuja kaikille jotka siellä vielä joutuu olemaan.

T. Juli + neiti puolivuotias

Kommentit (2)

Eiköhän ne metut voi aloittaa ihan milloin vaan.

Itse aloin syödä niitä nyt keväällä tukilääkkeeksi raskaustestin jo näyttäessä plussaa. Söin rv12 asti. Lääkkeen vaikutuksesta raskauden alkamiseen ei edes ole mitään kovin kovaa tieteellistä näyttöä vielä olemassa; joillekin auttaa, joillekin ei, mutta vielä ei tiedetä miksi näin on.

Mulla on pco ja endometrioosi. Aloin syödä metuja syksyllä 05 lääkekokeilun yhteydessä, ja menkat säännöllistyi heti. 8kk myöhemmin tulin raskaaksi, tyttö on nyt 1v9kk. Tuohonkin raskauteen söin tukilääkkeenä metuja 12 viikkoa. Syynä tähän yksi keskenmeno rv12 6/04, jonka jälkeen siis turhaa yritystä yli 2 vuotta.

Nyt uusi raskaus alkoi 2kk e-pillereiden lopetuksen jälkeen. Käytin niitä 6kk endometrioosin pitämiseksi aisoissa.

Lykkyä tykö.

//Aliina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat