Vierailija

Hän ei vastaa tekstiviesteihin, eikä puheluihin. Lapsi on 4-v. ja emme koskaan ole asuneet yhdessä. Lapsi on ns. juhlavahinko.

Isä on käynyt kuukauden tai puolen vuoden välein, miten nyt sattuu. Hän käy pari tuntia kylässä, eikä ole kovin kiinnostunut muutenkaan.

Nyt hän katosi ilmeisesti lopullisesti, kun yritin saada häntä perheneuvolaan YHDESSÄ juttelemaan. Hän kävi juttelemassa yksin, mutta kieltäytyi puhumasta kanssani yhdessä.

Lapsen isä ei ole koskaan halunnut kertoa suvulleen pikku vahingosta. Nyt olen miettinyt, että jotta lapsi saisi jotain tietää toisesta suvusta, alanko soittelemaan sukulaisia läpi? Soitanko siis mummulle vai en?

Mua on ahdistanut tämä asia jo neljä vuotta. Nyt on pakko keksiä jotain!

Kommentit (12)

Lääkärit olivat pitäneet minua hedelmättömänä, ja olin itkenyt lapsettomuutta jo vuosia edellisessä suhteessa, mutta mies olisi halunnut abortin. Olin jo 34 eikä tullut mieleenikään pitkän lapsettomuuden jälkeen.

Kiitos tuesta! Olette ihania (ja välillä kamalia)

Tyyliin.. " hei halusin ilmoittaa tästä asiasta ja olette tervetulleita tapaamaan lasta jos haluatte, olisi kiva jos tämä lapsi oppisi tuntemaan myös isänsä puolen suvusta."

Jos lapsen isä olisi tuollainen ääliö niin en pakottaisi häntä lasta tapaamaan jos ei kerran kiinnosta, mutta se mummohan voisi olla erittäin halukas pitämään yhteyttä lapseen.

Minusta lapsella on oikeus tulla tiedetyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

haluaisin ehdottomasti tietää :-) Ota yhteyttä mummoon mutta älä puhu mitään lapselle ennen kuin mummo vastaa. Voihan olla että hän on samanlainen ääliö kuin poikansa ja silloin ehkä kannattaa tyytyä olemaan ilman isän puolen sukua.

kuka lapsen on päättänyt pitää ja mikä miehen kanta on, sillä lapsella ei ole näiden kantojen/päätösten kanssa ollut mitään sanansijaa ja hänellä on OIKEUS tietää oma sukunsa. Kyllä jokainen aikuinen mies tietää, että sukupuoliyhdynnässä voi seurauksena olla raskaus...

Eihän sitä ikinä tiedä miten lämpimät välit lapselle tulee " uuteen" mummoonsa ja miehen äiti on aika hyvä puhumaan tapaamisten puolesta ;)

Soita ihmeessä, jos rohkenet!

ja lähettäisin valokuvia ja yhteystiedot.

Saisivat sukulaiset sulatella rauhassa ja ottaa yhteyttä, kun ovat valmiita. Tai ainakin olla kirjeenvaihdossa lapsen kanssa, jos muu tuntuu liian vaikealta.

äidiksi hinnalla millä hyvänsä" -naisia, jotka eivät oikeasti käytäkään mitään ehkäisyä, vaikka niin sanovat ja jälkeenpäin sitten vaan väittävät, että " ehkäisy petti" .

Mutta AP:lle sanoisin, että ota ihmeessä yhteyttä mummoon, hänestä voi tulla tärkeä ihmissuhde lapsesi elämään!

Vierailija:

Lainaus:

kuka lapsen on päättänyt pitää ja mikä miehen kanta on, sillä lapsella ei ole näiden kantojen/päätösten kanssa ollut mitään sanansijaa ja hänellä on OIKEUS tietää oma sukunsa. Kyllä jokainen aikuinen mies tietää, että sukupuoliyhdynnässä voi seurauksena olla raskaus...

Laita kirjeeseen, että haluaisit, että lapsi tutustuisi sukuunsa, mutta et vaadi heiltä mitään. Voivat pelästyä, että haluat rahaa tms.

Entä jos miehellä on uusi perhe? Voi johtua tästäkin.

minun lapsen isä sai kerrottua vanhemmilleen tulevansa isäksi kun synnytykseen oli kuukausi aikaa. Mummo oli laittanut hänet soittamaan minulle ja kysymään voiko mummo tulla käymään. Hän on aivan ihana ihminen ja lapsirakas. Heti ensitapaamisella suunnitteli miten hän voi auttaa kun tarvitsen hoitajaa ja kun menen töihin niin hän voi hoitaa lasta - ettei tarvitse laittaa vielä päiväkotiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat