Sivut

Kommentit (58)

Luulisin, että sain Emmin nukkumaan, mutta kohtahan sen huomaa, kuinka kävi... Me oltiin tänään käymässä mökillä " talviretkellä" . Laitettiin takkaan tulta ja paistettiin makkaraa ja termarissa oli kahvit mukana. Käytiin järvenjäällä kävelemässä ja vetämässä Emmiä pulkassa. No Emmi oli kyllä vaunukopassa ja se oli pulkassa, mutta joka tapauksessa... Oli vallan mukavaa. =)

Kahtena viime yönä Emmi on tavallisuudesta poiketen herännyt syömään kolmesti. Onneks kuitenkin on nukahtanut aina samantien takaisin. Ja aamu on koittanut eilen seiskan jälkeen ja tänään kasin aikaan. Vähän ehkä väsyttää, mutta tässä vaan keikun, vaikka vois mennä nukkumaan. Oikeesti mä ootan, että tuo likka varmasti nukahtaa ja otan sitten tuon jääkaapissa huutelevan sidukan. Tässä illalla siemaisin jo hiukan punkkua, kun pikkuserkku oli käymässä ja ai veljet kun oli hyvää!

Emmi löysi tänään varpaansa. Aamupäivällä jo tavoitteli oikealla kädellä vasenta jallkaterää ja tuossa illalla kun jumppaili iltapesun jälkeen ilman vaippoja ja vaatteita, niin tarttui moneen kertaan käsillä varpaistaan. Ja pariin kertaan jäi oikein tuijottamaan niitä. Hass ipana! ;o)

Ja jotta varmasti pysyttäis vain omissa jutuissa, niin kerrottakoon nyt vielä sekin,että tänään meni reilut 50 ml velliä pullosta, jossa oli pehmeä imunokka. Nyt en kyllä minä syöttänyt vaan se kylässä ollut pikkuserkku. Hyvä siis niin, että syö edes joltain pullosta, kun äippä ei oo vieressä. Pääsen siis joskus lähtemään johonkin...

Tässä makkarin hämärässä on sen verran vaikeeta kirjoitella, että jätän kommentoinnit suosiolla tuonnemmaksi. Mutta kun viimeks huutelin Fioa, niin kysäisempäs nyt, että Missäs on Pepsis ja Villipylly?

Öitä ja mukavaa sunnuntaita kaikille!

-Amy ja Emmi melkein 4kk (hui!)

Voi että olis ihanaa kun tuo mies oli täällä päivät. On vähän yksinäistä ja toisaalta ylimääräinen käsipari ei olis pahitteeksi, kun tänäänkin poika on ollut hereillä puoli yhdeksästä asti, eikä ole nukkunut kuin n. puoli tuntia. Nyt nukahti taas, toivottavasti nyt olis vähän pidempi unipätkä, että toinen saisi tarpeeksi lepoa. Meinaa tosiaan kädet loppua kesken, kun toista pitäisi kanniskella ympäriinsä ja ehkä saada jotain aikaiseksikin kotona. Myös syömininen on melko vaikeaa kun on pikkuinen käsipuolessa. Taitaa olla kantoliinan hommaamisen paikka :)

Meillä mies on kyllä innokkaana mukana, silloin kun on kotona. Harmi vaan ettei voi olla enempää, kun tämä alkuhan se on se ihanin mutta myös raskain vaihe. Varsinkin kun on ensimmäinen lapsi kyseessä ja KAIKKI on aivan uutta, niin kaipaisi kyllä toista siihen rinnalle ihmettelemään :)

Vähän alkanut helpottamaan tuo " baby blues" . Mikäs sen parempi :) Myös saanut levätyksi, sekin saattaa vaikuttaa, ettei tunnu niin " voimattomalta" ja avuttomalta olo. Poika on kutakuinkin tyytyväinen tapaus, joten en halua turhaan huolia :)

Poppis ja Siru oli käyneet jo kauppareissulla! Me ei vielä olla käyty, kun en halua kultamussukkaa viedä vielä noin pienenä saamaan pöpöjä. Mutta ehkä mekin tässä pian. Ollaan aina tehty miehen kanssa yhdessä isommat ostokset ja nyt tuntuu niin kummalta, kun ei ollakaan päästy yhdessä kauppaan :O Ootan kyllä kovasti. Ehkä jo ensi viikonloppuna vois käydä...

Neuvolantäti kävi kotikäynnillä tiistaina. Pojalla oli paino noussut tosi hienosti, oli jo ylittänyt reilusti syntymäpainonsa! Painoi syntyessään 3840g, sairaalasta lähtiessä 3710g ja nyt 3910g. Eli 200g viikossa noussut paino! :) Tietääpä ainakin, että saa vauva tarpeeksi ruokaa.

Joo, nyt pitää kai mennä syömään, kun ei voi tietää, nukkuuko tuo poitsu nyt vartin vai kolme ja puoli tuntia...

Han ja Rumpalipoika 1vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=#556B2F]Piuh..Tossa just syötiin tytön kanssa tunnin verran..Nyt sain vihdoin takas nukkumaan kun oli aikas rauhaton..

Kandi: mä mietin kans tota tulevaa sekstailua..Missä ja milloin?! Tyttö kun nukkuu meidän välissä yöt ja päivällä ei viitsis yksin jättää kissojen kanssa sohvalle kun vanhin yrittää vielä välillä heittäytyä vauvan naaman päälle aina kun silmä välttää..=) Noinkohan pitää odottaa, että saa tytön johonki hoitoon? =)

Kerroinkohan mä, että meiltä lähti eilen napa? Tai siis se tynkäjuttu..=) Kohta voikin sitten alkaa kylvettää tytteliä..mukavaa.. =)

Ristiäisiäkin pitäis alkaa kohta miettiin! Hui! Meillä ei ole vielä edes kahta kummia..=/ Nimi on kyllä ollut valmiina jo jonkin aikaa..vielä ei sitä kuitenkaan käytetä kun ei olla kerrottu muuta kuin ykköskummille..(siis sille ainoalle..heh)

Omasta läskikompleksista tuli mieleen, että eilen puntarilla oli enää 600g raskauskiloista jäljellä..Jey! =) Seuraava jännityksen aihe on tietty paljonko turpoan imetyksen lopettamisen jälkeen, mutta pitää toivoa, että maitoa riittää ja ei tartte vielä alkaa stressaamaan..=)

Sjt:lle vielä onnea pojasta jos on jäänyt onnittelematta! =)

Sirun tyttö on kasvanut kyllä hienosti..toivottavasti räpsykin alkaa nyt kerätä sitä painoa..=/ Mä kysyinki neuvolantätsyltä, että onkos sillä joku jalkanappi lattiassa, jota se sit painaa ja sisään ryntää sosiaaliviranomaiset ottaan räpsyn jos ei paino nouse..piuh =)

Pesukarhu vaikuttaa kovin rauhalliselta, vaikka menkat on myöhässä! =) Kai ne kierrot vielä hakee itseään? Mun on varmaan turhaa vähään aikaan edes odotella mitään..Oisko teillä kakkonen kuitenkin toiveissa jos niin kävisi? =)

Tänään on se odotettu vierailu meidän porukoille! Sisko odottaa kuulemma kovin räpsyn näkemistä..pitää toivoa, että kaikki menee hyvin..Hoitolaukkuun pitääkin pakata vaikka mitä mukaan ihan vaan muutaman tunnin vierailulle..hui! =)

Nyt lauantaipuuhiin niin lähtee päivä käyntiin..=) Ihanaa viikonloppua kaikille!!

t. poppis ja räpsy 2vkoa ja päivä. =D

Queen, mähän pidin Akselille nukahtamiskoulun ennen kun pidettiin unikoulu. Eli siis opetettiin Aksu nukahtamaan itse omaan sänkyyn. Aksuhan oli tottunut siihen että hyssytettiin sylissä uneen¿ ja nukahtamiskoulu sitten tehtiin niin, että eka iltana annoin itkeä 2min omassa sängyssä ja pidin kättä päällä rauhoittavasti. Sitten nostin syliin ja rauhoittelin ja Aksun rauhoituttua laskin takaisin omaan sänkyyn ja taas se 2min. Tätä niin pitkään, että nukahti ja eka iltana siihen meni 50min. Toisena iltana pidensin itkuaikaa neljään minuuttiin, mutta muuten samoin sävelin. Toka iltana meni 40min. Kolmantena iltana Aksu itki kaksi neljän minuutin pätkää jonka jälkeen joi iltamaidon kun ei ollut sitä ennen suostunut. Sitten touhusi rauhallisena puoli tuntia sängyssään jonka jälkeen nukahti ilman itkua. Siitä lähtien Aksu onkin nukahtanut omaan sänkyyn ilman itkua. Mä oon sängyn vierellä kyllä niin kauan, että rauhoittuu kunnolla ja on ihan viittä vaille unessa jo, mutta mun ei tarvi tehdä muuta kun olla paikalla.

Kiva että Han on jo paremmalla mielellä!

Poppis, eikääääh¿ mä tipahtelen täällä sun valurautapannuilles ihan täysille. Ehkä kannattaa se peili pitää loitolla vielä hetken¿ kyllä se siitä ;)

Masentavan ajoissa te noita ässäilyitä jo mietitte =D me saatiin aikaiseks palata niihin touhuihin 4kk synnytyksestä¿ =D

Kiva Marikastakin kuulla pitkästä aikaa. Onnittelut sinne 1-vuotiaalle!

Josta tulikin mieleeni¿ mahdoinko mä naperon Eetuakaan vielä onnitella. Onnea siis sinne myös!!!

Niin ja sille mun kaverille syntyi aamupäivällä poika =) vajaa kaks tuntia kalvojen puhkaisusta oli pikkumies jo ulkona. Me ajeltiin Aksun kanssa kaverille juuri kun sain tekstarilla vauvauutiset ja tietysti aloin parkua keskellä liikennevaloja¿. ja tietysti olin ite auton ratissa. No, päästiin turvallisesti perille kuitenkin =D

Ai niin¿ nyt täytyy tunnustaa että viime yönä tein päätöksen palata yhteen yösyöttöön. Aksu kun kitiseen vaikka neljä tuntia että saa maitonsa ja se todennäköisesti helpottaa meidän öitä nyt vähän jos sen yhden kerran (aamuyön syötön lisäksi) annan maitoa. Sit jos maitotilausta alkaa tiheempään tahtiin tulla niin pidetään uusi unikoulu.

Hitsi oli äsken niin ihana kun vein Aksun nukkumaan. Ensin vähän aikaa touhuili sängyssään ja sitten alkoi rauhoittua. Aksu makas silmät kiinni kyljellään ja NAUROI!! =D Naureskeli niin kauan että nukahti. Oli niiiin liikkistä kun toinen makaa silmät kiinni ja yhtäkkiä rämähtää oikein kunnon naurunremakkaan. Taisi olla kiva päivä.

Jaahas, nyt oottelemaan ukkoa kiekkoreeneistä. Huomenna meille tuleekin yks kaveripariskunta 2v poikansa kanssa koko viikonlopuksi joten viikonlopun aikana voi olla palstailu vähän hiljaista¿

Pikku-milli & Akseli 9,5kk

MARIKAN EETULLE MYÖHÄSTYNEET 1-V ONNITTELUT! Kiva kuulla teistäkin :)

Onnea uusille vauvautuneille! Ainakin Sjt (meniköhän oikein?). Olikohan joku muukin... No, kaikille paljon onnea!

Voi surku, kun luin teidän eilisistä leffatreffeistä. Harmittaa, kun ei nykyään ehdi enään mihinkään. Ei me päästä sinne Hämeenlinnaankaan. Mulla on se 5.-6.3. yövuoro :( Mutta, maaliskuun lopuussa mulla olis kaksi viikkoa lomaa, joten jos sillon jotkut treffit järkättäis, niin mekin päästäis mukaan :)

Vai en mä teitä saa tänne Lohjalle houkuteltua ;) No, kyllä me täältä helposti hilpastaan jonnekkin. Noi kauppakeskukset on varmaan helpoimmat treffipaikat, kun tullaan autolla. Helsingin keskustassa on se parkkiongelma, mut sekin on vaan järjestelykysymys.

Kiva kuulla, että Matiaksella ja NapNApin tytöllä menee hyvin päiväkodissa. Helpottaa varmasti omaa työssäoloa, kun ei tarvitse miettiä, että siellä se pikkunen ikävissään itkee. Aika helpostihan pienet lapset varmaan sopeutuu. Mä oon just miettinyt, että mitenköhän ne isommat lapset suhtautuu, kun Joona kuitenkin menee sotkemaan niiden leikit :) Jonsku on sellanen tuholaisyksikkö, että oksat pois.

Samoja fiiliksiä on mullakin mitä kissankellolla tosta imetyksestä. Mullahan se loppui sen takia, kun Joona söi jo niin paljon kiinteitä ja sitten vielä korviketta, että maidontuotanto väheni tosi paljon. Sitten, kun Joona joutui tekemään niin paljon töitä, jotta maitoa alkaa virtaamaan, hän päätti, että pullosta saa helpommin. On se nyt paljon vapaampi tunne, kun ei enään tarvitse miettiä mitä voi syödä/juoda. Mulla on nyt vapaa viikonloppu, joten ajattelin pitkästä aikaa joda ihan yhden saunasiiderin. Laitan oikein ranttaliksi ;)

Ja samoissa tunnelmissa olin myös muutama kuukausi, kun Q nyt. Ei ollut mukava imettää julkisesti, kun tissi vilahteli näkyviin, kun Jonsku ei malttanut keskittyä pelkkään syömiseen. Joonan ollessa pieni, se oli niin paljon helpompaa. Vaikka en mä julkisesti kauheesti tykännytkään imettää.

Nyt täytyy mennä saunaan. Jäi jutut ihan kesken. Yritän keritä tulla uudestaan.

pesukarhu ja Joona

Kiitokset seurasta jennille ja D:lle + Sippuliinille ja Aavalle! Oli hauska nähdä Sippu ekaa kertaa. Ja Aava oli niin kiltti tyttö, nukkui vaan tai hymyili! Pikku-quu vetäisi taas tietysti perinteiset leffaraivarit ;), mutta muuten meni kyllä ihan mukavasti tää päivä. On aika temperamenttinen tapaus tuo meidän poika, kun se ei koskaan ole neutraalilla tuulella. Joko pölisee ja pälisee ja nauraa iloisesti ja kieppuu sylissä joka suuntaan tai sitten on aivan valtavan raivonpuuskan vallassa. :) Daniel oli niin suloinen ja söikin hienosti! Ja jenni, susta ihan huokui se mitä itsekin sanoit, eli selvästi vaikutit tosi onnelliselta ja tyytyväiseltä nyt D:n kanssa. Lähetän sulle sen " veljekset kuin ilvekset" -kuvan heti kun saan sen mun siskolta.

Lisa ja PauliNeakin oli käynyt laittamassa kuulumisia pitkästä aikaa, kiva kiva! Hyvin teillä näyttää pyyhkivän molemmilla. Ja vauhtia teidän perheissä tuntuis nykyään riittävän. Huisia, että Veeti jo puhuu! Piti ihan lähettää mun siskolle toi Lisan viesti, kun heidän tyttö on siis täsmälleen saman ikäinen kuin Veeti. Eikös Lisalla ja PauliNealla molemmilla ollutkin jo pikkukakkoshanke käynnissä? Harmi Lisa, että vielä negaa pukkaa. Luulen kyllä, että sulle se eka plussa tulee meistä vauvallisista enskaäideistä. Vaikka tietty sais se tulla tännekin. :)

Voi kun quukin oppis jo kierimään tai ryömimään tai jotain, kun olis niin hauska seurata sen menoa. Meilläkin on nyt vähän sitä vikaa, että poika ei jaksa kauaa köllötellä matolla yksin lelujen kanssa, kun menohalut olis niin kovat, mutta ei ne maisemat paljon vaihdu, jos vaan paikallaan polkee, murisee ja läpsyttelee käsiä :)

Nätti oli bejpin hymyilevä tyttönen!

Ja suloisia on Enska-isit, kun noin huolehtivat lapsukaisistaan. Muistakaapas kaikki antaa isille oikein iso pusu! Kyllä ne sen ansaitsee. :)

Queenille voimia flunssan parissa kärvistelyyn! Meilläkin on jo verhot ja kaikki ihan soseessa, kun quu päristelee ympäriinsä...

Oon miettinyt tätä imetystä, kun mä tosiaan ihan osittaisimetän enää... Pohdinkohan tätä jo täällä? Pikku-quu syö nyt jo niin paljon kiinteitä, että se ei läheskään joka aterian jälkeen syö juuri ollenkaan maitoa, vaikka tietysti aina tarjoankin niin paljon kuin ottaa. Lisäks me annetaan puuron jälkeen illan vika annos 200ml Nania. Eli quu syö isot satsit pelkkää äidinmaitoa vaan yöllä ja iltapäivällä/illalla pari kertaa. Epäilen, että tällä menolla mun maidontuotanto vaan hiipuu pikkuhiljaa. Ja tänäänkin tuli kyllä ravintolapöydässä mieleen, että ei ole kauhean kiva yrittää syöttää poikaa enää julkisilla paikoilla, kun se vaan heiluu ja huseeraa ja katselee uteliaana ympäriinsä, ja itsestä tuntuu, että istuu ihan puolialasti siinä... Pienempänä se oli jotenkin luontevampaa, kun poika oli niin tiukasti rinnassa kiinni, että ei mamman tissit juuri muille vilkkunut.

Hyvä, että Hanilla on jo pirteämpi mieli. Kyllä se siitä, kunhan pääsette kunnolla arkeen! Hienosti oli teidän poika kasvanut!

Vitsit, miten Amyn Emmi voi muuten olla jo 4kk! Sähän lähdit synnyttämään vissiin seuraavana päivänä, kun treffattiin Coloradossa. Ja quu oli silloin vasta 2,5kk ja ihan kirppu ja nyt teidän tyttö on jo noin iso, voi voi! :)

Mutta nyt lähden pakkaamaan jumppakassia. Huomenna me mennään vihdoin taas vauvajumppaan, kun ollaan päästy eroon tosta kökköflunssasta, jee!

-Q- ja -q- 6kk

Tulihan se tätsy vihdoin ja viimein. Vieläpä aivan järkyttävän törkeiden kipujen saattelemana. Otin ensin Panadolia, mutta kun siitä ei ollut mitään iloa, täytyi turvautua ihan 600:seen Buranaan. Eli ei ole vauvauutisia vielä luvassa tältä suunnalta. Aikamoisia supersimppoja olisivat saaneet ollakkin, jotta olisivat kumihupun läpi uineet ;)

Toivottavasti nää kierrot tästä lähtee lyhenemään, jotta ei aina päivätolkulla joudu odottelemaan.

Jäädään oottelemaan vauvauutisia oikeesti vauvaa yrittävien suunnalta :) Me alotetaan yritys tod.näk. kesällä.

Nyt lähetään Jonskulin kanssa pulkkailemaan.

Rauhallista sunnuntaipäivää kaikille!

pesukarhu ja " Johnsson"

Treffiasiaa... Sopii hyvin että pyydetään odotusimmeisiä kanssa mukaan! Hyvä bejbi! Mutta

Meillä oli tänään eka vaavinkaiskerho mun vetämänä... No, ei sinne tullutkaan kun minä ja Eetu sekä yksi tuttu äiti kahden pienen tyttönsä kanssa (iät 1v7kk ja 1kk) Joten höpistiin sitten omia juttujamme ja lapsukaiset Eetu ja tää vanhempi tyttö leikkivät keskenään... Oli se pienempi tyttö kyllä niiiiiiin suloinen, tahtoo kans!!! Ja sitten oltiin vähän ennen puoltapäivää takas kotona, ja nyt Eetu vetelee sikeitä tuolla omassa sängyssään. No, tänään ei olekaan mitään ihmeellistä, isäntä lähtee illalla pelaan sulkista, joten me vietetään täällä koko päivä kahestaan, höh!

Poppis ja Siru kirjoittelivat " isäalokkaista" . Tuli ihan tippa linssiin, kun miettii meidän isukkia sillon vuosi sitten, meillä oli kanssa samanlaista havaittavissa sillon... Ja nykyään jo pärjäävät loistavasti ilman meikäläistäkin, joten saan omaa aikaa sillon kun haluun.

Ja Sirun kauppareissukin oli mennyt hyvin! Hieno homma!

Bejbi, kylläpä oli nätti kuva teidän neitistä! Ihana!!! Ja vauvakuume senkun kohooooo....

Joo, mutta nyt on pakko mennä... töllöttään töllöö...

napero ja Eetu 1v

Ei ole yhtään hyvä lukea pinoa monta kertaa päivässä ja kirjoittaa sit seuraavana päivänä, ei muista mitään..

No sen muistan et Emmi oli kääntynyt itse. :)

Tänään on ihana päivä, ei tarvitse olla menossa mihinkään. Maanantaina oli ne paikalliset mini-treffit, tiistaina pyörittiin kaupungilla shoppailemassa (neiti sai hienon kypärähatun ja minä imetysteetä. ;) ) ja eilen oli sit jälkitarkastus.. Unohdin kysyä lääkäriltä, ni jokos nyt saa lähteä uimaan?

Neiti nukahti eilen normaalista poiketen jo klo 21.30 omaan sänkyynsä, mut sit herättiinkin syömään 2.30 ja 7.00. Lopullisesti piti herätä 9.30 ja yhdeltätoista neiti simahti ja nyt nukkuu parvekkeella.

Huomenna olis taas vajaan neljän tunnin automatka edessä. Toivottavasti neiti nukkuu yhtä nätisti kuin viimeksikin. Nyt vaan pitää varmaan pysähtyä syöttämään neiti kun on appiukko kyydissä. Viimeksi pumppasin autossa ja annoin pullosta..

Hämeenlinnan treffeistä, että pyydetäänkö ihmisiä myös odotus puolelta mukaan? Siellä suunnitellaan Hesan treffejä..

Mut nyt pitää laittaa pyykit koneeseen et saa reissuun vaatteita!

bejpi ja typy joka juuri huusi parvekkeella

(tutti suuhun ja unet jatkuu :) )

Emmi on toisilla päikkäreillä pihalla. Ite kävin vähän evästämässä ja sitten ei kun koneelle... =)

Aamupäivällä kun tultiin jumpasta ihmettelin, miks mua vastaan tuli pari nuorta miestä, joista yhdellä oli päällään jussipaita ja lierihattu, toisella jenkkifutiskamat ja yks oli pukeutunut lohikäärmeeks. No, sit pikaisen ynnäyksen päässäni tehneenä tajusin, että tosiaan olis penkkaripäivä. En kuitenkaan jäänyt odottelemaan ajelua, kun ei ollut hajuakaan niitten lähtöajasta. Karkkia olis kyllä tehnyt mieli. Ja tekee ihan koko ajan. Mulla on sellainen kausi menossa, että voisin syödä ihan koko ajan karkkia. Mutta pakko ois saada ittee niskasta kiinni ja jättää edes joskus ne kauppaan...

No, mitäs sitten kirjoittelis... Koska pullolakko jatkuu täällä, niin aattelin eilen kokeilla, miten menis velli lusikalla. Ja menihän se. Hidasta oli eikä mitään kauheen suurta määrää mennyt, mutta kuitenkin. Saa mies kokeilla tänä iltana samaa juttua.

Eilen aamulla kun imetin Emmiä sängyssä, hän pyörähti kyljeltään masulleen, kun patja mun kohdalta oli tietysti enemmän painuksissa kuin omalta kohdaltaan. Ja kas kummaa: eipä tullut huutoa, vaan neiti nukahti siihen. Ja sain vielä siirrettyä hänet omaan sänkyyn samaan asentoon jatkamaan unia hetken aikaa. Ja tänäänkin jumpassa Emmi jaksoi aika kauan köllötellä masullaan. Eli harjoitus auttaa.

Kyllä se vaan on niin uskomattoman ihanaa seurata, kun tyttö häärii omia juttujaan ja oppii koko ajan jotain uusia asioita. Nyt on ihan pop kaikki lelut, mitkä saa suuhun.

Poppis ja Kandi sai mut nauramaan jutuillaan! =D Mutta ihan asiaakin naurun jälkeen: mä oon vaitanut maidon laktoosittomaan maitojuomaan ja kahvia en juo päivittäin. Muuten oon kyllä syönyt oikeestaan kaikkea, ruisleipää ja suklaata etenkin, vaikka ne kai on tosiaan huonoja vaavin masulle.

Lisan piipahduksista tuli mieleeni, että mitähän Fiorellalle kuuluu? Muistelisin, että ainakin täältäpäin katsottuna asustelette samalla suunnalla... Ja onpa Lisalla mukava, kun on työpaikka tiedossa sitten kun tekee mieli töihin.

Siru, mä aattelin kanssa pitkään kestoista ihan samoin kuin sinä. Enkä tosiaan tuntenut huonoa omaatuntoa siitä. ;o) Mutta jotenkin vain sain sykäyksen kokeilla ja kun Emmi on aika " harvakakkainen" eli menee päiviäkin, milloin ei kakkaa, niin uskalsin ryhtyä kokeilemaan. Edelleen oon kyllä sitä mieltä, että kertsit on helpompia, mutta nyt kun oon satsannut rahallisesti noihin kestoihin, niin täytynee jatkaa...

Pikku-milli oli saanut nukkua aamulla pitkään. Ihanaa! Sitä mäkin toivosin nyt varsinkin, kun Emmi on alkanut heräillä jo seiskan-kasin aikaan.

Vai ei Naperon kerho kiinnostanut. Höh! Mutta onneksi edes saitte jotain seuraa!

Queenille tsemppiä kaikien flunssien ja muitten inhottavien juttujen kanssa!

Aika hauskan jutun oli Liia keksinyt ruoka-ajaksi, vaikka ei se varmaan siinä hetkessä nauratakaan. =)

No nyt piti hakee tämä meidän jumppakärpänen sisälle, joten kirjoittaminen vaikeutui selvästi.

Hanilla on jo parempi olo. Mukava kuulla! Kyllä tosiaan varsinkin alkuun nuo päivät vauvan kanssa oli just sitä, että hyvä kun vessaan ehti. Mutta kyllä se helpottaa, kun vauvalle ikää kertyy. Vaikka onhan niitä sellaisia päiviä vieläkin joskus.

Vai on Idallakin risaiset päikkärit. Meillä on ihan samaa eli alkuun aina muutamat hiiaukset noin vartin välein. Sitten jos hyvin käy niin neiti rauhoittuu ja nukkuu pitkät pätkät, mutta nyt viime ajat on ollut sellaista, että ainakin puolen tunnin välein kuuluu huuto. Ei kerkii ite kyllä nukahtaa tuossa välissä. Höh!

No juu, juttua riittäis kyllä, mutta taidan mennä leikkimään tuon ipanuksen kanssa ja kohtahan alkaakin Emmerdale. Sais kyllä mies tulla kotiin. Tylsää, kun sen työpäivät venyy. =S

-Amy ja Emmi, ensi viikolla 4kk

Mulle sopisi hyvin ensi tiistaina 20.2. klo 12.30 treffaaminen. Ja jos jaksat vaipat raahailla mukanasi niin ostan ne kyllä. Vielä ei oo vaippoja kertynyt nurkkiin... Mutta jos hankala kuskailla niin voin joskus auton kanssa tulla myös hakemaan?

Mikä olisi sopiva paikka tavata? Jos sitten mietitään minne mennä istahtamaan. Jos saatat miehesi juna-asemalle niin voin käppäillä vaikka sinne.

t. iida-linnea

Tuolta odotuspuolelta olen minäkin tänne siirtymässä. Jotenkin on tuntunut, ettei ole ollut aikaa kirjoitella, vaikka poika on kiltti ja hyvä nukkumaan ja syömään.

Kirjoittelin tuonne odotus-puolelle synnytyskertomusta ja liitän sen myös tähän, jos joku haluaa lukea:

Meillä supistukset alkoivat 3.2. lauantaiaamuna ja ne jatkuivat koko lauantain. Illalla klo.21 lähdettiin ajamaan sairaalaan, koska kipujen vuoksi en enää pärjännyt kotona. Oltiin sairaalassa vähän ennen klo.22 ja kokeilin ammetta, kipupiikkiä+kuumageelipakkausta ja lopulta kuuden tunnin sairaalassa kärvistelyn jälkeen sain epiduraalin. Ihana aine:) Vei kaiken kivun pois.Ponnistusvaiheeseen mentiin epäröiden n.klo.13.30, koska vähän reunaa tuntui vielä. Ponnistin ja kohdunsuu alkoi mennä uudelleen kiinni, yhtäkkiä olin auki enää 6 cm. Lääkäri totesi, että tilani on pysähtynyt synnytys ja sektio tehtiin kiireellisenä. Poitsun sydänäänet olivat koko ajan hyvät, joten huolta pojan tilasta ei ollut. Itselleni oli kova pettymys, että synnytys ei edennytkään alateitse. Tärkeintä oli kuitenkin saada poika terveenä maailmaan. Syy miksi poika ei päässyt tulemaan ulos normaalisti oli se, että hän oli viistotarjonnassa, jota ei pysty huomaamaan ultrallakaan. Kun pojan kasvojen olisi pitänyt olla joko peräsuoltani tai taivasta kohti, hän oli viistosti masussa ja katseli lääkäriä, kun tämä avasi hieman sivusta käsin mahani. Maailman ihanin parkaisu kuului ja molempien vanhempien sydämet suli ja kauheasti itkettiin onnesta:)

Meillä on ristiäiset 11.3. ja nimi on jo valmiina. Mites muilla enskoilla, jotka ovat juuri " vauvautuneet" ? Meitä lähti iso kasa odotuspuolelta samaan aikaan tänne, Han, Mykis, Poppis, Siru, Essi nyt ainakin...

sjt+pikkumies 12 pv

aloitin jo eilen viestiä, mutta oli sen verran taas hulinaa, että se jäi kesken. Meidän neiti on oppinut kiljumaan ja ilmoittelee vähän väliä olemassaolostaan kovaäänisillä kiljahduksilla. Illalla oli ekaa kertaa hieman ylikierroksia, ei rauhoittunut nukkumaan muuten kuin sillä, et kieto peittoon ja vei pimeeseen huoneeseen keinutuolikeinutuksille. Sinne nukahti iskän syliin melkein heti, vaikka makkarin valoissa ei suostunut edes silmiä kiinni laittamaan kovasta väsymyksestä huolimatta.

Mä olen nyt alkanut vaatimaan itselleni lepoaikaa, eli mies nukuttaa iltaisin ja minä saan lueskella kirjaa. Tänään lähden yöksi evakkoon, että saan pitkästä aikaa nukuttua koko yön putkeen - jos se nyt on mahdollista ylipäätään, eli että en heräile pitkin yötä siihen, et mitenkä nää pärjää... meen siis kaverin asunnolle, se on ite reissussa ja tuun sit aamulla takas. Syötän tietty tytön yöunille, jospa se pärjäis kahdella syötöllä yhdeksään asti, siinä tulis taas jo ihan kiva unipätkä mullekin. Viime yönä typy kyllä sit kiekumisensa jälkeen nukkui kuusi tuntia ja vielä kolme päälle. Toivottavasti tää taas on merkki siitä, että aletaan päästä kohti syötötöntä yötä. No, toivossa on hyvä elää...

Uusille äideille onnea ja tervetuloa!

Poppis oli heti mennyt peilillä kurkkimaan. Mä en oo vieläkään katsonut, mut mieheltä oon välillä kysellyt, et miltä näyttää. Kuulema on jo ihan normaalin näköinen, mutta tuntuu joka kerta erilaiselta ku ennen... :) Mä vannon kans ton liukasteen nimeen, ei muuten tulis mitään. Ja mulle oli tosi hankalaa sekstailu alkuun tytön kans samassa huoneessa, mutta vähitellen sitä on oppinut luottamaan siihen, ettei se herää. :) Mutta tyttö nukkuu siis omassa sängyssään.

Queenille ja Liialle paranemista, flunssa on kyllä viheliäinen ku monesti kestää nuha tosi pitkään. Meidän typyllä vuotaa räkää edelleenkin, vaikka varsinainen flunssa on ollut jo pidempään ohi.

Sit vielä omaa napaa lisää, typy on nimittäin oppinut pyörimään selällään " napansa ympäri" ! Ja ääneen nauraminen on kans tällä viikolla tullut ihan pop-jutuksi. Kaikista hauskinta on kun äitin kans katotaan peilistä äidin tirskuntaa... Sillä irtoo röhönaurut aina!

Mut nyt täytyy lähteä kiertelemään keittiöliikkeitä, että sais jonkun kuvan millasen keittiön haluaisin. Eilen kirjoitettiin kauppakirjat ja eletään velkavankeudessa ja kahden asunnon loukussa... Pitäis saada tää vanhakin myyntiin pian. No, eipähän lopu tekeminen multakaan.

-Osse ja kiljukaula

Niin kyllä se aika menee nopeasti, tänne on pitänyt tulla kirjoittelemaan, vaan kun päivä aina loppuu kesken =) joku kysyikin millä viikolla poika syntyi, niin tuli hiukan etuajassa eli viikolla 39+3.

Ristiäisistä oli puhetta¿.meillä ei ole vielä etunimi tiedossa, vain toinen nimi¿aikas hassua. Toinen kummi on jo varma ja toista pitää vielä kysäistä ja eikös se pappi sitten tule visiitille kotiin ennen varsinaista tapahtumaa?

Piiperolla alkoi sitten heti 2 viikon ikäisestä kunnon ilmavaivat, jotka on tänään tuntuneet hiukan helpottavan. Hiukan masuhierontaa ollaan pikkuiselle annettu ja tuntuu toimivan =)

Maanantaina alkoi pojalla myös sitkeä nuha ja tosi ikävän kuuloinen yskä eli heti alkuun on saatu kokea näitä arjen huolia, kun sitä miettii missä vaiheessa poikaa lähdetään kiikuttaa lääkäriin. Olisikohan saanut sitten pöpön minulta, kun olin viikon samassa kröhässä. No tänään sitten tuntuu jo paljon paremmalta hänen olonsa ja kun ei ole ollut kuumetta ja syö hyvin, niin eipä tässä kait pidä enempiä murehtia.

Voi Poppis kun ihanaa taas lukea sun piristäviä juttuja¿mä en ole uskaltanut tutustua tohon alavärkkiin, sillä ainakin alkuun on varmasti ollut aika pommin jäljiltä =)) nyt voisi jo uskaltaa tehdä sellaisen tilannekatsauksen¿viikossa tuntui jo paikat aika hyvin palautuneen ja nyt ei ole pariin päivään tullut vuotoa. Niin ja mulla on kans ollu noi lantiopohjalihakset joskus oikein priima kunnossa¿nyt ei ole niistä tietoakaan, vessaan tulee aina tosi kiire ja onneksi on sitten ollut side suojana, kun ei aina oikeen ehdi pöntölle saakka =))

Teillä oli neuvolassa kaikki mennyt hyvin ja kiva kuulla että imetyskin sujuu noin hyvin.

Kahden viikon neuvolassa saatiin sitten 3 kiloa rikki ja pituus oli jo 50 cm ja pipokin huimat 35 cm¿..mutta kyllä poika on syönytkin, äidiltä perinyt ruokahalun =))

Ukko piti nyt vain 2 viikon loman ja olenkin sitten ollut kaksin pojan kanssa keskiviikosta lähtien. Eilen tuntui ettei enää jaksa, kun edellinen yö nukuttiin pätkissä ja koko päivän poika kitisi masuvaivojaan. Kantoliinassa aina rauhoittuu ja nukkuu, mutta heti kun siitä laski sängylle niin kitinä alkoi.

Han, suosittelen todella kokeilemaan tota kantoliinaa¿olen sen kanssa saanut aina tehtyä noita kotitöitä rauhassa.

Illalla sitten iskä onneksi otti pojan kainaloon ja hieroi masua, siinä välissä olin itse jo nukahtanut. Poika olikin siitä melkein heti rauhoittunut ja nukkui sitten tyytyväisenä reilun 4 tunnin yöunet, kunnes heräsi syömään. Poika on siis nukkunut jo muutamana yönä sellaisia 4-5 tunnin unia =)

Ja täytyy minunkin ukkoa kehaista, kun on ollut niin upea isän alku pojalle. Osasi heti syntymästä käsitellä poikaa, kuin olisi aina sitä nostellut. Saa pojan aina rauhoittumaan ja muutenkin on niin avuksi kotona =) kyllä se on ihana huomata kumppanissa uusia piirteitä.

Vanuissa olen jo pari kertaa pikkuisen ulos laittanut nukkumaan alkuun vain tunniksi. Eilen sitten käytiin aamulla isyys tunnistamassa ja päätin siitä jatkaa apteekkiin ennen kotiin menoa. Matkustettiin sitten ekaa kertaa bussilla pojan kanssa ja kyllä se oli jänskää =) Siru, Poppis ja Hankin oli käyneet ekalla kauppareissulla =)) tuntuu kyllä et ainakin vielä vauva menee helposti mukana, kun nukkuu vaan tyytyväisenä.

Bejpin suloinen typy se on jo hurjasti kasvanut =)

Queen, toivotaan et sulla menee flunssa pian ohi =)

Amy, oli varmaan mahtava fiilis ku teidän Emmi oli sitten kyljeltä masulle kierähtänyt¿siitä se lähtee ja kohta se jo kävelee =))

Quulla pohditaan kovasti ruokailua¿.on se jännää kun sitä saa miettiä missä vaiheessa alkaa antamaan kiinteitä ja riittääkö enää maito ym. kivaa pohdittavaa =)

Pikkumilli, Aksullakin yösyöttöjä rytmitetään ja pikkuinen oli sitten oikein suloiset uninaurut äidilleen antanut =))

Napnapilla on sitten kivasti alkanut arki, kun tyttö on noin kivasti jaksanut tarhassa olla =)

Tikru, hui hurjaa miten iso teidän simppis jo on¿kasvaako ne todella noin nopiaan =)

Sjt:in oli rantautunut tänne vauvapuolelle. ONNEA hurjasti pienokaisesta !!!

Siru, teilläkin pikkuinen kasvaa hurjaa vauhtia ja olitte kans käyneet isyystunnustuksessa =)

Täällä tuntuu olevan monella enskattarella jo vauvakuumetta¿voi jukra, sitä saa sitten teidän puolesta jännitellä koska plussa pärähtää ruutuun =)

Oikein mukavaa viikonlopun alkua..taisi tulla aika hirvee romaani, jos kukaan jaksaa sitä lukea :)

Mykis ja piipero 2 vkoa ja 5 pvä

Monella tuntui olevan kiukkuisia lapsosia, masuvaivaa ja hampaita. Tutulta kuulostaa, kovasti jaksamisia teille! Muistan kyllä millaisia päiviä ja öitä ne oli... mutta ajan kanssa kaikki tuo helpottaa!

Meidän tytöllä on tällä hetkellä 6 hammasta, alas on tulossa etuhampaiden viereen toiset, kovasti ikenet pullottaa mutta vielä ei ole sahalaitaa tullut esiin. Kaikki hampaat on tulleet suht kivuttomasti, kovia itkuja ei niiden takia ole ollut. Muita itkuja kylläkin...

Tyttö on ruvennut sylkemään! Kerää oikein sylkeä suuhunsa ja suhina vaan käy kun sylki lentää. Liekö tarhassa oppinut...=)

Vai ei ollut Pesukarhu raskaana. Toivottavasti kierto vähän lyhenee, pitkät kierrot ei ole kivoja. Ite syön pillereitä, joten ei sen kanssa ongelmaa.

Kohta saunaan!

[color=#800000]Olipas kiva neuvolareissu! Räpsy oli aikas nätisti ja ihan haikee fiilis tuli kun nähtiin ihana äitiysneuvolakätilö viimeistä kertaa..=)

Räpsyn paino ei ollut ihan noussu sinne syntymäpainoon, mutta ei ollut mitään hälyttävää..jäi n. 80g vajaaksi..Kätsy kyseli meidän ruokailusta ja kuulosti kuulemma hyvältä. Ja räpsyä ei tartte kuulemma herättää yöllä syömään vaan antaa nukkua kun on niin hyvä ja kiltti nukkuja..=) Imetettiinki vähän siinä sen nähden ja onnistu ilman rintakumia! Jey! =)

Mama kävi sit neuvolan jälkeen apteekissa yksikseen ja iskä ehdotti jos kävisin nappaan yhden sidukan meidän kantiksessa..Maltoin sitten tosiaan sen yhden siellä maistaa ja kova kiire oli jo kotiin..=) Äsken tulin kotiin ja neiti vaan nukkuu..Iskä oli vähän pettynyt kun odotti kovin kahdenkeskistä aikaa..=)

Milli: toivottavasti kaverin synnytys menee mallikkaasti! Hitsi kun sä jaksat jänskätä kaikkia..Oot ihq! =D

Tuli tosta pikkukakkosten jutuista mieleen kun kätsy kyseli ehkäisyasioista neuvolassa..Mä sanoin, että otin kuin otinkin peilin käteen ja kurkkasin tonne alakertaan suihkureissulla..MIKSI, OI MIKSI?!?! HerranPIEKSUT siellä on hässäkkää kun synnytyksessä nähtävästi vanha leikkaushaava (pyllyaukon lähellä..poistettiin joku pattijuttu) oli revennyt ja kätilö oli kursinut paikat hieman omituisesti kokoon! Ihot pursuaa ihan omituisesti..Ei YHTÄÄN tee mieli mitään vierasta pökkimään sinne SUUNTAANKAAN!!!! ÄÄÄÄÄÄÄÄ! =D

Toinen on kuulkaa ne lantionpohjalihakset..Valehtematta ja sen enempää kehumatta mulla oli ne lihakset kyllä pirun hyvässä kunnossa. Isokin pissisuihku katkes kuin veitsellä leikaten ja valurautapannuakin pysty niillä roikottamaan..(ok, ok..en mä nyt sentään sellasta kokeillut, but u guys get the picture..) Nyt-ei saatana mitään. Vaikka kuinka pinnistää niin pissisuihku ei edes värähdä! Hittolainen! Oon nyt treenaillut niitä kuin päätön kana, mutta se tosissaan yllätti, että ne valahti täysin tietämättömiin..=/ Nim. olikohan tää nyt liian paljon avautumista.. XD

Queenille paranemisia moisesta taudista!

Burde: en oo kuullukaan mammakeitaasta! Pitänee etsiä vähän tietoa netistä..Tossa MLL:n kahvilassa ajattelin aluksi alkaa käymään..Ihanaa tosiaan, että tollasia paikkoja on!! =)

Osselle kiitsa vastauksesta mahalleen laitosta! Heti innokkaana kaivoin puuhapeiton esiin jos tänä iltana laittais tytön ekaa kertaa lattialle! =)

Nyt meen viettään laatuaikaa (huomatkaa: täysin PLATONISTA!! XD) miehen kanssa ennekuin tyttö herää..

Ihanaa torstai-iltaa kaikille!

t. poppis ja räpsytin

Meillä on pojalla ollut tänään ekaa kertaa kuumetta. Yökin oli jo levoton ja aamulla pikku-quu heräsi itkua tuhertaen tavallista aikaisemmin. Otin sitten quun viereeni ja nukuttiin vierekkäin vielä tunti. Sitten itku alkoi uudelleen ja isi lähti pojan kanssa aamupesuille. Kuulin makkariin, että nyt on jotain vialla, kun itku vaan yltyi. Ja sitten aloin miettiä, että kylläpäs quu olikin tuntunut kuumalta... Isillä oli samaan aikaan juolahtanut ihan sama mieleen, ja mittari sitten vahvistikin asian. Me käytiin ihan lääkärissä varmuuden vuoksi, kun mehän oltiin koko perhe kovassa flunssassa juuri vähän aikaa sitten. Ajateltiin varmistaa, että ei ole mitään jälkitautia siitä. Korvat ja keuhkot ja kurkku oli kaikki kuitenkin ihan OK, joten katsotaan nyt sitten oliko se vaan jotain ohimenevää vai tuleeko esim. vauvarokko tai jotain muuta. Huomenna olis neuvola, jonne kovasti haluttais mennä kuulemaan, onko ahkera soseiden ja puuron syönti tuottanut tulosta. :) Nyt illalla poika oli jo kyllä ihan terveenoloinen, eli ehkä pipi meni jo pois... Täytyy katsella aamulla vielä, että voidaanko lähteä neuvolaan.

Onnea uusille enskaäideille, isille ja tietysti pienokaisille! Olikos ainakin sjt (?) ja Mykis ainakin jo ilmoittautuneet kotiutuneensa vauvoinensa.

Ja kiva kuulla Marikasta ja Eetustakin! Myöhästyneet synttärionnittelut teidänkin 1-vuotiaalle! :)

Harmi, että pesukarhu ei ollutkaan raskaana. Tai ei se ehkä ollut niin harmi, kun jos tosiaan toivoisitte vielä hieman lykkäystä kakkoselle.

En nyt siis tiedä, miten nää mun kierrot alkaa tästä mennä, mutta heti toka (eka laskettavissa oleva) kierto oli 46 päivää eli megapitkä taas. Nyt mulla on kyllä ollut jotenkin tässä viikonloppuna ihan ovisfiilikset, mutta saas nähdä nyt. Jos parin viikon päästä alkaa menkat, niin sitten olin oikeessa. Mutta mähän oon aina ollut ihan kuutamolla tän kroppani kanssa, eikä se siis oikein kai ole toiminutkaan ilman pientä avustusta, joten voi olla, että mulla seuraavat menkat onkin joskus vappuna... :) Jos nyt olis ollut jo ovis niin tästä kierrosta tulis ihan siedettävä, jotain 35 päivän tienoilla. Olis se kyllä kiva, jos tietäis aina milloin tätipunainen on tulossa visiitille, niin kuin silloin pillereitä popsiessa. Oli kyllä silloin niin kellontarkka, että olis voinut aina joka neljäs maanantai klo 12 laittaa oikein pannun porisemaan jo valmiiksi...

Vitsit että on ihana olo muuten! Käytiin siskon ja sen miehen kanssa kolmistaan spinningissä nyt illalla, ja mummi ja ukki oli sillä aikaa meillä hoitamassa serkuksia (mies oli töissä). Saatiin oikein käydä rauhassa saunassakin tunnin jälkeen. :)

Tosi omanapaista tällä kertaa, mutta en nyt vaan jaksa tällä kertaa kirjoitella enempää. Toiste sitten taas, heips!

-Q- ja -q- 6kk

eli 6-viikkoisneuvolassa ja lääkärillä käyty heti aamutuimaan. ja noin kuvaili lääkäri meidän pikkuista. pikkuista... hmm, me kun on murehdittu tuota pulauttelua, mutta paino on nt 5100g, eli 1120g noussut paino syntymästä. ja pituuttakin on jo komeat 55,7 cm, lähtöpituus oli 51,5 cm ja päänympärys on kasvanut 36 cm:stä 39,4 cm:iin.

viime yönä neiti heräsi kaksi kertaa syömään, kerran enempi kun tavallisesti. muuta lyhyet heräämiset oli noi, sen jälkeen hän sai syötyä niin itsekseen sänkyyn nukahti. no, tänään neiti saa torkkua kun lähdetään ideaparkkiin. ja äiti saa nukkua viikonloppuna kun on isin syöttövuoro(tyttö varmaan nukkuu taas sen kahdeksan tuntia putkeen... hmm...)

millille on vieraita tulossa, pääsee kestittään. varmaan ollut ihana näky poika kun simmut kiinni naureskelee. meidänkin neidillä sellanen hymyntapainen usein pilkahtaa juuri kun on nukahtamassa, siitä tulee äitille olo että on neiti ihan tyytyväisenä torkahtamassa:) tiesitkös muuten että meidän neuvolantäti muuttuu? ainakin vuodeksi eteenpäin kai...

mullakin taitaa ainakin huomenna palstailu vähän jäädä, kun on ne nimijuhlat meidän neidillä. äiti on kuulema isälle jo veikkauksensa sanonut, saas nähdä osuuko kohdalleen. mulla on kaveri joka on ihan 100-varma että maija tulee meille:)

nyt vähän seurustellaan, sitten syödään ja lähdetään shoppaileen, tai ehkä vaan äiti shoppailee ja tyttö nukkuu päikkäreitä...

tikru ja simppis 6,5 viikkoa

SJT, miten oot toipunut sektiosta? Onneksi meni kaikki loppujen lopuksi hyvin siinä synnytyksessä! Mua myös harmitti (ja vieläkin vähän harmittaa), kun sain kuulla, etten voi synnyttää alateitse, mutta minkäs teet.

Meillä on tosiaan nimi valmiina ja ristiäiset tulossa maaliskuun alussa tai puoleenväliin mennessä. Tosin nimi taitaa säilyä salaisuutena ;)

SIRU, vautsi, teillä on tosiaan lähdetty hyvään kasvuun! :) Ja niinkuin sanoit, niin eipä ainakaan tarvi huolia, saako typy tarpeeksi ravintoa. Aina parempi niin.

Meillä päästiin sitten eilen ensi kerran kaupassa käymään koko poppoolla. Juostiin hirveetä kyytiä hyllyltä toiselle, ei ikinä olla kyllä noin nopeasti tehty ostoksia :D Vauva nukkui turvakaukalossa tyytyväisenä koko toimituksen ajan, vähän kurkkasi välillä luomien välistä, että missä mennään.

Ja plääh, ei päästy tänään ulos vauvan kanssa, kun pakkasta oli juuri hitusen yli 10 astetta. Tuskinpa se vauva siitä olisi särkynyt, vaikka oltaiskin käyty ulkona, mutta jospa päästäisiin huomenna ihan koko perheen voimin :)

Meidän ukkeli on kyllä kumma. Taas kukkui monta tuntia hereillä ja loppujen lopuksi oli niin poikki, että kitisi vain :/ Lopulta suorastaan sammui tissille. Ehti reppana imeä pari kolme imua, kun simahti totaalisesti. Nukkuikin sitten reilun kolme tuntia. Herättyään tissiteltiin ja nukahti SAMANTIEN uudestaan, mitä ei vielä tähän mennessä ole tapahtunut kertaakaan. Huomaa, että poika on ollut väsynyt, mutta minkäs teet, kun ei vain toiselle tule uni silmään. En viitsisi mitään nuijanukutustakaan käyttää :p Mutta nythän tuo nukkuu, että kaipa se kuitenkin saa tarpeeksi lepoa. Olen ajatellut, että kyllä se vauva todellakin nukahtaa, kun on tarpeeksi väsy, ja näinhän tuo on toiminutkin. Saattaa sinnitellä helposti kolme neljä tuntia hereillä, kunnes aivan kuin taikaiskusta nukahtaa. Höpsö pikkuinen. [color=red][size=3]♥[/size][/color]

Jaah, voispa kai mennä miehekkeen kainaloon sohvalle, kun on hetki yhteistä aikaa :)

Han ja Rumpalipoika 2vko

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat