Vierailija

Sivut

Kommentit (25)

aiheesta viime viikolla? Hesarissakin oli juttua. Että nykyaikana 4 viidestä yksinhuoltajista ovat työttömiä. Juuri sen takia, että ovat yksin aina pois lapsen sairastettua. tämä on ihan faktaa siitä oli isot uutiset ihan vasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

BS, sanon minä! Kyllä pätkätöihin on ihan muut syyt; toiset syyt riippuvat henkilöstä, toiset alasta tai työn laadusta, suhdanteista ym. seikoista.

Ottaa aivoon nuo kitisevät yh:t. Suomi on täynnä hyvin pärjääviä, ylpeitä ja fiksuja yksinhuoltajia, joiden maineen muutama kitisevä, sääliä kerjäävä yh pilaa.

Vierailija:

Lainaus:

pitääkö maritial status näkyä cv:ssä suomessa? tuskin moni laittaa siihen maritial status: single mother so on sit good bye jobs

Mutta voin toki katsoa vaikka kahteenkin peiliin. En näe oikeastaan mitään mitä en haluaisi.

Mainittakoon nyt että tein toisessa firmassa samaa työtä useamman vuoden vakituisena, kunnes firma meni konkkaan äitiyslomani aikana. Tämä nykyinen työnantaja ei juuri tunnu noteeraavaan yh-vanhempia päteviksi työntekijöiksi, eikä muuten " suurperheellisiäkään" , eli perheitä joissa on enemmän kuin 2 lasta.

Mutta juu, eihän työnantajassa voi olla mitään vikaa, eiköstä!? =D

-7-

Vierailija:

Lainaus:

aiheesta viime viikolla? Hesarissakin oli juttua. Että nykyaikana 4 viidestä yksinhuoltajista ovat työttömiä. Juuri sen takia, että ovat yksin aina pois lapsen sairastettua. tämä on ihan faktaa siitä oli isot uutiset ihan vasta.

vaan ne poissaolot. Ihan eri asia, jota muuten myös ko. artikkelissa korostettiin. Taisi mennä sinulta vouhotuksessasi ohi...

Vierailija:

Lainaus:

just joo ja joopa joo. yksinhuoltaja joutuu olemaan paljon pois, se on siis syy ettei saa töitä= poissaolot ei ole syy vaan yksinhuoltajuus

miksi oli pakko heittää tuohon tuollanen vouhotus ilkeä kommentti. olen itse yksinhuoltaja sattumoisin minulla silti on työ. että vituttaa sun kaltaset ihmiset

sellaisina ajankohtina, joihin työnantajalla ei ole mitään sananvaltaa. Ei tämä maa hyväntekeväisyydellä toimi.

Minä taas sain työni just sillä perusteella että mulla oli lapsi!

Perustelin haussa rehellisesti tarvitsevani paikan, koska työ oli sitä mistä pidin, mitä halusin oppia lisää ja halusin pysyvän työn perheen vuoksi. Kerroin vielä, että mieheni jää hoitamaan vauvaa kotiin. Aikaisemmat työni oli määräaikaisia (ja loppuivat äitiyslomaan). Meillä hakivat jo kolmatta kertaa samana vuonna samalle paikalle työntekijää ja olivat kyllästyneet jatkuvaan rekrytointiin. Kun kunnon koulutuskin vie puoli vuotta.

Aikaisemmin kun olin kolmekymppinen, lapseton ja naimisissa.... laskivat että heti se äitiyslomalle jää....lapsensaannin jälkeen olinkin haluttua työvoimaa.

Täällä ollessani olen sitten edistynyt ja minulle on luvattu uusi vaativampi pesti loppuvuodesta. Vaikka olen välissä lapsenkin pyöräyttänyt.

Vierailija:

Lainaus:

Minä taas sain työni just sillä perusteella että mulla oli lapsi!

Perustelin haussa rehellisesti tarvitsevani paikan, koska työ oli sitä mistä pidin, mitä halusin oppia lisää ja halusin pysyvän työn perheen vuoksi. Kerroin vielä, että mieheni jää hoitamaan vauvaa kotiin. Aikaisemmat työni oli määräaikaisia (ja loppuivat äitiyslomaan). Meillä hakivat jo kolmatta kertaa samana vuonna samalle paikalle työntekijää ja olivat kyllästyneet jatkuvaan rekrytointiin. Kun kunnon koulutuskin vie puoli vuotta.

Aikaisemmin kun olin kolmekymppinen, lapseton ja naimisissa.... laskivat että heti se äitiyslomalle jää....lapsensaannin jälkeen olinkin haluttua työvoimaa.

Täällä ollessani olen sitten edistynyt ja minulle on luvattu uusi vaativampi pesti loppuvuodesta. Vaikka olen välissä lapsenkin pyöräyttänyt.

On hienoa, että työnhakija osoittaa sekä haluavansa että tarvitsevansa(!) ko. paikan. Se antaa lisää vakuutta työnantajalle.

Olen hiljalleen palaamassa hoitovapaalta työmarkkinoille. Olen toiminut yrittäjänä ennen kotiin jäämistä ja nyt katselen duunia isommassa yrityksessä. Laitoin eilen illalla CV:ni viidelle headhunterille, joista tänään (ennen puolta päivää siis) on jo kolme soittanut ja pyytänyt käymään mahd. nopeasti. Menen tänään jo yhteen tapaamiseen ja ensi viikon alussa kahteen.

En olisi uskonut, että työmarkkinoilla on näin paljon vetoa jopa av-mammalle! ;)

Vierailija:

Lainaus:

just joo ja joopa joo. yksinhuoltaja joutuu olemaan paljon pois, se on siis syy ettei saa töitä= poissaolot ei ole syy vaan yksinhuoltajuus

miksi oli pakko heittää tuohon tuollanen vouhotus ilkeä kommentti. olen itse yksinhuoltaja sattumoisin minulla silti on työ. että vituttaa sun kaltaset ihmiset

puutteellinen suomenkielen kirjallinen osaaminen.

en ole ollut hoitovapaalla. minulla on jo työ, mutta haen nyt muita töitä. pitääkö jonnekkin mainita että on lapsi, esim vaikka että olin 6 kk äitiyslomalla (asuimme Hollannissa)

Olin varmaan tyhmä ollessani rehellinen yksinhuoltajuuteni suhteen, koska käytännössä työsuhde aina katkeaa joksikin aikaa ja alkaa sitten määräaikaisena uudelleen.

Tietenkin joudun toisinaan hoitamaan sairasta lasta kotona, sumplimaan neuvolakäyntejä ja muuta virka-aikana. Mutta loppujen lopuksi aika harvoin.

Työnantaja on eräs tunnettu ja jopa hyvämaineinen suomalainen yritys.

-7-

Itse olen laittanut hakemukseen ihan reilusti näin: perheeseeni kuuluu kaksi ihanaa lasta. Ja kyllä, olen päässyt haastatteluihinkin! Ja tällä hetkellä siis minulla on vakityö!

Ja työ mitä teen on sellainen, että meidän aluella paikat ovat todella kiven alla =).

Vierailija:

Lainaus:

Olin varmaan tyhmä ollessani rehellinen yksinhuoltajuuteni suhteen, koska käytännössä työsuhde aina katkeaa joksikin aikaa ja alkaa sitten määräaikaisena uudelleen.

Tietenkin joudun toisinaan hoitamaan sairasta lasta kotona, sumplimaan neuvolakäyntejä ja muuta virka-aikana. Mutta loppujen lopuksi aika harvoin.

Työnantaja on eräs tunnettu ja jopa hyvämaineinen suomalainen yritys.

-7-

Vierailija:

Lainaus:

en ole ollut hoitovapaalla. minulla on jo työ, mutta haen nyt muita töitä. pitääkö jonnekkin mainita että on lapsi, esim vaikka että olin 6 kk äitiyslomalla (asuimme Hollannissa)

Minulla lukee CV:n kohdassa " Marital status" , että " Married, two children" . CV:ssäni näkyy ajat, jolloin olen ollut työsuhteessa ja vapaassa hakemuksessa kerron kotona olokausista ja syistä (lapset, opiskelu).

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat