Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (29)

Onnea Tiiviille!

Raatona työviikon jälkeen. Osittain aika positiivista voipumista. Töissä kivoja juttuja meneillään, mutta silti tuntuu, ettei aika riitä mihnään.

Tiedättekö, että jos päättää ettei huuda ja riitele, niin ei enää ärsytä niin ja huutokin loppuu. Päätimme viime vkl miehen kanssa, ettei riidellä ja ainakaan ei huuudeta (pelottaa mitä hirviöitä lapsista tulee, kun kuuntelevat kamalaa huutoa typeristä asioista) ja ajatellaan positiivisesti. Uskomatonta kyllä, viikko on sujunut hyvin. Muutama läheltä piti tilanne on tullut, mutta kun mieskin on ollut erittäin rakentava ja yhteistyöhaluinen, niistä on selvitty ilman huutoa. Empä olisi uskonut, että tälläinen päätös voisi johtaa johonkin.

Huomenna tiedossa lastenkutsuja. Lahjakin on vielä kaupassa.

Suloisesti omaa napaa. Moi.

ONNEA JA ENKELEITÄ TIIVII JA PERHE! Ihanaa! Nauti ja lepää niin paljon kuin voit!

Leanna. Viimisellä kerralla mulla oli vähän pienemmät sf:t kuin muilla ja pienempi oli vauvakin. Mutta ei ollu kolmosen mitat mitenkään hurjia ja Pekka oli 4640g. Ja mähän oon sun kans suunnilleen saman kokoinen. Painoa on pikkasen enemmän.

Ja paranemisia teidän perheeseen.

Marikos kyseli yökyläilyistä. Meillä vain isommat on olleet 1-2 yötä pois kotoa ja isovanhemmat asuu lähellä. Muistaakseni joku nyrkkisääntö ois, että vuorokausi/ikävuosi ois sopiva aika. Mutta toki toisinkin voi ja joskus joutuukin tehdä.

Mimmuli. En osaa vastata. Mutta toivon parasta. Oon ihan pihalla Iikan kanssa. Mutta jattelen, että hän on vasta 7kk, joten ei haittaa vaikkei ruoka-aineita vielä niin hirveästi oo. Oireilee sekä mahalla että iholla. Luulisin.

Mulla on tosi hyvä mieli tästä päivästä, vaikka toki tekemistä vielä ois. Ollaan saatu lasten kanssa vaihdettua kaikille uudet lakanat ja siivottua. Pyykkiäkin oon pessy. Ja laittanu teille s-postia. Nyt mies ja esikoinen on pesisharjoituksissa (mies apuna vetämässä toisinaan) ja neiti ja Pekka kattelee ohjelmia. Iika touhuilee tuossa lattialla , juttelee ja naurelee.

Enkelille halaus.

T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jatu yksin pinossa,missä muut?

Poika nukkuu,vauvakin toivottavasti pian. Tuossa vieressä nyt paukuttelee ja pudottelee tuttia 20 sekunnin välein.Tutti on kyllä tässä vaiheessa niin ärsyttävä kun ei pysy suussa ja kun ei ole vielä tarpeeksi syvässä unessa niin havahtuu heti kun putoaa.Olen kuitenkin tutin antanut koska muuten sais olla tissi suussa koko ajan:)

Ei vielä uutisia Tiiviiltä?

Ihanaa Enkeli että saatte apua kotipalvelulta.Toivotaan että Nea viihtyy kerhossa.

Mulle pojan 2 tarhapäivää ovat olleet tämän viikon pelastus.Poika on nimittäin välillä niin huonolla tuulella,onneksi eilen tja tänään on mennyt paremmin.Selkeesti on mustasukkainen,vaikka olen ollut tosi paljon pojan kanssa.Kaikki kotihommatkin on niinä päivinä ihan minimissä kun poika on ollut kotona.Olen miettinyt että onko ongelma siinä että yritän jopa liikaa.Lisäksi on aina saanut niin paljon huomiota,aina tehty melkein kaikkea mitä on vaan keksinyt pyytää.No,toivottavasti tasaantuu elo, nyt nämä 2 päivää olleet parempia.Tiedän kyllä että pojan kanssa ei koskaan varmaan tule olemaan " helppoa" ,niin paljon tahtoa hänestä löytyy.

Toivottavasti Leannan perheessä taudit kaikkoaa.

Ihanaa,vauva tais nukahtaa,jos kerkeäis vähän kotikaaosta järjestelemään

Helli,poika ja vauvaneiti 3+vkoa

Tiivii pyysi mua informoimaan palstaa:

Tiiviille synty poika eilen klo 23.15. 3570g ja 51cm, veljen näköä on kuulemma ja kaikki voi hyvin!!

äq

Mulla molemmista mitta ollut 32cm, Ida oli 2750g ja Aaro 3040g et pieniä molemmat. Kahdella kaverilla oli molemmilla mitta 36cm, toisen vauva oli 3200g ja toisella 4,5kg...

Lapset nukkuu. Nealla nousi yöllä kuume, heräs tuhat kertaa. Miniä tanssitin yöllä tunnin, neljän jälkeen nukuin ehkä vartin. Terkkuja vaan Marille toiselta väsyneeltä! Toivon, et ei tuu korvatulehdusta Nekulle, tänään oli kuumeesta huolimatta hyvällä tuulella ja oli ihanaa, et ystävä naapurista oli kylässä. Eilen illalla olin Nekun kanssa siellä kyläilemässä, piristi et sai jutella rauhassa ja Nea leikki itekseen. Kotiin lähtiessä tuntui puristava möykky rinnassa ja kun tulin kotiin, purskahdin itkuun, niin pahalta tuntui kotiin meno. :-( Tuntui, et oikein sellanen ahdistuksen pilvi leijui täällä, et tää on pelkkä vankila, jossa päivät pitkät heilun vaunujen kanssa. Ja sit itketti se, kun tuntui niin kamalalta, et en ollut yhtään ikävöinyt Miniä, päinvastoin tuntui niin kauhean raskaalta tulla kotiin..

Kerppu, mä varmaan vajoisin altaaseen, kun kuntoa ei ollenkaan!

Leanna, sf oli kai 31 viikol 39, Mini oli 2920g..

Tomera, mua kans rasittaa kun N herää tosi ajoissa, lyhentänyt paljon unia.

Ihanaa et on pe, vaikka koko ajan onkin painostava olo. Nyt ei päässä liiku enää mitään. Hyvää viikonloppua kaikille!

Enkeli1 ja Nea+Mini

mulla on ihan himpun verran jo vauvakuume taas... prinssihän on ' jo' 2,5kk..... Eikun tänään tuli kaksi ihanaa vauvauutista kännykkään, tiiviin ja yhden kaverin, joka sai tytön... Mies sanoi juuri eilen pojan itkujen ähinän ja pitkän kanniskelun ja hytkyttelyn jälkeen väsyneenä (ja kipeänä, silläkin flunssainen olo) että ei enää kolmatta, ei jaksa, ja äidin ajatukset kääntyivät samantien puollustuskannalle, että kylläpäs, kylläpäs vielä joskus.... niin se luonto hoitaa...

tämäkin vaan piti tulla jakamaan.

Huomaa että olen yksin täällä kotona ;)

äk

Mulla syyspojan loppuvaiheessa taisi sf-mitta olla 31 ja silti poika oli 3935g,eli mun kohdalla pieni mitta ei merkinnyt pientä vauvaa.Nyt tytön kohdalla mitta tais olla 31 tai 32 loppuvaiheessa ja tyttö 3730g.

Helli

Onnea TIIVII ja perhe pienestä pojasta!!!

sf-mitasta: mulla ollut pieni vatsa molemmilla kertaa ja silti ihan normaali kokoiset lapset. Mutta onko neuvolassa sama mittaaja kuin aikaisemmissa raskauksissa, käsiala ero voi olla huomattava.

Meillä parempi yö takana, vaikka lapset edelleen kipeitä.

Aamulla käytiin naapurin mummun kanssa ostamassa hälle digiboksi. Asensin sen ja yritin selittää käyttöohjeita, mutta hällä niin paljon hössötystä EEn kanssa ettei ehtinyt kuuntelemaan. Saas nähä miten onnistuu kehotin kyllä sit soittaan jos ongelmia.

Jotain muutakin piti...

Mari ja pojat

Varmaan sadas kerta ku käyn täällä kurkkimassa joko ois vauvauutisia! No, mulla on kans synnytykset ollu pitkiä ku nälkävuosi, eka 21h ja toka 17h. Ponnistukset vaan on ollu nopeita... Toivottavasti Tiiviillä on kuitenkin jo vauva sylissä ja kaikki hyvin.

Ida oli taas aamulla 2h puistossa, miettisin et onkohan liian pitkä aika noin pienelle, mut jaksaa se kuitenkin kotimatkalla kävellä (ja kiukutella) ja lisäks usein ollaan hetki viel omalla pihalla.

Pitäis siivota ja vähän vaihdella huonekalujen paikkaa, ärsyttää tää liian pieni asunto ku kaikkialla on tavaraa... pitäis mennä kirppikselle myymään , ihan sillä periaatteella et kuhan vaan pääsis tavaroista eroon. Vauvanvaatteet onneks menee kohta lainaan Aaron kummeille, mut Idan vaatekaapista just siivosin kaks muovikassillista pieniä pois, ja ne oli kaikki tyttövaatteita et ei kannata alkaa säilyttelemään.

Ei mulla mitään asiaa ollu, Aaro on nukkunu parina yönä 4h pätkän, jee! Yleensä herra syö 2h välein vähän kerrallaan, nyt on oppinu illalla syömään kunnolla ni ollaan saatu enempi untakin :) Aamulla Aaro nukku yhdeksään ni eikös Ida sit heränny puol 7! En ymmärrä tota neitiä, se nukkuu taas alle 10h vuorokaudessa! Nyt yritän saada sen päiväunille, ku muuten tulee kamala ilta... ja mä haluan katsoa rauhassa ( no niin rauhassa ku kahden lapsen kanssa voi!) Idolsia.

Öttis tais lähteä jo reissuun, mut jälkikäteen vielä et Hyvää matkaa!

Me ehkä ens viikolla lähdetään miehen veljen luo katsomaan heidän uutta kämppää... Katsotaan nyt miten jaksetaan, matkaa on kuitenkin vajaa 200km...

Nyt poistun höpisemästä...

Petra, Ida ja Aaro

netti ei ole taas toiminut, nyt hetken pelittää ennekun kuumenee liikaa. Mä kipeänä, virusflunssaksi lääkäri tänään sanoi, mikä siis tavallaan hyvä kun imettää ei tarvi antibiootteja syödä, mutta viikon voi kuulemma kestää... eilen olin ihan petin pohjalla koko päivän, tänään jo vähän parempi olo... kurkku kipee ja korviin sattuu. Auts.

siinäpä ne tärkeimmät. Menen kahville ja sit nukkumaan.

tsau.

äq

*Kaivaituu kolostaan*

Näin on, piLe, tiedän tunteen. Viikossahan on vain maanantai ja perjantai.

kiirettä, ärsyttävän kiirettä on pitänyt ja kotona niin väsyneenä, etten ole konetta jaksanut avata. Koko viikon pinot lukematta. Onneksi pääsin Tiiviin vauvauutisen näkemään :)) Onko muita uutisia tullut? *laiskana, ei muka jaksa viikon pinoja lukea*

Ystävänpäiväkin meni,,,Myöhästyneet ystävänpäivätoivotukset teille ystävät!!! *Nolona, kun sekin unohtui*

Hiukan stressaantuneena,

Saamuska♥

Huomenna rinteeseen, pääsen siis lähtemään kaverin kanssa. Jännittää osaanko laskea uusilla suksilla, ettei tunnu liian vaikeilta.

Keilin, KADE, KADE, KADE! :) Koko viikoksiko pääset lomailemaan?

Ihan kuin ois ollut Jatullekin asiaa, mutten muistakaan.

Meillä jääkaappi ihan tyhjä (kirjotin ensin tyhmä). Mies tuo roskaruokaa tullessaan. Pieni päätti vääntää kakan tarhan pihalla, joten eipä menty kotimatkallakaan kauppaan. Täytyy muutenkin illalla vielä käydä hamstraamassa viikonlopun ruoat. Että voin hyvällä omallatunnolla viedä auton huomenna:)

Milloin siis Enkelillä vaunujenvatkausilta? Toivottavasti ei ihan heti kohta, kun mun aika loppuu jo kesken:)

TiPi, olen Oulussa 26.4-1.3.! Käyn ihan teidän naapurissakin!

T: Ynis

Voihan olla pakaroissa näkyvä ihottuma vain viljaan tottumattomuutta pääasiassa suolisto-oireisella tytöllä? Maissialtistus siis menossa. Sunnuntaina sai hitusen kastiketta perunoiden sekaan (maissitärkkelys), maanantaina jogurttia (maissitärkkelystä), tiistaina tauko ja keskiviikkona 1cm * 2cm bataattirieskan pala (maissijauhoja) ja torstaina pakarat punaisilla ihottumaläiskillä. Hämmentää tämä iho-oireilu, kun olin varautunut suolisto-oireiluun. Mutta voihan olla tottumattomuutta? *toiveikkaana*

Tiiviille ja koko perheelle paljon onnea poikavauvan johdosta! Uutisia onkin jo odotettu. Ihanaa vauva-aikaa!

Tomera: Hieno nimi teidän pojalla. Iidan pappi-kommentti nauratti.

Sf-mitta: rv 34 29 ja rv 40 34, Nöösä 3290g, 49cm

Töissä on hektistä ja kotona kone tökkii. Olette paljon ajatuksissani ja mukana elän arjessanne lukemalla pinot, mutta kirjoittelua on vähemmän. Kunpa tämä kone alkaisi pelittää kunnolla. :/ Anteeksi omanapaisuus.

Jaksua kaikille ja halaukset. Smuik!

-Mimmuli

Ee on ollut nyt muutaman kerran yötä mummun luona. Viimeksi oli kaksi yötä putkeen. Hyvin on mennyt. Ee itse pyytää aina päästä. Minäkin olen selvinnyt yllättävän hyvin vaikka ajatus alkuun tuntui karmealta.

Pilen riitelemättömyyspäätös kuulostaa hyvältä, mekin voitas kokeilla. vaikka suuresti ei ollakaan viime aikoina riidelty, aina jotain pikkukahinaa on. Täytyy kokeilla. Avioiliittohan on sitä tahtomista...

Idolsia olen katsellut, pikkuinen nukkuu ulkona, rääkyi koko illan ja lopulta sain nukahtamaan ulos. Mies on saunaillassa ja syyspoju mummolassa yökylässä. Menee sinne tosi mielellään, pihalla jo huusi -mummo, -mummo ( - =mummon etunimi) ja juoksi siälle, ja jostakin lelukopan uumenista vaan huikkas moi moi isällensä kun isi oli lähdössä. Mä siis vietän laaatuaikaa yksinäni nyt kun tuo nukkuu ja sit kohat laatuaiakaa kaksin vauvan kanssa. Ihanaa.

Flunssan pahin vaihe tuntuu olevan ohi (Kop kop), parempi olo jo kuin aamulla tai eilen. Jospa tämä tästä jo ensi viikoksi....

mitähän muuta mun piti... en muista enää. Palaan jos muisti palaa.

Hyvää viikonloppua!

'

äitikuu

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat