Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mitä kuuluu? Miten teillä on hoidot edenneet?

Sivut

Kommentit (28)

Hemmetti soikoon, ei mua kyllä helpolla päästetä!

Soitin sit vielä tänään hoitajalle siitä eilisen verikokeen tuloksesta ja hoitaja ilmoitti iloisella äänellä, että kyllä tää hcg on ihan kivasti noussut, on yli 400, että ihan normaalilta vaikuttaa. En edes tarkkaa lukua muista, kun olin niin puulla päähän lyöty. Kun sitten kerroin, et mulla on kuitenkin vuoto alkanut ihan kunnolla, niin hän oli sitä mieltä, että kyllä se ilmeisesti sitten on tulossa pois sieltä, kun alkuarvokin oli niin heikko. Menen nyt sitten vielä perjantaina kontrollikokeeseen taas.

Ei siellä kyllä mitään voi olla jäljellä tällä vuodon määrällä....

Käyn kertoilemas vielä perjantain tilanteen, jos jaksat roikkua linjoilla kuuntelemassa Tuupalainen. :) Kiva, kun saa tällai vuodattaa sulle! Ootko muuten päässy takasin töihin vai mikä on vointi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voi, otan osaa suruun. Toi on kaikista kurjinta, kun tulee jotain henkistä stressiä, joka sitten vaikuttaa fyysiseen oloon. Kun sille ei oikein pysty tekemään mitään. Lepäile nyt kuitenkin ja koita ottaa niin rauhallisesti kuin pystyt, toivottavasti olo sitten paranisi. Voimahalauksia paljon!!

Kävin tänään sitten siellä kontrollikokeessa ja arvo oli vain 505 eli on noussut, mutta ei normaalisti. Eli ei ole enää normaalin raskauden mahdollisuutta, joko on jo mennyt kesken tai sitten voi kai olla kohdunulkoinen. Nyt joudun sitten taas ens viikon tiistaina kontrolliin p.....kele!! Olisi ollut helpompaa, jos olis jo arvot tippunu, mutta taas joutuu odottamaan ja kattomaan mitä tässä oikein tapahtuu.

Jos mulla ens viikollakin vielä on arvot nousussa, niin sitten ottavat kuulemma vastaanotolle ja katsotaan tilannetta. Pelottaa, et jos se on munatorvessa, niin se voi revetä tai jotain. Vaikka en mä kyllä näillä munatorvillani enää mitään tee... Mulla ei oo nyt ollu mitään kipuja eikä tuntemuksia, mutta niitä todennäköisesti voi tulla ja hoitaja käski sitten lähtemään päivystykseen, jos viikonlopun aikana jotain tulee.

Kyllähän mä vielä salaa elättelin jotain pientä toivetta, että se ehkä olis ollu just se toinen alkio, joka sieltä vuosi pois, mutta näin nyt kävi. :(

Onneks me lähdetään reilun viikon päästä talvilomalle etelän lämpöön, niin toivottavasti saisi ajatukset irti tästä hetkeksi. Vaikka nyt mua tietty jännittää sekin, että jos tää " tilanne" ei ole ohi matkalle lähdettäessä, niin toivottavasti ei mene reissu pilalle tän takia.

Viikonloppuja ja parempia vointeja sulle!

Vai sairaslomailet. Tiedätkö mistä johtuu, että noin paljon supistelee? Ei kai kuitenkaan ole pelkoa, että syntyisi ennen aikojaan? Toivottavasti se nyt helpottaa pian ja pääset taas töihin. Kiva kuulla kuitenkin, että kaikki on hyvin. Se varmasti rauhoittaa mieltä, kun on aktiivinen vauveli ja tuntee sen liikuskelevan usein. :)

Mä jo ehdin eilen nyyhkiä pettymyksen kyyneleitä taas, kun illalla ennen nukkumaan menoa oli tullut ihan hiukan rusehtavaa vuotoa. Tänään ei ole kuitenkaan tullut enää mitään, joten yhtenä suurena kysymysmerkkinä ollaan taas. Tosin mulla on tänään ollut ihan tyypillinen menkkoja edeltävä päänsärky, että en ole enää kovin toiveikas. Mitään oireita ei edelleenkään ole, jos realistisesti ajattelen. Palelua kyllä välillä, mutta mä palelen aina talvisin ja vatsaan nyt nippailee muutenkin jos mistä syystä, ettei sellaista satunnaista nipistelyä voi oireeksi tulkita.

Huomenna menen labratestiin ja olen visusti päättänyt, että sitä ennen en ite testaa. Perjantaina sitten varmaankin saan tulokset. Tänään menee viimeinen luge, joten jos menkat on tuloillaan niin sen jälkeen ne perinteisesti mulla alkaa.

Tuloksia odotellessa terveisin,

Toppis

En oo päässy pariin päivään nettiin, ku tuo ukkeli hölömöläinen oli unohtanu maksaa laskun... ;) Ja mitäs uutisia täällä onkaan.

Toivottavasti vuoto on loppunut ja kaikki olisi kuitenkin hyvin. Tosi hyvin tuo oli kyllä noussu tuo arvo!! Huomista jännätään sitte.

En oo vieläkään töissä. Vielä olis runsas viikko saikkua, katsotaan sitte miltä tuntuu. Tänään on ollu tosi kamala päivä. Vaari kuoli tänään ja itku ja hirvee olo on sitte lisänny supistuksia ja vauva on ollu levoton. Nyt alkaa helpottaan. Nukuin pikkusen aikaa, niin olo on aika rauhallinen. :(

Mutta sulle pidän peukkuja!

Ja yritä sää myös pitää mieli toiveikkaana! :)

Oot varmaan ettiny paljon samanlaisia tapauksia, huomasitkohan sellaisen, olikohan nimimerkki Pontus01, jolla oli pp14 arvo vain 14 vai 15 ja silti raskaus eteni loppuun asti hyvin!

Toivotaan että kiinnittyminen olisi tapahtunut myöhemmin kuin oletettiin!

tuo Toppiksen kertoma siirron vaikeus ja sen vaikutus raskautumiseen kiinnosti myös mua.

Eli mulle tehty 4xIUI, 1xIVF ja 1xPas, jonka tulosta tässä vielä jännäillään, tehtiin 13.2. eli aika samoissa mennään Toppis! Mutta siis asiaan, eli kaikissa siirroissa sekä insseissä että IVF:ssä on lääkäreillä (joka kerta eri lääkäri) ollut vaikeuksia saada katetria kunnolla. Mulla lähtee tuo kohtukanava (mikä lie?) jotenkin niin jyrkästi ylös ja se tuottaa vaikeuksia. Aina on kuitenkin sanottu, ettei tällä ronkkimisella oo mitään vaikutusta raskautumiseen, kunnes nyt Pas:sissa, kun lääkäri sai ultran avulla katetrin heti oikeaan paikkaan, totesi, että kyllä tämäkin vaikuttaa, kun saadaan siirto onnistumaan näin hyvin... Eli olisinkin kiinnostunut, jos joku tietäisi, onko tällä todella vaikutusta hoidon tulokseen?

No kun ei ole mitään oireita... pahaa pelkään, että mettään mennään taas niin, että humisee. Tai itse asiassa mulla oli aikamoinen vatsan turvotus vielä edellispäivään asti, mutta sekin meni ohi. Ajattelin ensin, että se johtui lugeista, mutta kun se nyt jo loppui niin tuli mieleen, että saattoi johtua myös antibiooteista, joita jouduin syömään poskiontelontulehdukseen. Se kuuri nimittäin loppui juuri pari päivää sitten. Inhottavaa muuten joutua syömään mitään tabuja näin raskausyrityksen aikana. Tulee heti sellainen olo, että ne varmasti pilaa koko homman.

Toivon tietysti parasta, mutta mieliala kyllä sahaa edestakaisin tuttuun tapaan, kuten aina piinaillessa.

Testipäiväänkin on vielä melkein viikko... plääh.

Mistä sä mut bongasit? :) Mä just eilen ajattelin sua, kun kävin taas tyksissä!!!

Meillä tuli sen lokakuisen ivf:n jälkeen joulutauko ja tammikuussa mulle tehtiin kohdunkaulan laajennus, koska oli silloin se tuoresiirto niin vaikea. Se siirron hankaluus kuulemma saattoi pilatakin koko hoidon. Mä käpristelin siinä tuolissa sorkittavana varmaan 20 min. ja katetria vaihdettiin vaikka kuinka monta kertaa ja oli kivulias toimenpide.

Nyt sitten ystävänpäivänä pääsin vihdoin passiin ja oli todella helppo homma, eli kannatti tehdä tuo laajennus. Mulle siirrettiin kaksi alkiota ja nyt mä sitten tässä leikin raskaana olevaa ;) Pidähän peukkuja!

Mites teillä menee? Koska sulla on la? Oot jo varmaan ihan pallo!

Tilanne on nyt sellainen, että mulla alkoi menkat eilen ja tänään on jo ollut ihan kunnon vuotoa, että ei tässä raskaudesta ole enää tietoakaan. Kävin kyllä aamulla vielä verikokeessa, mutta en päässyt soittoajalla läpi, joten joudun huomenna soittelemaan uudelleen. Toivon nyt vaan, että olisi kaikki kunnossa, niin että pääsee uuteen yritykseen mahdollisimman pian. Tosin meillä jää ainakin tämä nyt alkanut kierto väliin, koska olemme lomamatkalla juuri mun oletetun ovulaatioviikon. Että semmosta. Ei tule meille lasta vieläkään. :(

Pakkaseen jäi yksi icsi-alkio, joten jossei siitä tärppää, alkaa koko piikitysrumbat ja muut alusta. Ollaan tässä jo vakavasti mietitty adoptio vaihtoehtoakin ja se tuntuu hyvältä muuten, mutta kun se on niin älyttömän aikaa vievä prosessi. Katsotaan nyt ainakin tuo viimeinen alkio ensin.

Olen tietty heti surffannut kaikki mahdolliset sivut ja tutkimukset läpi ja näyttäis kyllä olevan kaikkein todennäköisintä, että tää on kohdunulkoinen tai varhainen keskenmeno. Nyyh. Luget loppu eilen illalla, joten vuoto tod. näk. alkaa pian, jos huonosti käy.

Yritän nyt vielä kuitenkin vähän pitää toivoa yllä. Jos ei ennen maanantaita ala vuoto, niin silloin uusintatestistä selviää jo jonkun verran enemmän. Pidä peukut pystyssä!

Toivotaan nyt, että arvo tuosta nousis hyvin! Hitsit, ku mää sain kohtauksen, ku avasin tän palstan ja tossa oliki heti tuo sun toinen kysymys ja katoin, että apua, tuohan on Toppiksen kysymys... :D

Onnittelut sinne teille molemmille, älä tosiaan vielä panikoi!

Jatkaksää vielä lugeja? Vai loppuko ne sulta jo?

:) :) :) Oot varmaan ihan hermona siellä! Koita ottaa kuitenki rauhallisesti ja kerro aina väliaikatietoo testeistä!

Mulla on nyt supistuksiin lääkitys. Paheni niin, että tuli kymmenen minuutin välein ja kesti aika pitkään kerralla. Ja kaiken lisäks kaks viikkoa sitte mulla todettiin hepatogestoosi ja olin just viikon sairaalassa! Näytti jo siltä, että joutuu sektioon, ku lääkkeet ei auttanu, mutta vihdoin saatiin maksa- ja sappiarvot kohtalaisen matalalle, niin pääsin eilen kotiin! Lepoa kyllä vaan loppuaika, mutta kivaa olla kotona. Ja mikä tärkeintä, vauva saa vielä lisää aikaa kasvaa. Oon kyllä ollu ihan älyttömän huolissani!

Kuulumisia kaipailen! :)

PLUSSA!!

Mutta... hyvin, hyvin heikko sellainen. :(

Soitin hoitajalta äsken veritestin tulokset ja hcg on vain 38 ja on jo pp15. Pelottaa ihan törkeen kamalasti, miten tässä käy. Toisaalta tunne on uskomaton, tämä on elämäni ensimmäinen plussa! Ja eka kerta kun en edes itse testannut, joten en ole mitään testiviivaa nähnyt.

Maanantaina menen uusintakokeeseen, jotta nähdään onko hcg alkanut nousta normaalisti. Viikonlopun yli ei auta kuin jännittää. Taidan kyllä mennä ostamaan nipun testejä, niin voin ainakin tikkuun pissata muutaman tunnin välein.

Voi hirvitys, kun pelottaa, että tässä käy huonosti. Mulla on tänäänkin vielä kamala päänsärky, joka on mulla yleensä kuukautisoire. Hoitaja sanoi kuitenkin, että ei tässä nyt vielä kannata panikoida. Helppohan se on sanoa, kun pääsee itse neljältä kotiin ja voi unohtaa työasiat ;) mulla on kiinni tässä koko elämä. Tai oikeastaan kaks elämää, Tiivi ja Taavi, jotka molemmat sinne istutettiin!!

Onko kukaan onnistunut näin alhaisella arvolla??? Täytyy varmaan pistää uusi otsikko, että löydätte mun kysymyksen... kääk! apua! mä sekoon!

Vitsi, kun ihana, miten sä jaksat mua tsemppailla! Ihan liikutun...kiitos!

Enpä ollut huomannut tuota mainintsemaasi tapausta, joten kiva kun kerroit. Mä tein tänään aamulla liuskatestin ja siihen ei kyllä tullut minkäänlaista viivaa, eli ei ilmeisesti ole hormonit noussut yhtään. Menkat ei kuitenkaan ole vielä alkaneet. Jos tää on kohdunulkoinen, niin silloin varmaan voi olla ettei noin vaivainen hcg määrä näy testissä. Voihan se kai olla vain kemiallinen raskauskin, mutta siinä tapauksessa luulen että vuoto olisi jo alkanut, mulla kun on lugeista huolimatta alkanut vuoto aina ajallaan.

Pienen pienen pieni toivonkipinä kuitenkin sinnittelee vielä takaraivossa...

Maanantaihin on perhanan pitkä matka!

Tuupalainen on vanha " tuttu" ja tulin siksi vilkaisseeni tätä pinoa. Nyt minulla heräsikin kysymys Toppikselle.. Kerroit, että sinulle on tehty kohdunkaulan laajennus vaikeiden siirtojen takia. Miten se käytännössä sinulla tapahtui ja miksi siihen päädyttiin? Oliko sinulla vaikeuksia inseminaatioissakin (jos sinulle on niitä tehty)?

Minulla on nyt takana kolme inseminaatiota ja ssg, joista jokainen on ollut erittäin epämukava toimenpide. Lääkäreiden on vaikeaa saada katetria kohdunsuun läpi. Syynä käyrä kohdunkaula ja tiukka kohdunsuu. Nyt kun edellisen jälkeen kysyin kroppani vaikutusta punktioon, niin lääkäri sanoi vaikeuttavan vain alkion siirtoa..

Mietinkin, että onko sinulla ollut vastaavia kokemuksia.. Tuntuu, että kaikki tällä palstalla käyvät parissa minuutissa esim. inseminaatiossa ja minä olen siellä aina puolisen tuntia. Joka kerta olen ollut allapäin toimenpiteen jälkeen, sillä se on aina yhtä epämiellyttävä kokemus.

Summa summarum.. Voisikohan tuostakin olla minulle apua?

Tsemppiä tuleviin hoitoihin ja Tuupalaiselle vilkutuksia!!

-Tuittu-

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat