Sivut

Kommentit (44)

Tulis edes vähän todentuntua jos vaika ihan pikkasen yököttäis ;)

Vakuutuksista:

Me mietittiin ekan kanssa tuota ennen syntymää -vakuutusta, mutta rahatilanne ratkaisi, ei otettu. Ollaan myös mies ja minä superterveitä, ei astmaa, allergiaa ym, joka helposti periytyy. Otettiin sitten 2 kk iässä pojalle vakuutus (Nordeasta, jossa meidän muutkin vakuutukset, joten saatiin edullisesti), joka on onneksi ollut ihan turha! Eli poika ei ole koskaan ollut edes millään lääkekuurilla tms.

Saa nähdä, huhtikuussa poika menee päiväkotiin... Huh, sieltä saa varmaan kyllä kaikkia pöpöjä, eli pidetään vakuutus vielä ehkä vuoden voimassa (kunnes 3v.) ja sitten lopetetaan " turhasta maksaminen" . Minusta kunnallinen terv.hoito on oikein toimivaa, ainakin täällä helsingissä, eli luotan koko perheeni niihin käsiin sitten jatkossa. Tosin kai me tällä uudellekin pikkuiselle otetaan vakuutus sitten 2 kk iässä. Ei olla mietitty, katsotaan sitten un on rakenneultra tehty.

Vakuutusjutussa voi seurata vähän raskausolojakin, vauvan kasvua ja kehitystä jo kohdussa, ja etenkin jos aikoo ottaa enen syntymää vakuutuksen, niin voi käydä yksityisellä 4d-ultrassakin - siinähän näkyy kyllä jo monet mahd. ongelmat (joita ei kannata tietenkään ilmoittaa vak.yhtiölle...).

Useimmat allergiat ja esim. korvatulehdukset alkaa lapsilla vasta 4-12 kk iässä, eli ehtii ottaa sen vakuutuksen 2 kk iässäkin.

Hyviä vointeja kaikille!

Tai toki pikkuoireet sallitaan, nehän vain todentaa raskauden :)

Tirlittan 4+5

Suunnilleen/ainakin 7+3 olisi tänään ollut omien laskujen mukaan, mutta ultrassa ei näkynyt sykettä ja muutenkin vaikutti jonkin aikaa sitten keskeytyneeltä. Voi kuulemma olla mahdollista, että viikkoja olisikin vähemmän ja siksi ei näkyisi vielä. Viikon päästä mennään uudestaan etsimään, mutta ei kovin paljon toivoa kuitenkaan ole. Ennemminkin toivon, että vuoto alkaisi mahdollisimman pian ja saisi unohtaa tämän asian ja keskittyä tulevaan. Onneksi saatiin jo tässä välissä tietää, ikävämpää olisi ollut saada selville vasta myöhemmin.

Tähän mennessähän mulla ei ole ollut mitään vuotoja ja oireetkin ovat olleet ihan normaalit. Mutta ei näköjään ollut tarkoitus, että tästä möykystä olisi kasvanut vauva. Surettaa, mutta onneksi on paljon muutakin elämässä ja muut asiat hyvin. Koen olevani onnekas, kun tiedän, että ainakin pystyn tulemaan raskaaksi. Toisella kerralla loppuun asti.

Mutta mut voi siis poistaa listoilta ja joku toinen saisi ottaa tuon esittelylistan päivittelyvastuun.

Kiitoksia lokakuiset seurasta tähän asti! Onnellista odotusta jokaiselle! :) Enköhän mä jossain vaiheessa käy kurkistelemassa teidän kuulumisia.

t. heliliina

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis nyt kyl kysyn...ma oon niiku rv 6+3 ...ja mul ei niiku MITAAAA oireita....siis vahan alavatsaa painaa..rinnat herkat ja pissittaa aikamoisesti...mut MITAA huonoo oloo ei oo viela ollu...punttiksella oon voinu ihan kayda...oon vaa kyl kavelly siella mut siis et ei hengastyta eika mitaa...

oonx ma vaa niiku NAIN onnekas !!!!!! ???????

vai onx kaikil muil niiku kauheita oireita??

sulle heliliina!!!

Niin, siis se tarjous mikä saatiin silloin esikoiselle Tapiolasta oli aika omituinen. Siinä oli pitkä pitkä lista missä luki mitä vakuutus ei korvaa.. Ja siihen kuului liimakorva ja välikorvantulehdukset. Ehkä se vakuutustarjouksen ottaja ei ihan tajunnut mitä vakuutusta hain.. Mut esikoisella se meni noin. Täytyy seuraavan kanssa olla tarkempi itte niin eiköhän sieltä sopiva vakuutus löydy! :))

Ajattelin kysyä sellaista. että onko kukaan niin väsynyt, että ei jaksaisi olla töissäkään? Itse kuljen kuin haamu päivästä toiseen. Väsyttää niin vietävästi. Tuntuu siltä, että jonkun pitäisi herättää minut tästä unesta... Miten sitä voi ilmoittaa olevansa sairaslomalla työantajalle, kun en viitsi heti paljastaa salaisuutta...? Onko jollain hyviä esimerkkejä, että mitä on pomolle sanonut, kun on joutunut olemaan töistä pois. Äitiysneuvolan terkkari voi kyllä antaa sairaslomaa sen kolme päivää, mutta mitä se siihen kirjoittaa...´

Tsemppiä muillellekkin, joilla hankalia oireita!

Tsemppiä vielä heliliinalle, toivotaan että kaikki olisikin hyvin!

Väsynein, mutta mieleltään iloisin terveisin

Omppu

Mullakin on ollut nyt pari päivää sellainen oireeton olo hiukan rupee pelottamaan et onko tuol masussa yleensäkään mitään tai ketään??

Utraankin on vielä niin hitsin pitkä aika vasta rv 10!!

Milloin teillä muilla on eka ultra?

JA ne ketkä odottavat toista tai kolmattaan onko teillä ollut toinen raskaus aika helpompaa kuin eka?

Mutta joo nyt ei ehdi höpötellä enempää kun neiti 1vee kinuaa kaveriksi leikkimään=)

Mukavaa päivän jatkoa =)

t.wilma rv 5+2

Kauhea väsymys ja rintojen arkuus rv 5+2.

Yritän tässä käydä opiskelemassa sen minkä jaksan väsymykseltäni,ja myös ruokahaluni on lisääntynyt.

Varovaisesti kurkkaan tälle puolelle... Testasin eilen selkeen plussan kp 29/27-28 ja nyt on vielä hieman epäuskoinen olo. Meillä on jo yksi tyttö 03/05 ja takana kaksi keskenmenoa (12/05 ja 10/06). Nyt siten epävarmana taas odotellaan. Eka ultra mulla on jo raskausviikolla 6, eli puolentoista viikon päästä, juuri noiden keskenmenojen takia. Toivottavasti kaveri pysyy tällä kertaa kyydissä.

Olen pahoillani kaikkien keskenmenon saaneiden takia!! Uskokaa pois, tiedän, miltä se tuntuu. Mitkään sanat eivät lohduta ja usein mietit, minkäkoinen vatsa sinulla juuri nyt olisi tai miten kauan laskettuun aikaan enää olisi. Jos ja jos. Kyllä se sikiö on itselle vauva jo siitä lähtien, kun sen plussan näkee. Sanokoot muut mitä tahansa. Voimia kovasti ja uskokaa vaan, se helpottaa ajan kanssa. Ensi viikolla ette enää itke enää yhtä paljon. Ja kyllä mekin taas uskallettiin ruveta yrittämään, vaikka jo ajateltiin, että ei tuollaista jaksa enää, joten kunhan aikaa on kulunut, niin täysillä uuteen yritykseen! Haleja teille kaikille!!!

No, nyt nukkumaan.

Opska, rv 4+2

Ja uusille plussanneille minunkin puolestani tervetuloa!.

Eilisissä jutuissa kyselitte lapsilukua.. Meillä on kolme poikaa & nyt siis neljäs lapsi toivottavasti tulossa. Nähtävästi tähän neljään sitten jää meidän lapsiluku, vaikka uskonkin että vauvakuume on minulla ikuista. :)

Aiemmin kävin kirjoittelemassa tuosta verensekaisesta vuodostani, josta kärsin koko viime viikon joinakin päivinä. Tällä viikolla vuotoja ei onneksi ole ollut, eikä juuri nippailuja.

Maanantaina kävin jo ultrassa vuodon & kipujen takia. Lääkäri siis totesi että alkavalta raskaudelta näyttää.

Tänään kuitenkin soittelivat, että minulla on tuolla kohdunduulla tulehdus. :(

Kärsin tuosta samasta tulehduksesta edellisessä raskaudessani tuolta puolesta välistä ihan synnytykseen saakka & nyt siis alkaa jo näin alussa.. Supisteluja & nippailuja oli silloin oireena. Tulehdus uusi siis silloin koko loppuraskauden. On muka vaarana keskenmenokin hoitamattomana, joten ei tämä kivaa ole..

Penisiliinikuuri alkaa onneksi huomenna, joten toivotaan ettei aiheuta mitään..

Viikon päästä olisi myös toinen ultra, jossa tarkastetaan vielä että näkyy masuasukin syke.

Pahoinvointi alkoi tiistaina, mutta onneksi ei ole vielä oksentaa tarvinnut. Muutkin raskausoireet päällä, joten yritän tässä positiivisella mielellä olla kaikesta huolimatta.. Vaikka siis edelleen jänskättää kuin tässä käy.

suklaapuffi rv 5+3

Ja tervetuloa kaikille uusille.

Toivotaan ettei ikäviä uutisia enään ilmaannu.

Oireita joku kyseli. Mulla on joka raskaudessa ollut melko vähän oireita.

Oikeastaan vain väsymys, rintojen kasvu/kivut ja pahantuulisuus.

Nyt ei ole onneksi ollut pahantuulisuutta.

Mutta viimeisenä parina päivänä väsymys on pahentunut ihan kamalasti.

Tänään kun vietiin poika kerhoon niin nukuin koko aamupäivän ja sitten vielä pitkälti vielä iltaa. Ja kohta vois taas sänkyyn kellahtaa. Aivan järkyttävä väsymys.

Huomenna ei olekaan aikaa päiväunille kun kaveri tuo vauvansa illaksi hoitoon ja pitää olla skarppina hoitamassa ja vahtimassa ettei nuo meidän vauhti kaverit 2v ja 3v riehaannu liikaa ettei satu mitään vahinkoja. En kyllä varmaan uskalla sylistäni vauvaa päästää.

No onneksi se on vaan 4h hoidossa. Omien lasten kanssa on hieman eri tavalla kuin jos on jonkin lapsi hoidossa. Tuntuu kuin se vastuu olisi 100 kertaa suurempi.

Tsirppana rv 6+ jotakin

Reilu viikko sitten tuli kaksi viivaa testiin ja nyt ollaan eletty sitten epäuskoisuutta meidän perheessä. Tätä pikkukakkosta kun on meidän perheeseen odotettu jo 2v7kk. Jotenkin ei meinaa tajuta et vaavi olisi tulossa ja sit pelottaa et jos jotain tulee. Ensimmäisen kohdalla ei ollenkaan ollut tälläisia pelko tuntemuksia. Toivotaan et kaikki menisi hyvin :)

mannukka + HelmiOnni rv6+0

kamalaa merkittiinkö se edes noin kun edellisestä kerrasta on jo 5v

Miun olo se ei helpota yhtään, lämpöä on kauhea räkätauti jatkuu vaikka 3 päivää olen syönyt jo antibioottikuuria.

Vein esikoisen päiväkotiin muutamaksi tunniksi ja itse lähden nukkumaan vaikka heräsin vasta 11h yöunilta, väsyttää kauheasti koko ajan.

Aamulla tuntui kaksi tosi voimakasta nipistystä masussa, kestivät ehkä 5 sekuntia?

Olo on muuten ok. Nippailee rintoja ja masua ja vähän aamuisin kuvottaa ei paljoa kuitenkaan. JAtkan edelleen lugeja ainakin sinne ultraan asti joka on 1.3 eli tasan 2vko päästä

Hyviä vointeja ja mukavaa päivää kaikille, palailen myöhemmin

Pepsi rv 4+5

Pahoittelut km:n saaneille.

Itsellä on kyllä jos jonkinlaisia oireita mitä ei ensimmäistä odottaessa ollut, vaikka tästä nyt onkin niin vähän aikaa kun viimeksi raskaana on ollut että kaikki on kyllä kovin tuoreessa muistissa.

Ruusu27, mun tyttö on kanssa 8 kk:tta, muutaman päivän päästä 9 kk:tta täyttää.

Olen niin väsynyt koko ajan etten meinaa pysyä hereillä mitenkään, mutta pakko jaksaa touhuta tytön kanssa kaikesta huolimatta, miehen vapaapäivinä nukunkin sitten aina kaikki päivät. Ensimmäistä odottaessa oli ainoastaan aamupahoinvointia joka menikin ohi muutaman kerran kun oksenti, mutta nyt oksettaa vuorokauden ympäri aivan koko ajan. Itkeä tirauttelen kaikesta mahdollisesta.

Mulla menee aivan eritavalla laskettuaika kahden eri laskurin kanssa, toinen näyttäis 28.9 ja toinen 2.10, no katsotaan sitten neuvolassa... toisessa sai laittaa oman kiertonsa ja toisessa oli valmiina 28pv joka mulla ei ole kierto, eli varmaankin siitä johtuu. No syyskuussa tuskin synnyttelen (jos ei tule keskenmenoa) jos ensimmäiseen lapseen yhtään on verrattavissa, tyttö kun syntyi 42+4.

Maanantaina olis ensimmäinen neuvolakäynti.

En ensimmäistä odottaessa käynyt 4D ultrassa, siitä enemmän tietävät, millä viikoilla se kannattaisi tehdä ja minkä verran suurinpiirtein on hintaa ja pääkaupunkiseudulla missä se kannattaisi käydä tekemässä?

tänään oli piiiitkästä aikaa aikainen työaamu eli piti herättää poika jo ennen seitsemää :( ja nukkuminen meni taas tosi myöhään. suunnittelin mennä aikaisin nukkumaan mut pah! juteltiin miehen kanssa yömyöhään tulevasta vauvasta.. esikoinen täyttää pian 6v eli siitä on jo aikaa..

me yritettiin tätä raskautta puoli vuotta ja teki tiukkaa olla töissä missä pörrää paljon isomahaisia naisia. no, nyt olen yksi heistä.. maha vain puuttuu vielä :/

oireita: kuiva suu!!! ( tää on ihan järkyttävää!! ) eli paljon vettä = usein vessassa, nippailua alavatsalla, onnellisuuden tunne :) , väsymys ja tissit arat.

kenelle kaikille olette kertonut raskaudesta? me ollaan kerrottu jo isovanhemmille ja mä mun kahdelle hyvälle ystävälle. eilen oltiin kylässä siskon luona ja syötiin siellä. sisko tarjoili tietenkin viiniä. no, otin ystävällisesti viinin vastaan mutta aina kun sisko meni keittiöön, kippasin viinit miehen lasiin. ja mies tietenkin ihan hiprakassa kun lähdettiin, kun oli juonut kahden puolesta ;)

nyt takaisin hommiin..

mamma76 ja tähti rv4+4

kannattaa, jos sairastelee.. Mekin asutaan tällä hetkellä Lahdessa. Olen tyytyväinen kunnallisen terveydenhuollon saatavuuteen, eli lääkärille halutessaan pääsee, mutta harvemmin siellä vaan osataan sanoa mikä oikeasti vaivaa..

Onneksi löydettiin hemosta mukava korvalääkäri, jolla nyt sitten ollaan käytetty poikaa. Siellä on tullu ravattua n. kuukauden välein ja kukkaron päällehän se kyllä. Joten kallistun vakuutuksen suuntaan seuraavan kohdalla..

Pahoitteluni keskenmenon saaneille! :S

Voi ei Heliliina ja Catry,

olen pahoillani teidänkin puolesta. Minäkin tulin kirjoittamaan heipat kaikille, tänään se varmistui että en ole enää raskaana. Verikokeet todistivat sen. Tähän suruun ei mikään auta, muu kuin aika. Sain itse tänään vähän paremman mielen lukemalla tietoa tästä asiasta näiltä nettisivuilta sekä kyselemällä asiasta lääkäriltä.

http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php

Suosittelen. Voikaa hyvin ja huolehtikaa itsestänne ja miehestänne. Se on nyt tärkeää.

Tein plussatestin tasan 2 viikkoa sitten. Odotan viidettä lasta uusperheeseemme. Mulle tää ois neljäs lapsi ja miehelle kolmas. Kaikki lapset asuvat meidän kanssa. Meillä aika rankkoja juttuja takana. Ensinnäkin yritys on aloitettu jo heinäkuussa -05. Huhtikuussa viime vuonna raskauduin sit vihdoinkin. Se meni kuitenkin kesken viikolla 7. Elokuussa raskauduin sitten uudestaan, mut raskaus paljastui kohdunulkoiseksi. Jouduin sit lopulta vielä leikkaukseen, et kaikki raskausmateriaali saatiin poistettua. Nyt toivon sydämeni pohjasta et kaikki menis hyvin tällä kertaa. Mulla on kyllä ihan hirveä tää pahoinvointi. Kuvottavaa oloa aamusta iltaan. Kahvinjuonti piti lopettaa jo heti alkumetreillä kun se vaan teki niin pahaa. Ruoanlaitto on myöskin ihan kamalaa. Ruoankäry saa mut voimaan tosi pahoin. Ruoka ei maistuis, mut pakko syödä, et ei tuu entistä huonompi olo. Jospa pikkuisella ois nyt siis tosiaan kaikki hyvin, kun mulla aikaisemmissa raskauksissa ei oo ollu tälläistä pahoinvointia. Vähän kyllä hirvittää, kun oon reilun viikon kuluttua aloittamassa työt, et miten siellä jaksaa tän pahoinvoinnin kanssa. Aluksi oli tarkoitus, et en ois mennyt töihin kuopuksen jälkeen, vaan oisin saanut jäädä suoraan äitiyslomalle, mut asiat ei aina mee niinkuin suunnittelee. Kuopus täytti jo 3 joten pakko lähteä töihin välillä.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille lokalutusille!!

Shannon ja hippu rv 6+1

Toi haalea viiva juttu on tosi inhottava. itse saman kokeneena joskus. Olis varmaan hyvä jos menisit terveyskeskukseen tai neuvolaan tekemään testin. saisit itsekkin mielenrauhan. tsemppiä sinne tintii23 kyllä se kunnon viiva sieltä vielä tulee!

Mä itse pähkäilen että kuinkahan mones viikko mulla oikein on menossa. mun oma raskauskiekko näyttää 5+6 mutta netissä kun kävin laskettua aikaa laskemassa oli viikkoja 4+ jotain....

missä vaiheessa te muut olette käynyt ultrassa? olen itse miettinyt jos varais ajan yksityiseltä ku ei neuvolan kautta näin aikaisessa vaiheessa saa ultraa-aikaa. mut varaanko nyt jo vai vaista esim viikolle 8....

huomenna olis koulussa koe ja siihen pitäis lukea mutta motivaatio ihan hukassa, jotenkin ku sai tiettää raskaudesta se motivaatio hävis:) ku tietää että joutuu keskeyttämään jokatapauksessa. pitäis nyt vaan jaksaa tää kevät tsempata kunnialla loppuun:)

Mannukka2 tervetuloa mukaan!

Mukaavaa torstaipäivää kaikille!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat