Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olin silloin 19-vuotias, lapseton ja vailla suurempaa elämänkokemusta. Tämä Espoossa asuva perhe etsi lehti-ilmoituksella lastenhoitajaa (kaksi lasta 2v ja 5v). Palkkasivat minut, itse ehdottivat pimeänä maksamista ja suostuin. keskustelimme pitkään palkasta, jota vanhemmat yrittivät koko ajan vetää alaspäin. lopulta suostuin, koska halusin niin kovasti päästä heti töihin. Palkka oli 100e/viikko! siis kuvitelkaa, 8h/pvä. nyt jälkeenpäin omia lapsia saaneena olen tajunnut, että vanhemmathan jäivät voitolle minut palkatessaan! espoossa yksityisen hoidon tuki+ kuntalisä ovat yhteensä jotain 650e. huippuluokkaa siis! nämä vanhemmat pihistelivät muutenkin kaikesta, mm. pyysivät käymään kaupassa ja " unohtelivat" antaa rahaa jälkeenpäin jne. ne onneksi kuitenkin pyysin takaisin! oli paljon muutakin, mm saattoivat tulla myöhässä mitään ilmoittamatta jne, omat menot jouduin viimetingassa perumaan.

vieläkin, vuosien jälkeen mua harmittaa, että annoin itseäni hyväksikäytettäväksi noin helpolla! Oikeastaan, vuosien saatossa tuo kauna vaan kasvaa, varsinkin nyt kun ollaan palkkaamassa hoitaja omaan kotiin ja sovittiin palkaksi 1200e. voi että olin typerä tyttö aikoinaan.

Kommentit (2)

syyttää kuin itseäsi, joten ehkä on vain parasta jo unohtaa koko juttu. Nuorena tekee virheitä ja se siitä.

Lohdutuksena voin kertoa sinulle, että nuo vanhemmat eivät ole saaneet sitä erotusta 650 ¿ - sinun palkkasi itselleen, sen kun maksaa Kela suoraan hoitajalle, ei vanhemmille. Vanhempien osuudeksi jää maksaa palkastasi Tael + sotu-maksut sekä ottaa vakuutus. En tosin menisi kertomuksesi perusteella vannomaan, että näin tekivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat