Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itse olen nimittäin just tällä hetkellä samassa tilanteessa - uskomatonta, mutta totta.

Lapsen isä on eräs tuttavani, raskausviikkoja on 8 kasassa. Mies ei tiedä, että olen raskaana. Mies on siis perheellinen.

Itse olen sinkku, ja olen jo 34 ja lapsenkaipuu kova.

Pidän todennäköisesti lapsen. Yksin vanhempana oleminen pelottaa... Ja kaikki muutkin.

Onko kellään kokemuksia?

Sivut

Kommentit (51)

Onpa kummallisen negatiivista palautetta. Jos omassa elämässäsi perusasiat kuten kämppä ja työ on kunnossa ja itse haluat lasta niin siitä vain. Olen itse kasvattanut lapseni yksin ja hyvin ollaan pärjätty. Lapsen isä ei maksa elatusmaksuja, vaikka niistä on sovittu ja kunta maksaa ainakin välillisesti. Asiasta pitää lapsen isän kanssa puhua, sillä lapsella on oikeus isään, mutta ainahan siltikään isä ei kanna vastuuta isyydestään...Voimia ja jaksamista ja onnea!Vierailija:

Lainaus:

Itse olen nimittäin just tällä hetkellä samassa tilanteessa - uskomatonta, mutta totta.

Lapsen isä on eräs tuttavani, raskausviikkoja on 8 kasassa. Mies ei tiedä, että olen raskaana. Mies on siis perheellinen.

Itse olen sinkku, ja olen jo 34 ja lapsenkaipuu kova.

Pidän todennäköisesti lapsen. Yksin vanhempana oleminen pelottaa... Ja kaikki muutkin.

Onko kellään kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

suhteesta varattuun mieheen. Suhde oli lyhyt, hairahdukseksikin sitä voisi kutsua... mies on siis omalla tahollaan naimisissa.

En ole tähän päivään mennessä kertonut miehelle, että hän on lapsen isä, enkä liioin oikean isän henkilöllisyyttä kenellekään muullekaan. Lapselle kerron jotakin, kun hän osaa kysyä.

Onnea ap:lle! :)

Perhe on tärkeä, muttei niin tärkeä, että elämän alku pitäisi tappaa sen vuoksi. Tätä mieltä olen. Enkä ymmärrä miksi miestä pitää suojella, miksi on jotenkin " hienompaa" ettei " vahinkolapsen" äiti vaadi mieheltä mitään elatustukea tms. Kuntien tehtävä on hoitaa isättömien lasten elatus, ei sellaisten, joiden isä on tiedossa, ja joka saattaa olla hyvinkin kykeneväinen maksamaan elatusmaksuja - kunnilla on aivan tarpeeksi muitakin menoja kuin löyhätapaisten perheenisien " jälkien korjailu" .

t.33

Minusta järkevintä olisi abortti ja etsi ihan oma mies itsellesi. Kaikista helpoin vaihtoehto kaikkien kannalta. Lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja niin, että hänellä on vanhemmat, jotka rakastavat häntä ja toivovat hänen syntymäänsä.

Jos lapsen pidät, älä kerro isälle, muuta toiselle paikkakunnalle, äläkä tee mitään vaateita isän suuntaan.

Ei ole oikein YHDEN virheen takia sekoittaa yhden perheen elämää kokonaan.

Lapsella on myös oikeus elatukseen ja on väärin veronmaksajia kohtaan, että kunta elättää sellaiset lapset, joilla on tiedossa isä, joka voisi ihan hyvin elättää.

Mä varmaan vastaavassa tilanteessa kertoisin kaikessa hiljaisuudessa isälle ja antaisin hänen päättää missä ja miten kertoo lapsesta vaimolleen. Elatuksen saa kunnalta.

Mitä sukulaisiin tulee, olet jo siinä iässä että saattavat hyvinkin ymmärtää lapsenkaipuusi ja halusi saada lapsen vaikka yksin ja toivottavasti tarjoavat apuaan.

Lapselle kertoisin aikanaan isän, jos haluaa tietää. Korostaisin kuitenkin, että äiti toivoi kovasti lasta ja halusi sinut vaikka miestä ei ollutkaan ja että teillä on hyvä kaksinkin.

Saat elatustukea kunnalta, vaikkei papereissa isää olekaan. Näin myös estät miestä aloittamasta mitään huoltajuussotia, etkä saa huoran leimaa.

Onko yh-äidin kanssa eläminen lapselle NIIN kauheaa, että abortti on paras ratkaisu? Ja MIKSEI muka isälle saa esittää vaateita? Olihan se mukana siinä lapsen siittämisessä, kantakoot itse vastuunsa perheen mahdollisesta rikkoutumisesta. Eikä se välttämättä rikkoudu jos vaimo pystyy sietämään asian.

Perheen rikkoutuminen on ikävää, mutta se ei mielestäni oikeuta aborttia (murhaa).

Vierailija:

Lainaus:

Minusta järkevintä olisi abortti ja etsi ihan oma mies itsellesi. Kaikista helpoin vaihtoehto kaikkien kannalta. Lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja niin, että hänellä on vanhemmat, jotka rakastavat häntä ja toivovat hänen syntymäänsä.

Jos lapsen pidät, älä kerro isälle, muuta toiselle paikkakunnalle, äläkä tee mitään vaateita isän suuntaan.

Ei ole oikein YHDEN virheen takia sekoittaa yhden perheen elämää kokonaan.

Vierailija:

Lainaus:

lypsää sammuneen perheellisen miehen kassit tyhjiksi ja sitten tekevät muumimukeilla toisiaan raskaiksi, jotta saisivat hajottaa perheitä ja haalia ihmisten omaisuuden itselleen. Sairasta menoa.

Perintöä en ole todellakaan havittelemassa, enkä perheitäkään rikkomassa.

ap

lypsää sammuneen perheellisen miehen kassit tyhjiksi ja sitten tekevät muumimukeilla toisiaan raskaiksi, jotta saisivat hajottaa perheitä ja haalia ihmisten omaisuuden itselleen. Sairasta menoa.

Ns. ei-toivottu lapsikin voi olla myöhemmin erittäin toivottu ja rakastettu. Johan se, että äiti haluaa pitää lapsen, kertoo siitä. Kaikki eivät todellakaan halua aborttia tunnoilleen. Ja kaikkien lasten elämässä sitä isää ei ole joka tapauksessa, että turha siihen on tässä vedota. Tietysti isättömyys on iso asia, mutta ei ylitsepääsemätön ongelma.

vaan yksin selviäminen ja jaksaminen.

Mutta pärjäät varmasti, jos olet suht. normaalilla järjellä varustettu! Iso plussa on myös hyvät tukijoukot taustalla, toivottavasti sellaiset löytyy. Suosittelen lapsen pitämistä, voihan tämä olla ainoa tilaisuutesi saada oma biologinen lapsi, kun kerran olet jo 34 v.

Tsemppiä!

t. itse saman kokenut 2 v. sitten, nyt onnellinen (toki joskus vähän väsynyt) yh

PS. lue Eve Mantun kirja yksin odottaville, en muista nimeä. Paljon asiaa, tukea ja vinkkejä!

Elättelee kaikenlaisia mielikuvia ja etsii sitten käsiinsä tämän isän. Jos kaikki osapuolet tietäisivät toisistaan heti, niin se voisi olla pitkässä juoksussa parempi. Isyyden tunnustaminen ja huoltajuus eivät suoraan liity toisiinsa.

Vierailija:

Lainaus:

Saat elatustukea kunnalta, vaikkei papereissa isää olekaan. Näin myös estät miestä aloittamasta mitään huoltajuussotia, etkä saa huoran leimaa.

Mies perheellinen, isyyttä ei vahvistettu. Voihan sen vahvistaa vaikka sitten kun kuolo on korjannut isukin jos huvittaa. Jos nimittäin perintöä haluaa...

Vierailija:

Lainaus:

Miten voi elää itsensä kanssa, kun perheelliselle miehelle on raskaaksi hankkiutunut?

Miksei ihmisillä ole mitään omaatuntoa, voi miksei?

Helppo tää tilanne ei todellakaan ole!

Mä en ole " hankkiutunut" raskaaksi, vahinko kävi. Ja tosiaankin vain yksi ainoa hairahdus humalassa. En voi selitellä tekoani, mutta mitenkään suunniteltu se ei ollut. Oikeasti.

ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat