Vierailija

ja kuumelääkettä ei kuitenkaan saisi antaa kuin max. kolme kertaa päivässä. Onko 39-40 asteen kuume vaarallinen tuon ikäisellä?

Sivut

Kommentit (32)

Nukkuu vaan ja on ihan vetelä. Ei tosiaan jaksa leikkiä. Nyt kun kuume on laskenut ihan vähän, on vähän jutellut autoista, muttei suostu lähtemään sylistä minnekään eikä tietenkään tarvikaan.

No minä tästä menen hoitamaan lasta ja päästään miehen välillä käymään suihkussa.

Toivottavasti menee parissa päivässä ohi. Itsellä nyt neljäs päivä ja vaikkei kuumetta enää ole, en tunne vieläkään olevani kunnossa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Noista kuumelääkkeestä sanoisin kuitenkin, että jos lapsella on kova kuume joka ei normaalilla annostelulla laske, niin kannattaa soittaa lääkäriin ja pyytää oikea annosteluohje kuumelääkkeelle. Ne paketissa olevat ovat hieman varovaiset, ja parasetamol esim ei aina niillä annosteluilla ihan tehoa. Ainakin soittakaa jos on suvussa kuumekouristuksia.

Pojan kuume on laskenut hiljalleen tänään ihan itsekseen ilman lääkkeitä. Nyt on vain vähän lämpöä. Hän leikkii ja on virkeä oma itsensä.

Lääkkeitä olen antanut ihan farmaseutin suositusten mukaan, mutta eilen tuntui siltä, ettei se riitä. Kolme suppoa laitoin eilen päivän aikana ja yöllä kahden aikaan vielä yhden.

Luultavasti poikamme kuitenkin paranee tästä taudista ilman lääkäriäkin, jonne emme siis ole edelleenkään menossa =)

Jokainen tietää ja tuntee oman lapsensa parhaiten ja minusta on hienoa, että Suomessa jokaisella on mahdollisuus viedä lapsi lääkäriin aina kun siltä tuntuu. Meillä ei taida tällä kertaa sinne olla tarvetta lähteä.

Toivotaan, että tämä flunssa-aalto jää laimeaiksi ja mahdollisimman moni säästyy siltä.

ap

niin 2-vuotiaalle iski tänään 39,6 asteen kuume (kainalosta mitattuna). En kuitenkaan antanut lääkettä, sillä poika on ollut muuten ihan hyväntuulinen, jaksanut jopa vähän leikkiä, mutta suurimman osan ajasta kuitenkin ollut sylissä ja levännyt.

Minusta niitä kuumelääkkeitä ei kannata antaa ollenkaan, jos lapsi ei näytä kärsivän kipua. Lapsethan kehittää kovan kuumeen, mikä aikuisella tuntuisi aivan hirveältä, mutta ei lapsella ole niin paha. Anna lapsen omien " puolustusvoimien" tehdä tehokkaasti työtä.

Eri asia tietysti on, jos lapsi menee veltoksi ja muuten huonoksi, minkä kyllä äitinä varmasti huomaat.

Mulla, miehellä ja lapsilla (2 v, 5 v ja 7 v) oli kaikilla 4 vrk kuumetta jota mikään lääke ei täysin laskenut, joka paikka kipeä, lopuksi nuhaa ja yskästä ja väsymyksestä ei olla päästy vieläkään vaikka nyt mennään jo pitkälle toista viikkoa. Niin ja mahatkin vielä reistailee...

korvatulehdus vaikka ei lapsi valita että korvaan koskee.

käytä lääkärissä nyt vaan. jos 2v on useita päiviä kovassa kuumeessa ja yskässä niin pitää se jo lääkäriin viedä. turhaan tautia pitkitetään jos antibiootteja tarvitsee ja jos liikaa myöhästelee niin voipi päästä sairaalahoitoon. erityisen poahalta vaikuttaa se että lapsi on vetelä. kyllähän ne 2v:t jaksaa aamulla pari tuntia heilua, mutta arvata saattaa että iltapäivällä kuume taas nousee samaan malliin...

Eli molempia voi antaa panadolin kanssa, mutta ei yhdessä.

Aiemmin ketjussa moni kirjoitti, et jos kerta muillakin on ollut tautia, niin ei se voi olla vakavaa. MUTTA jos lapsen yleistila on huono, niin kannattaa kyllä mielestäni varmistua siitä et lapsella ei ole joku muu sairaus.

joka jonkun lapsella oli. se on usein merkki korvatulehduksesta vaikka muuten olisikin suht hyvä vointinen, kannattaa käyttää lääkärissä!

jos siltä näyttää.

Yö olikin aika inhottava. Lapsi oli tulikuuma, nukkui raskaasti ja heräili välillä. Ei suostunut juomaan mitään. Laitoin vielä yhden supon ja loppu yö meni rauhallisemmin. Aamusta asti meillä on häärinyt kohtalaisen reipas poika =) Kuumetta on edelleen, muttei onneksi huitele enää siellä huippulukemissa (tai ainakaan toistaiseksi).

Mies oli eilen jo ihan hätää kärsimässä ja välillä tuntui itsestäkin, että ei tule mitään, kun lapsi oli todella kipeä. Jos tämä tauti olisi tullut yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta, oltaisiin oltu jo kauan aikaa sairaalassa. Mutta kun itse olen samaisessa taudissa, tai siitä jo parantumassa, niin uskalsin katsella kotona tilannetta.

Kiitos vastauksista ja tuesta. Varmaan menee vielä jokunen päivä ennen kuin tämä perhe on tolpillaan, mutta toivottavasti oli sitten tämän talven viimeinen " tempaus" .

AP

Itse olen pikku hiljaa paranemassa, mutta ikävää kun pieni on kipeä. Mies toi Panadol-suppoja ja aiemmin päivällä annoin Burana-suppoja. Mitään suunkautta otettavia lääkkeitä on turha edes kokeilla antaa.

Puolitoista tuntia sitten annoin kuumelääkkeen ja kuume on laskenut 0,5 astetta. Edelleen siis reippaasti yli 39.

On kuitenkin sama tauti kuin itsellä eikä taida auttaa kuin aika. Juominenkin on vähän heikkoa, mutta kuitenkin on jonkin verran nyt nestettä mennyt.

Jos yhtäänkään tilanne tästä näyttää huonontuvan lähdetään kyllä päivystykseen. Mieluummin sitä pelaa varman päälle.

ap

Anna pronaxenia 2kertaa vuorokaudessa ja sen lisäksi kolme annosta panadolia. Kannattaa antaa nestemäistä panadolia. Ei tulo kakan mukana ulos ja vaikuttaa tehokkaammin.

Parasta minusta on seurata tilannetta täällä kotona. Mutta jos tauti näyttää pitkittyvän tai lapsen yleiskunto näyttää kovasti huonontuvan, niin tietysti sittten lääkärille.

ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat