Seuraa 

Eipä tainnut vielä olla pinoa...

Sivut

Kommentit (28)

tiitiäinen- minä ainakin ajattelen niin että ehdottomasti hyvä että et ole väkipakolla imettänyt ja väsyttänyt teidän vauvaa. se että poika toipuu ja pumppu jaksaa on paljon tärkeämpää kun imetys.

meillä alkaa keskimmäinen toipua. sai antibiootit eilen vihdoin. viikko on tullut sisällä oltua muksujen kanssa. jos tänään ei keskimmäisellä kuume nouse niin sitten ulos iltapäivällä! jes!

tekemistä piisaa kyllä kolmen (4,2 ja vauva)kanssa. tää on ihan oikeesti tää elämä ihan älytön työleiri! mä ihan oireesti raadan koko päivän. ja pienemmät tietysti nukkuu eri aikaan ja esikoinen haluaa viihdykettä. no, jokusen vuoden tämä on rankkaa mutta loppuu pian..

ystäväG: mulla on ne kaverit säilyneet joilla on lapsia. yksi ystävä vuosien takaa jolla ei ole perhettä. mutta aika paljon putosi ystäväpiiristä pois sellasia biletyskamuja. kun ei ne ymmärrä etten voi lähteä. esim yksi vanha kaveri taisi suuttua kun en lähtenyt laivalle bilettämään 2 viikkoa kakkosen syntymän jälkeen... ;-) No, minkäs teet.

menkatG: mulla ei ole vielä alkaneet. ekan kanssa alkoi 3kk synnytyksestä kun korvikkeita alkoi mennä imetyksen ohessa. tkalla alkoi 5viikkoa synntyksestä vaikka oltiin täysimetyksellä ja nyt siis kolmannella ikää reilu 4kk eikä vielä menkkoja. minä toivon että alkas vaan niin pääsis sinne sterilisaatioon. :-)

Paivat menee niin nopeaa tahtia. Tapahtuu paljon ja ei mitaan :)

Olen alannut kaymaan vahan salilla, paino on ihan kivasti tippunut. Olen noin 5 kg alkupainosta. Ja sitten olis sellaset toiset 5 kg jotka haluaisin pois. Toivoittavasti kesaan mennessa.

Kuukautiset on ehtinyt tulla jo kaksi kertaa. Joka kerralla sama juttu noin 2 kk synnytyksesta alkaa menkat.

Ingrid hymyilee ja kikattaa paljon, varsinkin sisarusten tempuille. Kasvaa hyvin ja on oikea maitopossu. Taysimetan, kiinteat aloitetaan vasta sitten kun on tarvis. Esikoinen (tytto) vasta 1 v alkoi huolimaan kiinteita, kakkonen (poika) jo 4kk iassa. Niin yksiloita ovat, katsotaan koska tama neiti on valms. Toiveena etta vasta 6kk jalkeen. Aikomuksena olisi imettaa vuoden. Esikoista imetin 2v ja kakkosta 18kk, joka kerta lyhenee imetysaika...

Meillakin kestoillaan ja tykkaan kovasti. Kauppareissuilla kaytan hug-a-bub kantoliina kaytossa ja tykkaan kovasti. Suosittelen!

Huomenna tulee yksi miehen ystava meille syomaan.

Voi Alia osaan kuvitella sita huolen maaraa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja miehesi saa pitaa paikkansa. Ikavaa etta on stressia raskaus ja vauva-aikana, koska sita on niin paljon herkempi.

Menoista ja ystavista; Ingridin olen jattanyt vahaksi aikaa isan kanssa jos olen mennyt asioille. Baarissa en ole kaynyt. Ystavat ovat pysyneet ja on tullut paljon uusia lasten myota.

En nyt muista muita kysymyksia, koska muuten olette palailemassa toihin? Meilla on aina tehty kahtavuoroa jolloin toinen vanhemmista on aina lasten kanssa. Syksylla varmaan palailen tyoelamaan (osa-aikaisesti toivon mukaan) ja mies hoitaa kun mina olen toissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tiitiäiselle: Voin uskoa miltä se tuntuu kun ei voi imettää :( Mutta tärkeintähän on että toimit teidän pojan parhaaksi ja että häntä ei nyt rasiteta liikaa. Ja varmasti hän saa sinulta kuitenkin läheisyyttä ja rakkautta NIIN paljon muutenkin, että se korvaa tuon imettämisen puuttumisen :)

Kiinteiden aloittamisesta tuossa just joku kirjoitteli (sori että en muista ikinä nimimerkkejä enää sitte kun alan kirjottamaan...).

Meillä on poika nyt 3kk ja vaikka hän on kasvanu aivan älyttömän hienosti täysin pelkällä rintamaidolla (ja maitoa toistaseks riittää hyvin), on nyt siis varsin isokokoinen vaikka syntyessään oli vaan sellanen 3,5 kiloinen veijari, niin mä oon kyllä ajatellut että aloittelisin kiinteitä maistattamaan sitte kun vauva on suunilleen 4kk ikäinen.

Meinaan vaikka varmasti imetyksellä pärjäis ehkäpä vaikka puolivuotiaaksi asti, niin mielelläni jo annan sitte kiinteitä kun poika tosiaan syö paljon (vaikkakin harvoin, päivisinkin taukoa syömisten välillä on 4 tuntia ja joskus ylikin) ja tää imettäminen on mulle itelleni varsin kuluttavaa ;)

Eli vaikka miten syön ja juon riittävästi niin silti paino on ollut jatkuvasti laskussa ja siinä on tietysti se vaara, että ei se maito riitäkään kun itse laihtuu. Imettäminen sinällään onnistuu tosi hienosti, joten toki sitä pyrin jatkamaan vielä johonki puoleen vuoteen asti ainakin kiinteiden rinnalla.

Miten te muut ootte ajatelleet tehdä kiinteiden aloittamisen kanssa? vai oletteko jo aloitelleet?

Mutta nyt vaan viikonlopun viettoon, joten ei muuta kun mukavaa viikonloppua muillekin marrasmuruille!

Piparminttu

Näin se aika vain kiitää. Kohta on sunnuntai ja pojille tulee 4kk mittariin. Mitään ihmeempiä ei ole nyt ollut. Olen kyllä ollut tyytyväinen, että alan pärjätä katraani kanssa ihan hyvin arkena, kun mies on töissä. Jopa kauppaan olen lähtenyt useammin tämän poppoon kanssa. Ainiin joo, onhan tässä yksi " ihmeempi asia" . Ei poikiin liittyen, mutta isäntään. Hän kun kuuluu Nokian irtisanomisuhan alla oleviin! Että pientä paniikkia ilmassa. Meiltä lähtee suoraan sanottuna pohja pois elämältä, jos mies irtisanotaan. Pelkään todella paljon tämän rakkaan talomme/asuinpaikkamme menettämistä.

KUUKAUTISET: Juu-u. Ne alkoi tuossa vajaat pari viikkoa sitten, ja näyttivät kestäneen sen pari viikkoa. Tämän aiheutti varmaan hormonikierukka. Mutta onneksi vuotoa ei ollut paljon samaisesta syystä, eikä kipuja ollenkaan. Ihan samaan aikaan alkoi mulla esikoisenkin jälkeen.

RUOKA: Taidan kokeilla huomenna pientä perunamaistiaista. Maanantaina kipaisen kaupasta maissi- ja perunaporkkanavelliä, jota aion antaa iltapalana. Jos tuo mun perunamössö ei kelpaa, niin varmaan kaupan peruna-porkkanasose sitten kokeiluun.

KÄÄNTYILY: Ei käänny ei. Ei edes yritä. Näin ne on lapset erilaisia, kun esikoinen meni tässä iässä jo kumpaankin suuntaan ympäri ja kieri pitkin lattioita. Nämä taas on tällaisia sylivauvoja, jotka ei edes oikein viihdy lattialla (tai missään).

IMETYS: Edelleen samaa tahtia osaimetyksellä (eli verrattavissa yhteen täysimetykseen). Onneksi pääsimme yli imulakosta, ja pojat on taas aivan eri tyyliin rinnalla. Lakon aikana tuli huuto jo asentoon laittamisesta, nyt tulee onnellinen hymy.

Alia ja pojat kohta 4kk

Kirjoittelin päivällä pitkät löpinät ja niin ne vain katosivat nettitaivaaseen ;-P

Yritän nyt sitten muistella, mitä piti vastaamani... Ainakin siitä MrsCruiserista. Olin bongaavinani hänet jouluntähtösten pinoista... jos oikein muistan, sai 25.11. pikkiriikkisen pojan. Että varmaan sieltä voisi huhuilla :-O

MENKAT alkoivat esikoisesta 10kk synnytyksestä ja kakkosesta 8kk synnytyksestä. Molempia täysimetin 6kk ja kaikkiaan 1-vuotiaiksi. Nyt on ollut sellaisia tuntemuksia, jotta saattaisi alkaa vielä aikaisemmin :-/ Mutta tiedän kyllä tapauksia, joissa tiiviisti täysimettävä on saanut menkat jo kuukausi/pari vauvan syntymästä!

YSTÄVIÄ ei lasten saaminen ole pahemmin kelkasta tiputtanut. Kun ei niitä muutenkaan ole liiemmin ollut :-/ Olen aina ollut *yksinäinen sielu*. Pari uutta kaveria on kyllä tullut lasten myötä :-)

IMETYS on ihan kiva juttu, mutta toisaalta tuntuu, että nykyisin siitäkin tehdään elämää suurempi suoritus ja sillä pyritään korreloimaan *hyvää äitiyttä*. Tätäkin vauvaa toivon voivani täysimettää sen 6kk, mutta maailmani ei todellakaan murene, jos niin ei käy. Mielestäni tärkeämpää on vauvan hyvinvointi ja kasvu. Ja nykyiset korvikkeet ovat aivan yhtä hyviä kuin äidinmaitokin! Meistäkin moni on *pullolapsi* ja olemmehan me silti ihan ihmisiksi kasvaneet :-) Sitä hiukan ihmettelen, että miksi toitotetaan, kuinka " vain imettäessä voit tarjota vauvallesi hänen kaipaamaansa läheisyyttä" . Pöh!!! Eihän se rakkaus ja huolenpito siitä rinnasta tai pullosta vauvaan valu ;-P Eikä sillä lapsella varmasti kaksi-kolmivuotiaana otsassa lue, kuinka on maitonsa imenyt... :-)

...enkä tosiaan tähän aikaan(kaan) muista, mitä muuta piti kommentoida :-O Jos viikonvaihteessa joudan sivuille, jatketaan sitten ;-P

TalviSalama + nukkuva perhe...

Aamusta isot lapset oli kerhon porukan kanssa Talvikarnevaalien esityksessä ja me pienen kanssa perhekerhossa pyörähtämässä. Nyt on isot ruokapöydässä ja pienin unilla parvekkeella. Miehellä tämä viikko kesälomaa ja kiva on ollut, kun on ollut kotona = ).

Tänään illalla esikon uinti ja pitkäksi viikonlopuksi isälleen. Viikonloppuna oli tarkoitus mennä miehen kanssa ulos syömään... Sekin kivaa!

Tiitiäinen: Toi imetys on aina yhtä hankala keskustelunaihe, mutta mun mielestä se menee myös just noin, että tärkeintä on lapsen kasvu ja hyvinvointi!

Mutta nyt mehua antamaan ja sitten kellarista lasku-ukkoja etsimään...

Mutta ihan ekax kaikille ihanille Muruille iso halaus ja kiitos tsempeistä imetys-juttuun=)! Olisin kyllä voinut imettää mutta luonto voi sanella kaiken toisin...=)!

Tosiaan meitin pikkumies painaa " jo" 5010g ja on 59,8senttiä pitkä=)! Nauravainen ja iloinen poika=)! Ihanaa, äitikin saa hiukan hermolepoa ruokamäärien stressaamisesta ja ruoka-aikojen kyttäämisestä!

Mä oon aatellu alottaa vellit ja muut sitten sen leikkauksen jälkeen,sitten onkin jo 4kk:n ikä aika lähellä. Varmaan ihan perunalla ja maissivellillä alotetaan,ku eix toi maissivelli ole aika

masu-ystävällistä?

Mutta nyt kuuluu taas ähinää ja puhinaa pinnarista...

Hauskat viikonloput kaikille=)!

Tiitiäinen78 ja Jansku

Yksilöllistä toki, mutta minulla esikoisen kanssa kilot tippui hurjaa vauhtia heti imetyksen alusta lähtien. Söin ja join ja herkuttelin hyvällä omalla tunnolla :) Karkkia kului :) Täysimetin tosiaan sen 4,5kk ja kiinteiden ohella imetin reilun vuoden. Missään vaiheessa ei ollut maidon riittämisen kanssa ongelmia, vaikka siis oma paino tippuikin normaalipainon ja alipainon rajoille (BMI taisi olla vajaat 20).

Nyt harmittaa, kun kilot ei ole ihan yhtä nopsaan lähteneet ;) Tekis mieli herkutella samaan tyyliin kuin silloin... Tää tyttö ei vaan ole niin suuriruokainen kuin veljensä! Vielä on lähtöpainoon 2kg matkaa... Joten ihan äidin kilojenkin takia sinne 6kk täysimetykseen olisi hyvä päästä ;)

Tänään oli esikolla jumppa päivä.On se niin liikuttavaa huomata kuinka toinen on jo iso poika..

Pikku poika on alkanut kääntyä kyljelleen.Kuinkas muilla? Joko mennään ympäri?

Olen muuten huomannut,etten ehkä ole kovin kiinnostavaa seuraa ei perheellisille..Jotenkin sitä vaan helposti puhuu kaikille näitä vaippa juttuja. Kääks,musta on tullut koti äiti!!

Mites te muut?Onko teillä kovasti muuta " sisältöä" elämässä,tässä pikku lapsi vaiheessa? Tuntuu ettei oikein ehdi,eikä huvitakkaan,mikään muu.No onneksi tänne voi ainakin huoletta päästellä perhe/koti hehkutusta täydeltä laidalta.

Tiedättekö muuten ketä aiotte äänestää? Itse olen vähän pihalla.

Kuka nyt sitten ajaa lapsiperheiden asiaa? Ei jotenkin nyt mitkään Nato kysymykset kiinnosta..

Tulipas kysymyksiä!

-mommy+pojat-

Taas viikonloppu edessä! Aika rientää ja muksut kasvaa. Veeti on aloitellut jo kiinteät. Aloitettiin päärynäsoseelle sitten persikkaa, viikonloppuna tarjoilen perunaa ja hitusen porkkanaa. Mitään masuoireita ei ole ollut ja päikkärit ovat pidentyneet mukavasti. Jossain vaiheessa nukkui tilkuntalkun ja paino olikin alkanut laskemaan. Nyt taitaa kiinteät tehdä tehtävänsä ja poskien pyöreys palannut. Veeti on saanut koko ajan pullomaitoa. Vellit aloitetaan viikon-kahden päästä.

Herra on kyllä niiiiin se kuuluisa mammanpoika. Keskiviikkona olin ratsastamassa niin pullopa ei isältä kelvannut vaan hedelmäsose oli mennyt mutta maito kelpasi vain äidiltä. Nyt saavat viikonloppuna isä-poika kuuria jotta ei mene ihan mahdottomaksi... Olikin ihana käydä vuoden tauon jälkeen " rääkkäämässä" itseään. Joka lihas huusi hoosiannaa mutta mahtavaa oli!

YstäväG: samat ystävät ovat pysyneet ja olen saanut niitä jopa lisää.

MenkkaG: Valitettavasti alkoivat jo mutta ei ihme kun en imetä.

MA ja Veeti kohta 3.5kk

elikä, viikonloppujen alkua vaan kaikille! Tänään onkin eka kerta koko viikkoon kun ehdin edes lukea kuulumisia :) Kiirettä on pitänyt.

Mulla juur tällä hetkellä kuukautiset meneillään, elikä toiset on nyt jo menossa. Meilläkään ei siis imetetä, elikä siitä johtuen, Tiitiäinen, tiedän ton tunteen, ja voin sanoa että kyllä vaan tuntuu minustakin pahalta kun en ole imettänyt kuin ihan alussa vauvaa. Mulla kävi vaan niin huono tuuri niin monen asian kanssa, että loppupeleissä lopetin imetyksen tulehduslääkkeiden takia :( Oli kyllä tosi tylsää, mutta tuntui järjettömältä kaksi viikkoa lypsää kun maitoa tuli muutenkin niin hintsusti. Olisin toivonut muuta, mutta näin kävi, ja lapsen parastahan sitä tietysti on aina ensin ajateltava. Toivottavasti kanssa joskun saan vielä mahdollisuuden tuohon imetykseen kunnolla :)

Muuten maitoallergia todettu tytöllä, ja erikoiskorvikkeella mennään. Toivottavasti saadaan nyt ppian Kelalta uus kortti, niin riittäis rahat muuhunkin kuin vauvan ruokaan :)

Hyviä viikonloppuja!

Ai niin, ja ystävä galluppiiin, aika lailla samat ystävät pysyneet vaikka joku onkin hävinnyt kuin tuhka tuuleen lapsen myötä. Muilla ei kuitenkaan vielä edes ole lapsia, joten hiukan yksinäistä kylläkin on...

Noh, uusia tuttavuuksia on kyllä tullut jonkin verran ja sehän on hauskaa....

Kirjoittelemisiin!

Ekasta alkoi vissiin joskus 6kk menkat, tokasta oli yhdet 2,5kk ja sitten kans puoli vuotiaana. Nyt ei ole vielä alkaneet. Minipillereitä syön...

Täälä olen minä jo paremmassa kunnossa mutta Joelille tuli yskää ja nyt olis sitten tarkoitus huomiselle tilata lääkäri aikaa Vanhimmalle tytölle ja sitten Joelille niin katsois korvat ja kuuntelis keuhkot Joeliltakin.

Eniten pelkään että menee samaan kuin nuorimmalla tytöllä eli infektio astmaksi tuo yskiminen...

Meillä on nimittäin mulla astma ja molemmilla tytöillä infektio astma vanhempi parani siitä jo 4vuotiaana mutta nuoremmalla tytöllä se on edelleen ja pian hän täyttää jo 5v.

No pitää vaan toivoo ettei mitään ongelmaa tule ja yskä paranee pian.

Onko muilla imetys tahti ollut melkein joka tunti päivällä?

Mietinkin tuota että pitää varmaan kokeilla tota velliä jos ottais pullosta kun maitoo ei ota,ei edes lypsettyä enään suostu ottaan pullosta.

Alussa annoin hänelle sen kerran illalla lypsettyä maitoa pullosta ja hyvin kelpasi mutta ei kelpaa enään ainakaan äidiltä.

Kamalan raivarin vaan saa jos tarjoon pulloo,enkä tisua.

Isiltä on kelvannut pullo jos en ole kotona...

Tuo soseen syöttö kun tuntuu olevan hieman vaikeeta tän ikäisen kanssa,mutta osaa jo nielläkkin sosetta,mutta velli olis kivempi illasta.

Mutta tässä tämmöisiä meiltä pitää mennä jotain iltapalaa haukkaan...

toivoovauvaa ja Joel 3.5kk suunnilleen

Samat ystävät on pysynyt,mutta ehkä noitten sinkku ystävien kanssa ei ole tällä hetkellä kovin paljoa yhteistä.

Uusiakin on tullut lasten kautta.

Niin se Pakarinen sitten menee euroviisuihin.. Ihan kiva, mutta tuskinpa viisuja tällä kertaa voitetaan :).

Imetyksestä oli juttua. Minä olen voinut täysimettää, mistä olen onnellinen. Pidän imetyksestä, niistä yhteisistä hetkistä, enkä koe imetystä liian sitovaksi. MUTTA mikäli imetys ei onnistu ei sillä kannata itseään ruoskia. Vauvan ja äidin hyvinvointi on tärkeintä, vaikka se varmasti tuntuu jossain vaiheessa pahalle mikäli ei voi imettää :(.

Hiemanko olen kade teille joilla paino on jo entisissä lukemissa!! Minulta on lähtenyt vasta pari kiloa synnäriltä paluun jälkeen. Kuvittelin että kilot olisivat imettäessä hävinneet ihan tuosta vaan :D. Eipä ole niin käynyt. Myönnetään, herkkkuja tulee syötöä, mutta ei nyt järjettömiä määriä kuitenkaan! No viimeistään sitten kun lopetan imetyksen otan itseäni niskasta kiinni. Olisihan se vain mukava mahtua entisiin vaatteisiin. Uusiakaan ei oikein paljoa viitsi ostaa kun ei ole aikomus jäädä näihin mittoihin.. Ja tukkaa lähtee muuten minultakin! Sen huomasin nyt vasta.

Olikohan muuta.. Miehen kanssa emme kahdestaan ole päässeet mihinkään. Meillä ei ole hoitajia täällä lähellä, mikä voi vielä joskus harmittaa.

Nyt tuutimaan..

Viikko taas mennyt jonnekin... Vauva ulkona unilla, esikoinen yskii tuossa vieressä. Sai jostain taas flunssan ja on valvottanut 2 yötä yskällään.

Galluppeja on ollut...

Ystävät: Ystäväpiiri on laajentunut lasten myötä. Samat hyvät ystävät jäljellä kuin ennen lapsia ja niihin vähän kaukaisimpiin ystäviin pidetään enemmän yhteyttä nyt kun muutkin on saaneet jälkikasvua. Niin ja ihan uusia tullut myös lasten myötä.

Menkat: Ekat kuukautiset tuli kun vauva oli 2kk ja nukkui niitä 9 tunnin yöunia... Vaan sitten tuossa 1kk sitten alkoi tissi maistua yöllä ja menkkoja ei ole sitten kuulunut enää. Minä nimen omaan toivoisin että ne tulis, jotta pääsis hormonikierukan kanssa eteenpäin... Papa otetaan täällä vasta toisten menkkojen jälkeen ja kierukka asennetaan kolmansien menkkojen aikana. Esikoisen aikaan menkat alkoi kun vauva oli 7kk.

Pukeminen: Meillä pukeminen ei aiheuta vauvassa mitään reaktioita, ihan peruslukemilla siis ollaan moisen toimenpiteen aikana.

Tiitiäiselle imetyksestä, fiksusti sinä teit :) Turhaa on tuossa tilanteessa kantaa murhetta imetyksen loppumisesta. Tärkeintä on se, että vauvalla on hyvä olla ja että saa kasvuunsa ravintoa! Mutta sen oletkin onneksi jo ymmärtänyt :)

Muuten ajattelin laittaa imetysgalluppia niille, jotka imettää. Eli kauanko olette ajatelleet jatkaa täysimetystä? Meillä ensi viikolla 4kk neuvola ja jos kasvu on jatkunut hyvänä (ja ainakin makkaroista päätellen on;)) niin taas kuukausi mennään sitten pelkällä tissillä ja katsotaan taas 5kk iässä asiaa. Esikoisen kanssa olin jotenkin niin epävarma, että aloitin kiinteät jo 4,5kk kohdalla, vaikka poika kasvoi pelkällä tissillä mallikkaasti. Jotenkin olisin kaivannut neuvolasta tukea täysimetyksen jatkamiseen, mutta silloiselta terkalta sitä ei saanut, vaan pelkästään kehotuksen aloittaa soseet. Mutta nyt on oma asenne toinen, joten eiköhän me sinne 6kk täysimetykseen pyritä.

Mutta nyt laskiaispullia leipomaan!

Marrastoive

Gallupvastauksia:

Menkat alkoi kahden ekan raskauden jälkeen vasta 1 v kuluttua. ja samaa toivon nytkin. Imetin poikia vuoden, saa nähdä päästäänkö nyt niin pitkälle...

eli kiinteiden aloitusmietteisiin: Sofia on kasvanut hyvin pelkällä rintamaidolla, painoi 7.1 kg 3kk neuvolassa. Mutta neidillä on kyllä rintaraivaria pitkin päivää, ei malta syödä pitkään vaan ehkä 5 min välillä raivoten, ja sen seurauksena on nälkäinen taas 1.5 h päästä.... vain unisena syö kunnolla pitkään raivoamatta " takamaidot" myös. Eli jos tämä 1.5 h imetysväli meno jatkuu, niin aloitettelen kyllä kiinteitä 4 kk neuvolan jälkeen... vaikka neuvolan täti kyllä on tiedustellut tähtäänkö 6 k täysimetykseen.....

Ystävistä entisistä jäljellä on ne joilla on lapsia....mutta uusia on tullut, lasten koulukavereiden vanhemmista olemme löytäneet oikein sukulaissieluja.

Rasittava kauppareissu takana...ihmisiä tuntui taas riittävän ostoksille ihan kaikkialle...tulisipa pian taas sunnuntai-aukiolot kauppoihin, niin saisi tehdä rauhassa lauantaina ostoksia.

Mitäs G-tynkää täällä on ollut? Ah, joo, onneksi menkat eivät ole vielä alkaneet...tai mistäpä sen tiedän kun emme käytä ehkäisyä ;-). Meillähän kävi esikoisen jälkeen niin, että tulin raskaaksi miltei hetimmiten hänen ollessaan vajaa ½ -vuotias. Ei ehtinyt tulla ensimmäisiä menkkojakaan ja imetyskin oli pikkuhiljaa jäänyt osittaiseksi lisäruoan tultua kuvioihin.

Toisen lapsen jälkeen menkat tulivat 7kk kuluttua synnytyksestä, muistan hetken hyvin kun hormonikierukan asennusta varten piti odotella ekaa vuotoa :-) No, toivon, ettei menkat nyt vielä hetkeen alkaisi, vaikka tekisi kieltämättä jo kovasti mieli kokeilla ostamaani kuukuppia. Sitä on ainakin kehuttu kovasti...

Vauvan lisäruoasta: Peruna/porkkanalla ajattelin kokeilla aluksi joskus sitten kesän kynnyksellä kun Aino täyttää sen 6kk. Mikäli siis vain imetys riittää sinne asti pitämään nälkää loitolla ;-) En ota asiasta mitään paineita, jos lisäruokaa tarvitaan, sitä sitten annetaan ja sillä hyvä. Sen verran ajattelin kunnostautua, että tällä kertaa teen alusta saakka ruoat itse...ainoat mössöt mitä ostan valmiina, ovat sitten varmaan jotain päärynä omena soseita yms...

Aino täytti tänään 3kk. Aika on kulunut ihan siivillä. Tuntuu, että se menee ihan liian nopeaan...maanantaina onkin sitten 3kk neuvola. Saa nähdä mitkä neidin mitat ovat.

Nyt lopettelen ja lähden vaihtamaan pikkuneidille vaippaa, haiskahtaa...

Kanelisokeri

..ehtisi kirjottaa, kun ukkeli taisi jopa nukahtaa! Viime yö meni kyllä aika upeasti, peukut pystyssä, et tääkin yö menis yhtä mallikkaasti. Eli poika nukahti siinä n. 21.30 ja heräs ekan kerran syömään vasta 02.30! Olin ihan äimänä, kun viime aikoina yöt on menny suunnilleen 3h syöttövälein. Sitten vein takas sänkyynsä nukkuun tasan 03 ja seuraavan kerran heräs aamukuudelta ja sitten jätinkin sen viereen. Sitten nukuttiin vielä puoli ysiin! Voi kun meniskin kaikki yöt tollai! Nyt se nukahti taas ja jopa tosiaan omaan sänkyynsä, sekin on aika uutta ja ihmeellistä..

Tänään vähän reissattiin taas. Käytiin Hämeenlinnassa mun pikkuveljen luona ja otettiin se samalla mukaankin ja vietiin kotio viikonlopuksi (opiskelee siis Hämeenlinnassa), mut sitä ennen vierailtiin vielä koko poppoo mun serkulla, joka kanssa asuu ja opiskelee Hml:ssa. Hyvin meni taas reissu, Niklas nukku jälleen mennen tullen automatkat, mitä nyt alkumatkasta aina pitää vähän protestoida. :)

Menkat: Tuli ensimmäiset tossa parisen viikkoo sitten muistaakseni. Ja minipillereitä on nyt kohta syöty yhden liuskan verran.

Kiinteistä: Jos vaan poika jaksaa kasvaa, niin aion kyllä mennä pelkällä tissimaidolla sinne 6kk asti, mut sit heti ja äkkiä kyllä aletaan kiinteät. :) Pääsee sitten itekin joskus jossain käymään ilman poikaa, kun imetys vähenee. Tätä nykyä kun tosiaan päivällä saa tissitellä suunnilleen kahden tunnin välein, niin ei siinä kauas ehdi! Ja mitään pullojuttuja meillä ei oo harrastettu. Kun ei mulla tota maitoo taitas ees niin paljoo tulla, et lypsään pääsis... Mutta katotaan aina noilla neuvolakäynneillä, et miten kasvut menee. Täällä on ainakin ihan imetysmyönteinen terkka, suositteli ihan kyllä sitä 6kk täysimetystä.

Mites on, lähteekö kellään muulla tavallista enemmän hiuksia? Mä oon sellasen asian tässä havainnu, et hiuksia putoilee entistä enemmän. Aina jos pöyhäsee, niin jää aikas monta hiusta kouraan.

Ainiin ja tänään meillä käännyttiin (tai vahingossa kierähdettiin) vatsalta selälle! En nähnyt, kun istuin pöydän ääressä ja poika oli siinä lattialla mun jalan vieressä. Kuulu vaan sellanen kolaus ja katoin, kun ei poika ollukkaan siinä mihin sen laitoin... vaan oli tosiaan kierähtäny muhun päin ja oli melkein selällään, ei ihan, koska mun jalka otti vastaan. Kerkesin jo aatella et kohta tulee poru, kun oletettavasti se oli pää mikä kolahti, mut ei mitään. Mutta tosiaan, ei auta nyt enää kyllä jättää vahtimatta, ei sitä tiiä, jos kohta mennään jo selältäänkin ympäri!

Eilen sain jotain vaatteita yhdeltä tutulta. Oli mm. pari ohutta Lassie-haalaria, samettihousut ja pari svetaria. Nalle puh -body, useampi oloasu jne. Tosi ihania oli kyllä. Osa vaan tarvii sitten käytön jälkeen palauttaa, ainakin noi haalarit. Ne oli kyllä ihan ku uudet, toivottavasti ei mee meilläkään sit kovin pahaks, ku ovat tavallaan vaan tosiaan lainassa.

Ystävistä: Just tänään viimeks mietin, et yhden mun parhaista kavereista oon tuntenu jo pian 17 vuotta! Ja toisen parhaan kaverin kans jo yli 10 vuotta. Ja siis mulla on ikää nyt se 24v... Ei mulla nyt oikeestaan olekaan kun noi kaks jotka on ollu noin pitkään ja ovat siis edelleenkin, vaikka heillä ei lapsia olekaan, mut toinen varsinkin on meijän pojasta ihan onnessaan. Ei vaan tule nähtyä kovin usein, kun toinen asuu Jyväskylässä ja toinen asuis kyllä lähempänä, mutta se seurustelee mun exän kanssa, jonka minä sillon aikoinaan jätin aika rumasti... (olin vielä aika " kakara" eli vasta 18v, okei ei mikään selitys, mut jotain oli pakko selittää.. :)) En siitä jaksa sen enempää selittää, mut pointti oli kumminkin se, että se jätkä on vieläkin niin katkera, et ei voida olla samoissa porukoissa. Eli siis mä en voi mennä niille kylään, mut on se mun kaveri meillä käyny. Ehkä noin kerran pari vuodessa käy ja mailaillaan kyllä aika usein, josta tulikin mieleen, et ehkä lopetan tänne tän maratooniselityksen ja kirjotan sille sähköpostia!! heippa.

joelaa ja Niklas unten mailla (toivottavasti pysyykin mahd. pitkään!)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat