Seuraa 

Olen tekemässä lastenhuoneeseen muutamia isoja lattityynyjä. Huoneessa on vaaleansiniset seinät, vaaleankeltaiset verhot sekä tammiparketti. Ei mattoa tällä hetkellä. Kalusteet soinnutettu lattian väriin. Huoneessa asuu siis toistaiseksi tyttö ja poika.

Vaihtoehtoina ovat nyt:

http://www.sandbergtapeter.com/default.asp?lid=10&ulid=18&show=3&katdel=...

tai:http://www.sandbergtapeter.com/default.asp?lid=10&ulid=18&show=3&katdel=...

Eli siis joko tuo koirakangas tai talokangas. Itse tykkään molemmista ja kumpikin sopisi huoneen väreihin. Olisi mielenkiintoista kuulla, millaisia ajatuksia vaihtoehdot teissä muissa herättävät. ;)

Kiitokset kaikille jo etukäteen.

Kommentit (21)

Minun mielipiteeni olisi seuraava:

Molemmat tosi ihania, mistä muuten ostat kankaat?

Tekisin valinnan sen mukaan mikä huoneen tämänhetkinen värimaailma on. Jos haluat huoneenseen lisää väriä valitse koirakangas ja jos haluat, että tyynyt sulautuvat paremmin lattialle, niin talokangas. Minusta kuosina koirakangas on kivempi. Mistähän sitä saisi... Leikkihuone kaipaisi uudet verhot =))

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Näin ajattelin sen ratkaista.

Koira sopii meidän reipashenkisille lapsille, vaikka olen mielelläni pitänytkin lastenhuoneen tähän saakka tunnelmaltaan rauhallisena. Mutta siellä on tosiaan kaikki ihan yksiväristä, niin jos nyt sitten vähän irroittelisi.

Taloa aloin harkita makkariin, koska sinne se sopisi paremmin kuin hyvin. Eikä se minusta ole niin lapsellinen, ettenkö itsekin jaksaisi sitä katsella.

Aika tyyristä kangasta tuo on, mutta eiköhän sen kestä jos ei metrikaupalla osta. :)

Peppiina - synttärionnittelut potilaille! Ja pikaista paranemista. Meillä myös sairastetaan, äiti ja poika nimittäin. Typyssä onneksi vielä riittää virtaa.

kyseessä siis tyynyt. Sama olisi kumminkin kangasvalintani. Kun kyseessä tyynyt niin vaikutushan on tietysti pienempi kuin jos kyseessä verhot. Saako molempia kankaita sellaisena paksumpana intianpuuvillatyyppisenä kankaana? Kankaan laatuhan on tyynyissä tärkeä kun lapset kumminkin käyttävät niitä aika rajusti.

Talokin on tosi kiva, mutta tyynyihin mielestäni sopii paremmin tuommoinen, joka ei ole niin " yhdestäsuunnasta katsottava" , jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Jos et osaa itse päättää, niin anna lasten päättää. Minä käytän tätä joskus, kun en itse osaa kahdesta kivasta valita. Tuolla lastenhuone.fi:ssa on ihania kankaita, itse mietin sitä pinkkiä keiju-kangasta verhoiksi, hinta vaan nousee hurjaksi sillä kangasmäärällä!

Joku kysyi siitä isosta tapettikuvasta. Henk.koht. en pidä, liian kirjava ja liikaa erilaisia kuvioita minun makuuni. Ideana kyllä tykkään.

Talokangas ensisilmäykseltä näytti kivemmalta, tosin värit pikkuisen tökki. Koirakangaskin on kyllä tosi kiva.

Itse luultavasti valitsisin talokankaan ihan vain sen takia kun en itse välitä mistään eläinkuvioista.

Ellet muuta keksi niin anna huoneen asukkaan valita.

Minäkin olen haaveillut siitä keijukankaasta... haluaisin siitä tytöille pussilakanat yms... :) Vaan turkasen kallista on :( Ellokselta tilasin sellaista vaaleanpunapinkkiä tyttökuosillista kangasta - siitä saa kivat pussilakanat. KIITOS korteista!!

POITOU - huoh, mä en osaisi päättää :) Molemmat kankaat näyttää oikein kivoilta! Terkkuja sinnekin täältä sairastuvalta! Tytöillä tänään synttärit ja kuumetta yli 40 :(((

Vaatii aika ison huoneen ympärilleen ja vaaleat kalusteet. Mutta oikeassa ympäristössä voisi olla makea, vaikkei olekaan omaa tyyliäni.

Eräällä ystävällänikin on lastenhuoneessa itsemaalattu puu, se on vielä nurkan kohdalla ja jatkuu vähän kattoonkin... Vaikuttava!

Molemmat ovat kivoja. Koirakangas hiukan modernimpi, jotenkin ryhdikäs, talot taas " herkempi" . Talotapetti, muistaakseni sinisenä, oli aikanaan yksi vaihtoehto minulla kun pojan huoneeseen (joka yhteinen leikkihuone) valittiin tapetteja. En uskaltanut laittaa kun ajattelin että isona pintana kyllästyy. Noin verhona hyvä.

Mulla on kotona kumpaakin kangasta mallipalat, talokankaassa on hitunen hopeaa mukana, koirassa kultaa. Kankaat eivät ole sellaista ohutta lirua vaan aika tukevaa. Valmiisi löytyy jo vanhoja vaaleita lattiatyynyjä, jotka siis ajattelin päällystää näillä. Uskoisin kestävän, koska tulevat enemmän luku- ja löhöilykäyttöön kuin riehumiseen (ainakin jos äiti saa päättää! :O ).

Itse tilasin nämä allipalat www.lastenhuone.fi.stä. Ajattelin kuitenkin käydä täällä vielä Sandbergin jälleenmyyjällä katsomassa, jos näitä saisi sieltä suoraan. (Tämä sinulle, joka kyselit, mistä kankaita saa...)

mutta tässä vielä yksi: tyynyiksi valitsisin koirat ja meillä ainakin lastenhuoneen asukkaat todennäköisesti valitsisivat sen. Toinenkin on kaunis, mutta ei ehkä niin edukseen tyynynä. Meillä se sopisi paremmin kuin hyvin kodinhoitohuoneeseen ;) Pitäisiköhän taas kevään tullen panostaa sisustamiseen...

Joku kyseli mielipiteitä tuosta seinätapetista. Tosi kiva, mutta silloin verhojen, maton yms. pitää olla aika simppeleitä, jotta iso, värikäs kuvio on edukseen. Lapset tn. tykkäisivät ;) Meillä on itsemaalattu iso kuva lastenhuoneen seinällä, jota aikuiset joskus katsovat päätään pyöritellen, mutta lapset ihastuu aina ;)

Itse pidän Sagasta (talot) mutta veikkaan, että meillä lapset itse valitsisivat sen koirakuosin, johon minä taas kyllästyisin nopeammin. Toisaalta se ei ole niin vaalea, joten koirakuosi on ehkä helppohoitoisempi.

Molemmat ovat todella kivoja.

Sen sijaan jäin miettimään käytännön toteutusta: isot lattiatyynyt vaativat todella tukevan kankaan, joten laitatko pohjaksi tukevamman kankaan ja päälle sitten tuon ohuen verhokankaan? Vai saako samaa kangaskuviota myös verhoilukankaana eli paksumpana laatuna? Vai laitatko pohjaksi tukevan, yksivärisen kankaan ja siihen keskelle palat kuviokangasta, jolloin reunukset olisivat yksiväriset, jokin kuviokankaan sävyistä valittuna tavallaan pohjaväriksi?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat