Vierailija

Olen itse ruotsinsuomalainen ja voin vakuuttaa että meillä on asiat paljon paremmin järjestyksessä, ei ole köyhiä ja työttömyysprosentti Suomessa tietääkseni on noin 10% ja Ruotsissa se on nyt 3 %. Et silleen..

Sivut

Kommentit (83)

Vierailija:

Lainaus:

Olen itse ruotsinsuomalainen ja voin vakuuttaa että meillä on asiat paljon paremmin järjestyksessä, ei ole köyhiä ja työttömyysprosentti Suomessa tietääkseni on noin 10% ja Ruotsissa se on nyt 3 %. Et silleen..

Miksi sitten tukholmassa vieraillessani joka metrossa asunnoton kerjäsi rahaa? Olivat todella huonossa kunnossa ja kuulemma nälkäisiä. helsingin metroissakin näkee paljon, mutta koskaan ei kerjätä rahaa, sossu auttaa. Taitaa wannabe-svenssonin fakta ja fiktio sekoittua pahasti.

Ruotsissa on monetkin asiat huonosti! Esimerkiksi psykiatrinen hoito, ihmisiä ei pidetä hoitolaitoksisssa ja nämä sitten tappavat ihmisiä kaduille, vastikään Tobias tapettiin, sitä ennen Anna Lindh, Mohammed ja se opettaja, 2003 se pieni tyttö jne.

Maahanmuutosta johtuvat ongelmat, ihmisten syrjäytyminen, pohjoisen Ruotsin syrjäytyminen, työttömyyden lisääntyminen, koulujen suuret tasoerot jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

av:lla moni asunut ja kokenut sun ihmemaa Ruotsin. Elä siellä ja jos sut tekee onnelliseksi tuollainen tietämättömyys, ok! Itse en kyllä takaisin Ruotsiin muuttaisi. Ruotsalaiset olivat aluksi aivan ihania ja ystävällisiä, mutta lopulta kuulin totuuden selän takaa. He halveksuvat suomalaisa ap! Suomalaiset on reilumpia. Kannattaa olla aina ylpeä juuristaan, koska koskaan sustA EI TULE RUOTSALAISTA!

ja en ole kateellinen ruotsalaisille, vaan pidän heitä sivistyneempinä ja kaikin puolin fiksumpina kuin suomalaisia. Lisäksi ruotsalaiset ovat avoimia, puheliaita ihmisiä. Toisin kuin te ja teidän junttimiehenne.

-29 oli numero muistaakseni.

Ruotsihan on varsinainen lintukoto lukuunottamatta heidän pakolaispolitiikkaansa (ollut varsin vapaamielistä tähän asti, onneksi muuttumassa)

kasapäin. Mutta Suomi haluaa työperäistä maahanmuuttoa mutta kansainväliset sopimukset sitoo meitä ja me joudumme tulevaisuudessa ihan varmasti ottamaan lisää mamuja.

Ruotsi otti viime vuonna Iraksista 9000 pakolaista, Suomi 12. Mutta syy on siinäkin että heillä on toimiva kotouttamisohjelma, meillä taas ei.

Vierailija:

Lainaus:

Ruotsihan on varsinainen lintukoto lukuunottamatta heidän pakolaispolitiikkaansa (ollut varsin vapaamielistä tähän asti, onneksi muuttumassa)

Vastahan ne vaati Suomeakin ottamaan lisää pakolaisia heidän malliinsa. Aina arvostelevat Suomen heikkoa maahanmuuttopolitiikkaa!

Ei se ole muuttumassa, heitä linkki jos sulla on muuta tietoa..

Mona Sahlin on mm. väittänyt että ruotsalaiset ovat kateellisia siirtolaisille koska näillä on yhteinen kulttuuri, historia ja identitetti (eikö ruotsalaisilla muka ole, eikö Mona tuon vertaa historiaa tunne?) ja vähätetellyt muutenkin ruotsalaista kulttuuria.

mutta kyllä siellä narkkareita on jotka pummaa kaduilla. Ruotsi paras maa maailmassa ja se Faris on Ruotissakin palkittu ohjaaja, miten se sillee jos se rasistisia kuvia tekee?

!!!!!!!!!!!!!! HEIJAAA SVERIGE!!!!!!!!!

Mä oon vastarannankiiski enkä mene massan mukana. Olen täällä oma itseni, rehellinen ja naimisissa suomalaisen juntin kanssa-olenhan myös juntti itsekin ja meillä juntti-jälkikasvua.

Ja sen olen myös elämäni aikana huomannut että rehellisyydestä ei aina pidetä eikä varsinkaan siitä että ON OMAT MIELIPITEET :)

asun Ruotsissa ja olen sairaanhoitajana. Kova ikävä takaisin Suomeen ja muisto kullannut kaiken jo liiankin täydelliseksi... Pidän Suomen lippua korkealla ylpeänä ja se ei tunnu olevan ruotsalaisiltakaan pois. Mukavia ihmisiä ovat. Pitäisivät varmaan tosiaan outona, jos omaa kotimaatani suomea mollaisin...

Minä en oikeasti ymmärrä kuka niitä pitää hyvinä. Ja muutenkin hänen elokuvansa ovat todella rasistisia. Niissä ruotsalaiset esitetään aina huonoina ihmisinä.

Samoin jos olet nähnyt minisarjan Lupauksien maa (Det Nya Landet) niin se on aivan järkyttävää ruotsalaisten haukkumista. Tuossa sarjassa ruotsalainen on aina huora, pedofiili, alkoholisti, pahoinpitelijä jne. Jos Ruotsin maahanmuuttajista esim. irakilaisista tehtäisiin TV-sarja jossa irakilaiset esitettäisiin vastaavalla tavalla niin varmasti olisi heti sarja boikotissa rasismin takia.

Mutta nykyään Ruotsissakin on niin että ruotsalainen on paha ja muut ei.

Vierailija:

Lainaus:

Toisaalta en tiennyt asuinko, kun koko alue oli täynnä ulkomaalaisia! Suomessa ei käsitetä, miten paljon Ruotsi on ottanut pakolaisia. Ruotsalaiset kuolevat pian sukupuuttoon. Siirtolaisia jo yli miljoona! Suomalaiselle paras maa on aina Suomi ja ruotsalaiselle Ruotsi. Siellä sua ei koskaan tulla täysin hyväksymään, eli turha uhoilla mitään.

" Ruotsi haluaa Suomen ja muiden EU-maiden ottavan vastaan enemmän Irakin pakolaisia.

Eurooppa-ministeri Cecilia Malmström pahoitteli maanantaina Brysselissä, että osa EU-maista ei näytä ottavan Irakista pakolaisia käytännössä lainkaan. Hän mainitsi ruotsalaistoimittajille esimerkkinä nimenomaan Suomen sekä osan Itä-Euroopan maista.

Ruotsi ottaa tällä hetkellä yksin vastaan yli puolet EU:hun saapuvista irakilaisista turvapaikanhakijoista. Malmströmin mukaan solidaarisuuden pitäisi jakaantua Euroopassa tasaisemmin.

Viime vuonna 9000 hakijaa

Viime vuonna yli 9 000 irakilaista haki turvapaikkaa Ruotsista. Määrän odotetaan entisestään kasvavan tänä vuonna. Hakemuksista valtaosa hyväksytään.

Suomesta anoi turvapaikkaa viime vuonna vain 224 irakilaista. Heidän määränsä on laskussa. Vuoden aikana tehtiin vain 12 myönteistä turvapaikkapäätöstä, joskin moni muu sai väliaikaisen oleskeluluvan.

Suomi on myös harkinnut joidenkin irakilaisten palauttamista turvallisena pidettyyn Pohjois-Irakiin.

Ruotsin sisäministeri Tobias Billström aikoo ottaa Irakin pakolaistilanteen esiin EU:n sisäministerien kokouksessa Brysselissä torstaina. "

miten suomi YRITTÄÄ hakata ruotsin tai edes ruotsinsuomen.. ihanku lätkässä. ja aina " tre kronor" voittaa! :D eiköhän jokainen sen oman asuinmaansa valitse syystä tai toisesta. hirvee haloo.

Täällä myös toinen. Ja voin sanoa että Ruotsissa monet asiat paremmin. Virastot ei vitkuttele niin kuin Suomessa. Ja ihmisen sanaan jopa luotetaan, ei tarvi olla sen tuhannen montaa lappua jos esim. försäkringassaan (=kela) menet.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat