Vierailija

Onko kuulunut mitään ? Kun soitin hakuvaiheessa sanoi mies että paljon hakijoita-se nyt ei ollut uutta.

Harmittaa kun luulin pääseväni edes puhelinhaastatteluun koulutukseni ja työkokemukseni perusteella mutta ei tainnut edes niin käydä, kuukausi jo kulunut siitä kun hakuaika päättyi :(

Kommentit (8)

mutta KELA:n toiminnan tuntien sinne on varmasti tosi hankalaa päästä nyt puhelinyhteyteen... :) Ei ihme jos hakivat uusia työntekijöitä-mulle mies sanoi että 8 henkilöä otetaan.

Jännä että sinne paljon hakijoita kun työ ei varmasti ole mitään herkkua-kiukkusia asiakkaita ja asioiden perinpohjaista selvittelyä, säännöt muuttuu koko ajan.

Mutta jostain se leipä olisi saatava itsekin.

Ottaakohan ne sitten ihan nuoria, vastavalmistuneita vaikka hakemuksessa painotettiin kokemusta? Mä oon yli 30 vee ja äiti...se tyssää siihen hmmmm....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

oli jotenkin sen kuuloinen se mies kun soitin sinne hakuaikana. Vaivaantunut.

No - ei kun uutta putkeen vaan! Mielelläni olisin työskennellyt ko. työssä vaikka ei se herkkua olisi pitkällä tähtäimellä ollut! Olen vain pettynyt kun olin varma että pääsisin edes puhelinhaastatteluun.

Täytyy kuulostella miten prosessi etenee-ilmoitelkaa mitä kuulette. Mutta mun mielestä ei enää mahiksia kun ei päässyt edes puhelinhaastatteluun. Prosessi eteni työhönottajan mukaan niin että ensin puhelinhaastattelu, olikohan sitten psykologin testit ym. ryhmäjutut jotka oli miehen mukaan ulkoistttu jollekin työhönottofirmalle. Joka tapauksessa pitkä valintaprosessi-vaikka epäilyttää oliko edes koko prosessia...

ap

Koulutus on vaatimuksia vastaava, ja työkokemusta vastaavasta työstä löytyy myös. Mutta ei sitten piraustakaan ole kuulunut sieltä päin.

Hakivat vaan niin montaa työntekijää silloin, että ajattelin, ettei kaikkiin varmaankaan ole valmiina määräaikaista odottamassa.

t. 2

Vierailija:

Lainaus:

Onko valtiolla/kuntayhtymillä ole velvollisuus laittaa paikka hakuun vaikka asia on jo etukäteen päätetty?

On. Kaikki virat on täytettävä julkisen haun perusteella, vaikka valittava olisi jo tiedossa. Jos joku hakijoista on selvästi pätevin, tämä pitää valita. Tietysti työkokemus painaa myös, ja sitähän tehtävää aiemmin hoitaneella pätkätyöläisellä tietysti on.

Jos voi osoittaa, että olisi ollut pätevämpi kuin valituksi tullut (esim. tutkintonsa takia tms), asiasta voi valittaa. Näitä oikeudenkäyntejä on ollut aina silloin tällöin.

Itse yritän saada työpaikkaa sairaalamaailmasta (en ole hoitaja), vapaita vakipaikkojakin on silloin tällöin haussa, mutta ei vaan tärppää. Koulutus alalle on ja työkokemusta.

Jälkeen päin kuulee sitten että työhön on valittu joku joka on sitä tehnyt jo vuosia pätkätyöläisenä tai on tehty sisäisiä siirtoja osastojen kesken. Aika ärsyttävää.

Onko valtiolla/kuntayhtymillä ole velvollisuus laittaa paikka hakuun vaikka asia on jo etukäteen päätetty?

Täällä sitten jotkut raukat toiveikkaana hakee ja saa vastaukseksi muutaman kuukauden kuluttua kirjeen jossa kerrotaan hakijoita olleen 250 ja valitettavasti et tällä kertaa tullut valituksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat