Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli jos asunto(osaomistus) esimerkiksi maksaisi 20 000€ ja haluaisi lainaa 24 000€ niin myöntääkö pankki sen? Tietääkö kukaan, olen ihan käsi näissä asioissa..

Kommentit (9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Älä ota senttiäkään ylimääräistä velkaa. Eikä missään tapauksessa enempää kun pystyt lyhentämään pahimmassakin tapauksessa.

Ja "elämiseen" ei pidä koskaan ottaa velkaa. Velalla rahoitetaan vain investoinnit eli käyttöomaisuuden hankita.

Nyt ei muuta tähän velkajuttuun.

Siksi koska vain asuntolainan korot voi vähentää verotuksessa, kulutusluottoa ei. Asuntolaina on nimensä mukaisesti tarkoitettu asunnonostoon, ei auton ostoon.

Omalla pankillani oli selvä kanta tähän, he eivät lähde mukaan verottajan huijaamisen. Otin autolainan erikseen.

Lainaus:

Kunhan vakuudet vaan riittävät. Asuntolainaa voit ottaa vaikka sen verran että voit ostaaa samalla auton, kuten itse tein.

Muu osa lainasta on sitten kulutusluottoa, jonka korko on ihan jotain muuta kuin asuntolainan.

Lainaus:

Siksi koska vain asuntolainan korot voi vähentää verotuksessa, kulutusluottoa ei. Asuntolaina on nimensä mukaisesti tarkoitettu asunnonostoon, ei auton ostoon.

Omalla pankillani oli selvä kanta tähän, he eivät lähde mukaan verottajan huijaamisen. Otin autolainan erikseen.

Ostit sillä asuntolainalla asunnon, jääkaapin tai teit ylimääräisillä etelänmatkan.

Haimme juuri asuntolainan nimellä remonttilainan. Autotallia ollaan rakentamassa, otimme hiukan ylimääräistä rahaa. Tuskin mitään yllätyksiä tulee rakentamisessa, jos ei tule, niin laitamme varmaan perheen toisen auton vaihtoon.

Ihan riippuu kyllä pankista. Itse sain 65 t asuntoon 5 t ylimääräistä lainaa jonka jouduin perustelemaan hyvin ja käytinkin kyllä rahan siihen mihin sen pyysinkin eli varainsiirtovero, remppaa ja kylmäkalusteet. Säästin kuitit vaikka tuskin verottajaa kiinnostaa noin pieni summa.

Auton ostaminen asuntolainarahoilla on väärin ja toivon että verottaja nappaa siitä kiiinni.

Ei siinä tarvitse selitellä mihin *ylimääräiset* rahat meinaa laittaa.

Vaikka ulkomaan matkaan, ei se omaa pankkiani ainakaan kiinnostanut.

Ja miksi verottajaa kiinnostaisi ?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat