Seuraa 

Meidän pikkuneiti 5 kk on ollut kuumeessa ti illasta asti. Ti- iltana kuumetta oli 38.7. ja laski supoilla niin että eilen ei enää juuri ollut lämpöä. Mutta tyttö on tosi kärtyinen ja räkäinen, syö ihan hyvin ja vaippoja kastuu. Kuuluuko se kiukkuisuus asiaan kun tukkoinen olo vai valuuko nesteet korviin?Pelkään itse korvatulehdusta kun itsellä ollut pienenä niitä niin paljon. Eli tuleeko korvatulehdus yleensä kylkiäisenä flunssan jälkeen? Miten sitä voi välttää?

Kommentit (3)

Usein kai tuollainen korvatulehduskierre johtuu ahtaista korvakäytävistä tms. Minun molemmilla lapsilla on todettu tilavat korvakäytävät, eikä korvatulehduksia ole ollut nuhista ja flunssista huolimatta. 6-kuinen tyttöni juuri sairasti kolme viikkoa kestäneen flunssan + keuhkoputkentulehduksen, muttei korvatuledusta. Lääkäri totesikin, etteivät tytön korvat olekaan kovin tulehdusherkät.

Sitä en tiedä, voiko korvatulehdusta mitenkään estää, jos on tullakseen. Vauvan kärttyisyys voi varmasti johtua ihan vain tukkoisesta olostakin.

oma äitini kertoi että kyllä sen yleensä huomaa, jos lapsella korvatulehdus: itkuisuus (kipuitkua) ja korvien haromista kädellä ovat ainakin yleensä oire tulehduksesta. Yleensä nuo korvatulehdukset alkavat yöllä nukkuessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

neiti 7 kk nyt flunssassa, tiistaina alkoi, jolloin kuumetta 38.6. Annoin supon, jolla kuume laski ja eilen ei enää ollutkaan. Nyt pari päivää ollut tukkoinen ja kitiseväinen, tänään alkoi yskiä. Luulenpa että tuo ikävä olo tekee vauvasta kitisevän ja äidin syli on ainoa paikka tällä hetkellä jossa hyvä olla.

Minulla myös pienenä ollut korvatulehduskierteitä, mutta ei kai sille mitään voi jos pikkuneitime sen myös " perii" . Sängyn pääpuolen koholla pitäminen ja nenätipat (esim. keittosuola) tukkoiseen nenään ovat kai ainoat ennalta ehkäisevät toimenpiteet. Lisäksi käytän Rela-tippoja, joilla tutkimusten mukaan nolisi korvatulehduksia ehkä' isevä vaikutus.

Hengitys rohisee kovasti, kun ei vielä raukka osaa yskiä. Miten tuo keuhkoputkentulehdus oireilee?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat