Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (34)

Minun tulevaisuuteni! Lapsia on 2 kpl, enempää ei tule. Olen ollut muutamia vuosia töissä, ikää nyt 27 v. Eka vuosi AMK:ssa käynnissä.

Jos olet kolmekymppinen ja tuossa tilanteessa, niin ei todellakaan kuulosta hyvältä lapsiasi ajatellen :( Pikemminkin tulee mieleen nainen, joka tekee lapset periaatteella " ne vaan kuuluu jossain välissä tehdä" ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläni on kolmekymppisenä maisterin tutkinto, kaksi lasta ja se työkokemus, mitä kesätöistä kertyy, eli muutama kuukausi vuosittain noin viiden vuoden ajalta.

Ja nyt kolmen lapsen jälkeen olen tehnyt töitä yrittäjänä vajaa pari vuotta. Luulen, että kyllä työllistyn taas työnantajanakin kunhan lapset vähän kasvavat. Kieltämättä NYT voisi olla hankala olla toisella työssä kun lapset (erityisesti pienin) on sairastelllut paljon. Miten ihmeessä olisimme saaneet sen järjestymään???

Rauhoittelen itseäni korkeakoulututkinnolla. Jos jostain olen tässä maailmassa valmis tinkimään, se on jotain muuta kuin lapset. Aina voi lisäkouluttautua, tukityöllistyä, alkaa yrittäjäksi tms. Lapset ovat vain kerran pieniä, ja se on kuin rahaa laittaisi pankkiin olla heidän kanssaan kotona kun he ovat pieniä. Siltä tililtä voi sitten myöhemmin (esim. teini-iässä) tehdä nostoja.

jäädä noin pitkäksi aikaa??? Tiedän, lapset on vain kerran pieniä yms., mutta silti, lapset kasvaa, eikä niitä voi loputtomiin tehtailla.

Ottaa riskin työllistymisestään, ja jäänyt kotiin useammaksi vuodeksi lasten ollessa pikkuisia - näyttää siltä, että monilla on arvot kohdillansa - ja että pikkuhiljaa arvot yhteiskunnassa ovat menossa lapsimyönteisempään suuntaan =oD.

t. Yksi, joka ei uskaltanut jäädä kotiin kuin 2½ vuodeksi (lapsia 2 tässä ajassa, kuopus meni hoitoon siis 11 kk iässä =o(..). Jos vielä saamme kolmannen lapsen, haluaisin hoitaa häntä kotona 3 vuotiaaksi - toivon, että löydän siihen USKALLUSTA.

Vierailija:

Lainaus:

Lienee jonkinmoinen valtti se, että työnantajan ei tarvitse " pelätä" perhevapaista johtuvia poissaoloja minun kohdallani...

Kyllä mua välillä mietityttää olla näin pitkään pois työelämästä, mutta aikaansa kutakin ja tahdon nyt hoitaa näitä lapsia. Ehdin kyllä olla työelämässäkin vielä reilut 30 vuotta.

Vierailija:

Lainaus:

jäädä noin pitkäksi aikaa??? Tiedän, lapset on vain kerran pieniä yms., mutta silti, lapset kasvaa, eikä niitä voi loputtomiin tehtailla.

minäkään en jaksa " pelätä" pitkään poissaoloa,itse ratkaisen sen niin,että ennen kuin menen takaisin töihin,käyn kurssittamassa vähän itseäni :) olen nyt ollut 4v poissa ja toukokuussa alkaa kurssit,1v ja sitten takaisin työelämään

Voi kai sitä 30v asiat huonomminkin olla, kuin 30v äidillä, jolla on 2-3 lasta ja parin vuoden työkokemus. Jollain ei ole tuossa iässä lapsia tai työkokemusta...

Olen nyt 29 vuotias ja kolmas tutkinto on suoritettuna vuoden päästä. Vanhin lapsista täyttää sillon 11 vuotta. En suinkaan ole tehnyt lapsiani siksi, että ne kuuluu jossain välissä tehdä. Päinvastoin olen suorittanut tutkintoni, koska niin kuuluu tehdä. (enkä edes huonoin arvosanoin)

Toiset järjestävät elämänsä yhdellä tapaa ja toiset toisella. Esikoisen hoidin kotona 3 vuotiaaksi, keskimmäisen 2 vuotiaaksi ja kuopuksen 1v8kk. Kotona ollessani olen todella hoitonut lapsia ja ollut heidän kanssaan, en viettänyt aikaani nenä kiinni tenttikirjassa.

Vierailija:

Lainaus:

Lapset ovat vain kerran pieniä, ja se on kuin rahaa laittaisi pankkiin olla heidän kanssaan kotona kun he ovat pieniä. Siltä tililtä voi sitten myöhemmin (esim. teini-iässä) tehdä nostoja.

Tää oli kyllä fiksusti sanottu, itse samaa mieltä.

Mulla tulee olemaan tuo tilanne myös, paitsi että korkeakoulututkinto on vielä kesken. Kun valmistun tulen olemaan n. 30, minulla on 2-3 lasta ja pari vuotta työkokemusta omalta alalta. Uskon kyllä saavani töitä :).

Puolen vuoden päästä alkaa taas työnhaku ja siirtyminen uuteen elämänvaiheeseen jossa ei tarvitse enää miettiä mahdollisia raskautumisia ym. vaan se on pelkkää työntekoa seuraavat 35 vuotta :P Lienee jonkinmoinen valtti se, että työnantajan ei tarvitse " pelätä" perhevapaista johtuvia poissaoloja minun kohdallani...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat