Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tänään tuli päätös vanhempainpäivärahasta. Nyt olen kotihoidon tuella.

Nyt pitää lähettää selvitys minun ja miehen tuloista Kelaan, josko me saataisiin äitiysloman ajalta kotihoidotukea/lisäosaa esikoisesta.

Miksi ihmeessä pitää lähettää selvitys tuloista, kun heillä on tiedossa kuinka paljon saan vanhempainpäivärahaa ja paljon miehen tulot ovat?

Kommentit (12)

ne on annettava aina uudestaan, miel henkilökohtasesti piirrettynä isolle liitutaululle siitä opettajamaisesti selventäen karttakepin kanssa ja havainnollisia piirroksia ja kipsiveistoksia tehden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eikös niissä lue, että jos tulonlähde on kela, ei tarvitse erikseen ilmoittaa.. Ne nyt vaan aina laittaa niitä lappujaan.. pistät vaan kirjallisen selvityksen.. tärkeintä minkä ne tarvitsee on sinun allekirjoituksesi..

MEilläkin mies piti vikan isyyslomaviikon ja kela tietysti korvasi. Siinäkin oli porsaanreikä! Edellisellä kerralla miehellä oli pienempi kk-palkka ja nyt siis isompi ja saatiin korvaus isyyslomasta sillä pienemmällä tulolla. Kun kerran AINA maksavat samoin kuin edellisellä kerralla

Eli mies työttömänä ja minun vanhempainpäivärahani loppui juuri. Meillä riitti, että jätin hakemuksen, tuloja ei siis tarvitse selvittää. Kelahan maksaa lähes kaikki miedän tulomme ja ne vähät mitä olen tienannut vanhempainvapaalla ollessani olemme koko ajan joutuneet selvittämään miehen työkkärin takia. Eli siis kun soitin ja kysyin, sanoivat, ettei tuloselvitystä tarvita.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat