Vierailija

Itse en ole hoitaja, mutta soisin heille parempaa palkkaa kyllä

Kommentit (14)

Mielelläni heille soisin paljon lisää palkkaa. Silti pistää miettimään miksi sillä palkalla ei muka elä? Tietenkin sen rahan voisi tienata helpomminkin.

Ja vaikka tällä palstalla muuta väitetään suurin osa normaali-ihmisistä ei tienaa juuri paljoa enempää. Välillä sairaanhoitajien valituksista saa sellaisen kuvan, että he ovat nälkäkuoleman partaalla, koska palkka on niin huono. Varmasti ostavat palkallaan muutakin kuin vettä ja leipää.

Minä ja mieheni tienataan 2800 yhteensä nettona ja silti on varaa pieniin elämäniloihinkin. Tehdään ulkomaanmatkoja ym. Tiedänpä joidenkin tienaavan vielä vähemmän kuin me ja saavat hekin joskus jotain extraa palkallaan hankittua.

Mutta asiaan, kyllä sairaanhoitajat paremman palkan ansaitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

MUTTA, olen myös sitä mieltä, että en ole valmis maksamaan penniäkään enemmän veroja kuin nyt maksan. Suoraan sanoen pännii joka kuussa lahjoittaa 40% tuloistaan pois. Hoitajia on niin paljon, että ellei jostain muusta säästetä (ja sen muun ei tarvitse olla terveydenhuolto), niin reiluista palkankorotuksista ei selvitä ilman veronkorotuksia (esim. kunnallisvero).

Olen kylläkin sitä mieltä, että vikaa on systeemissä, joka jakaa yhteisiä verorahojamme. Tärkeisiin asioihin, kuten yleisen turvallisuuden ylläpitoon, terveydenhuoltoon ja koulutukseen ei tunnu riittävän rahaa, mutta kaiken maailman sosiaalipummeja paapotaan oikein olan takaa. Tulee tässä mieleeni muutama viikko sitten hesarissa ollut kirjoitus työttömästä, joka päivitteli sitä, ettei työkkäristä ollut TARJOTTU hänelle töitä. Kun ansiosidonnaisen loppu oli alkanut häämöttää kaveri oli sitten aktivoitunut itse ja saanut heti töitä. Kaikesta tietysti syytettiin työvoimatoimistoa. No, viimeeksi kun minä katsoin, niin itse se työ oli haettava. Kaveri oli siis tyhmyyttään ja laiskuuttaan lomaillut yhteisillä rahoilla - kele. Tuli sitten mieleeni, että monikohan ihan oikeasti odottaa kotona, että työtä tullaan tarjomaan?

Työn on kuitenkin niin vaativaa, että palkka ei korreloi siihen mitenkään.

Sen vuoksi moni vaihtaa alaa, kuten minäkin aio hoitovapaan jälkeen tehdä. Saman rahan tienaa muissa hommissa paljon pienemmällä työmäärällä ja vastuulla.

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä vakituisiin virkoihin löytyy

aina tekijät huonommillakin palkoilla ja ainahan voidaan lisätä koulutusmääriä.

Miten ajattelit tuon lisäyksen tapahtuvan?

Pk-seudulla on nyt jo vapaita vakansseja, mihin ei ole hakijoita.

Sijaisuuksista puhumattakaan.

Miten ajattelit lisätä alan kiinnostavuutta jos palkkoja ei nosteta?

t. sh

Vierailija:

Lainaus:

Ensin lisäisin hoitajien määrää, siinä työtaakka laskisi.

Sen jälkeen katsottaisiin jäikö rahaa vielä palkankorotuksiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat