Vierailija

Onko kaikki pikkupomot yhtä vaikeita kuin mun?

Kommentit (19)

...juuri olin ma-ti poissa pojan flunssan takia. Kolme pv voi olla pois oman tai lapsen sairauden takia ilman lääkärintodistusta. Sen jälkeen pitää käydä hakemassa todistus, jos sairaus jatkuu. Mutta tässä onkin kyseessä suht. iso valtion laitos. Ei mene näin pikkuyritysten palveluksessa, siellä tulee yleensä sanomista kaikista poissaoloista...

todellisuudessa poissaolot harmittavat muita ja esimiestä, näin olen kuullut. Tämä lienee todella yleistä, valitettavasti.

Ja siitä ringistä, minusta lapsen paras hoitaja on aina oma äiti tai isi ja varsinkin sairaana kun lapsella on muutenkin paha olla. En kyllä ymmärrä mikä silloin voi olla tärkeämpää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sama täällä. Huono omatunto, vaikka lääkärin määrämä kotihoito on nyt meneillään. Esimies vielä suhtautui niin nihkeästi, että multa tuli itku. Esimieheni on nainen, jonka omat lapset ovat jo aikuisia. Miksi tämän pitää olla näin vaikeaa?

Tämä sairauden vuoksi minä olen poissa töistä ja mieheni kenties seuraavan sattuessa. Lapsia on useampi.

Sitä mä en vaan ymmärrä, että ison konsernin pikku pomo suhtautuu miten suhtautuu. Kai se saa siinä toteuttaa itseään ja sitä ottaa päähän, että joutuu tekemään töitä (järjestäessään mun hommia eteenpäin). Oikeus hoitamiseen on laki, niin mitä sitä vastaan pokkuroimaan. Pitäisi kai ottaa puheeksi, että onko tässä jotain epäselvää. Siinä on sitten vaara, että saan peetä niskaan jatkossa.

Ap

Vierailija:

Lainaus:

jos pariskunta, jolla molemmilla on tukalaa se kotiinjäänti, ei perusta itselleen hoitirinkiä noita lasten sairasteluja varten.

Jos olisin itse kipeenä, pitäisikö minun itse hommata itselleni sijainen tekemään työni? Ongelma on se, että sijaisia ei palkata, vaikka joku olisi poissa monta viikkoa. Usein sairasloma kestää viikonkin, kun kyse työntekijän omasta, vaikkapa nyt a-viruksesta kyse. Lapsen kanssa ollaan kotona se max. 3 pv. Silti se on niin suuri ongelma.

Meillä hoidetaan aivan puoliksi miehen kanssa sairaspäivät, toinen päivän tai pari ja toinen myös. Näin ei kuormita kummankaan työpaikkaa kohtuuttoman paljon. Lapset eivät edes sairastele usein, ehkä n. 3 krt/v.

ja ei siinä pitäis olla mitään sanottavaa, tietysti juttu voi olla eri, jos kyseessä ei ole ihan satunnainen juttu, vaan tapaus jossa lapsella sairaus ja vaatii useasti poissaoloja, lääkärikäyntejä ym...kaikissa työpaikoissa ei psytytä joustamaan loputtomiin...vaikka se vanhempien kannalta on väärin. Mites isän puolelta, ei sieltä löydy joustoa...

vesirokkoa sairastettiin yhteensä neljä viikkoa, nyt oli kuopus kaksi viikkoa flunssan jälkitaudissa, oltuaan sitä ennen neljä päivää sairaalassa. Ei kukaan voi olla palkkatyöstä pois tuollaisia aikoja! Ja mikäli yhtään katson lähipiirin lapsiperheitä, samanlaista on ollut muillakin.

Ja ei niiden ihmisten vieraita tarvitse olla, meillä lapset oli kotihoidossa yhteensä neljä vuotta, sinä aikana ajoimme sisään kolme varahoitajaa, jotka tulevat kun on joku hätä tai kun halutaan mennä leffaan tms. Eli meidän lapsia on kyllä vieraat hoitaneet huomattavasti vähemmän kuin keskivertoperheen lapsia.

sh:n tai neuvolan kirjoittama riittää. Pomo (lapseton, nainen, 3kymppinen) suhtautuu ihan ok.

vuodenvaihteessa palasin hoitovapaalta, meillä tuo hoitoverkko tms. MUKA hyvä (mies tekee osittain kotona hommia, mummo pystyy järkkäilemään kun tekee lyhyttä päivää tai vaikka olemaan kokonaan pois, vaarilla myös hyvä etätyömahdollisuus) MUTTA 3+1 päivää lapsi ollut vuodenvaihteen jälkeen sairaana, yhtä lukuunottamatta kaikki muut olen joutunut olemaan poissa töistä (noiden aikana vaari reissussa, yksi päivä sekä miehellä että mummolla peruuttamattomissa olevia työmenoja, yhden päivän mies reissussa, lapset oksensi ja mummo soitti aamulla, että haänkin oksentaa ;) ja yhden päivän olin itsekin kipeä).

Että ei se aina auta vaikka periaatteessa meillä hyvä " hoitorinki" onkin.

pitää kuitenkin viedä terkkarin tai lääkärin sairaslomalappu, ei riitä pelkkä ilmoitus. Tyhmää, että pitää lähteä sairasta lasta köijäämään terkkarille vain paperinpalan takia. Lapsen sairastuttua tilanne on aina hankala, kun mun pitää perua opetus, kun ei ole sijaisia, eli tunnit yritetään vaan siirtää johonkin. Mieheni on vielä hankalampi jäädä kotiin, jos hänellä on leikauspäivä, kun potilaat tulevat sitä varten sairaalaan monesti pitkästäkin matkasta, eikä kuka vaan voi heitä leikata. Myös hänen pitää viedä kollegan kirjoittama sairaslomalappu töihin, jos hoitaa sairasta lasta kotona. Outoa?

joihin ei voi edes ottaa sijaista. Minun miehelläni on matkatyö ja minä olen yrittäjä, ja täällä joku mainitsi lääkärin jne. Ei vaan voi olla pois aiheuttamatta muille kohtuutonta haittaa.

Eli kannattaa perustaa muutaman hoitajan rinki, josta hälyttää hoitajan apuun. Sillä lailla ei kummankaan tarvitse olla päiväkausia poissa.

Soitto pomolle riittää, tarvittaessa 3 pv saa ilman lääkärin lappua olla sairaan lapsen kanssa kotosalla ja palkka juoksee koko ajan. Tänäänkin olen poissa töistä, kun tyttö yskii niin kovasti välillä että oksu tulee. Tosin, kun ukkeli tulee töistään niin menen sitten illaksi töihin, edes muutaman asian käyn hoitamassa.

Jännää muuten, että hävettää olla pois töistä vaikka pikkuinen on oikeasti kipeä ja huonovointinen... kyllä me suomalaiset olemme outoja.

omaatuntoa! Päinvastoin, nauti " vapaastasi" , sillä olet siihen oikeutettu! Nauti, että saat tällä tavalla vähän näpäyttää pomoasi.

Jos pitemmän päälle käy hankalaksi, niin vaihda firmaa.

Onneksi meillä lapset harvoin kipeinä, ja mahdollisuuksien mukaan isäkin hoitaa sairaspäivinä. Mutta reissuhommien vuoksi ei aina voi. Mutta itse en ole juuri koskaan poissa itseni vuoksi, nuhaisena olen töissä, lääkärit ym hoidan iltaisin. Toisin kuin monet työkaverit usein poissa. Mutta pidän kiinni oikeudestani, vaikka kurjalta tuntuu taistelu!

Helposti olettavat, että se olisi aina äiti, vaikkei olekaan. Samoin mummeista ja muista kannattaa aina mainita. joustoa löytyy helpommin, kun työnantaja ymmärtää, että parhaamme tehdään ettei sairastelu haittaisi.

Kuka muistaa tai palkitsee IKINÄ siitä, että on järkännyt jonkun hoitamaan sairasta lastaan. Ei kukaan, eikä koskaan! Ei tule palkkaa lisää tai kruunu kirkastu.

On toki ammatteja joista ei voi ykskaks olla pois, mutta varmaan aika vähän niitä on. En itse ikinä voisi pyytää jotain vierasta hoitamaan sairasta lastani. Viittaan tuohon rinki-hommaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat