Vierailija

En ymmärrä.

Itse olen asioinut Stockkalla niin kauan kuin olen työssä käynyt (eli siis itse ansainnut rahat), niin köyhänä opiskelijana kuin nyt keskituloisena perheellisenäkin.

Koskaan en ole ajatellut, mitä tuo myyjä minusta ajattelee, vaikka olen mennyt asioimaan kauppaan ilman meikkiä, hiukset hapsottaen (kun on ollut kiire). Enkä todellakaan ole ajatellut onko päällä se Hobby Hallin toppatakki vai ei.

Olen aina kummastellut näitä ihmisiä, jotka kertovat legendaarisia juttuja nirppanokka myyjistä... Suoraan sanottuna, minusta tuntuu, että ihmiset itse kokevat jotenkin epävarmuutta, tai alemmuutta koska mieltävät Stokkan jotenkin hienosteluputiikiksi, vaikka mielestäni sitä se ei ole. Kunhan on vain siisti, tarjonnaltaan hyvä ja aina ajantasainen ostospaikka, jossa on ajateltu myös ostosmiljöötä.

Sen kyllä olen huomannut, että kun tuota ikää tulee minua palvellaan paremmin kuin parikymppisenä tyttönä. Ja jos olen etenkin erityisen siisteissä vaatteissa, niin valitettavasti myyjät palvelevat paremmin... Mutta ei se pois sulje, sitä että huonosti pukeutuneita jotenkin halveksittaisiin.

Sivut

Kommentit (53)

Ja olen ollut stockalla töissä. Mitta toisaalta minä sen itse tiedän ja ei minun sitä tarvitse sinulle todistella.

Olen mm mieheni tavannut herkussa.

Ja tosiasia on että kaupankassat ( mitä stocmannin myyjätkin on) ei tarvitse äidinkielen maisterin papereita sanoakseen 26.90, kiitos. Eivät tarvitse edes matematiikan professorin papereita. niin ja olen ollut töissä muuten siellä herkussa ja taloustarvikepuolella, Jäin sieltä äitiyslomalle vuonna 91 ja takasin en ole viitsinyt mennä. Palvelu, kun tapahtuu ääntä käyttäen, ei paperille kirjoittaen. Jos et ole sitä sattunut huomaamaan.

Mutta kuten sanottu ei minun sinulle tarvitse mitään todistella. Niin muuten appiukkonikin pääsi sieltä juuri eläkkeelle... Eli millä osastolla olit? Olisi mukava kuulla. Niin muuten anoppinikin oli Tapiolan stockalla? Eli missäköhän talossa viihdyit? Jumboa ei silloin ollutkaan vielä....

tosin vaikka palvelin häntä ruotsiksi, hän sanoi " du måste öva ditt svenska!" ennen kuin vaihtoi suomen kieleen. minä hymyilin ja nyökkäsin, asiakashan on aina oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eli minä ainakaan en juuri asiakasta pahemmin mieti tai katso onko hän nyt ruotsinkielinen hienostorouva vai kahden lapsen äiti ilman meikkiä... samaa palvelua kaikille annan... itsekkin olen vaan peruskoulun käynyt...

Olen köyhä opiskelija, käyn Stockalla usein.

Siellä ollaan avuliaita, useimmiten tuotteet saa sieltä halvemmalla kuin muualta (etenkin oppikirjat Akateemisesta) jne.

Itse en ole koskaan kokenut Stockaa minään " hienostopaikkana" -asioinhan siellä itsekin jatkuvasti, vaikka olen tällainen urheilutoppatakissa kulkeva opiskelija. Suosin Stockaa juuri heidän hyvän palvelun vuoksi, ovat usein selvitelleet / tilailleet kaikenlaista ylimääräistä ja palvelu tosiaan pelaa, vaikka en varmasti näytä heidän rahakkaimmalle asiakkaalleen. Lisäksi siellä on mielestä hyvä valikoima, ei tarvitse juosta niin monessa kaupassa kun menee suoraan Stockmannille.

Eikä me mitään rikkaita olla. Se nyt vaan kuuluu tähän kaupunkilaiselämään :-) Kyllä meidän perhe käy Lidlissäkin ostoksilla, ei me sitäkään boikotoida :-)

Mä olen ollut keskustan sockalla. Töissä vuosina -85-91 Ja kielitaitoni on Suomi ja englanti. Joten kyllä on päässyt töihin ilman sitä ruotsia.

Vierailija:

Lainaus:

Minä taas inhoan sivistymättömiä ihmisiä.

Sivistymättömät ihmiset käyttävät tuollaisia typeriä lyhenteitä nimistä.

Hobby Hallilla on mielestäni jotain kytköksiä Stockkaan. Esim. Stockmann-tilikorttia voi käyttää Hobby Hallin myymälöissä. Tuli vain mieleen, kun Stockkaa pidetään hienostokauppana, ja Hobby Hallia halppiskauppana. Mun mielestä Hobby Hall on ihan OK. Nuo mainitut toppiksetkin on sielä ihan laadukkaita!

käyttää puhekielistä lempinimeä, joka kaupalla on ollut vuosikymmenet, mutta sitä pitää käyttää oikein. Sivistynyt ihminen tuntee myös kielen eri tyylilajit, sivistymätön ei.

24

ettei minulle ole koskaan pälkähtänyt päähänikään tuntea alemmuutta tavaratalossa. Ei edes fiinissä.

Tekeekö se minusta älykkään vai idiootin, en jaksa vaivata sillä päätäni. On muutakin tärkeämpää ajateltavaa.

Kaikilla ei ilmeisesti ole.

Vierailija:

Lainaus:

nimenomaan monet kirjoittavat puhekieltä.

28

Ei mikään ihme, että koululaiset ovat nykyään pulassa kieliopin kanssa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat