Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pinoa taas pukkaa. Aloitan ensin lyhkäsesti, kirjoittelen pian jatkoa. Pitää tehdä muutama puhelu välissä: jätkille parturiaikaa jne.

Pippandii

Kommentit (15)

Tänään on kyllä ollut ihan tavattoman tylsä päivä. Tuntuu ettei töissä saa mitään aikaiseksi, eikä oikein jaksa edes keskittyä mihinkään. Pidän siis hyvällä syyllä pidemmän tauon ja palstailen hetken. Onneksi työt on hyvällä mallilla, eli pöytä on suht puhdas...

Tuulialle muuttointoa! Ja onnittelut pikkuisen ekasta hampaasta! Valvottiko paljon puhkeaminen?

Onko kenelläkään kokemusta astmalääkityksen aiheuttamasta yli-vilkkaudesta?? Tarhassa kyselivät, ollaanko havaittu Topilla sellaista, nyt kun hän käyttää kokeellisesti Flixotide Evohaler -piippua. Oltiin vähän hämmästyksissämme, kun ei olla mitään huomattu, kun kuulemma jotkut piiput voivat aiheuttaa sellaista. Enemmän pistäisin sen piikkiin, että on vaan vähän vauhdikkaampi vaihe menossa... Kotona on kuitenkin ihan ollut normaalisti vauhtia (eli ei ihan vähän kuitenkaan).

Yöt on meillä vieläkin aika levottomia, nyt Topi puhuu unissaan ja huutelee kaikkia juttuja. Viime yönä onneksi saatiin lähes ehjä yö alle, ekan kerran huudeltiin vasta kuuden jälkeen. Topi ei itse edes aina heräile huuteluun, vaan ilmeisesti on vilkkaasta unesta kyse, me kyllä miehen kanssa herätään, vaikka Topi nukkuukin toisessa huoneessa.

Ai niin, sain vihdoin labra- ja sydänfilmitulokset ja ne oli kaikki ihan normaalit! Nyt täytyy sitten pohtia mitä seuraavaksi. Itse alan kallistua odottelun puolelle, kun pahoinvoinnit tuntuvat helpottavan. Tosin menkat alkoi tänään, eli pahaa oloa ihan kivasti ilmassa kuitenkin :)

Ei hitsi, nyt kyllä on parasta käydä vielä pienellä happi-hyppelyllä ja kävellä vaikka korttelin ympäri, kun tuntuu, että vetää ihan veteläksi olo.

Kuulumisiin!

Juu, elikkäs minä täällä ollut maanantaista asti sairaana.Lääkärin diagnoosi: A-virus,johon ei siis lääkkeet auta.Kuumetta oli eilen 40 astetta ja ei meikäläinen paljoo maailman menosta tiennyt.Tänään ei sit kuumetta taas oo...alkais jo toipumaan.Lääkäri kirjoitti sairaslomaa sunnuntaihin asti.Nyt täytyy kyl toivoo ettei Juusoon tulis tää tauti.Tää kun on pikkulapsille tosi ärhäkkä ja jälkitauteina voi tulla keuhkokuume tai korvatulehdus.

Pippandiille, että kyllähän sieltä messuilta jotain ideoita mukaan lähti,lähinnä juhlapaikan koristeluun liittyvää.Vaikka itse en haluakaan että pöydät ja nurkat on niin täynnä koristeita ettei istumaan ja ruokailemaan mahdu,niin kyllä sitä koristetta vähän pitää olla.

Niin ja mitä noihin valokuviin tulee,niin nythän sulla on hyvää aikaa laitella ne kuvat sinne albumiin! :)

Juu,vaan jospa painuis taas vaaka-asentoon,vaikka rupeekin jo tympimään tää neljän seinän sisällä oleilu.

Suohomppeli81 ja Juuso

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onneksi ovat yönsä saaneet nukuttua hyvin - aamulla kestääkin sitten kymmenisen minuuttia, että saavat röörinsä aukaistua.

Viikonloppuna eivät siis ole juuri ulkoilleet miehen kanssa, mitä nyt pikaisesti ollaan käyty kaupassa - hakemassa jätskiä ;)) Meillä on nytkin aika kauhea keli, pakkasta -11 ja tuiskuttaa ja tuulee kovasti. Ei siis houkuttele laskiaismäkeen. Tiistaina lapset onneksi pääsevät hoitopaikan kanssa mäkeen, ellei tänne sitten paukahda hirmupakkaset. Lupailivat vähän...

Kiva että Tel tuli kirjoittamaan kuulumisia. Ajattelin jo, että olet jäänyt työreissullesi.. :)) Joo, nuo lukemiset ja kirjoittamiset taitavat olla kovasti pinnalla näillä neljävuotiailla - meidän poitsu on saanut mummiltaan joskus vanhan Aapisen, jota nyt iltaisin sitten lukee " omalla tavallaan" . Mutta tunnistaa kirjaimet ja intoa riittää. Kynähommat eivät edelleenkään kovin miellytä. Sairaalaan toi kyllä kortin johon oli hoitajan mallin avulla kirjoittanut " Äiti rakas, parane pian" .

Joo, aloittelin aamulla taas viimeisten koepaprujen kanssa, nyt menen saattamaan homman finaaliin.

Kirjoitelkaas, toivoo Pippandii

Aikani kuluksi tulin kirjuuttelemaan.

Tuulialle intoa pakkaamiseen! Minkäs sortin muuttaja koet olevasi: meneekö turha roju roskiin vai pitääkö kaikki laittaa talteen? Tuli vain mieleeni, että minäkin eilen kauhuissani katselin kaappeihin ja totesin, että TAAS pitäisi raivata hyllyt läpi. Äly nopsaan kertyy ihan turhaa kamaa nurkkiin, papereita, lehtiä jne.

Sain miehelle ja esikoiselle parturiajat, soitin megapuhelun serkkuni kanssa, luin yhden kirjan loppuun ja aloitin toista, kävin kävelyllä ja poikkesin kahvilla tuossa läheisessä kahvilassa ja sitten... olen tarkastanut kokeita!! Kyllä on taas sairaslomaa kerrassaan. Mulla on sijainen, joka ei uskonut selviävänsä koepinkasta, joten kolmen ryhmän koepinkat on mulla. Haluaisin pikaisesti niistä eroon ja sitten homma oli poissa mielestä, mutta jaksoin vajaan 2h ja sitten piti pötkötellä. No, hiljaa hyvä tulee. Kait.

Mie en osaa kommentoida Popin äidille lääkityksistä. Toivottavasti saat vastauksia.

Insinööriäiti kyseli eilen omista menoista. Ei mulla hirmuisesti ole menoja. Tai, valmennan lentistyttöjä ja (nyt toki parin kuukauden tauolla) harkat pari kertaa viikossa. Siinä se sitten on. ;)) Oma harrastus. Aika rankaksi olen kokenut, kun lapset ovat pieniä. Viikonloppuja ei onneksi mene kovin usein. Joskus turnauksia toki on.

Koska mies tekee vuorotyötä, olen joka toinen viikko tiukasti kotona - paitsi lentisiltoina. Ja koska meillä ei ole autoa käytössämme noina iltoina, olen kirjaimellisestikin kotona. Tai kotipihalla. Meillä kun ei paikallisliikenne oikein pyöri näillä korkeuksilla...

Nyt taas kirjan kimppuun. Kotijoukot saapuvat neljän jälkeen, joten nyt voisin vaikka ottaa pienet torkut. Hieman väsyttää, mutta en tiedä maltanko nukkua. Hassu minä.

Pippandii

Popin äiti: Pakko kommentoida kun olen itsekin viime aikoina pähkäillyt samoja asioita. Miulla on ollut TOSI kuvottava olo vähän väliä, viimeeksi toissa päivänä oli kyllä tosi kurja olo ja vatsassa kiersi. Miullakin menkat oli pari viikko sitten mutta siitä huolimatta toivon että tää ois raskauspahoinvointia =)) TOSIN...täälläpäin jyllää tosi paljon vatsatautiakin joten voihan se olla sitäkin. Kiva kuitenkin kun siun tulokset olivat hyviä, ei siis mitään vakavampaa kyseessä?!!?

Tuohon lääkekyselyyn en osaa mitään vastata, itse olen ventolinea käyttänyt enkä ainakaan muuttunut yhtään sen vilkkaammaksi .-D

Olikohan muuta kommentoitavaa....niin Tuulialle tsemppiä muutto- yms. touhuihin! Kyseliköhän Pippandii jotain....? Ei taas muista :)

Huomenna lähden ystäväni kanssa hippaloimaan ja ajattelinpa vetästä kännit, hih :) Katotaan kuinka mamman käy. Iskä hoitaa tyttöä kotona. Hällä oli toissaviikonloppu vapaa viikonloppu meistä, sai olla yksin kotona pe-ma. Nyt on sit miun vuoro tuulettua :)

Heippa kaikille!

Suloisia nuo Telin lasten tekemiset :) Varmaan tuntuu hienolta nähdä kun lapsi kirjoittaa nimensä ekan kerran paperiin :)

Voi että osaa olla meillä kehno tuuri. Loma alkoi juuri ja mies ja neiti ovat lentsussa. Siis yskää ja nuhaa ja neidissä taas jo toista päivää kuumetta. Ja juuri kun ajateltiin että ulkoillaan koko perheen voimin, käydään pulkkamäessä jne. No, ehkäpä loppuviikosta. Perjantaina lähdetään ukon kanssa kylpylään, toivottavasti siiheksi paranevat. Harmittaa kyllä vietävästi sekin että Lehtovi ja Helmi (ja mieskin) ois tullu meille maanantaina kylään kun ovat täällä päin. Oli pakko perua ettei tartuteta heihinkin!

Täällä muuten jyllää ihan hulluna norovirus! Lehdessäkin oli juttua siitä. Ja hoitopaikkamme yläkerrassa tauti on koko perheellä. Hoitajamme osti käsidesiäkin jo kotiin kun hänellä on kouluikäisiä lapsia ja puolet luokasta on vatsataudissa. Huh! Ihan pelottaa jos sekin rantautuu meille.

Eilen oli ystäväni kanssa baarissa ja hauska ilta oli. Kerrankin voi sanoa että oli laadukkaita laulajia karaoke illassa kun siellä oli kilpailu. Tiistaina lähden taas tansseihin katsomaan Saskaa ja Regentsiä :) Työkamujen kanssa tällä kertaa. Täähän menee ihan humppailuksi tää elämä! :) Illasta kuitenkin vasta lähden kun neiti on nukkumassa ja puoliltaöin jo kotiin.

Joo, nyt lopettelen! Onko kellään muuten kokemusta Ruskovillan tuotteista? Tilasin meidän neiti kalikkasormelle nyt lapaset ja sukat sekät kaulurin. Katsotaan auttaako yhtään. Heippa!

Meillä on ollut poikkeuksellinen perheviikonloppu täällä, kun ollaan kumpikin aikuinen oltu vapaalla. Yhteen asuntonäyttöönkin ehdittiin, muttei vieläkään löydetty sitä omaa.

Nasulinalle piti kertoa, että tyttö käytti viime talvena Ruskovillan sukkia, kypärähattua ja sellaista kokopukua. Olivat kaikki jo silloin toisella lapsella kierrossa, ja tänä talvena jo kolmannella ja vielä kuulemma pitävät pintansa hyvänä. Tykkäsin itse niistä, koska ne olivat niin ohuita ja kuitenkin lämpimiä. Olen vaan niin pihi, etten itse raaskinut ostaa täksi talveksi, tytöllä onkin ollut fleecevälipuku käytössä. Ei siitäkään mitään pahaa sanomista, mutta kyllä se Ruskovillan oli kuitenkin joustavampi, ohuempi ja lämpimämpi.

Valokuvien albumoimisesta... Muutaman kerran on tullut sellainen tilanne, että on ollut satamäärin kuvia irrallaan. Olen lajitellut kuvat joko iän tai aiheen mukaisesti kirjekuoriin, numeroinut ne, ja tehnyt homman kuori kerrallaan. Aluksi olen tietenkin poistanut kaikki epäkurantit ja pois annettavat kuvat. Meillä kuvia räpsitään tosi paljon vanhanaikaisella kameralla ja ne jaetaan viiteen eri albumiin.

Olikohan muuta.. Nyt ei muista.

Korvapuustit

Suohomppelille piti sanoa että toivottavasti kauhea tautisi on selätetty! Huh mitä tauteja on liikenteessä, vatsatauditkin on ollut tosi rajuja, kaataa petiin koko perheen. Tai sairaalaan pahimmassa tapauksessa. Ens viikolla miun onkin hyvä sairastaa kun on talviloma, hih :)

Nyt lopetan.

Jospa kotvasen pystyn kirjoittamaan..

Ensiksi kiva, että popin_äiti sai tietoa taustailijalta! Tervetuloa vaan kirjoittelemaan muutenkin=)!!!! Ja onnea raskaudesta!!

Moona valvoi yhden yön ma/ti 1½h, jätettiin samalla se yöpullo pois, niin ei osannut nukahtaa. Nyt muut yöt on mennyt hyvin, aamupullo on klo 6-7, muuten nukutaan omassa söngyssä koko yö =)

Mimmi on sitten taas herännyt öisin itkemään, itkee ja kutsuu äitiä hetken ja jatkaa sitten unia. Mimmin unetkin on nyt taas sinne klo 8 pintaa, ihanaa!!

Mimmin puhe/sanat on kehittynyt nyt ihan huimasti. Jopa pari lausetta, Moona pois, et saa =), siitä se siskon komentelu lähtee.

Laatikoita on siellä täällä, viikonloppuna viedään niitä jo kaupunkiin. Mie olen kyllä kova heittämään pois tavaraa, mutta myös kova säästämään->jos joskus vien kirpparille =) Nyt tämä kirppariroju on isälläni. Jaa' a saas nähän vienkö niitä koskaan mihinkään, vaan heitän sitten joskus pois.

Surffailin tuossa ikean sivuilla. Vessaan löysin uudet kalusteet, mutta jus sitä allaskaappia ei sitten ollut minkä olisin halunnut. Meillä on vielä meidän makkari maalaamatta, sekä kaappien ovet. Sitten joskus maalataa meidän lipastot ja sellaset metalliset lääkekaapit.

Mimmillä meni hermot, pitää lopettaa.

Voimia sairastupiin.

Tuulia+co

Myöhästyneet Ystävänpäivätoivotukset kaikille!!

Pippandii, kiva kun toipuminen on lähtenyt hyvin!

Marjulle ja Nasulinalle pahoittelut, mutta pidetään vielä peukut pystyssä!!

Kiirettä pitää, pakkailua, remppailua yms yms. Nytkin vaan käyn tässä ilmoittumassa, pitää mennä tekemään ruokaa.

Muutto on nyt 24pv ja paljon tehtävää sitä ennen. Toivottavasti kerkeän tässä koneellekin jossain välissä.

Pidähän sinä Pippandii nyt pinot pystyssä =)

Tuulia, Mimmi ja Moona jolla eilen tuli ensimmäinen hammas =)

Toivottavasti Suohomppelikin jaksaa jo sairasvuoteeltaan nousta! Paranemisia siis.

Nasulinalle kivaa iltaa!

Aamulla on tapahtunut jo vaikka mitä: Vuosihuoltotarkastusmiehet viettivät kanssani aamuhetken 7.15-8.00. Minä olin täällä vain kalsarit jalassa (toki siis paitakin päällä ;)) ja autoin miestäni pukemaan muksuja, sitten vain väistelin huoltomiesten työromppeita ja puuhasin omiani. Kun sitten lähtivät, jatkoin eilistä urakkaani koenivaskan kimpussa. Sainkin yhden ryhmän numeroitua - hetki taukoa, jos vaikka toisen porukan tähän samaan syssyyn katsoisin loppuun. Mulla oli sairaalassakin osa papereista, joten aloittelin jo siellä. Ihan hyvä, että niin tein. Kyllä mä eilen väsähdin tuota hommaa tehdessäni.

Meidän maalispoitsulla oli hieman hankala yö - yski ja vaikutti siltä, että nuhatauti on tulossa. Tietty kun just oon höpöttäny, että kun ei meidän lapset ole sairastaneet... näinhän siinä aina käy. Niin ja eilen hoitotäti totesi miehelle, että hakekaahan kaikki varulta kihomatolääkitys apteekista, kun yhdellä hoitolapsella oli ollut löytöjä... Eilen sitten reissasimme apteekkiin ja illalla vaihdoimme porukalla vuodevaatteita ja pistimme muutenkin kaiken mahdollisen pesuun.

Meillä sataa ulkona silleen kivan pienesti lunta. Taidan taas mennä köpöttelemään hetkeksi.. no ensin yritän selvitä tuosta urakastani.

Pyykkikonekin piippasi, ei muuta kuin uutta lastia lastaamaan.

G: Mitäs teidän viikonlopun viettoon muuten kuuluu, laskiaisriehaa??

Pippandii

...kun kävin katsastamassa ystävänpäiväpinon... Pari kommenttia piti heittää:

Omista harrastuksista: Eipä juuri ole. Kohta mulla alkavat taas viestinnän kurssit, joita kestää pitkälle kevääseen. Siinä siis " harrastusta" , eli yritän saada niitä opintojani loppuun. Ajattelin, että syksyllä voisi sitten ottaa jonkun liikuntasysteemin vakkarina 1-2 krt viikossa. Muuten harrastuksena on lähinnä koiran kanssa lenkkeily, välillä juosten, välillä kävellen, ja kotona videon tahdissa jumppaaminen...

Kualle piti kommentoida, että minäkään en mitään merkkipäiviä muista, mutta osaan myös liputuspäivät ulkoa... Hyvää kouluopetusta... Osaan myös kaikista maakuntalauluista ainakin ekan säkeistön... Ja naapurimaiden kansallislauluista ainakin ekan säkeistön - suomeksi...

Pippandiille piti sanomani, että meillä on suvussa myös noita kilppariongelmia. Äitini sairasti kilpparisyövän 9 v. sitten, mutta on siis ollut jo monta vuotta ihan terveen kirjoissa. Hänen veljellään on ollut useampi kilpirauhasen tulehdus. Kurjia sairauksia, mutta onneksi parannettavissa.

Täältäkin Marjulle ja Nasulinalle pahoittelut negoista. Kyllä se siitä vielä tärppää! Vaikka odotus onkin aina yhtä raskasta... Tsemppiä, siis!

Ja Pippandiille vielä hääkuvista: Me olemme menneet naimisiin v. 1998, ja hääkuvat ovat vieläkin liimaamatta kansioihin... Olen kyllä suunnitellut sitä, mutta en jotenkin saanut aikaiseksi...

Siinäpä ne kommentit. Jatkan surffailua! Ai niin, ja kohta alan katsella Greyn anatomiaa, jonka mies ihanana ihmisenä ihan pyytämättä nauhoitti minulle, kun olin siellä seminaarissa.

Terhitaas (lupaan, että viimeisen kerran tänään...)

Ettei kukaan ole perjantaiaamupäivän jälkeen kirjoittanut? Vai oonko vain sokea, kun en löytänyt pinoa? No, joka tapauksessa kirjoittelen tähän pinoon, kun en siis tuoreempaakaan löytänyt...

Ensinnäkin Pippandiille tervetuloa kotiin sairaalasta! Kiva kuulla sinusta taas! Pitääpä käydä vielä kaivamassa alkuviikon pino, niin pääsen kunnolla ajan tasalle...

Minun viikkoni meni tosi nopeasti, kun olimme ke-to suunnitteluseminaarissa. Oli kiva ja hyödyllinen seminaari, ja mies oli pärjännyt lasten kanssa hienosti. Seminaarimme oli Siuntion kylpylässä, joten pääsin vähän lillumaan uima-altaassa, lisäksi harjoittelimme latinotansseja (mm. salsaa) ja söimme hyvin. Oli siis mukava reissu ja teki hyvää nähdä, että kyllä täällä pärjätään ilman äitiä... Oli siis ensimmäinen yöreissu, kun olin poissa, aiemmin olen kyllä ollut esim. baarissa tai muuten kavereilla, mutta tullut aina yöksi kotiin. Mutta tästä on hyvä jatkaa.

Tänään olenkin sitten yksin lasten kanssa kotona, mies on kavereiden kanssa suunnittelemassa maaliskuista Alppi-reissuaan. Lapset nukahtivat ihanan helposti ja nopeasti, joten katselen täällä telkkaria ja surffailen kaikessa rauhassa...

Meillä esikoinen yllätti tänään iloisesti: huusi yhtäkkiä, että " äiti, tuu kattomaan, mä kirjoitin nimeni" . Menin paikalle odotuksella, että jotain söherrystä on paperissa. Mutta ei, siellä se oli herran nimi ihan itse, ilman mallia oikein kirjoitettuna. Olin ihan ekstaasissa - hyvä, etten kyynelehtinyt... Pienestä sitä äiti on haljeta ylpeydestä ;-)

Popin äiti kyseli niistä astmalääkkeistä. Meillä esikoisella todettiin infektioastma 1,5-vuotiaana. Siitä lähtien meillä oli aina viime talveen asti jatkuvassa käytössä Bricanyl avaavana lääkkeenä ja Pulmicort sitten hoitavana lääkkeenä (viime talvena Bricanylia ei saanut, joten meillä oli muistaakseni Ventolinea tai jotain vastaavaa). Viime ja tänä talvena olemme käyttäneet vain kovan yskän hoidossa. Meillä ei siis ole " oikeaa" astmaa vaan vain tuo infektioastma (kävimme viime vuonna rasitusastmakokeissa, niissä oli ihan lievää taipumusta, mutta ei siis raja-arvot ylittävää). No, joka tapauksessa, meillä ei ollut havaittavissa mitään sivuvaikutuksia lääkityksestä. Vilkkaita meillä ovat molemmat lapset, mutta mitään poikkeavaa ei siis ollut havaittavissa.

Jahas... Olikohan muuta... Ei muistu mieleen. Jatkan siis surffailua...

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!

Terhi&nukkuvat kullanmurut

Ps. Meidän Saanan uusin suosikkilause on " minä ratattan sua" ... Liikkistä...

Heippa,

Pakko hypätä tähän teidan pinoon ja vastata Popin äidille astmalääkityksestä. Meidän pojalla, myos maaliskuinen -05, jonka vuoksi täällä käyn välillä kurkkimassa :), todettiin syksylla astma. Allergioita on muutenkin ja pieneen ahdisteluun oltiin tottuneita mutta silloin syksyllä alkoi todellinen rumba, lastenpolilla ja sairaalassa hypätessä ja useaan kertaan jouduimme muutamaksi päiväksi sairaalaan pahan astmakohtauksen takia. Aluksi kokeiltiin Seretideä ehkäisevänä lääkkeenä ja kohtauksiin Ventolinea Babyhalerilla, mutta niistä ei saatu mitään apua vaan kohtauksia tuli kohtauksen perään ja muunmuassa myos joulu meni sairaalan ympyroissä.. Nyt tammikuun alussa saatiin astetta vahvemmat lääkkeet, ehkäisevinä lääkkeinä Singulair-rakeet ja Seretide-suihke (tarvittaessa Ventoline) ja vihdoinkin apu saatiin. Nyt ollaan yli kuukausi oltu ilman sairaalareissua ja elämä alkaa asettumaan uomiinsa, eikä astma ja pelko hallitse koko perheen elämää.

Mutta siis vihdoin ja viimein kysymykseesi, muista lääkkeistä ei mielestäni jo valmiiksi kovin vilkkaalle pojallemme ole rauhattomuutta ja ylivilkkautta tullut kuin Ventolinesta isoina annoksina. Eli silloin kun kohtaus on päällä ja sitä on annettu kymmeniä kertoja ja myos sairaalassa maskilla annettuna (salbutamolia). Silloin poika on todella rauhaton, mihinkaan ei pysty keskittymaan ja pahantuulinen. ventolinen sivuvaikutuksissakin sanotaan etta rauhattomuutta tms voi esiintya. muista lääkkeistä ei vastaavia vaikutuksia ole tullut ja ventolinestakaan ei ihan pieninä määrinä.

Toivon teille apua lääkkeistä, kokemuksesta tiedän ettei astmalapsen kanssa ole aina helppoa.

Oikein hyvää talven jatkoa ja kevään odotusta kaikille muillekin ja kiitokset että olen teistä usein saanut hyvän mielen maalistenne touhuista lukemalla! :)

äippä rv12 ja maalispoika 26.3.05

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat