Seuraa 

Muistan lukeneeni puolella silmällä, että Tuttelissa ja Nan-äidinmaidonkorvikkeessa olisi käytössä havaittu eroja. Molemmat ovat maitopohjaisia, enkä pikaisella silmäyksellä kaupassa huomannut tuoteselosteissa mainittavampia eroja, joten onkohan kysymys enemmänkin mieltymyksistä, vai onko sinulla ihan konkreettisia kokemuksia jomman kumman tuotteen puolesta tai vastaan ?

Olen itse laktoosi-intolerantti, samoin 7-vuotias esikoisemme, joten saattaa hyvinkin olla odotettavissa, että vauvamme kärsii vielä samasta vaivasta. Tarkoittaako tämä sitä, että meidän pitäisi siirtyä jonkin muun korvikkeen käyttöön ?

kirsi-mama ja jenna

Kommentit (19)

Minä en ole Tuttelia kokeillut; meilläkin on käytetty NAN:ia, mutta vastaavanlaisia pahanhajuisia ja runsaita pulautteluja meillä aiheutti SemperBaby, kun kokeilin sitä pari purkillista, kun NAN Standardin valmistus lopetettiin. Ajattelin, että josko siirtyisi halvempaan, kun ihan samaa kuin aiemmin, ei ollut enää tarjolla. Ei sitten siirrytty ainakaan Semperiin, enkä tämän kokeilun jälkeen ole uskaltanut Tutteliakaan kokeilla.

Jauhe annostellaan korvikkeen sekaan. Itse tein näin, nanni pulloon, pullo mikroon, jauheet lämmitettyyn maitoon ja eikun vatkaamaan :) Joskus oli myös tilanteita että maitoa ei pystynyt lämmittämään, esim. pidemmällä automatkalla. Jauhe siis sekoittuu hyvin myös huoneenlämpöiseen nesteeseen.

Ihan alussa kun aloin sakeuttajaa käyttämään niin muistaakseni laitoin kaksi mitallista/100ml, joskus ehkä enemmänkin ja vauva pystyi juomaan sen tavall. maitotutista. Kannattaa kuitenkin kokeilla, mikä paksuus sopii omalle vauvalle. Meillä pulauttelu johtui osaltaan myöskin maidon hillittömästä hotkimisesta, joten kun juotava oli pikkusen paksumpaa niin neiti joi ja nieli sitä hitaammin.

Toivottavasti näistä tiedoista oli hyötyä. Niin ja Zimpura, jos vauvasi pulauttelee paljon ja posket helottaa, niin onko allergian mahdollisuus poissuljettu? Meillä neuvolassa silloin sanoivat, että jos tulee pulauttelun lisäksi iho-oireita niin pitäisi tutkia tarkemmin.

p.s. kannattaa varautua siihen että joka apteekissa tuota jauhetta ei ole. Täällä Kotkassa parissakin apteekissa oltiin aivan huuli pyöreänä kun ainetta kyselin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä poika on vielä ainakin tissivauva,lisämaitoa saa hieman..

joten ei auta meitä..mutta jos tässä joutuu siirtymään maidon vähetessä korvikkeeseen,niin tuliko siitä juomasta niin paksua,että vaatii esim. vellitutin tms??

kiitos jo etukäteen,jos viitsit vastata :)

Annoin aluksi meidän pojalle Tuttelia kun tarvitsi lisämaitoa mutta sai siitä mahakipuja ja ilmavaivoja. Joku sitten suositteli Nannia ja se sopikin pojan vatsalle. Neuvolassa sanottiin että Tuttelissa on enemmän proteiinia ja siksi se ei sovellu kaikille. Nyt poika on reilut 4kk ja jo noin kuukauden ajan olen antanut myös Tuttelia eikä nyt ole tullut mahavaivoja.

Esikoinen joi Nania ja silloin ei Tutteli sopinut. Nyt tämä kuopus saa vatsan ihan kovalle Nanista, Tutteli taas pitää kakan normaalina maitokakkana. Kuopus ei kyllä ole kärsinyt pulauttelusta siinä määrin kuin esikoinen, joten en tiedä noista Tutteli-pukluista.

Mielenkiintoista muuten, että vauva ehti juoda pari viikkoa sitä vanhaa Nania, standardia ja siitä ei vatsa mennyt kovalle. Kun siirryttiin uuteen Nan1:een niin kakka muuttui ja vauvakin myös muuttui itkuisemmaksi. En ole jaksanut selvittää koostumuksia tms., koska Tutteli kuitenkin sitten sopi ja siirryimme suosiolla siihen.

Meillä poika on juonut tuttelia kolmikuisesta lähtien eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Nan sen sijaan aiheutti ja aiheuttaa hirmuisen huudon...

Mä en ole tuollaista standardia nähnytkään, mutta siis joo, ei ole periaatteessa eroa NANin ja Tuttelin välillä, mutta minusta Tutteli haisee pahalle (kuin navetalle!), joten käytämme mieluummin NANia.

täällä tehty Tuttelin ja NANin välillä juuri samoja havaintoja:

Tutteli aiheutti enemmän puleuttelua ja pulautukset haisi ihan karmealle. NAN ei haise oikeastaan juuri millekään (ainakaan verratessa Tutteliin) ja ei myöskään pulaututa niin paljon.

Minusta meidän vauvalla oli myös ilmavaivoja enemmän Tuttelin käytön aikana.

kävin ohimennen jo kysymässä apteekista tuosta jauheesta, eikä tosiaan tienneet siitä mitään.

Katsoivat koneelta ja sitä olisi saanut kyllä seuraavaksi päiväksi tilattua.

Poskien punotuksen luulen johtuvan korvikemaidosta, meillä käytetään baby sempiä.

Meille paras korvike näytti olevan tuo nanin standart, joka siis poistettiin jo valikoimista, ja näistä muista ei näytä käyvän mikään :(

Nyt sitten apteekista kysyin löytyisikö niiltä jotain vastaavanlaista korviketta kuin nan standart oli, eli ilman öljyjä oleva maito, lupasivat selvittää asian minulle.

Mutta tarkoitus olis ottaa ens viikolla tuo pulauttelu ja poskien punoitus neuvolassa puheeksi, toivottavasti on vain ohimenevä juttu.

kati-elina:

Lainaus:

Tyttö pulautteli rankasti kuitenkin ja siihen sain avun maidonsakeuttaja jauheesta(Nutriton Instant), jota löysin apteekista ja se todella oli helpottavaa.

[b]kertoisitko[/b] tuosta tuotteesta lisää,onko reseptillä saatavaa ja miten käytetään?

Meillä kun poika pulauttelee ihan kauheasti,niin heräsi kiinnostus..

neuvolasta sanottiin että nanni ois masulle parempaa,tiiä sitten?! itse oon antanu nannia (1) ja koitettiin tuttelia josta seuraili pulauttelua,samoin nyt myöhemmin kokeilin tutteli jauhetta joka aiheutti pulauttelua paljon ja nanni ei. nyt oon antanu nanni 2 ja pulauttelu pysyy kurissa :)

k.h.p ja likka 5kk

Meidän tytölle annettiin jo laitoksella lisämaitoa ja se oli tuttelia. Neiti pulautteli kovasti ja vaihtoivat siellä heti NAN:iin. Kun sitten oma maito ei riittänyt ollenkaan, niin jatkoimme NANnilla ja hyvin on neiti kasvanut, nyt 11,5kk ja juo reippaasti tavallista rasvatonta maitoa :)

Tyttö pulautteli rankasti kuitenkin ja siihen sain avun maidonsakeuttaja jauheesta(Nutriton Instant), jota löysin apteekista ja se todella oli helpottavaa.

Mutta nyt jo poikkesin aiheesta :)

Mukavia talvipäiviä!

Vastaan nyt tähän pinoon, jos käyt lukemassa.

Eli: NUTRITON INSTANT-jauhetta saa apteekista ilman reseptiä. Eräs tuttavani on töissä lastenosastolla ja heilläkin on mm. kyseistä jauhetta käytössä.

Jauhe annostellaan joko kylmään tai lämpimään juomaan. Lämpimään se sekoittuu paremmin. Parhaimman määrän saat kokeilemalla itse.

Pakkauksen ohje:

" Sekoita kaksi tai neljä tasalaitaista mittalusikallista(mukana pakkauksessa) Nutritonia/100ml nestettä riippuen siitä kuinka sakeaa juomasta halutaan. Ravista tai vatkaa juomaa noin minuutin ajan. Anna juoman seisahtaa lopuksi puolisen minuuttia."

Varmistin myös jauheen " turvallisuuden" lastenlääkäriltä, vaikka tuoteselosteessa lukeekin, että voidaan käyttää myös imeväisille. Pakkaus maksaa n. 5¿ ja meillä se riitti kuukauden verran. Ja se todellakin toi avun. Testasin meinaan ensin vellillä, että johtuuko pulauttelu ns. liian lirusta juomasta ja velli pysyi hyvin sisällä. Siispä tein tuolla sakeuttajalla maidosta hieman paksumpaa ja jes! pulauttelu väheni yli puolella :) Ja kun tyttö kasvoi, niin vähensin jauheen määrää ja lopulta jätin kokonaan pois, kun suolisto kehittyi. Helpotti sekä vauvaa, että äitiä :) ja ilmeisesti siinä ei ole sivumakua kun meidän neidille kelpasi oikein hyvin.

Kannattaa toki kokeilla. Toviottavasti saat siitä avun.

-Kati ja Siiri-neiti 11kk1vko-

Meillä pojan posket lehahtivat tulipunaisiksi, kun annoin Tuttelia (on saanut Nan standardia syntymästä saakka) ja kun aloin tarkastelemaan, niin Tuttelissa on kalaöljyä kuten myös Nan1 ja Nan2:ssa!

Nan standard on ainoa missä sitä ole ja senkin valmistus kohta lopetetaan, jee jee!!

T. Je_Ni & Lassi 4kk

Tutteli sopi pojallemme paremmin. Nan aiheutti hirveät ilmavaivat ja Tutteli ei mitään.. Eiköhän molemmat valmisteet ole ihan hyviä, toisille vaan sopii toinen paremmin ja toiselle toinen. Pulauttelua poikamme ei ole juuri koskaan harrastanut..

heippa!

Meillä ei tytölle käy oikein mikään korvike, pulauttelee ja posketkin ajoittain helottaa..

ajattelin jospa meillekkin olis apua tuosta maidonsakeuttajasta.

siis annostellaanko jauhe ihan korvikkeen sekaan vai kuinka??

zimppu ja tyttö 3,5kk

ja mikäli tuo pulauttelu- ja hajujuttu pitää tosiaan paikkansa, kuten monet teistä kirjoittivat, taidan minäkin siirtyä NANin käyttäjäksi ! meillä pulautellaan nimittäin aika paljon, ja jatkuvasti on korvan takana sellainen imelä haju.

Meidän lähikaupassa näytti olevan vain NAN 1 ja 2, ei standardia, joten sitä ei kannattane metsästää, mikäli tuotanto on loppumassa. Onko joku teistä lukenut tuoteselostetta tarkemmin, eli minkä takia 4 kk vanhana siirryttäisiin kakkosen käyttäjäksi ? Pikaisella silmäyksellä molemmissa paketeissa oli mielestäni samat takatekstit, eli mikä tuotteessa muuttuu ?

kirsi-mama ja jenna

Siis tämä on ihan hassu juttu mutta totta.

Olimme jouluna Suomessa lomalla ja kun annoin vauvalle Tuttelia niin pulauttelu lisääntyi selvästi ja se haju.....siis niin järkky hapan maito haju että meinasi mammaltakin tulla pulautus. Mutta NANilla ei mitään .Samoin kun ei minkään hajuisia täällä Englannissa eikä käydessämme Espanjassa tai Ranskassa. Mutta se tutteli haisi joka kerran. Tiedä sitten mistä johtuu, pitäisi varmaan soittaa Nestlelle ja Valiolle ja kysyä mistä heidän maitopohja tulee ja tietävätkö he eroja tuotteiden välillä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat