Vierailija

Esikoinen kohta 3 vuotta, kakkonen kohta puolivuotias. Mies tekee paljon töitä. Koen jumittuneeni kotiin. Esikoisella on yhä paha uhmaikä, joka vain pahentui kun vauva syntyi. Kauppareissut yms. ovat yhtä tuskaa kun esikoinen HALUAA kaikkea... Ja kerhoihinkaan esikoinen ei lähde ilman hirveää huutoa ja sylissä räpistelyä... Tämä on vähitellen johtanut siihen, että me vaan ollaan kotona ja omassa pihassa. Ja kaupassa käyn pikaisesti illalla ilman lapsia. Ehkä kerran kuussa joku ystävistä tulee meille (maalle) käymään. Nyt alkaa jo puuduttamaan ja masentamaan. Huoh! Ja mitä piristävää kahden pienen kanssa vois tehdä?

Kommentit (19)

Vielä ei ole tullut vastaan sellaista lasta, jonka kanssa en pärjäisi tiettyjä perussääntöjä noudattaen.

Vierailija:

Lainaus:

Ja tässä juuri kirjoittikin besserwisser, jolla ei todellakaan ole minkäänlaista kokemusta, muuta kuin omasta hissukka-pallurastaan, joka syö pullaa kun äiti käskee...

Vierailija:

Lainaus:

Lapseni on temperamenttinen tulisielu = olen lässy kasvattaja joka häviää lapselle psykologisessa sodankäynnissä, eikä saa lastaan opetettua niinsanotusti tavoille

Laita 2½v rattaisiin, ja tee selväksi (tiukasti ja selkeästi sanoen) että siinä myös istutaan. Ja jos ei istuta, kävellään reippaasti. Meillä kaksi vanhinta on tuon ikäisenä jo pukeneetkin ihan itse... uhittelevat joskus, mutta uskovat kun sanon, koska tietävät että äidille ei ryttyillä!

Älä viitsi olla noin onneton tossukka, joka ei saa omaa lastansakaan kuriin.

Vierailija:

Lainaus:

Melkein joka kerta meinaa usko loppua kesken, kun lähdetään kerhoon, neuvolaan tms. Meillä on 2,5v ja 0,5v lapset. Tuplarattaatkin löytyy, mutta ongelmana on se, että esikoinen ei suostu pysymään niissä. Tänään neuvolareissu noin 1,5km päähän kesti kolme tuntia. Esikoinen istuu hetken rattaissa, sitten tempoilee itsensä pois ja juoksentelee ympäriinsä. Pukeminen on kanssa aivan oma ohjelmanumeronsa. No, eipä tässä kovin hyviä vinkkejä ap:lle tullut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei ole tarvittu lyöntejä tai tukistamista, vaan helvetisti kärsivällisyyttä ja johdonmukaisuutta.

Vierailija:

Lainaus:

Onko se niin vaikea uskoa, että teidä Teppo-Jooseppi se istuu ihan kiltisit rattaissa jos äiti vähän mulkaisee, mutta - voitteko uskoa - kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, eivätkä siten myöskään lapset! Toisiin saa kurin puheella, mutta toisiin ei tehoa mikään! Ja lyömään en sentään ole vielä ruvennut.

Meillä 2 v. 4 kk esikoinen, jolla todella ISO uhma sekä 6 kk vauva.

Huhheijaa, ei meilläkään innokkaasti lähdetä yhtään mihinkään katselemaan näiden kaikkitietävien ääliöäitien mulkaisuja!

siis rohkeasti vaan ulos ja menoksi!!

Kyllä maailmaan huutoa mahtuu!! (siis lasten huutoa) Olen päättänyt, etten jää 4 seinän sisälle, vien lapsia kerhoon, avoimeen ym..

Uskon, että lapsi oppii myös tuon menemisen, eli aluksi voi olla vaikeaa mennä, mutta sitten sitä harjoitellaan.. esim. sanktiot käyttöön. Meillä kohta esikoinen 3v ja toinen 9kk.. Meillä on kyllä helpot lapset, mutta olen kyllä mennyt ja tullut koko ajan hyvinä ja pahoina päivinä..

Naapurin äitiä olen seuraillut ihan kun välillä aina nahdään ja olen huomannut että hän ei tosiaan käy oikein missään lasten kanssa - mahtaa olla tylsää..

Olemme lähdössä ulos. Lapsi kieltäytyy pukemasta. Sanon hänelle, että me menemme ulos, ja hän pukee. Hän ei halua. Sanon, että me istumme tässä eteisessä vaikka koko päivän, mutta vaatteet puetaan päälle. Ja siellä me sitten istuttiin yli 3 tuntia, kunnes lapsi puki.

Jos leluja ei siivota pois, ne menevät jäähylle. Ja ne menevät sinne ihan joka kerta, jos niitä ei siivota kun minä pyydän. Nykyään ei tarvitse enää laittaa leluja jäähylle, vaan ne siivotaan. Kertaakaan en ole itse suostunut siivoamaan leluja, jos ne jäävät lattialle vaikka olen pyytänyt siivoamaan ne.

Olemme menossa kauppaan ostamaan lapselle lelua. Hän kiukuttelee, ja sanon että hän ei saa lelua jos ei lopeta kiukkuamista. Hän ei tottele, lelu jää ostamatta.

Vierailija:

Lainaus:

Onko se niin vaikea uskoa, että teidä Teppo-Jooseppi se istuu ihan kiltisit rattaissa jos äiti vähän mulkaisee, mutta - voitteko uskoa - kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, eivätkä siten myöskään lapset! Toisiin saa kurin puheella, mutta toisiin ei tehoa mikään! Ja lyömään en sentään ole vielä ruvennut.

Huhheijaa, ei meilläkään innokkaasti lähdetä yhtään mihinkään katselemaan näiden kaikkitietävien ääliöäitien mulkaisuja!

Lapsen kun lapsen saa tottelemaan jos on oikeat keinot!

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

[quote]

Ei meilläkään ennen uskottu, mutta olen opettanut uskomaan.

Ei ole tarvittu lyöntejä tai tukistamista, vaan helvetisti kärsivällisyyttä ja johdonmukaisuutta.

i]

Melkein joka kerta meinaa usko loppua kesken, kun lähdetään kerhoon, neuvolaan tms. Meillä on 2,5v ja 0,5v lapset. Tuplarattaatkin löytyy, mutta ongelmana on se, että esikoinen ei suostu pysymään niissä. Tänään neuvolareissu noin 1,5km päähän kesti kolme tuntia. Esikoinen istuu hetken rattaissa, sitten tempoilee itsensä pois ja juoksentelee ympäriinsä. Pukeminen on kanssa aivan oma ohjelmanumeronsa. No, eipä tässä kovin hyviä vinkkejä ap:lle tullut!

Vierailija:

Lainaus:

Lapseni on temperamenttinen tulisielu = olen lässy kasvattaja joka häviää lapselle psykologisessa sodankäynnissä, eikä saa lastaan opetettua niinsanotusti tavoille

Autoa ei ole käytössä, liikun lasten kanssa rattailla ja bussilla. Käydään perhekerhossa 2 kertaa viikossa, ja keskustassa/ostoskeskuksissa pari kertaa viikossa.

Jestas mä olen taitava =)

ensinnäkään en ikinä jaksaisi istua 3 tuntia eteisessä, toiseksi mulla yleensä on päivisin ihan tekemistäkin, jotka jäis sitten toimittamatta.

Vierailija:

Lainaus:

Olemme lähdössä ulos. Lapsi kieltäytyy pukemasta. Sanon hänelle, että me menemme ulos, ja hän pukee. Hän ei halua. Sanon, että me istumme tässä eteisessä vaikka koko päivän, mutta vaatteet puetaan päälle. Ja siellä me sitten istuttiin yli 3 tuntia, kunnes lapsi puki.

Jos leluja ei siivota pois, ne menevät jäähylle. Ja ne menevät sinne ihan joka kerta, jos niitä ei siivota kun minä pyydän. Nykyään ei tarvitse enää laittaa leluja jäähylle, vaan ne siivotaan. Kertaakaan en ole itse suostunut siivoamaan leluja, jos ne jäävät lattialle vaikka olen pyytänyt siivoamaan ne.

Olemme menossa kauppaan ostamaan lapselle lelua. Hän kiukuttelee, ja sanon että hän ei saa lelua jos ei lopeta kiukkuamista. Hän ei tottele, lelu jää ostamatta.

Meidän 2.5 vee käyttäytyy ihan samalla tavalla. Esikoinen, joka on nyt reipas 4vee käyttäytyi kanssa aikoinaan noin. Nuorimmainen on noin 9kk. Ulos lähteminen on ihan syvältä välillä. Kun on kolme saanut puettua niin itse on hiestä märkä. Meillä menee näin useimpina arki päivinä, kun ulos pitäisi mennä. Vessassa pitäisi käydä ennen ulosmenoa, esikoinen käy reippaasti, mutta kakkonen alkaa heti kiukutella jos hermot kireellä niin lahjon purukumilla ja siitäkös esikoinen riemastuu. Hän saa oman purkkansa kun on pukenut vaattteensa eli jos annat enemmin niin vaatteet jäävät laittamatta.

Sitten alkaa pukeminen. Vaatteet olen valmiiksi laittanut esille. Esikoinen kyllä pukee, mutta välillä tekee kaikkea muuta eli saa koko ajan sanoa pue pue. Kakkonen kiukuttelee, rimpuilee, velttoilee, mutta kun ollaan menossa ulos niin myös mennään eli vaatteet laitetaan päälle. Kakkonen kommentoi äiti on tyhmä.

Kauppaan tämän jengin kanssa on ihan turha mennä, mutta kerhoissa ja kavereilla käydään. Vertaistuki on tärkeää ja yhtä tärkeää on saada puhua päivän aikana aikuiselle.

Muista myös, että äideillä on tapana kaunistella asioita omista kullannupuistaan.

Yleensä meinaan niiltä kuulee tuota " kaikki lapset on tempperamentiltaan erilaisia, ja jotkut ei vaan tottele millään" - juttua...

Vierailija:

Lainaus:

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat