Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ajattelin pistää tänne väliin positiivisen kokemuksen yövaipan poisjäämisestä.

Eli neitimme 2v8kk ilmoitti tässä 2vko sitten illalla yhtäkkiä, että on jo iso eikä tarvitse enää yövaippaa.

Siihen asti vaippa oli ollut kuiva muutamia öitä ja muuten märkä aina aamuisin.

Hämmästyin kovin tästä, koska aiemmin vaippa oli ollut neidille kovin tärkeä. Juttelin mieheni kanssa asiasta ja hän oli sitä mieltä, että vaippa jalkaan. Itse kuitenkin ajattelin, että kyllä lapsenkin sanoja voi kuunnella (varsinkin kun kyseessä ei siis ollut mikään uhmatilanne, vaan neiti yhtäkkiä vaan ilmoitti, ettei tarvitse enää vaippaa).

Päätimme jättää vaipan pois kokeeksi. Yö meni hyvin, eikä vahinkoja sattunut. Nyt olemme menneet 2vko ilman vaippaa ja 2 yönä sängystä on kuulunut keskellä yötä huuto:pissahätä!, jolloin olemme juoksuttaneet neidin vessaan. Pissa on tehty pottaan ja unia jatkettu.

Eli kyllä pikkuneiti itse tiesi, koska oli valmis olemaan yöt kuivina.

Miten teillä muilla on yövaippa jäänyt pois?

Kommentit (1)

Yövaippa oli silloin ollut jo varmaan puolen vuoden ajan aina kuiva, eli valmiudet kuivaksioppimiseen olivat olleet jo kauan olemassa, tyhmä laiska äiti ei vaan tajunnut ottaa vaippoja pois...

Kuivaksioppiminen meni tosi hienosti, vahingot on vuoden vaipattomuuden jälkeen laskettavissa yhden käden sormilla. Yöllä ei ole koskaan tullut vahinkoa, eikä tyttö ole herännyt öisin vessaankaan yhtään ainoaa kertaa. Kuvittelin (=kaikki sanoivat minulle) että ajankohta on huono kuivaksiopettelua ajatellen, koska meille oli juuri syntynyt vauva, mutta pah...paremmin ei olisi voinut mennä :)

Potalla ei juurikaan istuttu ennen kun otin vaipat pois. Potta toki oli vessan nurkassa ja tyttö sai halutessaan mennä potalle, mutta ei siellä juuri käynyt, ennen kun sanoin hänelle että nyt loppu vaippojen käyttäminen, olet iso, mene potalle. Siihen tyttö sanoi että " selvä pyy" , ja teki työtä käskettyä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat