Seuraa 

Sivut

Kommentit (88)

Siellä on taas päässyt pumpuli minun lempiaiheeseeni, anopit ja suku :)

MINÄ olen vahvasti sitä mieltä, ettei nuita kaikenmaailman kissapissannimikimisunmuita-päiviä tarvitse muistaa. Synttärit on ihan ookoo :), muuutta muutta, minulle on siunaantunut avioliitossa semmoista sukua, että heille kaikki sunmuut-päivät ovat tärkeitä, ainakin silloin kun ne koskevat heitä. Aina pitäisi muistaa anopin, apen, kälyn ja kilun, sekä koko muun suvun nimppapimmparit sekä jopa hääpäivät! Mutta meidän perheen päivistä ei ole niin lukua. Anoppi esim. unohti poikansa nimipäivät autuaasti, sekä lastenlastensa. Mutta annas olla jos emme muista noita hänen päiviään, niin kyllä silloin ollaan marttyyriä :) heh, olkoon jos noin pienestä pöksähtää. Ja sitten vielä nuo hääpäivämuistelot, mun mielestä jokainen juhlikoon hääpäiväänsä omineen! Minen ainakaan tartte koko sukua siihen hommaan, enkä oleta että kukaan niitä edes muistaa :D

Olenkohan mie taas vähän negatiivisella varauksella varustettu?

Jamssa: mie taas palaan tuohon lempiaiheeseen, että auttaskohan tytsyä jos sie sille sitä Frantsilan Kamomillauutetta? Senhän pitäisi rauhottaa? Jos sitä iltasella vaikka antas ja sillä sais edes sen alkuyön nukuttua... Kovin sinulla on siellä raskasta ja usko pois olet päivänmittaan ajatuksissa monta kertaa!

Huomenna olisi tällä mammalla parturi, onhan tuosta viimekerrasta lähes vuosi aikaa :) nooh ainakin puolvuotta! Ja alkaa nuo kutrit olemaan aika hamppua, kun pelkästään värjäämällä niitä olen kuositellut :D

Eria & päikyillä oleva Jaakko ja koheltava kakkonen

En nyt voi kuitenkaan kovin haukkuakaan anoppia tai varsinkaan appea. Kyl ne aina apuaan ovat tarjoamassa ja esikko heidän kanssaan jo hyvin pärjäileekin. Että ovat kuitenkin ihan hyviä isovanhempia, välillä vaan nää kommentoinnit jurppii meikäläistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kovasti jaksamisia sairastaville. Tuo vatsatauti on kyllä vihon viimeinen vitsaus... Me sairastettiin kaikki muut paitsi likka oksutauti tuossa ennen joulua. Ja tosiaan tuntuu taas olevan liikkeellä. Ei kiva, ei....

Jamssalle ja muille väsymyksen kanssa taisteleville kanssa jaksuja. Kyllä se jatkuva univelka rupee vaatimaan veronsa. Toivottavasti saat jamssa pian jotain apua tilanteeseesi.

Itseäkin väsymys painaa mutta taitaa olla enemmän henkistä laatua. Yöt menee ihan ok, heräilee kerran kaks. Ekalla kerralla saa yleensä tassuteltua takaisin unille ja neljän maissa annan sitten tissiä ja otan viereen potkiskelemaan. Mutta jotenkin vaan on koko ajan ihan down ja tuntuu ettei jaksa mitään. tai ei edes kiinnosta mikään. Päivät on tätä samaa vaan koko ajan, mekaanista kodinhoitoa ja koko ajan on joku vaatimassa jotakin. Kun joku edes joskus ottaisi tuon esikoisen hoitoon, mutta kun ei edes isovanhempia tunnu kiinnostavan pennin vertaa...:(( Poika on ihana ja kultainen ja siksi tuntuukin niiin pahalta kun toiselle äyskin kun huomiota vaan haluaa ja leikkikaveria mutta kun ei aina jaksa ei sitten millään....;( Huoh....

Vauvauutisia on taas lähipiirissä ihan liikaa....;) Juuri sain tänään tietää, että yksi mammatuttu odottaa peräti kaksosia! Ja heidän esikoisensa sai aikoinaan alkunsa hedelmöityshoidoilla ja nyt sitten luomukaksoset tulossa!! Ja eilen kävi tosiaan tämä kaveripariskunta kylässä. Ja molemmilla la loppukesästä/alkusyksystä. Nyt sitä saa pelätä, että saa kohta taas tartunnan, vauvakuumetartunnan siis....;)

Joo. josko menisi vaikka kaffen keittoon kun talo toistaiseksi vielä hiljainen.....

Pumpulille synttärionnittelut! :)

oinas ja muksut

yövalvomiseen en osaa sanoa enää yhtään mitään, kun meillä kukutaan jatkuvasti ;)

Ummetukseen kylläkin muutamia juttuja :). Eli mä olen huomannut ainakin seuraavat konstit tepsiviksi: parin päivän rintamaito- tai pullomaitokuuri ilman kiinteitä, luumusose (ja eikös tuo papuna mainosti hyväksi jotain apteekin luumumehua?), apteekista mallasuutetta. Ja hyvinhän voi käyttää myös nuita duphalacia tai tai levolacia jo tän ikäisillä.

Jamssa silmät ristissä

Jopas tuntuu taas monet vauvat valvottavan äitejään. Toivon että pian helpottaisi kaikilla, myös vatsavaivaisilla ja nuhanenillä.

Meidän öistä en sitten taida paljon kehdata kertoakaan...ettei vaan kapsahdeta katajaan, korkeelta ja kovaa.

Lapsenhoitog: meillä tämä kun on ensimmäinen lapsi niin paljon ei olla asian kanssa jouduttu painimaan. Anoppi tulee mielellään, silloin kun on maassa (siis ei kuussa vaan ulkomailla. Hih mikä mielikuva anopista kuupukupäällä...joo¿asiaan¿=D). Ollut pari kertaa hoitamassa max. 2h, mutta tänään menemme miehen kanssa konserttiin ja sen jälkeen syömään ja anoppi tulee hoitamaan tyttöä. On ihan mukava anoppi minulla, en ole kuuhun häntä lähettämässä. Oma äitini hoitaisi mielellään myös mutta asuu sen verran kaukana että ei ole vielä hoitanut. Samoin muut sisaruksemme asuvat kauempana, että turvaudumme anoppiin jatkossakin.

Työg: esimies/asiantuntija tehtävissä suomalaisomistuksessa olevassa suuryrityksessä. Alustavasti olen kanssa jo ilmoittanut palaavani töihin marraskuun alusta, kun esimieheni aina välillä soittelee. Jos allergia tytöllä pahenee niin haluan hoitaa häntä pidempään kotona.

Mitä lapsi opettanut g: Priorisoin entistä enemmän. Teen tärkeimmät asiat pois heti kun voin silloin kun siihen on mahdollisuus (=päiväunien aikaan) ja mitä en ehdi tehdä niin huis vaan, mielestä pois.

Haluan olla lapsen kanssa niin paljon kuin mahdollista hänen hereillä oloaikana. Organisoida saan töissä ihan riittävästi että sitä puolta on ollut treenattua jo aikaisemminkin.

On teillä osalla kyllä aika uskomattoman kuuloiset anopit, ihanko ne kiusallaan teitä tuolla tavalla rassaa ??? Ihan typerää käytöstä ja älyttömiä kommentteja.

Anopeista ja muista vaivoista huolimatta mukavaa talvista viikonloppua kaikille, ajatella, että on jo helmikuu puolessa välissä.

t. Hanhikki ja tyttö 6 kk

Kyl vaan on kiveempi soudella anoppeja karkuun yhdessä. VIETERIn tavoin kyllä kiehahdin pojan painon kommentoinnista, mielummin kuitenkin saavat haukkua mun läskejä kuin pojan. On se kumma, ensin anoppi jankuttaa monta kuukautta, että tuleeko multa maitoa ja kantaa mulle juotavaa, että tulee maitoa. Sitten kun sitä on tullut niin e sekään hyvä, pojasta on tullut liian läski.

HALLAS: Myös meidän esikoispojalla oli ihan väärä nimi. Kuten joskus täällä oo kertonutkin, esikoispojallamme on vanha suomalainen nimi. Kun anoppi oli lapsi, heidän naapurissaan asui 100-vuotias hampaaton papparainen, jolla on tämä sama nimi. Eihän sellasta papparaisen nimeä nyt pikkuvauvalle anneta! Meni jokunen aika, kunnes kuulivat radiosta, että tämä nimi muiden vanhojen nimien joukossa on yleistynyt huimasti ja sitten mekin saimme siunauksen, että näköjään onkin ihan ok nimi. Kaikki mitä Hesarissa lukee tai radiossa sanotaan, on ok.

Kerrassaan kummaa kyllä tollanen anoppisi harrastama nimen protestoiminen, ettei sitä voi ääneen sanoa. Minunkin äiti on onneton nimien suhteen, aina sanomassa yksinkertaisimmankin nimen väärin. Eelin nimi oli aina väärin, kunnes pari kertaa rautalangasta suuttuneena väänsin, että se ei taivu Eelinin vaan Eelin.

Hauska tuo Pepperin nimijuttu, minäkin tunnistin sut osittain tuosta tekstistä, vaikken oikeasti sua tunnekaan =) Mun nimelle ei löytynyt ennustetta, kun on niin kamalan harvinainen hihhii...terkut Myrylle ja Öttikselle!

Missäs HANNELI, LILLEFI, ALMAS (onnittelut muuten!) ja monet muut??

Ja kiitokset taas onnittelijoille!

Pysytäänhän terveinä viikonloppu ja nautitaan vapaista! Vaikkakin se mun osalta sisältää siivousta (ah!), leipomista (huoh..) ja stressaamista (mrr), mutta toisaalta myös paljon iloa (khikhi).

Ainii, pakko kertoa, että esikoinen tänään yhtäkkiä tuli kertomaan, että " X on 3 vuotta" ja nosti sormensa pystyyn: peukun, etusormen ja pikkurillin. YEAH! Oli huvittava näky =)

...ja luumusoseen ostoon sitten vain. Esikoisella auttoi myös päärynä melkein paremmin kuin luumu, mutta ei näköjään tällä kakkosella toimi sitten. Levolac oli meilläkin esikoisella käytössä, mutta jotenkin oli tuokin päässyt unohtumaan. Väsymys vie muistin...Äsken vaippaa vaihdettaessa oli ehkä puolen teelusikallisen verran kakkaa tullut - onhan sekin jo jotain ;-) Ihmeen hyväntuulinen tyttö kuitenkin on, onneksi.

Tsemppiä Jamssa väsymykseen - itse en tiedä miten selviäisin, jos ei mies auttaisi niin paljon kuin auttaa eli hoitaa kaupassakäymiset ja ruoanlaitot sekä esikoisen iltatoimet ja satunnaiset yöheräämiset, joita ei satu juuri koskaan. Vääntöä tulee lähinnä jälkien korjaamisesta ja siivoamisesta, jota meillä ei juuri nyt hoida säännöllisesti kukaan. Itse en vaan jaksa ja miestä ei huvita. Mies imuroi sitten viimein lauantaina kun jo kohta kissan kokoiset villakoirat juoksivat nurkissa. Mulla on sitten pyykit (ja siivoaminen) ja tuo vauva kokonaan, mies ei herää koskaan yöllä. Viikonloppuaamuista väännetään myös eli saako jompikumpi jäädä vielä nukkumaan ja kumpi nousee lasten kanssa. Itselläni pullottaa tästä asiasta otsasuoni, koska haluaisin edes joskus nukkua hiukan pidempään ilman lapsia, kun kuitenkin herään joka ikinen yö, mutta mies ei vielä ole pointtiani ymmärtänyt: voidaanhan me koko perhe köllötellä sängyssä, mutta ei silloin saa juuri nukuttua. Esikoisen aikaan meillä oli systeemi, että toinen nukkui la-aamuna ja toinen su-aamuna, mutta jostain syystä tämä ei nyt miehelle käy. Hän haluaa kuulemma löhöillä sängyssä kun ei ole kiire mihinkään. Onneksi meillä herätään ihan kohtuullisesti kahdeksan aikaan.

Esikoisen kanssa taistellaan joka ikinen päivä päiväunista: eilen melkein kahden tunnin taistelun jälkeen, kun oli ensin käyty läpi kaikki klassiset viivytykset pissa - ja kakkahädästä janoon, ja kun luulin tytön viimein nukahtaneen - tuli hän huoneestaan silmät väsymyksestä rypyillä ja ilmoitti " mä nukuin jo" . Itse en jaksanut enää yrittää, sanoin vain, että olisi hyvä nukkua, kun ilmiselvästi tyttö oli ihan poikki, johon hän vastasi, että: " nukun joku toinen kerta sitten" . Ratkesin vain nauramaan, jotenkin se kuulosti niin hassun aikuiselta vastaukselta vajaa kolmivuotiaan suusta. Ja aamulla hän ilmoitti unenpöpperössä ilkialastomana isälleen, kun olivat pukemassa päivävaatteita lähteäkseen päiväkotiin:" mä olen plinsessa." Prinsessa saikin sitten hameen päälleen ja oli oikein tyytyväinen itseensä! On nuo lapset vaan hauskoja!

emali

...sympatiani teille kaikille vatsatautisten hoitajille - meillä ei vielä onneksi ole siihen sairastuttu, mutta hyvin muistissa vielä viime keväinen oma vatsatautini, ei ollut kivaa, ei! Meillä sinnitellään suht terveen kirjoissa - flunssa on vaivannut meitä kaikkia jo jokusen viikon...

Meillä on aloiteltu KIINTEITÄ nyt enemmän sillä seurauksella, että kakka ei ole tullut nyt moneen päivään (olisiko kohta jo viikko kunnon kakasta) ja yöt ovat menneet risaisiksi...itkuinen tyttö ei ole mutta tississä roikkuu aamukahdesta/kolmesta eteenpäin niin etten saa kunnolla nukuttua. Olen aivan POIKKI, enkä saa mitään tehtyä...muisti pätkii siinä määrin, että alkaa jo eläminen olla vaikeaa...mulle ei tämä valvominen oikein sovi ollenkaan. Kiinteät uppoavat ihan hyvin: perunaa ja porkkanaa sekä maissia on annetttu ja päärynää, jotta tuo vatsa toimisi paremmin. Riisipuuroakin annoin kahtena iltana (toisena ei oikein huolinut) toiveissa pidemmät yöt ja se toimikin ensimmäisenä yönä: nukkui klo 11-06 heräämättä, mutta seuraavana yönä heräsikin jo kahdelta. Sitten kokeilin iltapalana riisivelliä puuron sijaan, mutta taas herääminen kahden maissa. Haluaisin pikkuhiljaa yötissittelystä kokonaan eroon, mutta takapakkia tuntuu vaan menevän...MIKÄ RATKAISUKSI? ENEMMÄN KIINTEITÄ VAAN VAI MITÄ? Esikoinen nukkui yönsä jo seitsenviikkoisesta, joten tämä on aivan uutta....

emali ja tytöt 03/04 ja 28.8.06

EMALI: meillä ainakin luumu on ollut avainsana silloin, kun Neelan masu on mennyt kovaksi. Banaani ja mustikka kovettaa meillä masun, joten silloin kun tyttö on noita herkkuja saanut, laitan puuron joukkoon hieman luumua. Johan muuttuu kakka löysäksi :). Duphalac on myös loistoaine. Se on ollut meillä korvaamaton apu ummetuksesta kärsivän esikoisen kanssa.

JAMSSALLE sympatiat myös minulta! Että nuo miehet sitten osaavatkin... Esikoisen aikaan minä hoidin aina kaikki vauvaan liittyvät yökähinät, mutta nyt kun noita on kaksi, olen sanoutunut täysin irti esikoisen hoitamisesta öisin. Meillä on siis selvä peli: minä hoidan Neelan yöitkut, mies hoitaa esikoisen. Meilläkin mies on kyllä varsinainen marttyyri, jos joutuu useammin kuin kerran yössä nousemaan lohduttamaan lasta.

AMMATTIG: Minä olen koulutukseltani tradenomi ja teen HR-hommia isossa suomalaisessa pörssiyhtiössä. Olen just omalla alallani ja sellaisissa hommissa, joissa haluankin. Toisaalta joskus kyllä tekisi mieli jatkaa opintojakin. Ehkä sitten, kun lapsukaiset ovat vähän isompia ja omatoimisempia.

Ai vitsi äsken nousi verenpaine ihan tappiin. Meidän taloyhtiössä tehdään 2-vuotistakuukorjauksia ja meillä on hieman erimielisyyksiä rakennusyhtiön kanssa keittiön tasojen kunnosta (olivat jo muuttohetkellä naarmuiset). Täällä kävi äsken sellainen veltto, pitkätukkainen max. 25 vuotias poju aukomassa päätään. Että kuulemma rakennusyhtiöllä ei ole mitään vastuuta sellaisesta virheestä, jonka " asukas olisi itsekin voinut saada aikaan" . Just joo, sanoin, että lopetetaanko heti meidän molempien ajan tuhlaaminen ja jos antaisit esimiehesi yhteystiedot. Vitsi, että ärsyttää, millaisia nuijia ne laittaa ihmisten koteihin neuvottelemaan. Tämäkin yritti tulla sisään juuri silloin, kun olin laittamassa esikoista nukkumaan ja ärsyyntyi, kun sanoin, että jos tulisit vaikka tunnin kuluttua. Muuten ei ole kuin hyvää sanottavaa täällä pyörivistä rakennusmiehistä. Tulevat sisään aina hienovaraisesti ja ovat niin yli-ystävällisiä.

Ah, meillä on kotona rauha maassa. Molemmat lapsukaiset nukkuu. Neela vetää unta jo neljättä tuntia (taitaa tosiaan olla vähän pipi).

Nyt kahvin keittoon.

Pepper

Pumpulille synttärionnittelut sekä kiitokset tuosta hellapoliisi-vinkistä. Niin ja kiitos myös kaikille vatsatautisen vauvan hoito-ohjeista :).

Nyt poistun.

Meilläkin tuntuu että saa välillä kahta vauvaa olla hiljentämässä kun ukko heti hermostuu kun vauva itkee. Viime yönäkin kun tosiaan likkaa tassuttelelin uneen niin ukko puoleltaan jotain kirosi ja pärräsi niin tuli kyllä sihastua äkäisesti sillekin....Hittojako siellä huutelee, tervetuloa vaan itse likkaa hyssyttelemään jos paremmin osaa. Mutta esikoisen yöheräilyt on meillä kanssa miehen heiniä ja siitä pidän kyllä kiinni.

Me ollaan menossa kanssa mökkeilemään viikonlopuksi ja harmittaa kun pikkainen nuha on täälläkin neidillä juuri tullut. Mutta ei näytä pahalta vielä ei. Tosiaan ei kovin montaa täysin nuhatonta viikkoa tässä talvella näytä olevan ;( Mietin juuri sitä että jos olisi sellainen vähän isompi lapsi ja hoidossa niin mitäs siitäkin tulisi kun kaikki taudit aina sairastettaisiin.

pepper: Hyvää lomaa ja toivotaan ettei muihin tauti iske.

eria ja pubu: Just mitä lääkärikokemuksia, itsellä on kyllä muistissa just samanlainen käynti

Täällä liikutaan oikein kunnolla mutta taaksepäin ja sivulle...ja nälkä tainnut iskeä pienelle matkalaiselle eli pitää mennä.

Pia ja tyttö 6kk

pubu: no jo oli pöllö lääkäri, olikohan sokeitten arpajaisista saanut nuo lääkärinluvat? Pikaista paranemista kuitenkin pojalle!

No miulla himppasen samanlainen kokemus sitten eiliseltä. Läksin kuin läksinkin sitten poikaa tuonne päivystykseen viemään. Ensimmäisenä sieppasi siellä yksin pikkupoika, tai oikeammin sen turjake isä. Räkäinen poitsu lääppi, miedän turvakaukaloa ja hyvä ettei ottanut Jaakon tuttipullloakin jo suuhunsa. Yritin siinä kauniisti työnnellä kaukaloa sivummalle pojan ulottuvilta ja sen pojan avuton isä vaan katseli vierestä. Viimein kyllästyin ja hinasin ahterini eripaikkaan ja samalla hölväsin kaukaloa sillä desifiointiaineella. (taidan olla vähän pipipäinen, mutta minusta vieraitten lapset eivät tarvitse meidän vehkeitä räpeltää)

Lääkäriin kun pääsimme, niin Jaakko oli taas ihan oma itsensä, ei alkuunkaan väsynyt ja kiukuttelevainen. (äiti hieman nolona, kun jonon ohi pääsimme vielä) Lääkäri höpisee 3% kuivumasta ja ettei Jaakolla ainakaan sitä ole...heh, tuon minä olisin itsekin osannut ;) Tutki kuitenkin vatsan äänet, katsoi silmät ja suun limakalvot, sekä totesi, että vatsatautihan se. Näillä eväin sitten kotiin katsomaan meneekö tilanne huonommaksi eli paremmaksi. No kaippa se parempi taas nyt aamulla on, mutta kun se väsy iskeekin myöhemmin... Toivottavasti ei sitten tänään :) Kyllähän tuo ihan reippaalle vaikutti, vaikka pukluja tulee alvariinsa :(

Tälläisin eväin tähän aamuun :) Ulos käypi meidän jengin tie!

Eria kera pukluavan Jaakon

Kysyi Neil Hardwick aikoinaan englannin kielen opetusohjelmassa:)

Juu ja siitä päästäänkin aiheeseen...

Siis lastenhoitoG: Itse pykätty suurperhe, itse hoidettava...Ei ota lapsia hoitoon anoppi, ei miun siskot eikä veli...omat vanhemmat joskus pariksi tunniksi,jotta päästään miehen kanssa synnyttämään tai syömään:) Anoppi saattaa ottaa kahta vanhinta parina viikonloppuna vuodessa, kumpaakin erikseen...

No juu, olikohan muuta...mulla on niin kaamee päänsärky,että ihan yököttää. Nappia kitaan vaan ja taas mennään eikä meinata. Mies lähtee tänään kolmen vanhimman lapsen ja miun appiukon kanssa Lappiin mökille hiihtoloman viettoon. Minä jään tänne Leevin ja nelkun kanssa, mutta suuntaan auton nokan kohti Hesaa sunnuntaina ja palaan taas tiistaina kotio. Toivottavasti anoppi ei muuta meille ensi viikoksi,kun appi on poissa...yäk kun ajatuskin saa vatsan melkein kääntymään nurin. Oli jo suunnitellut ensi viikoksi ruokalistaa, jonka minä voisin toteuttaa...hän voi kuulemma hankkia ainekset, ja " #¤%&/kele minen rupee kokkaaman sille!

JAMSSA: Minä olen ajatellut sinua paljon...harmittaa, kun en voi olla avuksi. Olisi niin mukava nähdä sinua maanantaina:)

Nyt poistun läpisemästä, Leevi on tirsoilla ja imuri odottaa ohjastajaa. Kerpele,koskahan ne keksii sellaisen sopuhintaisen automaatti-imurin...

Ope ja Leevi

Ihanaa viikonloppu alkaa ja mieski taas remmissä mukana.. nukkuu tosin vielä muutaman tunnin, ku ollu viimeyön vielä töissä. Ja illalla päästään pitkästä aikaa elokuviin, jee.. Mistä päästäänkin sujuvasti galluppeihin..

LastenhoitoG: Mun sisko on todella innokas hoitaan varsinki tätä pienimmäistä, kun sen oma lapsi on jo koululainen.. taitaa siis vauvakuumetta vähän olla:) Ja tulee siis tänäänki päästämään meidät elokuviin. Ja anoppi on toinen innokas, hoitaa myös lapsia työkseen ja silti on aina valmis ottamaan lapset hoitoon. Tosin ei oo vielä hirveesti tarvetta ollut, mutta loistoanoppi mulla kaikin puolin muutenkin!!! Harvinaista kai..

AmmattiG: Toimistotyössä apteekissa.. ja tosiaan ilmoitin just, että tuun töihin v.2009 tammikuussa, huh! Saa nähä syödäänkö meillä jossain vaiheesa hernekeittoa ja maitopottuja vuoropäivin ku rahat loppuu:)

OppimisG: No ehkä sitä vähän pitempää pinnaa on tullu, mut toisinaan se on kyllä vieläki liian lyhyt; varsinki ku isommat pojat tappelee ja inttää keskenään niin turhista asioista ku olla voi!!

Jaa olikohan ne siinä.. ai nii siitä puklailusta oon ennenki kait maininnu, et välillä tosi runsaasti..nykyään ehkä vähän vähentyny, toivottavasti loppumaan päin.

Nyt kuuluu tuskastunutta ähinää lattialta, ei vielä(kään) osaa mennä mahalta selälleen, vaikka toisinpäin mennyt jo melkeen neljä kuukautta.

Katita ja poitsu (tänään tasan 1/2v.!!)

Me voidaan yrittää tosiaan tulla jos samalla saisin käytyä pankissa avaamassa pikkuneidille tilinkin.

AmmattiG: Toimistoympäristö, asiantuntijatehtävät ja enempää ei viitsi paljastaa ;)

Kattelin tuota nimilinkkiä mut Toivosta ei mitään kummoista siinä sanottu ja muista lapsia ei siellä tainnut ollakaan. Omaa nimeänikään ei suoraan ollut vaan viittaus toiseen nimeen jonka kuvaus oli sit niin kaukaa meikäläisestä kun olla voi :)

TYÖG:tuoteryhmäpäällikkö isossa yhtiössä.

LASTENHOITOG: Anoppirakas se meillä ainut lastenhoitaja on. Alle 6-kymppinen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva. Hoitelee mielellään lapsia kun vaan kykenee. Nytkin on siis koko poppoon kanssa ma-ti kun me ollaan ukon kanssa jossain. Tosin meillä tuo esikoinen on jo aika iso apu näiden pienempien kanssa. Harvoin kyllä kaikki lapset kerralla on hoidossa, nyt ekaa kertaa ja seuraavaa kertaa saa varmaan taas odottaa. Omaa äitiäni en kans kovin herkästi pyydä vahdiks, asuu suht lähellä, 150 km päässä. Meillä kans sekä mun että miehen vanhemmat eronnu ja kaikki asuvat eri paikkakunnilla. Anopit lähimpänä. Tuossa anopissa ei muuten ole mitään vikaa muuta kuin se että pähkäilee ihan liikaa mitä kukakin nyt ajatteli mistäkin hänen sanomisestaan ja tekstiviestiä kirjoittaa ikuisuuden kun lukee moneen kertaan tekstin ja miettii et voiko siitä nyt ymmärtää jotain väärin ja loukkaantua jne.... ja kaikki yhteiskunnalliset asiat nyt on yleensä aina ihan pielessä ja kaikessa yleensä ihmisiä vedätetään. Kaupat on niitä pahimpia kun tahalleen pistää väärät hinnat koneelle tms.... Joka asiassa siis pitää epäillä aina ensin jotain.

Mä olisin ikionnellinen jos joku leipois mulle jotain... Pistä Pumpuli anopin leipomat pullat pakkaseen ja sano et säästät ne kun sulla oli tota muutakin tarjottavaa niin paljo ;) Musta ainakin olis kiva jos vois päiväkahviks kaivaa pakkasesta jotain herkkua, ite kun olen aika laiska leipomaan :/

Taas lyö pää tyhjää... pitää mennä kastikkeen tekoon.

Peeveli ja Toivo

OMPPU: Juu kuulosti aivan ihanalle tuo nimiluonnehdinta Leosta. Nuo nimitulkinnat on todella kiehtovia mun mielestä. Samaahan niissä on kuin horoskoopeissa, toisiin osuu hyvin ja toisiin ei tai sitten vain osittain...ja se, uskooko niihin on vielä oma juttunsa.

Kiitos HALLAS ja ELO! Jep, kivuttomasti meni rajapyykin ylitys, vaikka odotin aamulla saavani jostain lekasta päähäni kriisin iskeydyttyä. Mutta ei ole vielä jysäystä näkynyt...paitsi että anoppi taas jaksaa.

Viittinkö edes valittaa...no viittin kun niin kasvaa joku tanaan tohon ottaan paraikaa...Anoppi vain yrittää auttaa, mutta voisi edes kysyä, haluanko hänen pulliaan vai en. Tiedän olevani kiittämätön, mutta kun minä haluan järjestää meidän perheen juhlat ja hän saa järjestää omansa. Anoppihan loukkaantui, kun ei saanut Eelin ristiäisiä järjestää. Miten tämän linjauksen saisi tehtyä selväksi? Toivoin niin, että hänen tarjoiluhössötyksensä koskisi vaan lastenlasten juhlia, mutta nyt tosiaan on sitten järkkäämässä tarjoilut myös mun kahveilleni. Kerpele mä sanon! Ja ylipäänsä en olisi halunut mitään juhlia, mutta kun miehen suvussa kaikki nimipäivätkin juhlitaan lahjojen kera niin painostus oli melkoinen. " Pitäähän sun nyt kahvit keittää" , anoppi narisi monta viikkoa. Missä oli taas mun oma tahto? Jossain kengänpohjassa.

Noniin, eiköhän se taas tästä. Pitiköhän mun vielä jotain sanoa? Varmaan hyvää yötä.

Pumpuli MRRRR

JAMSSA: Nyt kyllä soitat neuvolaan ja puhut terkalle et tarviit LEPOA!! Kai sieltä joku kodinhoitaja avuks löytyy. Tai sit soitat MLL:ltä lapsenhoitajan yhdeks päiväks tms. Ihan oikeesti! Mä voin vaikka maksaa pari tuntia sitä lastenhoitajaa. Ethän sä kestä tuollaista eikä ole tarviskaan! Tai sit tuo pienin tänne niin kyllä mä sen kanssa yhden yön valvon ;). Paremmin voitte kumpikin jos saat hetken levähtää. Mut nyt koita tehdä asialle jotain ja pidä pintasi et saat tarvitsemaasi apua.

Kaikille sairasteleville paljon tsemppiä! Täällä ollaan vielä (koputtaa puuta) pysytty terveinä, yks nuha on Toivolla ollu.

LAPSILUVUSTA: Meillä ei miehen kanssa koskaan ole sen tarkemmin ollut puhetta et monta lasta tehdään. Aina on vaan tähän asti tuntunut et vielä yks. Mut nyt on kummallakin samat fiilikset et neljä lasta riittää. Tosin kerran puhuttiin et jos tulee vahinko niin miehestä se ei tuntuis olevan niin kamala katastrofi kun musta taas olis. Aborttia en pystyis tekemään joten täytyy olla tarkkana ettei vahinkoa tule :)

SIT (.) Toivo on aloitellu kiinteitä, menee tlusikallinen päivässä. Hiljaa hyvä tulee. Meillä Toivo on alkanut nyt pulauttelemaan kun vaihdettiin korvikemerkkiä (aminohappopohjaisesta hydrolysoituun). Rasvata saa aamuin illoin, kortisonia menee usein. Poski ei edelleenkään pysy terveenä jos ei laiteta päivittäin kortisonia.

Mies kans taitaa kääntyilyllä ja huokailulla viestittää mulla vaan et on hereillä hänkin ;). Joskus menee sit sohvalle jos yö on kovin levoton. Toivo heräilee 4-10 kert yössä, yleensä kyl rauhottuu kun laittaa tutin suuhun. Mut onhan se rasittavaa kun ei saa nukkua yhtäjaksoisesti kovin pitkään. Meillä mies onneksi hoitaa yöt Toivon kanssa aina viikonloppuisin.

OPEMAMMALLE päiväkahviseurasta: Olis ollu kyl mukava tulla maanantaina turisemaan Johto cafeeseen mut kun tuo ukko on suunnitellu jotain mun päänmenoks just ma-ti. Jännityksellä odotan et mitä tuleman pitää....

Nyt pitää mennä, olis pyykkiä viikattavana ja kohta pitäis lähtä parturiin. On meinaan niin harventunu tää meikäläisen hiuspehko et lyhennys on PAKKO tehdä. Enhän mä tätä kasvattanutkaan vasta kun 2 vuotta :´´´(((

Peeveli ja Toivo 270806

kiitos khp, pepper, huhti ja emppusimppu!! lahoja vaan lapsille, minulle hyvin nukuttuja öitä ja muuta luksusta=)

minik ja omppu: tuolla nimet-palstalla, jossa nimifriikkinä välillä pyörin, oli nomen est omen ketju, jossa mariposa käänsi ennustuksia. nykyään hänellä on oma blogi, josta hain Leon nimen:

" Latinasta: leijona.,<?xml:namespace prefix = o ns = " urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Kasvaa rauhallisena poikana. Osaa puolustaa itseään ja muita koulussa tarpeen vaatiessa. Pitää kalastamisesta, uimisesta ja sienien keräilystä. Määrätietoinen ja täten saavuttaa hyvän arvostuksen yhteiskunnassa. Vähän vihamiehiä. Hänestä säteilee lämpö ja hyvyys sekä on aina valmis auttamaan. Erityisen hyväntahtoisia vanhuksia ja sairaita kohtaan ja tästä syystä usein lääkäri ammatiltaan. Maltikas ja joustava. Vaimo saa tuta kun Leon pitkä pinna on katkeamassa. Arvostaa vaimossaan uskollisuutta ja hyvyyttä. Vaimo on usein impulsiivinen. Rakastaa lasten kanssa leikkiä meluisasti. "

eli rauhallisia ovat, ei kiire kääntyilläkään =)

kattokaas, mitä mun miehen nimestä ennustetaan (tämä vain loppuosa):

" Luotettava sekä rakkaudessa että ystävyydessä. Menee kerran naimisiin ¿ ainiaaksi. Ensimmäinen huolen aihe hänelle on perheen toimeentulo. Ei näytä kaapin paikkaa, pikemminkin sen tekee vaimo."

ja kaulin heiluu...

pumpuli ja sylipahka

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat