Seuraa 

ei sitten aloitettukaan :(

Siis meillä yksi ihana poika (5/-05) saatu menogon pistos hoidolla ja nyt pikkukakkonen ollu toiveissa viime syksystä.

Syksyllä siis aloitettu lapsettomuuspolilla hoidon suunnittelua ja olen saanu pistämistä varten tarvikkeet ja reseptit. Ennen hoidon aloittamista vielä poistettiin polyyppeja kohdusta joulukuun puolivälissä.

Tänään menin lapsettomuuspolille suurin odotuksin. Olen olen ylipainoinen, mutta se ei ole aikaisemmassa hoitokierrossa ollut este. Toki on puhuttu että painon pudottaminen olisi hyväksi. Tänään lääkäri kuitenkin totesi, ettei mitään hoitoa voida oloittaa ennenkuin olen laihduttanut osan painostani.

Saan uuden ajan joskus loppu keväälle ja sitten katotaan onko paino pudonnut tarpeeksi ja voidaanko hoito alottaa...

Itku tuli jo lääkärin huoneessa, turhauttaa niin tämä oma tyhmyys ja turha ajan kuluminen. Mulle sekä painoni (olen kamppaillut ylipainon kanssa enemmän tai vähemmän melkein koko ikäni) että lapsen saanti ovat vaikeita asioita.

kiitos kun sain purkaa sydäntäni

sininenkirsikka joka on päättänyt että nyt paino TODELLA putoaa

Kommentit (5)

...että noin jouduit pettymään. Tuo hoitojen viivästyminen on tuskallista. Onnea ja tsemppiä kuitenkin painonpudotukseen! Tärkeä tavoite varmaankin auttaa itsen motivoinnissa. Voimia!

Oletko missä hoidoissa? Minä itse törmäsin tuohon samaan viime syksynä, kun aloittelimme hoitoja. Silloisen hoitavan lääkärimme kanssa eivät kemiat synkanneet ollenkaan ja hän vain tuijotti painoani. Jotenkin vahingossa pääsimme ensimmäiseen hoitoomme ja kun asia selvisi lääkärillemme hän ilmoitti, että hoito olisi sitten viimeinen meille, jos painoni ei putoa. Olin aivan paniikissa ja paineessa. Lääkäri jäi viikoksi lomalle ja pääsin käymään toisella lääkärillä ja hän oli aivan ihana. Hän puhui heti jo seuraavista hoidoista ym. Kerroin, että toinen lääkäri on kieltänyt meiltä hoitojen jatkot jne. Lääkäri hieman ihmetteli ja kertoi, että toki painolla on vaikutusta, mutta ennemmin tulisi katsoa kiertoa ja sen säännöllisyyttä kuin painoani.Ja olen ollut samanlainen pallukka melkein koko ikäni eli äkillinen pudotus saattaisi vain saada kierron sekaisin. Pyysin saada siirron tämän lääkärin hoidettavaksi. Ei hän sitä minulle luvannut, mutta tuon käynnin jälkeen olen käynyt ainoastaan hänen luonaan. Tämä oli minulle suuri helpotus ja hoidot ovat jatkuneet normaalisti koko ajan vaikka painoa on minullakin ihan kasoiksi asti! Eli kannattaisi kokeilla pääsisitkö jonkin muun lääkärin luona käymään ja pääsisitte sitä kautta hoitoihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse olin myös reilusti ylipainoinen. Pudotin painoani paljon, koska julkisella puolella annettiin ymmärtää, että laihdutus on ainoa mahdollisuus hoitoihin pääsylle. Painoni putosi jonotusaikana, mutta siirryimme yksityiselle hoitoon. Tällöin olin jo normaalipainossani. Onnistuimme viimein saamaan ihanaakin ihanamman pas-pojan. Uskon painonpudotukseni mahdollistaneen raskautumisen ja hyvin sujuneen raskauden ja synnytyksen. Poikamme on nyt 9 kk ja erittäin laajasti allerginen. Toisin sanoen tällä hetkellä ei ole yhtään sopivaa ruokaa mitä hän voisi syödä. Itse epäilen rankan laihdutuksen edesauttaneen allergioiden syntyä. Kroppani ei kuitenkaan ollut parhaimmassa kunnossa. Jos ja kun laihdutatte, yrittäkää tehdä se mahdollisimman terveellisesti ja maltillisesti. Näin ollen uusi raskaus saa mahdollisimman hyvän lähtökohdan.

Nyt on itku vaihtunut jo kiukutukseen aloitin nutrilet kuurin että saan tälle painonpudotukselle reippaan alun.

Ollaan hoidoissa siis julkisella puolella ja sama lääkäri hoiti mua edellisella kerrallakin ja hyvin on tultu juttuun, ei siinä mitään. Ylipainoa mulla oli siis jo edellisellä hoitokerralla, mut kertaakaan ei ole aiemmin sanonut et hoitoja ei voitais alottaa painon takia. Sen takia ottikin niin päähän kun en osannu tällasta odottaa ollenkaan. Olis voinu syksyl heti sanoa, kun ekan kerran kävin, et painoa alas tai hoitoja ei voi alottaa.

Vähän hävettää sekin kun paikal oli sit viel opiskelija ja joku muu ylimääränen ihminen, enkä voinu mitään kun itku vaan tuli :(

No tänään kolahti jo postiluukusta uus aika hoidon alotukseeni huhtikuulle, joten nyt on vaan tiukasti katottava mitä suuhun laitan et sillon voidaan alottaa.

t:sininenkirsikka

Menopurit ja Pregnylit, mutta sanoi lääkäri että ehdottomasti -10kg pois. Ekat hoidot meni " hukkaan" ei tapahtunut mitään tai jotain mutta ei tarpeeks.

Olen yksityisellä, mutta nyt o nälkäkuuri menos, mutta kuitenkin hoidot jatkuu seuraavaksi on clomifen kuuri knhan saaadaan kuukautiset tulemaan taas. Onhan se noloa ainakin minulle oli ku isäntä vieres ja sanotaan et tilanne huomattavasti parempi jos edes 10 kg sais pois. Munasarjat oli läskin keskelle ja yrittivät painella ja valittivat miten huono näkyväisyys...noloa. Nyt yritän olla kuuril

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat