Vierailija

Kommentit (30)

Nukahtaa puoli kymmeneen mennessä. Kotihoidossa on se hyvä puoli, että voi mennä lapsen tarpeiden mukaan, eikä tarvitse tapella nukkumaan menon kanssa. Eli sänkyyn mennään silloin, kun lapsi on väsynyt.

eli jos 12 tuntia vuorokaudessa nukkuu, niin sen voi rytmittää mielestäni perheen elämän mukaan.

Kouluikäisellä on tarkempaa, koska kaikki menevät aikaisin kouluun eikä päikkäreitä nukuta, ja silloinkin tarve on noin 11 tuntia, eli kello 20 olisi pikkukoululaiselle hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja saa mennä sinne siihen asti kun menee yläasteelle ;)

Mulla ei kestä pää jos yksikään räkänokka pomppii mun vaivoina häiritsemässä rauhoittumista/TV:n katsomista/käsitöitä/ruuanlaittoa sen jälkeen.

Ettekö itse katso telkkaria te joilla menee myöhään nukkumaan?

TV:hän ei lapsille sovi tuohon aikaan illasta eri edes taustamöykkänä....

Vierailija:

Lainaus:

hyväntuulisia eivätkä itkukränkkäile niin kuin tuttavaperheessä jossa saman ikäinen lapsi menee nukkumaan puoli kahdeksalta iltaisin, herää aikaisin aamulla eikä nuku päiväunia.

Ei mitään yleispätevää vastausta voi antaa.

Meidän 3 v laitetaan nukkumaan klo 20 aikoihin, mutta joskus nukahtaa vasta klo 23. Herätys on klo 7.30 (toisinaan herää jo klo 7), ei nuku päiväunia.

hyväntuulisia eivätkä itkukränkkäile niin kuin tuttavaperheessä jossa saman ikäinen lapsi menee nukkumaan puoli kahdeksalta iltaisin, herää aikaisin aamulla eikä nuku päiväunia.

meillä olis päivä pilalla, jos muksut nukkuisvat 10 aamulla. Enkä edes itse jaksa valvoa 23 :D! Mutta kuten joku sanoi, jokainen tekee miten sopivinta omalle perheelle :).

...toteutuminen onkin sitten toinen juttu! Meillä se menee aina n. 22:een, ennen kuin unimatti saapuu. pikkusen ollaan väsyneitä, kun aamulla herätys ennen 7:ää.

jos voi kuorsata puoleen päivään, niin miksei vaikka klo 24, jos se sopii kaikkien rytmiin?

Meillä mennään nukkumaan klo 20-20.30 välillä, kun aamulla on herätys puoli 8.

Nukkuu tarhassa 1-2h päikkärit kyllä.

Mutta yleispätevästi ei mielestäni tällaiseen voi vastata kun riippuu perheen elämäntavoista ja -tilanteesta niin kovin, että mikä on se paras aika heille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat