Sivut

Kommentit (39)

Ja sori, että olen tämmönen väriterroristi. Opin tämän vasta eilen ja pitäähän pienen saada harjoitella taitojaan. Mutta nyt hiljenen varmalla ainakin joksikin aikaa!

Aurora oli päässy jo kotiin! Hienoa kuulla, että kaikki meni hyvin! Nauttikaahan nyt kotonaolosta ja " uudesta" (vaikka onhan se siellä masussa jo ollu) perheenjäsenestä!! Ja koitahan tosiaan lepäillä aina kun voit!

terkuin Hippux ja Hippu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hienoa kuulla, että Auroralla oli mennyt noin hyvin leikkaus! Suloinen nimi Oliverilla :)

Makkara kyseli minun työsijaisesta. Onneksi se on kyllä ihan mukava tyyppi, että ei sen puoleen ole ongelmia. Voisi tosiaan olla aika tuskaista istua kaikki päivät jonkun karsean ihmisen kanssa ja yrittää siinä sitten vielä opastaa parhaansa mukaan! :-/ Toisaalta minua ainakin selvästi stressaa jo sekin että pitää tehdä näin tiiviisti työtä jonkun kanssa, eikä tunnu olevan omaa rauhaa ollenkaan. Johtuu varmaan tästä minun työn luonteesta, kun normaalisti teen aika itsenäisesti hommia. En ole oikein tottunut siihen että joku istuu koko ajan vieressä ja ¿kyttää¿ ;) Niin ja Makkaralle vielä onnittelut siitä Kela-päätöksestä! Joskus niistäkin positiivista sanottavaa :) Minun äippäraha- ja pakkauspäätöksestä lukee siellä sivuilla aina vaan että hakemus saapunut. Blaaah¿

Greetasta oli hengästyminen vaivannut. Mulla oli tuota samaa vaivaa muistaakseni jostain 15 viikon paikkeilta eteenpäin. Tuntui että esim ihan normaaleissa rappusissa hengästyy ihan kamalasti. Ja se kuulemma kuuluu asiaan, niin kuin tuossa muutkin taisivat jo kirjoitella. Nyt se on jo helpottanut (hemppa vissiin parantunut tai jotain), mutta toisaalta on tullut kuvaan tätä kankeutta ja muuta pientä, niin että kovin urheilullisia ei olla siltikään ;)

Hennalla oli tosi ikävänkuuloinen kipukohtaus ollut! Onneksi meni kuitenkin ohi ilman mitään vakavampaa. Toivottavasti Iivari nyt päättäisi kohta ruveta tulemaan poiskin sieltä, jos kerran jo niin alhaallakin majaili!

Jushkallakin näkyy jo ihan selvä vauvamasu olevan! Onnittelut kahdenkympin rikkomisesta!!

Ja Pikillä oli suppari!! Hienoa :D Lisää vaan samanlaisia sitten!

(.) Eilen olin lääkärineuvolassa ja kaikki tuntui olevan hyvin. Kohdunsuulla ei ollut mitään muutoksia tapahtunut, eli niin kuin arvelinkin, turha oli huoli niistä muka suppareista. Nyt onkin tosi hyvä mieli ja uskaltaa taas kunnolla lähteä lenkillekin kun tietää että nämä kivut mitä on ollut on ihan ¿sallittuja¿. Kaverin sydänäänetkin oli kuulemma hyvät ja vahvat :) Syke oli 150, eli sopii kai siihen tyttö-epäilyyn¿ Ai niin ja sf-mitta oli nyt sitten vaan vähän keskikäyrän yläpuolella! Viime neuvolassahan (n. kolme viikkoa sitten) se oli pitkällä yläkäyrän yläpuolella, ja sitä vähän hermoilin, mutta nyt lääkäri vaan totesi, että on varmaan ollut vaan hankala mitata, kun ei vielä tässä vaiheessa tunnu ihan niin selvästi.

Mut nyt viikonlopun viettoon! Oikein kivaa viikonloppua kaikille Enskoille!

T: Meriheppa ja Kaveri, rv 25+5

Ilmoittelen itsestäni nyt nopeesti, kun miehen vanhemmat on koko viikonlopun kylässä, ja en varmaan tänne ehdi käymään :(

Eli taas huomenna tulee uudet viikot täyteen ja maha-asukki pitää mylläystään. Välillä tuntuu, kuin olisi alien massussa. Toivottavasti ei kuitenkaan ole alien ;)

ISO MOI KAIKILLE!

Peipposka rv 20+6

[color=#039A4C]

Varoitus: nyt seuraa valitusta!

Mua sitten voi ottaa päähän toi mies, joka tyytyväisenä vetelee sikeitä sängyssä! Mulla oli illalla töiden jälkeen menoa, siis tänä yhtenä iltana varmaan kuukauden sisään. Varta vasten kysyn mieheltä, ehtiikö hän suoraan töistä kotiin. Armas kissamme kun viettää muutenkin pitkät päivät yksinään, ja on siksi iltaisin kovin seurankipeä. Erikseen sanoin, että kissa naukuu yksinäisyyttään muuten koko yön. Ja kuinkas kävi: tuun kotiin ysiltä, mies vartin mua MYÖHEMMIN! Ei kuulemma viitsinyt tulla kotiin tylsistymään, vaan oli kaverillaan koko illan. Yllättäen kissalle ei tunnin seurustelu vuorokaudessa riitä, joten täällä mä nyt valvon ja toinen kehrää tyytyväisenä sylissä. Miehen uni ei häiriinny, vaikka kyseinen lemmikki raapii makuuhuoneen ovea tunnin ja naukuu surkeana. Mä hölmö vielä kuvittelin, että kotona ois ruoka valmiina kun tuun... No, eipä ollut, eikä ollut kukaan myöskään käynyt kaupassa ennen sulkemisaikaa. Jos (ja KUN) mä saan aamulla järjettömän raivarin, niin eihän se ole aiheeton? Eihän? Jos on raskaana, tehnyt putkeen 11 päivää töitä ja ollut aamukasista iltaysiin liikenteessä, niin onko kohtuutonta odottaa vähän palvelua? PRKL!

Nyt siis meni mullakin hermo, vaikka muuten oon välttynyt suurilta tunnekuohuilta koko raskausajan. Koko ajan oon yrittänyt tsempata ja olla toiselle kiltti ja reilu enkä riehu turhista asioista. Marttyyriolo...

Ja täytyy nyt kuitenkin tasapuolisuuden mainita, että mulla oikeasti on maailman ihanin ja huolehtivaisin mies. Nyt vaan pomppasi yli ja yöllä raivostuttaa kahta enemmän, kun valvoo. Onneksi enää tää päivä töitä ja sitten on vapaa viikonloppu!

Huoh. Se valituksesta.

Ja muuten, se iltainen meno oli kampaaja. Sinne jäi n. 30cm mun hiuksia kampaamon lattialle ja nyt on LYHYT tukka. Ja mä olen maailman onnellisin siitä, olin jo niin kyllästynyt siihen pitkään.

Jahas, jokohan saisi unen päästä kiinni? Siis minä ja kissa, molemmat... ;)

[quote]

Kesis, 33+0

[color=hotpink]

Huomaattekos, yöllinen myrkynvihreä tekstiväri on historiaa, samoin mun kiukku. Niinhän siinä sitten kävi, että jatkoin vielä unia (tosin tiskikoneen kiukuspäissäni tyhjensin, enkä ihan hiljaa¿). Ehdin nukkua vajaan tunnin ennen, kuin kello soi. Siinä vaiheessa kiukku olikin vaihtunut väsymyksen tuottamaan epätoivoon ja miesparka oli niin pahalla mielellä, kun mä herätessäni itken kyyneleet silmissä enkä pysty huomenta sanomaan. Ja sitten se ihanuus vielä sanoi, että hän nimenomaan suunnitteli menonsa sellaiselle illalle, kun mäkin olen poissa, ettei MUN tarvitse olla yksinään kotona. Söpöä. Eihän mulla mitään ole yksinoloa vastaan, välillä sitä kaipaankin, mutta miesraasu taitaa pelätä, että mä alan siivota tai muuten rehjuta tai sitten vaikka synnyttää. Eli ei se ollutkaan ajattelemattomuutta vaan ihan päinvastaista, ja mä raukkis olin ihan raivona yöllä. Arvatkaa, oliko vähän huono omatunto :( No, kiukut ja itkut selvitettiin heti aamulla, mä en ikinä halua lähteä riidoissa. Jos vaikka toiselle jotain sattuisi¿ Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Ja kiitos kaikille myötätunnosta.

[b]Makkaralla[/b] taitaa ¿vähän¿ tulla aika pitkäksi. Hanki jostain Juha Vuorisen Vaippaihottumaa-kirja. Mä yhtenä iltana nauroin sitä lukiessani ääneen niin paljon, että alkoi supistella ihan huolella. Pakko oli lopettaa. Jospa tepsisi sullakin ;)

Nyt jää kyllä kommentointi vähemmälle, kerrankin on hyvä työdraivi päällä, sitä ei sovi hukata. Palailen myöhemmin. Iloista viikon viimeistä työpäivää (ainakin monella)! Ja tsemppiä niille, joilla viikonloppunakin on töitä tiedossa!

[quote]

Kesis, 33+0

Sori muut, kun nyt näin vaan priva-juttuja palstailen, mutta jossainhan nämä on hoidettava...

Tiistai käy oikein hyvin, ja jos haluat tulla asemalle, niin sitten kävisi jo klo 12.20. Jos se ei ole sulle liian outo aika, miehen juna nimittäin on se 12.18 lähtevä... Niin ja nyt kun katsoin sitä vaippapussia uudestaan niin ei siinä ihan kympin arvosta ole, joten sovitaan vaikka että vitosella saat. Siinä on parikymmentä newbornia (2-4kg) ja vähän enemmän niitä 3-6kg, mitkä on melkein heti sopivia jos sattuu syntymään 4kg+ vauva :) Ja merkkeinä muumia, liberoa ja pampersia.

Ihanaa nähdä, mä olen tulossa ihan mökkihöperöksi täällä kotona! :)

Ei pinkki oikein sulla onnistunut. Jätitkö sen vikan hakasulkeen jälkeen välin??? Jos se johtuu siitä.

Minäpä kokeilen.

[color=red] Tässä versiossa on hakasulkeen jälkeen väli

[color=green]Tässä ei ole väliä.

Let' s see again.

Ei tästä mihinkään synnyttämään vielä tänä vkonloppuna lähdetä... Ne supparit (tai mitä sitten mahanpuruja taas ollu) loppui siihen pariin kertaan... :( Mutta hei! Nyt koitan sitä Coltsfootin väri-ohjetta (kiitos siitä!), ja kokeilen vaikka vihreää. Katotaan toimiiko:

[color=green]Voi voi, pitääköhän tässä jättää väli vai alkaa heti ton hakasulkeen jälkeen kirjottamaan...No, en jättänyt, katsotaan mitä käy! :)

MASU-MAMMALLE kuitenkin kiitokset aalloista. Tekisitkö niitä lisää, ehkä Eemeli sitten ymmärtäis tulla ;) Tai ei, toivotaan, että Makkara pääsee ensin täältä kärvistelemästä, mä joudan vielä odottamaan. Hoh hoi... En mä synnytä ikinä...

IIDA-LINNEALLE rentouttavaa vkonloppua, toivotaan että mies paranee pian!

AURORA, te oottekin jo kotona! Hienoa, että kaikki on mennyt noin hyvin, tosi ihanaa!!! Ja onnea vielä! Nyt sitä sitten pääsee siihen arkeen totuttelemaan :) Tuleeko Poitsusta muuten Oliver, kun olit sen loppuun kirjottanu? Ois kyllä kiva nimi!

HIPPUX, meillä mies pitää vauvan synnyttyä heti pari vkoa lomaa (vko talvilomaa, vko isyyslomaa), ja kesällä sitten vielä 6vkoa, joista 2 isyyslomaa ja 4 kesälomaa. --Mietittiin just, et pitäsköhän niihin sairaalassaolopäiviin sitten käyttää pekkasia...tai jos perhehuonetta ei saada, niin sitten mies varmastikin on päivän töissä. Saa nähdä. Lisäksi aiotaan hyväkskäyttää se " isikuukausi" vai mikä se on, kun mun hoitovapaa (vai mikä sekään nyt sitten on) loppuu. Töihin en tosin sillon vielä mene, vaan pidän ainakin elokuuhun -08 asti " lomaa" , eli oon sitten kotihoidontuella. Näin siis ainakin alustavasti ajateltu. Ja jos toi 2 viikkoa lomaa ei nyt riitä, niin sitten mies pitää tuosta kesän kuudesta viikosta vielä tarvittavan jatkon siihen.

Sellasta taas. Nyt taidan alkaa taas laatusarja Kaunareita kattelemaan... Heipat!

[/color]Pi-Ki 39+4

[color=purple] Ihanaa, perjantai taas. Ja heti alkuun, kirjoitus sisältää paljon kitinää. Eilen tein töissä maratonpäivän (tänään toivottavasti pääsee lähtemään normaalia aikaisemmin), sitten pitikin mennä siskolle niitä turvaistuimis sun muita haalimaan ja kotona oli kaamea sotku joka piti siivota. Nukkumaan meninkin jo ysiltä. Pikkasen taas keitti siipan kanssa kun se ei yhtään voinut auttaa kotihommissa. Itsellä tuo selkä oli jo siinä kunnossa, että tippa silmässä oli koko ajan ja yksi täytti jotain hikistä työpaperia (jossa siis oli ehkä noin neljä tyhjää kohtaa¿) tunnin ajan, Eli sopivasti sen verran, että ite ehtiin kaiken tekemään. Ja kun oikeasti se, että jaksaa nämä työt hoitaa kunnialla (sekä enskakirjoitukset töitten lomassa :D) vetää multa kaikki mehut, niin tuntuu, ettei se voi liikaa olla vaadittu, että toinen edes hiukan auttaisi kotihommissa, argh!

Illalla on taas joku tyttöjenilta kaverilla. Tällä hetkellä kyllä kieltämättä tuntuisi, että mieluummin olisi illan sohvalla vaaka-asennossa, mutta kai sitä pitää jonkinnäköistä sosiaalista elämää ylläpitää. Lauantaina illasta tuleekin mun serkut kyläilemään eteläsuomesta. He ovat yötä siskollani, mutta pitää koittaa jotain kestitsemistä kehitellä. Ja päivästä on tiedossa kova shoppailurumba, kummipojan synttärilahja ja siipan hääpäivälahja olisivat ainakin hakusessa. Ja sunnuntaina meillä onkin hääpäivä, ensimmäinen semmoinen. Pöljä siippa meinasi, että menee lauantaina baariin, mutta ensimmäistä kertaa elämässä kielsin moisen. Mähän elämäni ainoaa 1vee hääpäivää vietä jonkun krapulaisen kanssa!

Masu-mamman mies oli saanut sieltä lääkäriltä ohjelappusen :D Meidänkin kohdalla moinen olisi tarpeellinen. Siippa tosin ei anna kantaa/nostaa juuri mitään (mikä sekin voi olla tosi ärsyttävää), mutta tosissaan sitten siivoaminen sun muu on aina täysin mun vastuulla¿ Tuohan on ollut kiva, että joku on tuonut vanhoja vauvanvaatteita neuvolaan :D Itsellä on muuten ihan sama juttu tämän kirjoittamisen kanssa. Vauhti on enemmän kuin kova, mutta kirjaimet on sitten vähä siellä sun täällä.

Greetas siellä kärsii hengästymisestä. Ihan sama juttu meillä, koti on kolmannessa kerroksessa ja samoin töissä työhuone. Hissiä en periaatte-syistä käytä, joten kyllä ainakin noi portaat tulee mentyä ylös melko puhinalla. Ja nyt on ollut pari päivää sellaset turvotukset päällä, että tuntuu, ettei sitä muuta teekään kun puhisee ja koittaa saada hengitystä tasaantumaan¿ Ja noista sydämensykkeistä. Meillä on terkka kahteen otteeseen kysellyt, että tiedetäänkö muksun sukupuoli. Sykkeet ovat olleet kerta 130 tienoilla (aiemmin n. 150) ja ne ovat hänestä kerta selkeät poikasykkeet¿ Tyttö meille kuitenkin pitäisi olla tulossa.

Leenis kyseli tuosta vauvan ¿putoamisesta¿ puolelta toiselle. Ite pohtiin ja testailin sitä sitten nukkumaanmennessä sängyssä. Ja melko varmasti meillä mukelo aina putoaa sille puolelle, millä kyljellä itse on.

Jushkakin oli eilen tismalleen raskauden puolessavälissä. Musta tuo 20 ->30 väli meni kaikista nopeiten koko raskaudessa. Eli ei aikaakaan kun saat jo harjotella noiden viikkojen kirjoittamista kolmosella alkavalla numerolla :D Ja uusi masukuvakin oli ilmestynyt!

Pandora on saanut auton alleen. Itsekin olen ennen raskautta mennyt jokapaikkaan pyörällä. Munt pakotettiin kuitenkin autoilemaan (siippa hommasi meille toisen autonkin) kun raskausviikkoja rupesi olemaan reilut 20. Työmatkaa tulee noin 7km suuntaansa ja jos nyt joku pakottaisi sen tulemaan pyörällä niin ei tulisi yhtään mitää. No, tietty kunto ei varppina kestäisi, mutta on se niin luksusta ajella lämpimällä autolla kun jäätyneellä polkupyörällä.

Hennalla siellä kärsinyt mahakivuista. Onneksi sekä Iivari, että sinä olette kunnossa.

Pi-Ki siellä osoittanut tekniikan tietotaitonsa ;D Jotenkin moinen kuulostaa tutulta. Meillä muuten sisko koitta laittaa mukaan vielä polkupyörää (sellasta, missä olisi irrotettavat apurattaat), en kuitenkaan suostunut ottamaan.

Makkara laittoi pahaa galluppia. Pakko skipata kun tuo aivotoiminta on tällä hetkellä liian vähäistä¿

Kesis-parka on siellä kukkunut yön pystyssä. On nuo miehet ajattelemattomia! Ja pakko sanoa, että vaikka meikälainenkin varmaan aina haukkuu omaa siippaansa, niin onhan se kuitenkin aina yleensä se maailman paras mies :D

Coltsfoot ja Elsa 32+5 [/color]

Tämähän hassu aamupäivä --kaikki kirjoittaminen jäänyt vain Kesikselle, Makkaralle, Coltsfootille ja minulle. MISSÄ KAIKKI OLETTEEEE???????

COLTSFOOT, juu, ei siinä mitään, että mies ois häiden vuosipäivänä krapulassa, mutta omani oli sitä sitten ihan HÄÄPÄIVÄNÄ! (Ja tämä rakas aviomieheni käy baareissa muutenkin tosi vähän, max. 5 kertaa/vuosi, eikä kärsi yleensä ikinä krapulasta, mutta silloin kävi ja kärsi...) Kaverit oli sitten niinkin mukavia, että järjestivät polttarit sitten edellisillalle (mistä huomautin myös kavereille!), ja mies kotiutui vasta yöllä, kännissä kuin käki... Olin ensimmäistä kertaa 3,5 vuoden aikana sille TOSI vihainen... Onneksi itse tilaisuus oli " vain" maistraatissa, ja vain vanhemmat ja sisarukset paikalla, ja onneksi se hetki ei nyt siitä krapulasta häiriintynyt, vaan oli ihan onnistunut päivä lopulta, mutta ei se silloin yöllä kivalle tuntunut. Voitte varmasti kuvitella. Mietin jo silloin aamuyöllä, että taidanpa perua häät kokonaan :) Juu, eihän se toki miehen vika ollut, että kaverit päättivät polttarit pitää niin huonona ajankohtana, mutta eipä sitä viinaa väkisin sinne senkään suuhun kukaan ois kaatanut. Että oli kyllä silloin todella ajattelematon. Luojan kiitos päivä ei tosiaan mennyt silti mitenkään pilalle, vaan onnistui oikein hyvin. Ja koska muuten mies on oikeasti se maailman ihanin ja huomaavaisin, niin annoin tuon anteeksi :) Eipä taida enää noin ajattelemattomia tekoja tehdä, hih! Itseasiassa se oli ainoa kerta, kun mies on tämän koko raskauden aikana ollut baarissa...tajusin juuri... (Ja tätä piirrettä arvostankin hänessä hirmuisesti, koska on kokemusta myös miehestä, joka viihtyi väh. 2 iltaa joka viikosta siellä...) Kyllä sitä omaa miestään sitten rakastaakin kovasti...!!! Ja tottahan se on --emmehän kukaan täydellisiä ole, joten virheet toisinaan sallittakoon :)

Ja sinäkin olit sitten liittynyt tuohon " osaan-käyttää-värejä" -porukkaan --epäreilua!!! Minä tahtoo myös :( Opettakaa!? =D

MAKKARA, taisi se mun kaveri silloin itekin tajuta mokansa, ja siksi niin kovin suuttuikin. Se koirahan älähtää, johon kalikka kalahtaa...

Ja mä taas niin tykkään neuvoloista, kun on aina jotain " etappia" , mitä odottaa :)

Oho, supistaako minua??? Halleluja ja aaltoja. Se se onkin harvinainen tunne, ja LA ois maanantaina...

Nyt on tälle aamulle käyty koiran kanssa parikin kertaa ulkona, ja kaupassakin kävin jne., joten johan tästä päikkäreille joutaakin ;) Aktivoitukaahan sillä aikaa muutkin linjoille!

Pi-Ki

Hei, kyllä tämä taitaa ehkä supistus olla. Ainakin tuntuu ilkeältä. Hip hurraa! Lisää, lisääääääää!!!!!!!!! (Outoa toivoa itselleen ilkeää kivun tunnetta, heh!)

Hui, kun pelästyin tuota Hennan kipukohtausta. Harmi, että teiän yhteinen ilta ja yö meni noin:( Onneks kaikki oli kuiteski hyvin sulla ja Iivarilla!

Ja Pi-Killä siellä alkoi supistella, jospa ois jo lähtö nyytinhakureissulle edessä;) Eihän sitä tiedä, vaikka nyt viikonlopun aikana tositoimiin pääsisit!

Pitikin kysellä, että mitenkäs teidän miehukset meinaa pitää isyyslomaa? Jos sen loman alottaa saman tien, kun on lähtö synnytyssairaalaan, niin siinähän voi mennä monta isyyslomapäivää jo sairaalassa ollessa. Tajusin ton vasta vähän aikaa sitten. Mut voihan sen loman alottaa vasta sitten, kun äiti ja vauva pääsee kotiin sairaalasta. No, pitääpä vielä miettiä eri vaihtoehtoja.

Kesiksellä on kyllä hurjat työputket, kun 11 päivää teet yhteen putkeen. Miten ihmeessä oot jaksanu?? Mäkin oon joskus pari vuotta sitten tehny opiskeluaikana hirmusti töitä, mut nyt tuntuu, ettei raskausaikana oo kyllä enää tosiaankaan niin paljoo energiaa. Enkä tiiä, oisko sitä energiaa enää ees, vaikkei ois raskaana... Hyvä, että saitte muuten miehen kanssa sovittua sen eilisiltaisen jutun ja oot paremmalla mielellä!

Leenis oli käyny ostamassa sen rintapumpun. Mäkin oon aatellu semmosen käsikäyttöisen hommata, mut en oikein oo perehtyny, että mitäs oheistarvikkeita siihen tarvitaan. Josko Leenis tai joku muu vois vähä valaista asiaa?! Ja moni on niitä mokkapaloja tehny, täytyy tunnustaa, että se on mun bravuuri leivontapuolella. Oon joskus saanu omalta äidiltäni niihin ohjeen, ja kyllä tulee erittäin maukkaita!

Voi, kun kuulostaa ihanalta tuo valmennus, jossa Iida-Linnea oli eilen ollu! Oikein rentoutusta!! Meillä oli valmennusta vaan kaks kertaa neuvolassa ja täytyy kyllä todeta, että oli aikas surkeet. No, onneks on vielä synnytyssairaalassa muutama valmennusmahdollisuus, niin jos niistä ois jotain hyötyäkin!

Niin ja se gallup:

Hyvät puolet:

1) avoimuus ja rehellisyys

2) empaattisuus ja toisten huomioon ottaminen

3) erilaisten ihmisten kanssa toimeen tuleminen, yhteistyökykyisyys

Huonot puolet:

1) kärsimättömyys (usein täytys asiat sujua kerralla ja niinkuin ne on suunniteltu)

2) liika kiltteys välillä (mut oon kyl tätä saanu hyvin vähennettyä)

3) ehkä lievä laiskuus, jonka oon huomannu erityisesti nyt raskausaikana

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! Ja suppareita niitä tarvitseville!!

Hippux ja pikku-Hippu 27+6

Perjantai on ehtinyt jo näin pitkälle ja nyt vasta sain aikaiseksi tulla kirjottelemaan.

Eilinen valmennus neuvolassa oli tosi kiva. Mukava oli keskustella ihan naisporukalla ja sitten oli rentoutusta/mielikuvaharjoittelua. Ensi tiistaina jatkuu taasen ja silloin tulevat iskät jälleen matkassa. =)

Makkara - upeaa että Kelan kanssa kävi noin kivasti. Minä kävin netistä myös kurkkaamassa tänään ja ihanaa, siellä luki että vanhempainetuushakemus (tai joku vastaava sanahirviö) saapunut!! Eli nyt voi oikeasti alkaa odottelemaan äitiyspakkauksen saapumista.

Minä olin aamupäivästä vähän kaunistautumassa. Nyt on kestovärit kulmissa ja ripsissä. Kulmat myöskin tietysti siistittiin samalla. Oikein on ihana olo. =)

Meidän piti lähteä viikonloppureissuun minun vanhempien luo mutta mies on kipeänä, joten siirrettiin tuonnemaksi. Siis tietysti tuo rakkaani lähti töihin aamulla (kun ei ole kuumetta...) mutta ei ole järkeä lähteä ajelemaan neljää tuntia kun toinen on kamalassa flunssassa. Tavallaan kyllä ihan kiva olla viikonloppu vaan kotosalla kahdestaan ilman sen suurempia ohjelmanumeroita.

Ai niin se galluppi. Elikäs noita hyviä puolia:

-oon tosi pitkäpinnainen ja rauhallinen

-oon luotettava

-oon sosiaalinen ja erilaisten ihmisten kanssa toimeentuleva

huonoja puolia:

-toisinaan (=usein) en osaa sanoa " ei" eli ehkä vähän liian kiltti

-minuun kohdistuvaa huumoria kestän ajoittain aika huonosti

-sosiaalisena ihmisenä en aina muista, että toiset tarttevat omaa tilaa ja aikaa enemmän kuin minä..

Mukavaa viikonloppua teille kaikille! Minä alan rustaamaan nyt kauppalistaa.

t. iida-linnea rv 30+1

Eli tänään vihdoin kotiuduttiin kolmen yön jälkeen. Ihanaa päästä pois sairaalasta, siellä se nukkuminen vähän sitä sun tätä kun joka puolelta kuuluu itkua ja muita ääniä. Sektio oli mitä parhain kokemus, leikkaus alkoi 12:31, poika syntyi 12:34 ja leikkaus päättyi 12.45. Eli nopeaa toimintaa. Puudutukset sun muut mukaan ottaen leikkaussalissa vierähti sellaiset 35 minuuttia. Haava ei ole enää kipeä ja muutenkin olo on tosi hyv' , eli ei mitään huonoa sanottavaa kokemuksesta!=)

Kaikki siis minulla hyvin ja Poitsu voi hyvin! Tulen kirjoittelemaan lisää, kunhan saan otettua kunnon päiväunet nyt ensiksi tuolla omassa sängyssä=)

Aurora & Oliver 3vrk

Jushkalla vaihtu viikot! :) Hui miten se aikaa meneekään nopsaa!

Pandoralla on sillä ollut tahaton radiohiljaisuus miehen kanssa :/ Mutta ihanan romanttista että teillä on tuollainen tilanne! :)

Hennalla oli kipuillut ilkeesti. Sinne jaksuja ja toivotellaan edelleen suppareita ja Iivarin pikaista ulostautumista!

Hanin vauva-arki kuulosti linkkikseltä :) Pitääkin varoa tuota lukkotilaa kun kylkeä kääntää vauhdilla.. itselläkin joskus tuntuu jotakin rusahduksia mut ei onneksi mitään kipeitä ole vielä ainakaan tullut.

Pi-Killä on äippä ja iskä tulossa kyläilemään :) Kiva! Mä välillä surkuttelen kun omat vanhemmat asuu kans 400 km päässä ja niitä näkee tosi harvoin. Äippä on syksyllä jäämässä osa-aika eläkkeelle joten sitten sillä on aina 2 vkoa töitä ja 2 vkoa vapaata, se ainakin lupaili että sitten se tulis useammin tänne meille hengaamaan :) Ja tuosta sun suorasanaisuudesta - mun mielestä ystäville saa ja pitääkin joskus antaa kritiikkiä. Tai siis hyvässä hengessä, mikäli mahdollista, mutta eihän se tarkoita että vaikka hän on ystäväsi, sä hyväksyt kaiken mitä hän tekeee. No, tietty voi olla sekantumattakin :) mutta joskus se kiusaus on liian suuri jättää sanomatta mitään... harmi tietysti silti, ettei teidän välit ole parantuneet täysin.

Makkara - oliko tuo apupunktio nimenomaan siksi että se käynnistäisi synnytyksen? Vai että auttais avautumisvaiheessa? Joo, meillä se all-in-one kauko on about kans lentänyt seinään pari kertaa... Eikö tuollaisen värkin pitäisi tulla nimenomaan helpottamaan arkea eikä vaikeuttamaan sitä... MITÄ? Kelasta hyviä uutisia! Nyt on maailmankirjat sekaisin. Mäkin haluan!! Oottelen kovasti mitä ne sanoo mun äippäkorvauksista.... vitsi alkoi heti karvat nousta pystyyn joten unohdan nyt vielä asian enkä pilaa päivääni. Pitäkööt prkl tunkkinsa! .... :D

Siihen Galluppiin: (taitaa muuten olla aika samanlaisia naikkosia tällä lörpöttelemässä, ainakin tämän perusteella :)

Omia hyviä puolia:

- sosiaalisuus (kuten monella muullakin :)

- loistavat koordinointi ja organisointi taidot (pätee ihan kaikkeen, jotenkin mulla natsaa tuollainen kaikenlainen visionti tosi hyvin :o)

- avoimuus ja avomielisyys

Huonoja:

- kärsimättömyys (suuri paheeni)

- liika yrittäminen ja päteminen

- kateellisuus (pakko tunnustaa...)

Viimeiseen on pakko lisätä, joku joskus kysyi, kun tuolta Pohjanmaalta oon kotoisin, miks siellä on niin paljon yrittäjiä. Mun mielestä siihen ei ole mitään muuta syytä kuin se että ihmiset on niin pirun kateellisia toisilleen, että on pakko yrittää kovemmin kuin naapuri että saa suuremman mersun pihaan! Ja hei, tää on totta! ;D

Voi Kesis mikä ukkos teki! :) Ne on niin äijiät on välillä sellaisia ihkuleita! Ei niiden kanssa oikein osaa elää mutta ei osaa olla ilmankaan! (ps. se raivari olis mun mielestä silti ollut oikeutettu mut hyvä että selvisit ilmankin :)

Coltsfoot - oikein! tiukka linja vaan miehelle baariin menemisen kanssa :) Mulla nousee heti kierroksia kun tästä puhutaan, oon viime aikoina niin useasti joutunut sunnuntait viettää darraa potevan ukkoni kanssa...

(.) Eilen ostin vihdoinkin sen Aventin rintapumpun ja kaikenlaista tarviketta (purkkia ja purnukkaa) siihen oheen. Ja sisko osti ihkut farkkulappuhaalarit juniorille! :) Voi luoja että ne on suloiset!

Taidan alkaa tekee niitä mokkapaloja. Makkara ja Viipuli oli ainakin tehneet näitä hiljattain, ja iski himo! Vitsit että oon kans helppo! :) Mitenköhän sitä sitten raskauden jälkeen pääsee eroon näistä paheistaan... mä kun aattelin aloittaa juniorin kanssa heti kunnon kuntokuurin!

Ihqua päivää! :)

Leenis & jr 32+3

no voi höh Kesistä ja ajattelematonta miestä! Ja yöllä asiat saa vielä niin suuret mittasuhteet ja sit kun adrenaliini virtaa, niin ei varmana tuu uni...toivottavasti saatte aamulla tilanteen purettua ja lähdettyä hyvillä mielin töihin!

Taidanpas kömpiä takas peittojen alle ja tulla uudestaan myöhemmin. Nämä aamut on aina niin pahantuulisia kun huomaa heräävänsä omasta sängystä...hih, ei sillä, että haluaisin erityisesti vieraista sängyistä heräillä, mutta SAIRAALAN SÄNKYYN voisin kyllä jo mennä puhisemaan!!!

Mukavaa päivää kaikille - ihan just kohta on viikonloppu!!

Makkara 40+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat