Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

No niin ajattelin muutaman välipäivän jälkeen taas kirjoitella mutta en löytänyt meitin pinoa lähisivuilta vaikka kuinka selasin....no, aloitetaan uusi.

Ja näin jälkikäteen oikein mukavaa ystävänpäivää kaikille! Mieheni oli ihana eilen toi leivokset, kukkia ja nahkarukkaset (kuulema pihatöitä varten) ystävänpäivän kunniaksi ja lapset oli tehneet ihania kortteja kerhoissaan.

Meillä Mikko ei haluaisi muuta nyt tehdä kuin istua lattialla :-) uuden asian kun oppi. Mukava on kyllä katsella pojan touhuamista ja touhut/äänet kovenee kun muut sisarukset menee lähelle. Hampaillaan yrittää tarttua kaikkeen mahdolliseen kiinni :-) Meillä oli ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen kaikilla flunssan :-( onneksi on jo tauti voitettu.

Nyt herra tuntuu vaativan iltapalaa eli pullollinen velliä ja eikun sänkyyn!

Illanjatkoja kaikille!

Tupuhupuna ja Mikko 6,5 kk

Sivut

Kommentit (59)

Joku kyseli, etta voiko vauva lahtea suoraan kavelemaan, ja anoppini mukaan mieheni on juuri nain tehnyt. Eli ei kontannut vaan suoraan nousi ylos ja alkoi kavella. Meidan poikakin nousee kovaa vauhtia jo ylos ja tuen kanssa seisoo jo jonkun aikaa.

Mista olette tienneet, koska vauvalle voi antaa jotain itse syotavaksi (kuten joku mainitsi kurkkua ja porkkanaa)? Meidan pojalla on kaksi hammasta alhaalla ja kovasti pistaisi kaikkea suuhun ja auttaisi syomisessa, mutta pelkaan etta tukehtuu. Mista on hyva alottaa?

Ja viela, miten paljon olette matkustelleet vauvanne kanssa? Meidan pikkuinen on tosi hyva matkustamaan ja ollaankin jo lennetty Atlantin yli ja istuttu autossa 12h putkeen. Saa nahda miten sitten, kun jo kavelee... voi olla ettei ole enaa ihan niin helppoa...

Buddy77 ja aurinkoinen pikkupoika

Tämän ikäset on kyllä niiiin ihania, kun ne oppii uutta koko ajan. Tänään tehtiin torneja palikoista ja voi että mikä hihkuminen kävi. Ja sitä tornin kaatamisesta syntyvää riemua oli ihana katsella. Itselläkin nauru pääsi monta kertaa. :D

Viime yö meni ihan pepulleen, kun sitä maissia koiteltiin ottaa ruokavalioon ja se nyt ei ainakaan tällä hetkellö sovi Mean massulle. Itkua siis riitti melkein koko yön. Millä ihmeen voimavaroilla nuo tiitiäiset silti jaksaa olla yleensä niin aurinkoisia?? Itsellä on lähinnä mörköolo huonosti nukutun yön jälkeen...

Mukava lueskella teidän muiden pienokaisista juttuja. Hymy karehtii monesti huulilla juttuja lukiessa. :) Ja vertailu ei todellakaan kannata lasten kesken. Jokainen kehittyy omaan tahtiinsa ja on siten täysin ainutlaatuinen, ihana oma itsensä.

Hiukan lauhempaa viikonloppua odotellen

mörköäiti ja mukulat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on nyt alkanut mennä ruokaa aivan mielettömät määrät. Selkeesti tuo ruokavalion muutos auttoi ja ruoka maistuu. Nytkin päivällisellä meni arviolta 2 purkillista ruokaa... Tukevampaa iltapalaa Mea varmaan alkaa tarvita pikkuhiljaa eli nyt alkaa sopiva puuron metsästys. Maissi nyt tuntuisi parin päivän testauksella sopivan eli siitä sitten puuroa vääntämään.

Sain tytön vihdoin pikkupäikkäreilleen... Nyt on hieman omaa aikaa.

Oon ollu itse kovin väsynyt jo reippaan viikon verran, tai aamulla en meinaa päästä sängystä ylös ja sitten illalla voisin mennä jo 7 aikaan nukkumaan. Että en tiedä sitten oliskinkohan nyt sitten raskaana... :) Mies sitä vähän veikkaa, mutta en oo uskaltanut vielä testiä tehdä, odottelen rauhassa.

Koska muuten olen kyllä energinen pakkaus... Tuntuu niin inhottavalta ku en meinaa Julian itkuun yöllä herätä, että mies joutuu tökkimään ylös välillä. Vaikka Julialla ei kova hätä olekkaan... :) Onneksi kuitenkin siihen hätäitkuun herään...

Meillä taas minä en halua antaa lasta vielä hoitoon oikein mihinkään, molemmat mummot ottais kyllä Juliaa mielellään hoitoon ja usein, mutta kun Julian kanssa ei sillai oo hankalaa niin voin hyvin nauttia sen kans kotona olosta. Mutta kyllä se kohta voi mennä yökylään... Tuntuu vaan niin vaikeelta vaikka kummallakin mummollla on paljon lapsia... Ja mun oma äiti saa kesällä 6 lapsensa, niin tuntuu silti että ne tekee jotain väärin, että Julia tulee suurinpiirtein pääkainalossa kotiin... :_( Vaikka eihän asia niin ole.

Kerran ollaan oltu vaan kaksin elokuvissa kun Julian oli sillon n.5kk... Ku ei raaski lähtee... Kyllä sitä sit joskus ehtii myöhemmin...

Ihanaa kuulla et teillä muillakin alkaa mennä paremmin, onneksi kevät tulee niin aurinko rupee paistamaan niin kaikki näyttää valoisammalta... :D

Meillä jyllää tämä meneillään oleva virus. Poika on toista viikkoa nuhassa, yskii ja eilen oli lievää lämpöä. Kaksi kertaa on jo käytetty tk:ssa mutta onneksi ei mitään löytynyt. Kotihoidolla siis mennään. Mutta on inhottava katsella pikkuista kun on niin räkäinen että yöllä varsinkin rinnan imeminen on tuskaa. Ja nukkuminen muutenkin omassa sängyssä puolikuntoisena. Eilen sitten otettiin meidän väliin ja yö menikin yhdellä syötöllä. Mietin tässä mummolaan lähtöä maalle 200 km:n päähän kun poju nuhassa mutta kai me mennään kuitenkin. Tk:sta sanoivat että ihan normaalia elämää viettää ja ropit mukaan vaan ja menoksi.

Muuten poju valloittavan ihana pakkaus! Pyörii ja hyörii lattialla miten päin vain ja vaeltelee pakittaen paikasta toiseen. Konttausasentoon menee vähän väliä. Jokeltelee kovaäänisesti ja suusta tulee milloin minkäkin kuuloista ääntä. On välillä pokassa pitelemistä kun neljän aikaan yöllä alkaa leikkihetki. Ja kylvyssä kastelee isän ja äidin perinpohjin.

On tosi ihana seurata miten nopeasti kullanmuru kasvaa ja kehittyy. Ei meinaa itse perässä pysyä. Ja varsinkin muut ihmiset huomaa kasvun nopeastikin.

Nyt poju heräilee ensimmäisiltä päikkäreiltä joten täytyy mennä hätiin.

Kävin vilkaisemassa poikaa niin siellä se lekotteli vatsallaan pää jalkopäässä..:)

Hyvää jatkoa kaikille äideille ja vauvoille ja jaksamista arkeen!!!

makas+prinssi 7,5 kk

meillä ei kumpikaan tytöistä ole ryöminyt. ihme kylkimyyryä on molemmat käyttäneet muutaman sentin etenimisiin ja sitten konttaamaan ja pystyyn.

ja vielä: meidän Mealle vissiin nyt sopii maissi bataatin ja muutamien hedelmien lisäksi! taidetaan vkl " juhlia" ja pyöräytän menninkäiselle muutamat maissikakut juhlan kunniaksi. mitenhän ne vaan tehdään? :)

koko viikonlopun nukuttu huonosti ja viime yö todella huonosti. :/ Mea heräsi puolen tunnin välein ja sitten keksi, että nukkuu vain sylissä. ei kelvannut edes kainalossa nukkuminen ennen puolta neljää... pari viikkoa meillä nukuttiinkin jo hyvin ja huokaisin helpotuksesta, mutta eipä olisi pitänyt. " kiva" kuulla, ettei kaikki muut tämän ikäiset nuku jo koko yötä aina kiltisti... meilläkin syynä ilmeisesti allergiat ja nuo ylähampaat alkaa vissiin puskea läpi. noh, eipä auta muuta kuin odottaa paremmin nukuttuja öitä. :)

parisuhdeongelmia meilläkin, tosin lieviä, jos niitä nyt voi luokitella. meillä vaan ei onnistu tuo kerran kuussa yhdessä asioiden ruotiminen, kun ei meidän neitejä paljon muut hoitele. (kuullostipa katkeralta) täytyy nyt vain puskea tarmolla eteenpäin. pääsiäisenä lähdetään miehen kanssa ihan kahdestaan viikoksi etelään, myöhästyneelle häämatkalle. ehkäpä sitten siellä päästään asoista puhumaan. toisaalta asiat pitäisi puida ennen matkaa ettei mene koko viikko siellä kinatessa.

kylläpä tuli negatiivista ja niiiiin omaan napaan tuijottamis tekstiä, että oksat pois. siis kiitos ja anteeksi. ensi kerralla positiivisempaa. :)

Kirjoittelenpa pitkästä aikaa itsekkin muutaman sanan.Joku voi muistaa minut odotus puolelta joskus aina kirjoittelin sinne.Mutta muistin virkistykseksi siis:Esikoitytär syntyi heinäkuun 16päivä.Samana päivänä kuin mumminsa ja voitte kuvitella mummin ylpetyttä(ensimmäinen lapsenlapsi)No joo vähän höpö juttua taas.

Iina on siis nyt 7kk. Pari viikkoa sitten oli tytöllä maha tauti ja nin oli minullakin se ei ollut kivaa.Mutta eihän se sairatelu siihen jäänyt vaan vielä pahan yskän ja flunssan piti tytölle tulla. Yskä oli niin paha että tyttö oksensi monta kertaa päivässä sen takia koko mahansa tyhjäksi ja koko ajan sai olla syöttäämässä ruokaa kun ei siellä mahassa mikään pysynyt.Ja ei sekään vielä riittänyt vaan käytiin lääkärissä ja korvatulehduhan se siellä.Eli ensimmänen antibiottikuuri päälle.Kyllä melkien itku pääsi itseltä ku niin säälitti toinen. Olen itse ollut pienenä oikeen korvatulehdustwen kuningatar eli pieni pelko sydämessä että tytölle lähti kierre nyt päälle. Toivottavasti ei!

Yöt meillä meni ennen kipeeksi tuloa niin suht hyvin jo eli nukkumaan mentiin 20.30 ja hertättiin aamulla 8.30-9.00.Ja joskus juotiin maito 5.00-7.00 välillä ja jatkettin unia. Mutta kipeänä sai useati yössä laitaa tuttia ja käydä kääntämässä vauva mahalta selälle kun ei itse päässyt. Nyt kyllä muutama yö mennyt ihan kivasti.

Iinalla ei ole vielä hampaita vaikka äiti on odotellut niitä jo kauan.Mutta eiköhän ne sieltä tule niinkuin kaikille muillekkin. Iina ei vielä liiku eteenpäin muuta kuin kierimällä.Mutta kävelytuoli on iahn ihan huippu juttu sen kanssa juoksee joka paikkaan ja viihtyy todella hyvin saa koirrakin kyytiä.Muuten Iina on aurinkoinen tyllerö joka ei itke melkein koskaan.Vähän kyllä vierastelee ihmisiä mutta kun hetken ajan tutustuu ni ei ole enää moksiskaan.Äitin perään pari kertaa huudettu eli pientä eroahdistuta kai.

No mutta oliskohan tässä tarpeeksi sepustusta ja oikeen kiva jos joku malttoi lukea.

Yritän jatkossa kirjotella useammin kuulumisia vaikka lukemassa käyn tiedän muiden kuulumisia päivittäin.

No nyt lähden elokuvaa katsomaan yläkertaan.Mukavaa illan jatkoa kaikille!

T:Äiskä ja Iina 7kk

eipä onnistunut meidän maissikokeilut. tai siis onnistui, mutta maissi ei sovi. :( nyt itketty 2 yötä niitä masukipuja ja mörköolo voimistuu. ensi viikolla taas uusi aine kokeiluun. toivottavasti se sitten sopisi...

tänään ajattelin viedä muksut ulos oikein pitkäksi aikaa, kun lupailivat lauhempaa säätä. pitäisiköhän minunkin kokeilla vaikka luistelua noin 13vuoden jälkeen? Milla lupasi pitää minusta kiinni etten kaadu. Milla itse luistelee hyvin kun on kolme vuotiaasta pelannut ringetteä. kovasti olisi tuo meidän Meakin kentälle menossa, mutta ehkä sitten vasta ensi talvena.

mitäs te muut olette suunnitelleet viikonlopun touhuiksi? HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KOKO POPPOOLLE JOKA TAPAUKSESSA!!! :D

Taidanpa itsekkin riipaista pari sanaa.

Sympatiat on teidän kaikkien puolella kenen lapsilla on korvatulehduksia ja parisuhteessa huonoja aikoja.No kyllä siellä tunnelin päässä varmasti valoa näkyy ainakin toivotaan:)

Meillä on nyt yöt vihdoinki nalkanut mennä paremmin sen korvatulehdeksen jälkeen ja neiti alkaa tass olla oma aurinkoinen itsensä.Tosin meillä on vielä kyllä jälkitarkastus aika 9.3 joten en vielä uskalla huokasta kokonaan helpotuksesta mutta toivotaan että ohi on ja pysyy.

Joku kyseli siitä vauvakuumeesta ja kyllä voin myntää että minulla on vauva kuume.Mutta emme vielä ala yrittämään toista kuitenkaan katsotaan kesän jälkeen sitten.

Serkkuni sai sunnuntaina vauvan ja kävin eilen katsomassa sairaalassa. Vauva oli iahn uskomattoman pieni sitä unohtaa niin nopeasti millaisia ne vastasynteneet on.Ja vauvakuume vain yltyi entisestään.

Ja itse kun en enää imetä niin tuntui niin haikealta katsoa ja kuunella kun se pieni vauva imi tissiä ja maiskutteli tyytyväisenä.

Seuraavaa vauvaa aion kyllä yrittää imettää pidempään vaikka iahn normaali meidänkin neiti on vaikka ei saanut tissiä kuin neljä kuukautta.

no olipas taas iheme juttua...

Yhden ystäväni vauvalla todettiin eilen myös paljon erilasia allergioita todella harmi.Olen itse kyllä tyytväinen ettei vielä aibakaan meille ole mitään ilmaantunut.

No mutta voimia kaikille tämän arjen keskellä.Kohta tulee kevät jee!

Läheden kotha puoliin taas sairaalaan katsoman vauvaa ja hankkimaan lisää vauvakuumetta.

Terveisin:Äippä ja neiti 07/06

Oli taas sellaista rallia että oksat pois!

Meillä Mea herää lähes joka ilta puoli tuntia siitä kun on laitettu sänkyyn nukkumaan. (mikähän siinäkin on?) Mea kyllä nukahtaa heti kun pääsee syliin pyörähtämään. No sitten minäkin ukon kanssa köhmysin nukkumaan ja kaikki vaikutti loistavalta kunnes Meidän esikoinen 4v, tuli viereen. Sitä ei Milla enää juurikaan tee. Ehkä kerran kuussa tulee väliin. Syy oli iltaisessa leikissä, jota pimatsu leikki isänsä kanssa kun olin illalla suihkussa. Tyttö pelkäsi tosissaan ja oli pitkään poissa tolaltaan leikin jälkeen. Arvatkaa annoinko meidän ukolle ihan vaan vähän palautetta moisesta leikistä!

No Milla siihen väliin sitten rauhoittui hyvin, niinkuin aina. Sitten meidän menninkäinen nosti älämölön. Annoin maidon ja laitoin omaan sänkyynsä nukkumaan, mutta sepäs ei nyt sitten kelvannut mitenkään. Siis pienempikin viereen. 4 aikaan minun oli pakko käydä vessassa, mikä oli suuri virhe! Tulin makkariin takaisin ja eihän sinne enää sopinut koko sänkyyn... Olivat kyllä suloisia, kun nukkuivat (tytöt enemmän suloisia kuin isänsä). Koko tähän showhun ei meidän isäntä tuttuun tyyliinsä reagoinut mitenkään. (miten joku voi nukkua niin sikeästi??) Puolisen tuntia meni ennen kuin pääin sänkyyn takaisin hyvään asentoon ja klo5 Mea halusi toisen maitonsa. (><) Sen jälkeen Mea onneksi suostui omaan sänkyyn nukkumaan. Joskus 6 aikaan otin Mean taas viereen, mutta silloin oli jo meidän isäntä lähtenyt töihin eli tilaa oli paljon enemmän. Siellä me sitten koko akkakööri nukuttiin virekkäin aina 8 asti.

Näin meillä siis meni tämä yö. Toivottavasti ei ihan nopeasti toistu...

Meillä ei Mea vielä paljoakaan ole saanut sormiruokaa, kun kaikki joduttiin karsimaan että saadaan allergiat selville. Kovin haikeana tuo tyttö kyllä katsoo, jos muut jotain syö... :/

Tivolista meininkiä meillä ja nyt antamaan maitoa.

Meillä on ikää nyt reilu 7kk ja oltiin neuvolassa kasvunseurannassa, kun painoa oli viimeksi tullut liian vähän. Mitat nyt 73,5 cm ja 8,9 kg ja nyt kelpasi :) Poitsu on kova juttelemaan ja omaksi riemuksi ja äidin kauhuksi kiljumaan... Meillä ei mennä eteenpäin, mutta pakki on löytynyt ja navan ympäri pyöritään. Hiukan on helpottanut tuokin, että viihtyy hiukan enempi yksinään. Ruokahalua on ehkä tullut lisää ja lusikoinnin ohella sukkakin menee usein suuhun. Syötän vielä sitterissä, vaikka syöttötuolissakin toki istuskellaan.

Unen saaminen on toisinaan vaikeaa, vaikka poitsu on ihan väsynyt. Yöllä herätään edelleen se 3-10 kertaa tuttia itkemään... Nyt on oltu enempi ulkona ja ihmisten ilmoilla, kun on alkanut tuo rattailla meno sujua jo paremmin. Kaupassakin jo jaksaa toisinaan olla venkoamatta ja tyytyväisenä katsella ympärilleen. Pukemisesta suututaan edelleen joka kerta, mutta ehkä ei kuitenkaan enää niin lujaa huudeta kun aikaisemmin. Nyt sitä alkaa jo itsekin uskoa, että kyllä tämä tästä vielä alkaa sujumaan!!

Musiikista alkaa jalat potkuttaa ja makuullaan poitsu alkaa heilua puolelta toiselle. Äidin pieni keikku-ukko :) Rätin kanssa saa pojan perässä mennä, kuolaa tulee ihan kauheasti. Kirjansakin järsi 5 minuutissa ihan kauheaan kuntoon, tekee ne 2 alahammasta tuhoisaa jälkeä, vaikka ei uskoisi :) Ennen en ole tuollaista " pahvikirjaa" antanut edes syödä... Äitiä aletaan joskus ääneen nauramaan ihan ykskaks, taitaa äiti toisinaan olla nauramisen arvoinen näky...!!

Aurinkoinen äidin oma pikku veijari :)

Elinana78: Teillä on kyllä myös ollut tosi raskas talvi ja en yhtään epäile, ettei varmasti olisi raskasta elää tuollaisessa korvakierteessä. Koko perhehän siinä tavallaan kärsii, se on selvää..toivotaan kovasti, että vaivat helpottuisivat putkituksen myötä ja saisitte kaikki sitten nukuttua. Voimia!

Tuo oman olotilan kireys yms. kuulostivat minun korvaani liiankin tutulta. Itseasiassa se mitä luultavimmin on syy myös parisuhdeongelmiimme. Itse olen ollut välillä todella väsynyt ja ikävä, ärtyisä ihminen. Miehestä on mukavampi silloin lähteä vaikka kavereiden luokse, kuin viettää aikaa kanssani. Kyllä tavallaan sen ymmärrän, mutta se on sitten vähän sellainen kierre. Hän lähtee harrastuksiinsa, on paljon poissa yms. ja minä olen entistä väsyneempi ja äkäisempi. :( Sitten tuo fyysinen läheisyys on viimeaikoina jäänyt vähemmälle ja sehän syö suhdetta myös. Välillä Mona valvoi 24-01 saakka, joten olepa siinä sitten vielä miestä " viihdyttämässä" sen jälkeen...;) Uskon kuitenkin vielä yhteiseen tulevaisuuteen, kyllä nämä asiat tästä korjaantuvat. Olen kuitenkin joutunut ekstraa nyt miettimään parisuhdettanikin, joten kait tätä jonkinasteiseksi kriisiksi silloin voi kutsua, vaikka ei tässä eron partaalla (toivottavasti!!) vielä heiluta :)

Välillä ottaa niin hermoille tuo Isosiskon kova uhmaaminen, ensin taistelua hänen kanssaan ja sitten yöt valvotaan pienemmän kanssa...valitettavasti kokemusta löytyy täältäkin siitä :( Välillä yritän ottaa huumorilla nuo tempaukset, mutta joskus on kyllä leikki kaukana! :D Tämä on nyt tätä aikaa ja lapset kasvavat. Mahtaa sitä olla sitten ihmeissään, kun joskus molemmat nukkuvat yönsä! :D

Se on kumma juttu, miten tuo uni on ihmiselle niin hirmuisen tärkeä juttu! Ja omasta jaksamisesta täytyy pitää huoli ja täytyyhän niitä asioita saada puretuksi jossain. Itsellänikin on vähän se ongelma tällä hetkellä, että kaksi kotiäitikaveriani on juuri palannut äippälomalta ja hoitovapailta takaisin työelämään ja tällä hetkellä ei juuri päivällä muita äitejä nää. Asumme tämän kaupungin keskustassa ja täällä päin ei juuri äitejä ja lapsia asu, enimmäkseen vanhuksia ;)

Nyt torstaina ajattelin mennä seurakunnan perhekerhossa käymään, jos siellä vaikka tutustuisin uusiin ihmisiin tai ainakin saisi leikkiä muiden kanssa tuo vanhempi tyttö.

Milla-mea: Meilläkin mummi käy koulussa pari iltaa viikossa ja käy päivät töissä. En kovin usein ole siksi tohtinut häntä avukseni pyytää, mutta siellä kylättelemme kerran/vko ja noin kerran kuussa pariksi tunniksi olen luottanut lapset hänen hoiteisiin :D Ehkäpä mummi ehtisi joskus tämän toiseen perheen auttamiselta teitäkin auttaa? Entäs lasten isä, pääsetkö itse käymään jossain harrastuksessa tai kävelyllä silloin tällöin?

Sinnu, olet ihan oikeassa. Omasta jaksamisesta kannattaa pitää huoli silloin kun on raskaampia jaksoja, lapset ovat tosiaan mestareita vaistoamaan aikuisten tunnetiloja.

On ollut mukava lukea kirjoituksianne, kun tänne on löytynyt lisää aktiivisia kirjoittelijoita ja kiva kuulla teidän ja pienokaistenne kuulumisia.

Jaksuja ja mukavaa jatketta viikolle &kirjoittelemisiin,

t.Saraida + tytöt

Meidän neidillä (s.9.7.) vauhti senkun kiihtyy. Konttaaminen on tuorein taito, ryömitty on 4-kuisesta. Kovasti olisi tahtoa pystyynkin, onneksi pääsee vasta polvilleen tai punnerrusasentoon.

Yöunet saatiin kuntoon kun pari viikkoa sitten isin avustuksella pidettiin tassuttelu-unikoulua. Yöunille mennään tissitellen klo 21. Aiemmin neiti vaati silittelyä ja tissittelyä joka yö klo 24-04 mutta nyt herätään yleensä viiden maissa ekan kerran tissittelemään. Klo 7-8 herätään sitten uuteen päivään.

Päikkäreitä nukutaan yleensä kahdet joista ekat sisällä n. tunti ja toiset ulkona 2-3 tuntia. Jos illalla ajellaan autolla esim. kylään niin silloin tyttö yleensä ottaa vielä pikku torkut.

Syömishommat pitäisi saada hoitaa itse, sosetta ei lusikalla mene kerrallaan kuin muutamia lusikallisia (ennätys puoli purkkia). Tarjoan aamulla ja illalla puuroa, lounaaksi liha- tai kalasosetta ja päivälliseksi kasvissosetta.

Omin käsin sitten mutustellaan kaikkea mitä vaan annetaan. Hienosti tyttö sylkee liian isot palat suustaan pois ja hänelle voi antaa mm. isomman palan kurkkua tai porkkanan.

Rintamaitoa saa aina halutessaan, yleensä n. 5 kertaa päivässä aika tarkkaan samaan aikaan joka päivä.

Eka korvatulehdus todettiin kk sitten ja toinen kuuri jo siihen syötiin kun eka ei tehonnut. Toivottavasti se nyt on ohi. Kaksi hammasta on alaleuassa ja ylös tulossa lisää.

Tosi ihana ja aurinkoinen veitikka =)

Virna & " Vekkuli-neiti" 7 kk ja risat

Viime yönä koimme jälleen kauhunhetkiä, kun yhtäkkiä vauva alkaa oksentaa nukkuessaan! Ensin huoneesta kuului vähän yskintää ja onneksi olin jo silloin matkalla sinne. Vauva oli ihan selällään ja suu täynnä oksennusta! Ei ollut tajunnut kääntyä kyljelleen. Luojalle kiitos mä olin siinä ja sain oskut suusta pois eikä neiti päässyt aspiroimaan sitä henkeensä.

Aamulla juttelin tästä miehen kanssa...tajuttiin kumpikin, ettei mies olisi tähän ikinä maailmassa herännyt. Hän olis nukkunut sikeästi ja ehkä vaan kääntänyt kylkeä. Vauva olisi siis voinut kuolla. Tuli niin kammottava fiilis...että miten ihmeessä mä voisin jättää noita lapsia miehen hoidettavaksi edes yhdeksi yöksi kun se tosiaan nukkuu niin sikeesti eikä herää mihinkään ääniin??!!

Mies tosin selitti, että kyllä hän sitten herää kun on ' ohjelmoinut' itsensä siihen nukkumaan mennessä...eli nukkuu tavallan vähän kevyemmin eikä päästä itseään sikeään uneen..jaa-a..uskosiko tuota.

Parisuhdejuttuja monet täällä pohtii...me myös. Mä ehdotin jo terapiaan menoa tossa yks päivä...kun kaikki meidän välillä takkuaa. Mies tokaisi putkiaivotyyliinsä, että ' väsymystä se vaan on' ...ja niin. Ehkäpä se sitä sitten on. Antaa siis terapioiden olla. Ainakin toistaiseksi:) Mä olen kyllä sellainen ihminen että halua selvittää kaikki hiertävät asiat perusteellisesti. Eli jos sittenkin, kun lapset ovat terveitä ja nukkuvat yönsä, meidän ongelmat vaan jatkuu, on jotakin tehtävä. En halua luovuttaa enkä varsinkaan näe esim. eroa ratkaisuna. Liian moni pienen lapsen vanhempi eroaa liian helposti...

Mies lähtee Meksikoon 10 päiväksi 2 viikon kuluttua ja minä jään kahden muksun kanssa kotiin. En voinut lähteä mukaan vaikka tilaisuus olisikin ollut. Mummu ja pappa olisi ottaneet lapset hoitoon. Mutta enhän mä voi jättää 8kk ja 3v lapsia noin pitkäksi aikaa! vaikka en mä sitä sano, etteikö 10 päivän loma meksikon auringon alla olisi tehnyt meidän suhteelle kutaa....Tulee mulle vaan pirun rankka ' loma' :) Mies kuitenkin auttaa tosi paljon arjen pyörityksessä, leikittää esikoista iltaisin ja herää yölläkin kanniskelemaan vauvaa. Onneksi on aktiivinen, muunlaista ukkoa en kyllä kattelis!!!:)

Meidän lapsiluku jää tähän kahteen, se puhuttiin jo tätä toista tehdessä. Nämä kaksi pikkuista riittävät meille. On ihana ajatella, että olemme miehen kanssa vasta 40v kun lapset ovat jo teini-iässä. olen tosi tyytyväinen, että päätimme tehdä lapset näinkin nuorena. Mutta tosiaan, kaksi riittää:) Musta ei ole enää tähän pikkuvauva-arkeen...haluan jo vähän ' omaa elämää ja oman itseni' takaisin ja joskus sinne työelämäänkin taas mukaan.

Ja vauvakuumetta ei ole tosiaankaan. Onhan mulla vielä vauva kotonakin! :) sisko saa vauva huhtikuussa ja pääsen nauttimaan siitä sitten, mutta en äidin roolissa.

Elämä alkaa meillä pikkuhiljaa taas tasaantumaan..tänään neiti söi jo peräti 1,25dl sosetta kerralla!! Se on meillä paljon! Ja merkki siitä, että EHKÄPÄ tämä tauti on taas hetkeksi voitettu...

Mukavaa viikkoa kaikille ja jaksamista arkeen!

Meillä siis tuo kakkostyttö syntynyt 15.7.06. Ensimmäinen tyttö syntynyt 02. Perheessä myös tyttäristään haltioitunut isi ja panda-efektin silmien ympärillä omaava äiti. Helsingissä asustellaan.

ja annan todella niin kauan, kun pää kääntyy ja suu menee tiukkaan suppuun. Luin just jostakin, että uudet taidot, liikkumaan opettelu ym vie pieneltä ihmisentaimelta ihan tajuttoman paljon energiaa. Jo siis pelkästään uusien hajujen, äänien ja makujen opettelu! Eli ruokaa kannattaa antaa ihan niin paljon kun vauva vaan huolii. Kyllä jokainen terve lapsi osaa säännöstellä määrää, jos ei, niin on sitten aivoissa jotain häikkää.

Me ollaan annettu sormiruokaa jo tossa 6kk iässä, kun kiinteitä aloiteltiin jo 4kk paikkeilla. Eli maissinaksuja, leipää, näkkäriä, banskua, riisimuroja jne. Meillä opetellaan noitten riisimurojen kanssa pinsettiotetta- joko muilla on löytynyt? On aika huvittavan näköistä kun tyttö kahmasee vielä nyrkillä muutaman hassun riisimuron kun etusormi-peukku-systeemi ei ihan pelaa vielä:)

Me siirrettiin tyttö vejen huoneeseen 3 yötä sitten ja vaihtelevalla menestyksellä on menty. Yksi yö heräämättä ketrtaakaan, kaksi vähän heikommin...katsotaan nyt, josko aika tekisi tehtävänsä ja alkaisi vauvakin sopeutumaan...viime yönä meikäläisen unet jäi vajaaseen 4 tuntiin, joten ihan kauheen kauaa en jaksa sellastakaan...

Tylsää, kun joutuu olemaan sisällä. Poika käy ihan kierroksilla. Mitä tee puuhaatte taaperoidenne kanssa kun on kylmä? Me kun oltiin jo muovailtu, piirretty, luettu ja leikitty erinäisiä leikkejä, oli pakko laittaa taas videot pyörimään...:/ Vähän tylsäähän se on, mutta minkäs teet!

Mites muuten, ootteko päässeet jo entisiin mittoihinne? Mulla on edelleen sellaset 5kg jäljellä (ennen siis esikoisen raskautta) ja se on mun tavoite...olla samanpainoinen kuin ennen pojan syntymää. Ihan tajuton homma tässä kyllä on! Mä en ole ainakaan sitä sorrtia, että imetyksellä laihtuis tai muuten vaan ' helpolla' ...Marraskuun alusta liityin Painonvartijoihin ja nyt on siis lähtenyt 9kg siitä. Kesään on onneksi aikaa...silloin meinaan kyllä olla mitoissani!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille heiniksille!

e&e 0706/0504

Niin kuin monesti todettu, on kiva kun tänne tulee myös uusia kirjoittelijoita. Monologina tämä homma ei oikein toimi ;D

Ja Oi-kukka(menihän oikein?) on hauska lukea mitä kaksosten arkeen kuuluu. Minulla on salainen pieni haave ollut kaksosista.

Joo, alkaa pikku kullannuppumme olemaan jo varsin kehittyneitä. Ja miten eri aikaan eri asioita tapahtuu. Jotkut tekee hampaita tosi aikaisin, jotkut konttaa tai ryömii, jotkut höpöttää. Meillä poika ei konttaa eikä ryömi kunnolla, vaikka istuu ja nousee tukea vasten. Voikohan lapsella oikeasti jäädä noi konttaus ja ryömimis jutut väliin? Jotenkin sillä on niin hirveä tarve pystyyn. Kun laitan hänet lattialle, kiihtyy hän 0 - 100 varmaan muutamassa sekunnissa. En jaksa kuunnella sitä huutoa, joten hän matkustaa lonkkani päällä ja tutkii sieltä käsin tiluksiaan. Eli tällä äidillä on niiden mustien silmänalusien ohella myös jämähtäneet niskat.

Meillä ei ole tietoa painosta. 8kk neuvola on vasta maaliskuussa, eli poika on silloin 9kk, mutta kuitenkin jos ajattelee sen kuukauden varaslähdön syntymäänsä ajatellen, niin sit se menee nappiin.

Ajattelin että kesää silmällä pitäen olisi kiva jos hommaisi sen ergon. Onko teillä kokemuksia siitä? En uskalla kokeilematta ostaa, on kuitenkin aika kallis. Onko Uudellamaalla jotain kauppaa missä niitä on? Nyt olemme r-repun kanssa lähellä 9kg rajapyykkiä jolloin niskoista loppuu verenkierto kun sitä käyttää.

Lähden hämmentämään hernekeittoa. Varmaan 10v edellisestä valmistuskerrasta. Ihanaa ja aurinkoista L-tiistaita!

Meillä vain pyöritään navanympäri, ja silloin tällöin käännytään. Ei osoita tyttö mitään innostusta liikkumiseen, mieluiten makaa selällään ja leikkii leluillaan :). Tosin itselleni tämä sopii mainiosti, kun ehtiihän sitä liikkeelle myöhemminkin.

Voi vitsi, vai ekoja sanoja jo otellaan. Mahtaa tuntua ihanalta.. Luulen, että meillä puhutaan ennenkuin kävellään. Sen verran kova höpöttelijä on, vaikkei mitään tunnistettavaa sano.

Neiti kasvaa kohinalla, kovasti odotellaan 8kk neuvolaa. Veikkaisin, että nyt ollaan n.71cm ja 9kg+.

h ja neiti 1407

Onpas kiva, että heinäkuisten kirjoittelijoiden määrä on lisääntynyt näin monella! :D

Tänään kävimme sairaalassa lastenpolilla kuulemassa niitä allergiavastauksia. Verikokeet olivat ok, ei allergiaa niiden mukaan. Lääkäri halusi kuitenkin, että tehdään vielä valvotusti maitoaltistus. Eli 2vkoa maidotonta, munatonta ruokavaliota ja nyt neiti sai 100ml tavallista tuttelia, jonka jälkeen seurattiin pari tuntia, tuleeko ihoreaktiota vai ei.

Ihossa oli tutkimushetkellä jonkin verran syheröä, joten varmaksi ei oikein voinut sanoa tuliko se maidosta vai ei. Sen vuoksi saimme ohjeeksi jatkaa kotona maidon antamista 1-3dl/vrk imetyksen lisäksi ja viikko mennään näin, että nähdään onko allergiaa vai ei. Jos tulee ihottumaa/iho merkittävästi huononee, pitää mennä sitten näytille sinne, muutoin soittoaika viikon kuluttua. Nämä suunnitelmat kuulostivat mielestäni ihan hyviltä. Ja kaikista parastahan tietenkin olisi, ettei mitään olisi vaan kyseessä olisi vain nk. herkkä atooppinen iho, joka reagoi pakkaskeleihin ihottumin. Se oli kyllä aika hurjannäköistä pahimmillaan.. :/

Mitat olivat ok, 7kk muutaman päivän päästä täynnä: 7,7kg/66,5cm.

Noista ryömimis/ryömimättömyys-jutuista. Meillä neiti kyllä liikkuu jo ihan reilusti paikasta toiseen, esim. huoneessa olevan maton verran ja saattaa ryömiä huoneen poikki toiselle puolelle huonetta :)

Mutta minusta ne ovat vähän hupsuja asioita vertailla. Toiset oppivat aikaisin, toiset myöhemmin. Meillä ensimmäinen neiti oppi aikaisin puhumaan, kääntyi vasta lähempänä 6kk ja sitten lähti liikkeelle joskus sen jälkeen. 8kk iässä istui itse ja joskus niitä main nousi myös ylös ja alkoi kävellä tukia vasten. Mutta muuten uskalsi kunnolla kävellä ilman tukea vasta 14kk iässä :D Ei vaan uskaltanut päästää irti, vaikka ketterästi muuten eteni.

Niin ne ovat yksilöllisiä juttuja ja älkää nyt hyvät ihmiset siitä syyllistäkö itseänne! Eikä missään nimessä kannata vertailla omaa lasta muihin, ei sellaisilla asioilla oikeasti ole mitään merkitystä missä vaiheessa minkäkin taidon oppii! Se nyt on ihan varmaa jos mikä, että terve lapsi ajallaan oppii kävelemään ja puhumaan jokainen ja saa ne hampaansakin. :D Jokainen lapsi on erilainen ja arvokas sellaisenaan. Ja onhan siitä tutkimustuloksiakin, ettei sillä ole merkitystä esim. älykkyyteen, että missä iässä oppii puhumaan/kävelemään. Minun aviomieheni on oppinut myöhään sekä kävelemään, että puhumaan. Onhan tuo silti kuuden ällän ylioppilas(pst, vaikkei siitä välillä sitä ikinä uskois ;)) Se on sitä miehen logiikkaa, ;)

Mutta nyt jatkamaan hommia, mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille!

t.Saraida ja tytöt

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat