Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mies meni sitten lipsauttamaan toisen jutun yhteydessä, että mä olen hakemassa avioeroa hänestä. Vaikka se onkin totta, olisin halunnut pitää sen meidän kahdenkeskisenä nyt vielä jonkin aikaa kun kaikki on muutenkin tarpeeksi vaikeaa.

Outoa kyllä, appivanhemmat eivät aluksi aktivoituneet suuntaan tai toiseen. Antoivat meidän olla suht omissa oloissamme. Pari kertaa utelivat mieheltä syytä tulevaan eroon, mutta mies ei sanonut mitään.

Nyt kuitenkin on alkanut tihkua appivanhempien suunnalta kaikenlaista tukea miehelle.

Tässä kaikessa pahassa olossa en jaksaisi appivanhempien puolueellisuutta, vaikka sen täysin ymmärränkin. Onhan mies heidän poikansa. Ajattelin alkuaankin, etten kerro kenellekään eromme syytä. Mutta jos pahalta näyttää... no, en tiedä mitä kertoa. Appivanhemmat ovat aina olleet mukavia minua kohtaan, mutta jos kaikki nyt muuttuu? Miten muilla on käynyt?

Mies jäi kiinni vuosien riippuvaisuudesta, seksin ostamisesta. On alkanut jo ennen meidän tapaamistamme.

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on takana hyvin vaikea ja riitaisa ero, joka johtui miehen pitkään jatkuneesta " kaksoiselämästä" ja väkivaltaisuudesta (taustalla miehen narsistinen persoonallisuushäiriö). Lopullisen eropäätöksen tein minä, lähdin salaa kotoani pakoon. Kaikki, joille olen erosta ja sen syistä kertonut, ovat ollaat yksiselitteisesti minun puolellani. Appivanhempiini minulla oli erinomaiset välit, ex-anoppini oli parhaita ystäviäni. Tein kuitenkin heti päätöksen, että mieheni vanhemmat ovat hänelle kuitenkin se lopullinen tuki ja turva enkä kertonut eron syitä heille. Mun mielestäni kusipäisellä exällänikin on oikeus " kotipesäänsä" ja ihmisiin, jotka kuuntelevat hänen kantaansa tilanteesta - vaikka se onkin täyttä valetta. Lopputulos on se, että ex-apppeni vihaa minua syvästi ja ex-anoppini kanssa olemme joulukortti- ja puheli kerran-kaksi vuodessa - tasolla. Ex-appeni mm. uskoo, että minulla oli vuosia suhde johonkin muuhun mieheen (ei muutan ollut) jonka luokse sitten muutin (lähdin vanhempieni luokse, mukanani silloin vain tärkeimmät henk. koht. tavarani). Olkoon sitten sitä mieltä, onpahan ainakin pojalleen tukena.

Mulle tosin " kostoa" on se, että miehen veli, tädit ja siovanhemmat tietävät totuuden eivätkä ole juurikaan exäni kanssa tekemisissä. Tukijoukot ovat siis vähissä hänellä - mutta niin makaa kuin petaa.

Jos on, tärkeintä on huolehtia että sinulla ja lapsillasi on hyvät välit appivanhempiin ja saat heiltä tukea. He ovat vastuussa myös lapsensa jälkikasvusta. Kertoisin rehellisesti miten on käynyt. jos teillä ei ole lapsia, etkä aio olla tekemisissä appivanhempien kanssa, kannustaisin miestä kertomaan itse. Jos miehesi on tosi sikamainen hän saattaa valehdella sinusta asioita, joten ehkä kuitenkin olisi parasta että kerrot totuuden itse vaikkei lapsia olekaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat