Seuraa 

ENsikertaa piipahdin tällä osastolla, ja mielenkiinnolla luen kaikkea aiheeseen liittyvää, itse olen aika ulalla ja ihmeissänikin , näistä eri uskoista ja käsityksistä...

Tässä pieniä kysymyksiä, sekä pohdintoja:



Raamattu, ihmisen kirjoittama, inhimilliset virheet hyvinkin mahdollisia, onko tähän aikaan ollut jo hyöty/etutavoittelua, ns. kieroilua, jne.



Sokea usko vain tiettyyn uskoon... maailmassa niin paljon uskoja, miksi vain yhden uskon opit TÄYSIN OIKEITA ???



Kuolema? Luonnollinen tapahtuma, mieleeni tulee ensin, ÄITI MAA, maasta tullut, maaksi tuleman, mistä uudistuu taas uutta elämää . . miksei siis uudelleensyntymä . .?



Avaruus? Miksi, miten se ei voi päättyä mihinkään/ Miten se voisi päättyä johonkin ? Miksi olemme täällä ?



Miten voi lakata olemasta ( kuolema) Mihin päätyy henki , vai onko sitä todellisuudessa sittenkään olemassakaan ?



Miksi soditaan, uskot ovat maailman suurin syy sotiin ! Itse katson paljon dokumentteja, ja mm. astronautin sanat jäivät mieleeni: Kun näkee maan avaruudesta, ja näkee ympäröivän avaruuden, voi olla onnellinen , että asuu maapallolla,

Miksi tämä sitten tuhotaan, miksi ihmiset tuhoavat sodilla jne. ?



Uskot.. Miksi VAIN YKSI USKO on ehdoton, miksi ei voisi ottaa hyvää oppia sieltä sun täältä, kunnioittaa luontoa, elämää, ja ENNEN KAIKKEA !!!! S U V A I T S E V U U T T A !



Miksei lapsi voisi juhlia, ja saada lahjan, vaikka olisikin jehova ? Onko se tämän aikuiselta tms. pois ?

Ei pieni lapsi osaa , eikä voi juhlia pakanallisuutta, lapsen täytyisi saada olla lapsi, ja nauttia elämästä, lapsuudesta, muista lapsista, ja TOTTAKAI LAHJASTA, KAKUSTA jne.



Usko, Toivo, Rakkaus,



Monissa uskoissa hyviä ohjeita, mutta liian tiukkapipoisuus tekee uskosta sellaisen, ettei siihen halua enempää tutustua !



Ah, tässä tuli pieni purkaus mielestäni, asiaa voisi kirjoittaa vaikka kuinka paljon, aihe on mielenkiintoinen, ja moniulotteinen, mutta sain kerrankin ajatuksia ns. " paperille"



Kiitos jos jaksoitte lukea =)

Kommentit (9)


mannerto:

Lainaus:

" Raamattu, ihmisen kirjoittama, inhimilliset virheet hyvinkin mahdollisia, onko tähän aikaan ollut jo hyöty/etutavoittelua, ns. kieroilua, jne."




Kaikki hengelliset kirjat (myös Koraani) ovat ihmisten kirjoittamia. Ei mitään kirjaa ole tipautettu taivaasta tai että olisi ollut tyhjää paperia ja sille olisi ' näkymätön käsi' kirjoittanut sen tekstin. Ainoa poikkeus on Jumalan kymmenen sanaa, käskyt, jotka Hän itse kirjoitti kivitauluihin ja antoi Moosekselle.



Koko Raamattu on kuitenkin Jumalan vaikuttama. Jumala vaikutti kirjoittajiin niin että he kirjoittivat täsmälleen Jumalan tahtomat asiat Raamattuun.



mannerto:

Lainaus:

" Sokea usko vain tiettyyn uskoon... maailmassa niin paljon uskoja, miksi vain yhden uskon opit TÄYSIN OIKEITA ???"




Jeesus ei kehoita sokeasti uskomaan, vaan Jeesus sanoo:



' Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.' (Joh. 7:17)



mannerto:

Lainaus:

" Kuolema? Luonnollinen tapahtuma, mieleeni tulee ensin, ÄITI MAA, maasta tullut, maaksi tuleman, mistä uudistuu taas uutta elämää . . miksei siis uudelleensyntymä . .?



Avaruus? Miksi, miten se ei voi päättyä mihinkään/ Miten se voisi päättyä johonkin ? Miksi olemme täällä ?"




Koko maailmankaikkeus kaikkine ihmeellisine lakeineen ja sen maailmankaikkeuden hyvin pieni osa eli maapallo on Jumalan luomaa. Niistä voimme olla kiitollisia Luojalle. Mutta älkäämme langetko epäjumalanpalvelukseen pitäen esimerkiksi kuuta jumalana (vaikka onhan kuu joskus komean näköisenä taivaalla) tai pitäen jumalana aurinkoa, joka joka aamu ' jälleensyntyy' .



mannerto:

Lainaus:

" Miten voi lakata olemasta ( kuolema) Mihin päätyy henki , vai onko sitä todellisuudessa sittenkään olemassakaan ?"




En tiedä uskoisinko ihmisen olevan olemassa kuolemansa jälkeen ellei Jeesus Kristus olisi sitä opettanut ja sitten opetettuaan ihmisiä hänen opetuksensa vahvistettiin ylösnousemuksensa kautta. Tämä historian suurin ihminen, Jeesus Nasaretista kuoli ristillä ja hänet haudattiin. Mutta hän nousi kuolleista mille tapahtumalle on monia todistajia!



mannerto:

Lainaus:

" Miksi soditaan, uskot ovat maailman suurin syy sotiin ! Itse katson paljon dokumentteja, ja mm. astronautin sanat jäivät mieleeni: Kun näkee maan avaruudesta, ja näkee ympäröivän avaruuden, voi olla onnellinen , että asuu maapallolla,

Miksi tämä sitten tuhotaan, miksi ihmiset tuhoavat sodilla jne. ?"




Veljeni kertoi lukeneensa Kiinan edesmenneen johtajan Maon elämänkerran. Tuon valtavasti pahuutta aikaansaaneen johtajan ' uskonto' oli kommunismi. Kun ihmiset uskovat vääriin ' uskontoihinsa' kuten ateismiin, kommunismiin ja varsinaisiin vääriin uskontoihin ne aiheuttavat pahaa. Mutta pahuus, synti on ihmisissä. Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet! Mooses teki syntiä. Buddha teki syntiä. Muhammed teki syntiä. Vain Jeesus Kristus, joka oli ainoa koskaan maanpäällä elänyt synnitön ihminen, voi vapauttaa ihmiset synneistä. Mannerto, jos haluat tosissaan että maailmasta tulisi parempi paikka, anna Jeesuksen puhdistaa sinut synneistäsi niin olet parempi ihminen.



mannerto:

Lainaus:

" Uskot.. Miksi VAIN YKSI USKO on ehdoton, miksi ei voisi ottaa hyvää oppia sieltä sun täältä, kunnioittaa luontoa, elämää, ja ENNEN KAIKKEA !!!! S U V A I T S E V U U T T A !"




Niin, pitää olla uskonnonvapaus. Vapaus uskoa johonkin oppiin vaikka ateismiin. Vapaus ilman pelkoa vaihtaa uskontonsa ja uskomuksensa. Varmaan kuitenkin mannerto ymmärrät että yleisesti ei esimerkiksi enään suvaita sellaisia uskontoja, joissa vielä harjoitetaan ihmisten uhraamista. On oltava jotkut rajat. Samoin varmaan ymmärrät että ei voida suvaita sellaista uskontoa, jota harjoittivat esimerkiksi Lontoossa metroiskut tehneet ihmiset.



" Jokaisella ihmisellä on ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapaus; tämä oikeus sisältää vapauden uskonnon tai vakaumuksen vaihtamiseen sekä uskonnon tai vakaumuksen julistamiseen yksin tai yhdessä toisten kanssa, sekä julkisesti että yksityisesti, opettamalla sekä harjoittamalla hartautta ja uskonnollisia menoja." (YK:n Ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus, 18. artikla)



Miksi vain yksi usko on oikea? Kristittynä uskon kun Jeesus sanoo ' Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani' . (Joh. 14:6) Jumala on yksi. Ei Hän sano: ' Palvokaa välillä muitakin jumalia' .



mannerto:

Lainaus:

" Miksei lapsi voisi juhlia, ja saada lahjan, vaikka olisikin jehova ? Onko se tämän aikuiselta tms. pois ?

Ei pieni lapsi osaa , eikä voi juhlia pakanallisuutta, lapsen täytyisi saada olla lapsi, ja nauttia elämästä, lapsuudesta, muista lapsista, ja TOTTAKAI LAHJASTA, KAKUSTA jne.



Usko, Toivo, Rakkaus,



Monissa uskoissa hyviä ohjeita, mutta liian tiukkapipoisuus tekee uskosta sellaisen, ettei siihen halua enempää tutustua! "




Ei ainakaan Raamatussa ole kielletty lahjojen antamista eikä varsinkaan lapsille. Taivaallinen Isäkin antaa lapsilleen lahjoja, joka päivä sanoisin.



' Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä,' (Jaak. 1:17)



mannerto:

Lainaus:

" Kiitos jos jaksoitte lukea =)




Ihan mukava oli lukea. :)

En nyt ehdi noihin kaikkiin kysymyksiin paneutua, mutta näihin pariin vähän kommentoisin:



Uskot.. Miksi VAIN YKSI USKO on ehdoton, miksi ei voisi ottaa hyvää oppia sieltä sun täältä, kunnioittaa luontoa, elämää, ja ENNEN KAIKKEA !!!! S U V A I T S E V U U T T A !



Muslimina kyllä olen uskossani ehdoton, mutta paljon samaa " hyvää oppia" niin kun sanot, on myös kristinuskossakin. Esim.toisten kunnioittaminen ja auttaminen, heikoimmista huolehtiminen, nämä nyt ainakin tuli mieleen.

Ja miksei uskova (edusti nyt mitä suuntaa tahansa) kunnioittaisi luontoa, elämää? Mehän uskotaan että Jumala on elämän antaja, ja on luonut kaiken; ihmiset, eläimet, luonnon...joten kyllä ainakin kaikki tuntemani uskovaiset niitä kunnioittaa:) Koraanissa ja haditheissa on useita viittauksia siihen, että eläimistä pitää pitää huolta ja kunnioittaa.

En nyt muista missä, mutta jossain sanottiin jonkun pääsevän paratiisiin vain siksi että antoi janoiselle koiralle vettä.



Suvaitsevaisuudesta olen meikämamin kanssa samaa mieltä. Myös vakaumuksen omaavia voisi suvaita, yhtälailla kuin " uskottomiakin" .









Miksei lapsi voisi juhlia, ja saada lahjan, vaikka olisikin jehova ? Onko se tämän aikuiselta tms. pois ?

Ei pieni lapsi osaa , eikä voi juhlia pakanallisuutta, lapsen täytyisi saada olla lapsi, ja nauttia elämästä, lapsuudesta, muista lapsista, ja TOTTAKAI LAHJASTA, KAKUSTA jne.



Meillä lapset saa lahjoja...nooh ehkä turhankin usein!? Ei siis tarvitse olla mikään juhla, vaan jos esim.käyn yksin shoppailemassa, niin mukaan saattaa tarttua joku lasta, tai miestäni ilahduttava lahja.

Miksei arjesta voisi tehdä vähän juhlavampaa muuten vaan:)?

Ja kakkua ja pullaa ym. myös leivotaan usein ja siihen leipomiseen osallistuu lapsoset myös.

Lapseni saavat kyllä olla lapsia, leikkiä toisten lasten kanssa, saavat kakkua ja lahjoja. Mistään eivät siis jää paitsi vaikkei meillä pukki jouluna vierailekaan:))



Kukin tavallaan. Kunnioitetaan toistemme vakaumusta/vakaumuksettomuutta.



Kaunista talven jatkoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

mannerto:

[quote]


Raamattu, ihmisen kirjoittama, inhimilliset virheet hyvinkin mahdollisia, onko tähän aikaan ollut jo hyöty/etutavoittelua, ns. kieroilua, jne.



Sokea usko vain tiettyyn uskoon... maailmassa niin paljon uskoja, miksi vain yhden uskon opit TÄYSIN OIKEITA ???



Muutkin aiheet olivat toki mielenkiintoisia, mutta on niin moniulotteinen kokonaisuus, että kommentoin vain näitä asioita. Tai siis kerron, miten itse ajattelen ja uskon.



Raamattu tosiaan on ihmisen kirjoittama, ja inhimillisiä virheitä onkin tapahtunut mm. käännöstyössä. Jotkut asiat ovat epätäydellisen käännöksen ansiosta voineet tulla väärin tulkituksi. Kristinusko ei kuitenkaan perustu mihinkään yksittäiseen lauseeseen, tai yksittäiseen opinkohtaan. Kristunusko ei hallitse kirjain, vaan Henki

2. Kor. 3:6 ja hän on myös tehnyt meidät kykeneviksi palvelemaan uutta liittoa, jota ei hallitse kirjain vaan Henki. Kirjain näet tuo kuoleman, mutta Henki tekee eläväksi.



Tällä tarkoitan sitä, että kristityn uskovan elämää ei loppujen lopuksi ohjaa ja määrää kirjoitettu sana, vaan Henki. Pyhä Henki, joka uskovissa asuu, osoittaa oikean ja väärän ja myös kirkastaa Raamatusta eli Jumalan sanasta Jumalan oikaan tahdon ja tarkoituksen.



Kristityillä onkin paljon erilaisia käsityksiä esimerkiksi siitä, mikä on syntiä tai monista muista käytännön asiosita. Tämä johtuu juuri Raamatun erilaisesta tulkinnasta. Kuitenkin sillä ei oikeastaan ole pelastumisen kannalta paljonkaan väliä, miten joku yksittäinen Raamtun kohta tulkitaan. Tärkeintä on, että ihminen on saanut Pyhän Hengen ja uskoo Jeesukseen Vapahtajanaan. Tämä kaikki on Jumalan lahjaa ja Jumalan työtä ihmisessä.



Pyhä Henki myös vaikuttaa ihmisessä uskon. Usko ei ole " sokeaa uskomista" , vaan kaikki pitää koetella ja tutkia, kuten Raamattu todistaa ja kuten Jeesuskin kehoitti JEVin laittamassa Raamatun paikassa. Koetteleminen ja tutkiminen on sitä, että nöyrtyy Jumalan Sanan alle rukoillen, että Henki saisi kirkastaa, mikä on oikein ja väärin, ja mikä on Jumalasta jne. Sen vuoksi kristinuskossa ei ole sellaista mahdollisuutta, että Jumalan Sanaa kirjoittaessa oltaisi voitu tavoitella omaa etua tai muuta vastaavaa. Jos näin olisi, Jumalan Henki sen kirkastaisi.



Auttoiko yhtään selvittämään, mihin kristinusko oikeastaan perustuu?

Mrs_Starlight:

Lainaus:


En kyllä usko, että kenelläkään on vastausta siihen, mihin avaruus päättyy... :) Eihän se ole olennaista tämän elämän kannalta. Mutta tuota suvaitsevaisuutta minäkin toivoisin näkeväni enemmän. On todella absurdi ajatus, että vain yksi tämän maailman uskonnoista olisi ainoa oikea. Puhumattakaan siitä, että pelastus olisi saavutettavissa vain jos sattuu onnekseen kuulemaan tästä oikeasta uskosta.



Jumala on rakkaus eikä kukaan voi oppia täysin tuntemaan häntä. Siksi en käsitä, miksi hänet halutaan lokeroida ja puututaan täysin epäolennaisiin kysymyksiin.




Minä ajattelen, että pelastus on paljon mittavampi kuin miltä se yksittäisen ihmisen silmissä voi näyttää. Jeesus sovitti kaikki maailman synnit ja siksi en usko että ihminen, joka ei ole koskaan kuullut Hänestä, ei pelastuisi. Jumala ei jätä ketään pelastuksen ulkopuolelle. Ihminen itse voi kyllä torjua pelastuksen, jos ei halua sitä ottaa uskolla vastaan, mutta ihminen joka ei ole kuullutkaan uskosta, ei voi myöskään torjua sitä. Näin uskon. Tietysti tämä asia on Jumalan käsissä, enkä siis voi sanoa mitään varmaa. Jumala on kuitenkin rakkaus, kuten sanoit, ja sen perusteella voin sanoa, ettei hän huvikseen jätä ketään pelastamatta.



Suvaitsevaisuudesta vielä sen verran, että minä taas ihmettelen sitä, miksi jotain häritsee jos minä pidän usoa Jeesukseen ainoana mahdollisena pelastustienä. Minusta jokaisen pitäisi opetella suvaitsevaisuutta - myös suvaitsemaan niitä, joilla on vakaumus. Sen kyllä ymmärrän, että ärsyttää jos esim. kristityt nostavat itsensä toisten yläpuolelle ja tuomitsevat muut helvettiin. Sellaistakin tapahtuu. Toivon kuitenkin, etten vain itse sellaiseen syntiin syyllistyisi!!!



ja teksti katosi. Pahus, kun pitää välillä tehdä töitäkin, häiritsee nettailua. eli koitan muistaa, mitä kirjoittelin.



mannerto:

Lainaus:


Sokea usko vain tiettyyn uskoon... maailmassa niin paljon uskoja, miksi vain yhden uskon opit TÄYSIN OIKEITA ???




Kyllähän monet tuntevat osia joistain uskonnoista oikeaksi ja toisia osia toisista. Joku on tähän tyytyväinen, joiku toinen ahdistuu, kun ei löydä sitä omia ajatuksia vastaavaa. Ja joku varmaan taivuttaa omat ajatuksensa uskontoon sopiviksi.



Lainaus:

Kuolema? Luonnollinen tapahtuma, mieleeni tulee ensin, ÄITI MAA, maasta tullut, maaksi tuleman, mistä uudistuu taas uutta elämää . . miksei siis uudelleensyntymä . .?




Uutta elämää... Laajasti ymmärrettynä uudelleensyntymää tapahtuu koko ajan, mutta atomitasolla. Materia kiertää elollisen ja elotttoman luonnon välillä, alkuaineet ovat osana erilaisia molekyyylejä.



Lainaus:

Avaruus? Miksi, miten se ei voi päättyä mihinkään/ Miten se voisi päättyä johonkin ? Miksi olemme täällä ?




Kuvittelepa olevasi olio, joka elää valtavan suurella pallopinnalla ja pystyy hahmottamaan vain sen kaksiulotteisen maailman. Pallolla voi mennä mihin tahansa suuntaan, mutta pinta ei lopu koskaan. Ja se on niin iso, ettei tuttuja paikkoja tule vstaan, vaikka kuinka kulkisi (kuten meidänkin maailmankaikkeutemme).



Meillä on kyky hahmottaa kolme fyysistä ulottuvuutta. Avaruus on kaareutunut samantapaisesti kun pallopinta. Me vaan emme voi sitä ymmärtää aisteillamme. jos olisi olento, joka olisi tottunut neljään (tai useampaan) ulottuvuuteen, hänelle tilanteemme olisi yhtä selvä kuin meille sen pallomaailman asukkaan tilan rajallisuus.



Se on eri kysymys, mitä pallomaan asukkaan pallon ulkopuolella on. hänellä ei ole mahdollisuutta mennä sinne. Meidän maailmankaikkeutemme rakenteesta on erilaisia teorioita, esim. rinnakkaiset maailmankaikkeudet, joihin voisi siirtyä eräänlaisella aikamatkustuksella. Mutta nuo ovat vain ajatusleikkejä tällä hetkellä.



Lainaus:

Miten voi lakata olemasta ( kuolema) Mihin päätyy henki , vai onko sitä todellisuudessa sittenkään olemassakaan ?




Henki on uskon asia. Minä kysyisin, että miten EI voisi lakata olemasta. Kun aivojen energiatila romahtaa, solujen sähköinen toiminta tulee hulluksi ja sitten lakkaa ja solut alkavat biokemiallisesti kuolla ja hajota, se on siinä. Se, mitä jää on muiden ihmisten muistot ja muu sellainen, jota on eliaikanaan tehnyt ja jättänyt jälkeensä.



Lainaus:

Miksi soditaan, uskot ovat maailman suurin syy sotiin !




Ovatko, oikeasti? Se on totta, että usein osapuolilla on eri uskonto tai uskonnon alalahko. Mutta taustalla on yleensä myös kulttuurien erilaisuus, vanhat kaunat ja tärkeimpänä oman edun tavoittelu. Vallan- ja tilanhalu ja taloudellinen etu ovat ne, joiden takia lähdetään siihen sotaan, nuo muut erot vain helpottavat ihmisten provosointia ja sotapropagandaa.



Lainaus:

Monissa uskoissa hyviä ohjeita, mutta liian tiukkapipoisuus tekee uskosta sellaisen, ettei siihen halua enempää tutustua !




Ohjeita on. minä kannatan ideologiashoppailua. Laumaeläimenä ihmisellä on perusmoraali, jolla tulemme toimeen joka tapauksessa. Yksilöissä tietysti on eroja, mutta noin yleisesti. Ei siihen uskontoa tarvita.




En nyt muista missä, mutta jossain sanottiin jonkun pääsevän paratiisiin vain siksi että antoi janoiselle koiralle vettä.



Hypähti tuo lause esiin,kun kuitenkin sanotaan ettei muslimi voi pitää koiraa lemmikkinään??? miksei sit voi?



noista muista ajatuksista ehkä myöhemmin....

Oli oikein mielenkiintoista lukea ajatuksiasi. Niin, kyllähän kristittyjen ajatukset yleensä perustuvat juuri Raamatun sanaan - ihmettelisin, jos ei perustuisi ;)





mannerto:

Lainaus:


Kommentit hyviä, ja mukavia, mutta perustuivat juuri siihen raamatun sanaan =)



Tässä lisää pohdintaa:



Omaa käsitystä, katsomusta . .

Raamatun kymmenen käskyä ovat juuri sellaisia, jotka ovat hyviä, ja käyvät toteutettavaksi, sekä elämän-nuoraksi sellaisellekkin, jotka eivät varsinaisesti muuten usko itse raamatun sanaan,



¤¤¤ Totta! Jumala tarkoittikin käskynsä nimenomaan suojelemaan elämää. Vaikka ei uskoisi ollenkaan Jumalaab, mutta noudattaisi kymmentä käskyä, niin todennäköisesti olisi todella onnellien elämä!



Elämän pitäisi mielestäni olla sellaista, mistä voi nauttia, saada kokeilla uutta, kertoa mielipiteensä vapaasti, mutta kunnioittaa myös muiden mielipiteitä,

Kunnioittaa ihmisiä, eläimiä, yleensäkkin elämää, auttaa muita parhaansa mukaan, antaa anteeksi, saada anteeksi,



¤¤¤ Olen samaa mieltä. Kristillinen elämänkatsomukseni ei sulje pois sitä, että elämästä voi nauttia. Siitä kuuluukin iloita - se on Jumalan lahjaa. Kristillinen elämänkatsomus ei sulje pois myöskään sitä, että kunnioittaa toisia ihmisiä ja heidän mielipiteitään - vaikka ei välttämättä itse hyväksyisikään niitä. Itse asiassa kristinuskon tärkeimpiä opetuksia on, että kaikkia ihmisiä tulee rakastaa muotoon (eli ulkonäköön, mielipiteisiin jne.) katsomatta.



Oppia virheistä, auttaa lähimmäistä, pitää huolta luonnosta, ja asioista yleensä,

Katua, itkeä , surra, iloita, nauttia, elää !



¤¤¤Tästäkin olen samaa mieltä!



Elää tätä elämää, ei tuijottaa vain yhteen oppiin, sanaan, uskoa, mutta uskoa suvaiten,



¤¤¤Minä en tuijota yhteen oppiin, mutta tuijotan kyllä vain yhteen ihmiseen - Jeesukseen Kristukseen, syntivelkani maksajaan. Hän on ainoa toivoni.



Itsekkään en kestä näitä terrori-tekoja, muka uskon nimeen, tai muutakaan uskon tai minkään muunkaan nimeen tehtyjä toista ihmistä, vahingoittavia tekoja.



On ihanaa, että jotkut uskovat varauksetta, se heille suotakoon, olisi se kiva, jos itsekkin pystyisi sellaiseen uskoon, että millekkään epäilykselle ei jäisi tilaa .



¤¤¤Itse asiassa minä en kyllä usko mitenkään varauksetta - valitettavasti. Haluaisin kyllä, mutta en pysty. Epäilyt kyllä vaivaavat minua. Siitä huolimatta uskon. Ajattelen, etten voi itse päättää omasta uskostani - Jumala on sen minulle lahjoittanut ja Hän myös pitää minut siinä. Itseeni ja omaan uskooni en luota pätkääkään, ainoastaan Herraan.



Katsoisin siis itseni realistiksi, pohdiskelijaksi, joka toivoisi , että jotakin suurempaa olisi olemassa, mutta ei ole saanut sitä tunnetta vielä itselleen.



¤¤¤Toivottavasti löydät tuon rauhan vielä!



Täytyy vielä sanoa, että uskoja kohtaan suuren kiinnostuksen, ja iloisen mielen tekee, tämä televisiostakin tuttu, Ortodoksiseen uskoon kuuluva Isä ( en saa päähäni nimeä) , joka on niin ihana, lupsakka ja suvaitseva, yksinkertaisesti valloittava =)



Kiitos taas !




Kommentit hyviä, ja mukavia, mutta perustuivat juuri siihen raamatun sanaan =)



Tässä lisää pohdintaa:



Omaa käsitystä, katsomusta . .

Raamatun kymmenen käskyä ovat juuri sellaisia, jotka ovat hyviä, ja käyvät toteutettavaksi, sekä elämän-nuoraksi sellaisellekkin, jotka eivät varsinaisesti muuten usko itse raamatun sanaan,



Elämän pitäisi mielestäni olla sellaista, mistä voi nauttia, saada kokeilla uutta, kertoa mielipiteensä vapaasti, mutta kunnioittaa myös muiden mielipiteitä,

Kunnioittaa ihmisiä, eläimiä, yleensäkkin elämää, auttaa muita parhaansa mukaan, antaa anteeksi, saada anteeksi,



Oppia virheistä, auttaa lähimmäistä, pitää huolta luonnosta, ja asioista yleensä,

Katua, itkeä , surra, iloita, nauttia, elää !



Elää tätä elämää, ei tuijottaa vain yhteen oppiin, sanaan, uskoa, mutta uskoa suvaiten,



Itsekkään en kestä näitä terrori-tekoja, muka uskon nimeen, tai muutakaan uskon tai minkään muunkaan nimeen tehtyjä toista ihmistä, vahingoittavia tekoja.



On ihanaa, että jotkut uskovat varauksetta, se heille suotakoon, olisi se kiva, jos itsekkin pystyisi sellaiseen uskoon, että millekkään epäilykselle ei jäisi tilaa .



Katsoisin siis itseni realistiksi, pohdiskelijaksi, joka toivoisi , että jotakin suurempaa olisi olemassa, mutta ei ole saanut sitä tunnetta vielä itselleen.



Täytyy vielä sanoa, että uskoja kohtaan suuren kiinnostuksen, ja iloisen mielen tekee, tämä televisiostakin tuttu, Ortodoksiseen uskoon kuuluva Isä ( en saa päähäni nimeä) , joka on niin ihana, lupsakka ja suvaitseva, yksinkertaisesti valloittava =)



Kiitos taas !

Olen tapaluterilainen ja periaatteessa kristitty. Silti valtaosa uskonasioista menee yli hilseen, enkä voi allekirjoittaa kirkon oppeja läheskään joka jutussa.



En kyllä usko, että kenelläkään on vastausta siihen, mihin avaruus päättyy... :) Eihän se ole olennaista tämän elämän kannalta. Mutta tuota suvaitsevaisuutta minäkin toivoisin näkeväni enemmän. On todella absurdi ajatus, että vain yksi tämän maailman uskonnoista olisi ainoa oikea. Puhumattakaan siitä, että pelastus olisi saavutettavissa vain jos sattuu onnekseen kuulemaan tästä oikeasta uskosta.



Jumala on rakkaus eikä kukaan voi oppia täysin tuntemaan häntä. Siksi en käsitä, miksi hänet halutaan lokeroida ja puututaan täysin epäolennaisiin kysymyksiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat