Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (32)

Meidän taapero on ainakin ihan ehdoton ulkoilmaihminen. Just harmittelin, että tuli kipeäksi, kun oltaisiin viikonloppuna voitu lähteä koko perhe yhdessä pulkkamäkeen. Loistavaa yhdessä oloa. Ehkä hän silti jo sunnuntaina on paremmassa kunnossa. Tuntuu vaan olevan aika sitkeä tauti, kun itsekin on vielä aika voimaton ja neljäs päivä menossa... eksyinpäs sivuraiteille =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No, toki jos ap:n tapauksessa kaverista kyse, niin saattaa tietää asian oikean laidan. Mutta just, jos kytätään naapureiden tekemisiä, niin ei voi tietää ulkoilevatko jossain muualla tai jos vaikka ovat sairaina. Meilläkin kolme pientä kotona, ja välillä kaikki sairastaa putkella niin, että menee useampi viikko ilman, että ulos voidaan haaveillakaan. Jos yksi on sairaana, niin kaikkien on oltava sisällä, ketään ei voi laskea yksin ulos. Että siinäpä sitten meidänkin naapurit kyttäävät ihan rauhassa ;) Tosin tiedän, etteivät kyttää, koska kaikki ovat lapsiperheitä, ja heilläkin sairastellaan ym. Ja meillä kyllä ulkoillaankin aina, kun ollaan kunnossa.

mä olen ollut kerran " virallisesti" ulkona leikkimässä lapsen kanssa...

Rattaissa on sitten ulkoiltu kauppa yms matkoja noin kerran viikossa.

Kyllä se nyt vain on niin, että lapset tarvitsevat ulkoilua ja sitä happea. Vaikkei joka päivä sinne jaksaisikaan raahautua, niin usein kuitenkin. Ulkoileeko joku muu sitten lastenne kanssa? Siinä tapauksessa homma on ok.

Minäkään en mitenkään rakasta siellä puistossa kökkimistä, mutta mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi...

Ja turha selitellä, kuinka lapsenne viihtyvät sisälläkin ihan hyvin. Ei se ole siitä viihtymisestä kiinni, vaan siitä, että ihmisen (ja erityisesti) pienen lapsen elimistö tarvitsee sitä ulkoilua. Ja sohvaperunoitako niistä lapsistanne haluatte kasvattaa?

Naapurustossa asuu muutamia kotiäitejä jotka ulkoilee vain kesällä kun on sopivan lämmin, ei liian kuuma eikä kylmä. Syksy, kevät, talvi, sade ja pakkanen, njet njet. Pysyvät sisällä, sää on aina vääränlainen.

Siis vaunuillen ja sitten kun poika rupes konttamaan jne...niin vaunuilun päätteeksi jäämme vielä tuohon pihamme leikkipuistoon hetkeksi kiikkumaan vauvakiikussa ja poika konttailee lumessa. :)

Hän siis nyt 11 kk,

Minä varmaan olen yksi noista mainitsemistasi kotiäideistä ja tiedäppä vaikka olisin sun naapurisikin.

Onneksi äitiyttä ei kuitenkaan aktiivisella ulkoilulla mitata. (Olen siis sama kuin 27)

Tunnustetaanpa että minä myös olen äärimmäisen laiska ulkoilemaan. 5v tyttö on päivät kavereiden kanssa ulkona omalla ja naapureiden pihalla, mutta 4v poika ei suostu ulos. Itkun kans lähtee kun noin kerran viikossa sanon et nyt mennään.

Ja vielä... uskon kyllä että säännöllinen ulkoilu parantaa vastustuskykyä ja on hyväksi terveydelle. Mutta tiedän myös ettei lasten ole hyväksi saada sokeria, likkaa suolaa yms yms.

Onnittelut heille jotka aina kaiken oikein ja oppikirjojen mukaan tekevät, mutt kukin taaplaa tavallaan. Ihan normaali ja terve tunnen olevani vaikkei kanssani ulkoiltu lapsena kuin ehkä kerran talvessa.

mitäs jos ne käy ulkoilemassa jossain muualla, esim. puistossa?? Jos heitä vaikka risoo naapuri, joka on aina pihalla kyttäämässä muiden tekemättä jättämisiä ;)?

Me nimittäin mennään naapurin silmien alla vain autoon ja takaisin. Anoppilassa ja mökillä (kummatkin maatiloja) ollaankin sitten tuntikaupalla ulkona leikkimässä tai muuta puuhailemassa.

Kaupungissa naapurin silmien alla ei yhtään!

Kahden pienen pukeminen on niin rasittavaa, etten minä ainakaan jaksa. Itsekin olen mieluummin yöpuvussa koko päivän ja puen vasta vähän ennenkuin mies tulee kotiin.

Vierailija:

Lainaus:

Naapurustossa asuu muutamia kotiäitejä jotka ulkoilee vain kesällä kun on sopivan lämmin, ei liian kuuma eikä kylmä. Syksy, kevät, talvi, sade ja pakkanen, njet njet. Pysyvät sisällä, sää on aina vääränlainen.

3 pientä. Sairasteltu taas 3 viikkoa vuorotellen ja yhtäaikaa ja vaikka miten. Kukaan ei oo sen ikänen että yksinään ulkoilisi. Ei siis voi päästää ilman valvontaa ulos.

kanssa ulkona. Tuo kolme kertaa vedetty hatusta, mutta en voi oikeasti ymmärtää miten voi olla sisällä kaiken aikaa! Tämä naapurin perhe kävi ulkona korkeintaan kerran kuussa koko vuoden läpi. Ja se ei todellakaan ole lapsille hyväksi!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat