Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Se ärsyttää ja ällöttää! Olen tosi hyvä näyttelijä ja pystyn feikkaamaan tunteeni ja siis lapsi tai mies eivät tiedä tai koe todellisia tunteitani.

Olen " pullantuoksuinen" äitipuoli, mutta todellisuus on aivan muuta.

Sivut

Kommentit (41)

mukavaa että joku sanoo että tällaiset tunteet ovat normaaleja. Niinhän ne ovatkin, ehkä juuri lähiäitien on kuitenkin sitä vaikea ymmärtää. Ja joillakin on tosiaan on näin, että isä toimii pelkästään lapsenvahtina ja kommunikointi exän kanssa on todella vaikeaa. Exä uhkaa aina oikeustoimilla jne mukavalla, eikä mistään päästä sopuun. Toki exän mielenterveysongelmat vaikuttavat tähän käytökseen, mutta välillä/usein jaksaminen ja ymmärtäminen ovat täällä isän perheessä vähissä. Raskasta on, ehkä en olisi tätä valinnut, jos olisin tiennyt. Asiat siis pahenivat kun aloimme seurustella mieheni kanssa. Nyt meillä on myös yhteisiä lapsia, eikä tästä kuviosta niin vain enää lähdetä.. Toivoisin kuitenkin ymmärrystä myös meille etäperheille, kaikissa perheissä nämä asiat eivät vain toimi.

En ymmärrä, että joku joskus toisin väittää. Minusta on aivan inhimillistä, että ihminen välittää enemmän biologisista lapsistaan kuin toisten lapsista ja tämä on se syy, miksi uusperheet eivät vain voi missään tilanteessa eikä ikinä toimia. Joku lapsista on aina suuri häviäjä siinä tilanteessa. Tämä on karu fakta ja se ei muuksi muutu, valitettavasti. Asia pitäisi huomioida uusperheasioita pohtiessa. uusperhe voi vielä toimia, jos ei ole uusperheessä yhteisiä lapsia, eli että on vain sinun ja minun, jolloin kukin yrittää huolehtia omistaan. Yhteisten tullessa kuvioon mukaan, ei sinun lapsille jää tilaa. Ikävä fakta ja harmittaa kaikkien näiden lasten puolesta, jotka siihen tilanteeseen joutuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

juontaa siitä, ettet halua ajatella miehesi entistä elämää. Mustasukkainen ja katera siitä.

Luultavasti muiden mielestä lapsi on ihan tavallinen/ihastuttava lapsi.

hän jättää sut,löytää paremman naisen,jolla ehkä on myöskin lapsi/lapsia aiemmasta suhteesta.

Toivon ettänäin käy mahdollisimman PIAN!!! :D

raakileita ihmisinä ja surkeita tapauksia. Millainen tausta teillä oikein on kun olette noin uskomattoman kysymättömiä ja yksinkertaisia? Koulutustaso ja ikä ei ainakaan päätä varmaan huimaa. Onko yksikään teistä edes peruskoulun päässyt läpi?

Lapset siis ovat teille riesa ja taakka, sekä omat että miehen. Mietitään vain, kuinka niistä pääsisi eroon ja olisi vähiten vaivaa. Onhan se nyt ihan " normaalia" että uuden tyttiksen kuuluu olla tärkeämpi miehelle kuin mikään lapsi, auto tai hamsteri. Kuka pösilö oikein VIHAA toisen lapsia? Vihata voi ehkä jotain murhaajaa, mutta että lapsia.

Onneksi omaan elämänpiiriini ei kuulu tuollaista roskaväkeä, sääliksi käy vain niitä lapsia joista puhutte tuolla tavoin.

Osittain johtui siitä, että mieheni ja hänen ex-vaimonsa eivät osanneet hoitaa tyttärensä asioita hyvin, ja minulle olisi liian helposti langennut pelastajan osa. Niin, sellaisen pelastajan, jolla ei kuitenkaan olisi ollut oikeutta esittää mitään negatiivisiä mielipiteitä lapselle (koska " sä et ole mun äiti" ). Vihasin sitä lasta ja koko tilannetta tikahtumispisteeseen asti. Mutta kestin ja vieläpä suht coolisti. Nyt lapsi ei enää asu meillä.

Mutta kuten joku tuolla sanoi, sillä, joka ei ole uusperheessä elänyt ei ole mitään tietoa asiasta. On NIIN helppo neuvoa, mitä PITÄISI tehdä!

olet raukkapaska naiseksi.

toivon että miehesi tosiaan jättää sinut ihan vaan sen vuoksi, että olet itserakas paska.

ei se lapsi tymä ole, kyllä hän vaistoaa ja tietää, että vihaat häntä.

todella mukava elämä..

itsekkin olin samassa tilanteessa, mutta kyllä niitä miehen lapsia opin rakastamaan ihan sydämestäni.

ero tuli miehelle ja minulle, mutta lapset kävivät usein senkin jälkeen minulla kylässä:)

rakastanut toista naista ennen sinua niin paljon, että on saanut lapsen hänen kanssaan. Lapsen äiti on tuo entinen rakas. Et pääse tuosta entisestä rakkaasta lapsen vuoksi koskaan eroon.

Ja tosi typeriä jos luulette että teidän todelliset tunteenne eivät vaikuta. Peittäessänne tunteenne teistä tulee valheellisia teeskentelijöitä ja vaikka ympäristö ei tunnistaiskaan sitä, kuitenkin vaistoavat että jossain on jotain vikaa. Mun lapset vaistoaa kilometri päähän teeskentelevät aikuiset, jotka yrittää olla vähän parempia kuin ovatkaan. Eivätkä viihdy sellaisten aikuisten seurassa.

Sen sijaan että yritätte teeskennellä fiksumpaa kuin olette-katsokaa peiliin, sieltä pitäis katsoa aikuinen jolla on varaa tuntea myötätuntoa lasta kuin lasta kohtaan ja löytää hänestä jotain hyvää.

jos ette tähän kykene ette ole lainkaan kelvollisia äitipuoleksi- sehän on vaativa fiksun ihmisen homma. Menkää terapiaan hakemaan apua itsellenne tai poistukaa pilaamasta yhdenkään lapsen ainutkertaista lapsuutta.

Ei ole mikään ihme, että suomalaiset lapset ovat mielenterveysongelmaisia. Vanhemmat eroavat ja lapset joutuvat uusperhehelvettiin heitä vihaavien äiti- ja isäpuolien kanssa.

jokainen lapsi tarvitsee turvaa, hyväksyntää, läheisyyttä. Lapsilla on vain se yks lapsuus ja he ovat hyvin riippuvaisia JOKAISEN heidän lähellään elävän aikuisen katseesta.

Tunteilleen ei kukaan mitään voi, mutta jos ne tunteet keskittyvät vain omien tarpeiden tyydyttämiseen tai itsesääliin, jotain on pahasti pielessä.

Kaikki lapsen kokema viha, torjunta, hylkääminen vaurioittaa häntä syvästi. Sen sijaan itsekeseinen nainen voi kyllästyä kotileikkiin ja pörrätä baareissa vaikka loppuikänsä- tai olla tekemättä niin.

Aikuisen velvollisuus on hoitaa asiansa kuntoon niin että kykenee huolehtimaan lapsista. Muistakin kuin omistaan.

Meillä on isän kanssa sovittu tapaamiset ja jos tarvitsen lasten hoitajaa en soita isälle. Minä ymmärrän, että hänellä on oma elämä ja omat aikataulut. Minua suututtaa tämä ainainen yleistäminen!

Inhosin suorastaan niitä räkäsiä penikoita! Ei mitään tapoja! Likaset, liian pienet vaatteet aina ku tulivat äidiltää. Toiselta valu sylki vaikka jo iso.

Meillä on jo kaksi yhteistä lastakin ja parisuhde voi aivan loistavasti! En todellakaan käytä kaikkea energiaani vihaamiseen, mutta tunteilleni en mitään voi! Olemme olleet jo 8-vuotta yhdessä, mutta lapsi ärsyttää minua useasti! Silti todellisia tunteitani ei tiedä kukaan muu.

Anteeksi vaan, mutta luulenpa että lapsi on hänelle tärkeämpi.

Miten jaksat käyttää energiaasi pienen lapsen vihaamiseen ja siihen, että pidät vielä kaiken sisälläsi? Eikö se ole aika kuluttava tunne??

Lakkaa ajattelemasta, että lapsi on kilpailijasi. Hän on tärkeä osa miehesi elämää ja samoin olet sinäkin. Jos oikein pelaat korttisi, niin olette voitte olla sitä jatkossakin - rintarinnan. Mutta niin se vain on, että jos valinnan paikka miehelle tulee, niin valitettavasti...

[/quote]

Lapsellista! Olet miehen ottaessasi tiennyt hänellä olevan lapsen. Kauppaan kuului siis molemmat, halusit sitä tai et! Olisi kannattanut valita sitten lapseton mies, jos tilanne noin ahdistaa. Käy sääliksi lasta!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat