Vierailija

ihan vaan jos joku ei vielä tuota tiennyt. Älkää vaan niitä roskiin nakeltko ja kaatopaikkoja saastuttamaan.

Sivut

Kommentit (26)

[quote]

Kahtena kertana on sanottu että mitä niitä tänne raahaat, kaada kotona viemäriin/roskiin. Harmittaa, kun ajattelin toimia "oikein".[/i

Litkut voi kaataa viemäriin, ja ihan huoletta. Pillerit taasen viedään apteekkiin. Näin on mua myös kehoitettu tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Slummi!?

Olin töissä eräässä apteekissa, joka sijaitsi hieman huonomaineisella alueella. Mutta tipahduksia ja unohduksia voi sattua kenellä vain.

Antibioottien ylenmääräinen käyttö ja niiden kaataminen viemäriin aiheuttaa lääkkeille vastustuskykyisten mikrobikantojen muodostumista. Suurina määrin antibiootit saattavat jopa vahingoittaa jäteveden käsittelyprosessia.

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_...

Onneksi sinunkaltaisia ihmisiä on kuitenkin niin vähän, että suurempaa vahinkoa ei vielä ole päässyt syntymään.

Mä en onnekseni ole törmännyt moniin tapauksiin, nyt ei tule mieleen yhtäkään, ja Helsingissä asun, en missään pikkukaupungissa.

Mitä taas syrjäytyneet touhuaa, niin olen pahoillani, en voi auttaa asiassa, enkä ole heidän tekemisistään vastuussa.

Mutta mä en nyt jaksa tän enempää tätä, kyllästyttää..

Joku kuvittelee, että on olemassa sellaisia ihmisiä, jotka eivät heitä lääkejätteitä luontoon. Tuolta pihoilta, kaduilta, puistoista ja teiltä löytyy käyttämättömiä lääkkeitä. Ei ole kyse edes kaatopaikoista! Yhden päiväkodin pihalta löytyi levyllinen rauhoittavia lääkkeitä. Onneksi päiväkodin työntekijä löysi ne, eikä lapset...

käydä opettelemaan rakentavaa palautetta... tuo on vähän asiatonta näin anonyyminäkin, vaikka kuinka ihmiset olisivat mielestäsi tyhmiä ja ajattelemattomia.

Lainaus:

Mä en onnekseni ole törmännyt moniin tapauksiin, nyt ei tule mieleen yhtäkään, ja Helsingissä asun, en missään pikkukaupungissa.

Mitä taas syrjäytyneet touhuaa, niin olen pahoillani, en voi auttaa asiassa, enkä ole heidän tekemisistään vastuussa.

Mutta mä en nyt jaksa tän enempää tätä, kyllästyttää..

Omista tekemisistä sen sijaan olet vastuussa. Hyvää yötä vain.

Mä olen puhunut vessanpöntöstä, jos mä lääkkeet sinne nakkaan, niin miten ne olis yhtäkkiä päiväkodin pihalla?

Kai nyt tyhmempikin tietää että lääkkeet pitäisi viedä apteekkiin, mutta moni ne silti heittää oma-aloitteisesti pois. On ihan eriasia vetää lääkkeet viemäristä alas, kuin heitään ne läheiseen metsään. Tuskin kukaan "normaali" ihminen nyt kuitenkaan niin tekee. Huumehörhät sun muut narkit on asia erikseen.

Nythän jo kaloilla on oireita e-pillereistä. Pelkästään virtsan välityksellä, vaikka nainen itse on käyttänyt jo suurimman osan hormonista. Antibiootit taas ympäristössä uhkaa koko yhteiskuntaa, jos resistenttejä kantoja pääsee syntymään.

Olen törmännyt todella moniin tapauksiin, joissa kyseessä ei ole ollut mikään huumehörhö. Lääkkeet on tipahtaneet taskusta, apteekin pussi on unohtunut matkan varrelle, pultsarit käyneet tonkimassa kotitalousjätteitä ja levitelleet lääkkeet ympäri pihaa, syrjäytyneet heittävät omat roskansa lähimetsään kun ei jaksa roskikselle kävellä, jne.

Tämä ei aukea minulle. Jos joku heittää lääkkeet roskikseen, josta ne todennäköisesti päätyy kaatopaikalle tai jos heittää viemäriin, mistä ne ei myöskään kovin helposti päädy sinne leikkipuiston reunaan, miksi hänen ei saisi surra, jos lapsi syö vahingossa jonkun luontoon jättämiä lääkkeitä. Ja nehän voi sieltä taskusta pudota keneltä vain. Eihän se viemäriin tai roskiin heittäminen mitenkään mielestäni edesauta sitä lapsen lääkkeiden löytämistä.

Lainaus:

Älkää tulko tänne sitten itkemään, jos lapsenne syö vahingossa jonkun luontoon jättämiä lääkkeitä.

Lainaus:

Mä olen puhunut vessanpöntöstä, jos mä lääkkeet sinne nakkaan, niin miten ne olis yhtäkkiä päiväkodin pihalla?

Kai nyt tyhmempikin tietää että lääkkeet pitäisi viedä apteekkiin, mutta moni ne silti heittää oma-aloitteisesti pois. On ihan eriasia vetää lääkkeet viemäristä alas, kuin heitään ne läheiseen metsään. Tuskin kukaan "normaali" ihminen nyt kuitenkaan niin tekee. Huumehörhät sun muut narkit on asia erikseen.

Olen törmännyt todella moniin tapauksiin, joissa kyseessä ei ole ollut mikään huumehörhö. Lääkkeet on tipahtaneet taskusta, apteekin pussi on unohtunut matkan varrelle, pultsarit käyneet tonkimassa kotitalousjätteitä ja levitelleet lääkkeet ympäri pihaa, syrjäytyneet heittävät omat roskansa lähimetsään kun ei jaksa roskikselle kävellä, jne.

Mutta ihanaa, että noin naiiveja ihmisiä vielä löytyy! Sussa on jotain lapsenomaista viattomuutta vielä jäljellä.

Lainaus:

eikö se apteekkikin rahtaa ne kaatopaikalle? Ei kai ne niitä syökään...

Miksi yleensäkään kommentoit, kun et tiedä asiasta yhtään mitään? Onko vaikea myöntää, ettet tiedä asian oikeaa laitaa? Käyttämättömät lääkkeet hakee Ekokem (ent. Ongelmajätelaitos) ja ne lääkkeet POLTETAAN. Ei todellakaan raahata mihinkään kaatopaikalle... tsiisus...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat