Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kokemuksia kiitos =) Jos esikoisestasi on ollut kova pahoinvointi, niin miten kakkosesta / kolmosesta? Onko ollut sama, lievempää vai rajumpaa?

Itsellä oli esikoisesta ympärivuorokautinen pahoinvointi, laatta (kirjaimellisesti) lensi aikaa tai paikkaa kysymättä, jne. Tätä jatkui n. rv 18 saakka. Siihen päälle vielä oksennuskammo, niin ei kovin kivaa ollut... Nyt kauhulla odotan, tuleeko tästä kakkosesta sama homma.

Kommentit (6)

rv 22+ asti. Luulin jo ettei se koskaan mene ohi. Kakkosta odottaessa alussa oli lähinnä kuvotusta ja ruoan kanssa sai taiteilla että milloin ja mitä syö, mutta en oksennellut. Sama tilanne nyt kolmannessa raskaudessa kuin tokassa. Ja kaikki tyttöjä...

AIHA ja Nea rv 25+3

Esikoisesta pahoinvointi oli niin karmeaa, että tosissani pelkäsin raskautua uudelleen. Vakuuttelin sitten itselleni, että kaikki raskaudet ovat erilaisia ja sama ei siis välttämättä toistu. Toistui kumminkin. Esikoista odottaessani olin todella laiha ja menin nopeasti ihan tiputuskuntoon. Tällä kertaa vararavintoa oli sen verran enemmän, että vältyin sairaalalta, mutta eipä se siinä pöntön yllä kyökkiessä paljon lohduttanut. Lisänä oli vielä huono omatunto, kun ei jaksanut esikoisen kanssa touhuta normaalisti. Molemmat pahoinvoinnit ovat kuitenkin onneksi menneet ohi jo rv 14 kieppeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaksi tytärtä on, ja molemmista oksensin rv:lle 20 saakka - päivittäin ja monesti useammankin kerran päivässä.

Itse tulin siihen tulokseen, että vain reagoin tilanteeseen (niihin hormoneihin, mitä raskaudesta erittyy jne.) oksentamalla. Lapsena saatoin oksentaa aamulla, jos olin liian väsynyt ;o).. eli kai se on sellainen taipumus, jolle ei voi mitään.

Sanotaan myös, että tyttöraskaudet ovat vaikeampia - mene ja tiedä ;o).

Mulla oli esikoisesta tauoton 24/7 pahoinvointi rv 5-19. En tosin oksentanut kovin paljon, mutta olo oli jatkuvasti ihan karmea ja toiminta- ja keskittymiskyky täysin hukassa koko tuon 3,5 kuukautta. Tästä kakkosesta vastaava pahoinvointi alkoi ehkä viikkoa myöhemmin ja alkoi lievenemään jo rv 14. Oksensin kutakuinkin yhtä paljon, mutta muuten tunnen päässeeni vähän helpommalla. Väsy tosin oli vielä hurjempi, kun esikoinen (2v.) pyöri jaloissa eikä saanut töiden jälkeen levätyksi. Ensimmäinen ajatukseni pahoinvoinnin ekan aallon yllättäessä olikin " ai hemmetti, tätäkös se olikin" . Tuli tuossa alkuraskaudessa sekin selville, että tämä lapsi on viimeinen meidän perheeseen. Eihän tätä hommaa hullukaan jaksa!

Tsemppiä sulle!

A.A. nyt jo onneksi rv 32+1

Esikoisesta oksentelin,nukahdin melken pystyy ja huippas ja tuli kunnon vihlasuja ei vuotoja.maha löysänä tosi usein. rautaa söin. ja sitä kesti rv8 tonne rv14 asti.

no nyt on menossa toinen raskaus ja aivan erinlanen alku. pientä ällötystä mut sekin pysyny pois jos vaan syö ettei saa nälkä yllättää. ja aamulla ei tarvii heti syödä jotai.mut olin vähän huollissanikin ku niin vähäiset oireet mut kyllä siellä masussa vaan tyytyväisenä ollaan,en tiedä sukupuolta... masu on ollu tässä raskaudessakin löysä myös mut siis niin erinlainen raskaus josta olen kyllä ollut tyytyväinen. väsyttää kyllä ja pari kertaa tullu huippas heikotus tuol kaupas mut ne kauppa jonot ei oo muuten mitään kivoja ootella..

tosi sekavasti kerroin ;)

mukavaa odotusta

ankka 14+3

Ekasta voin pahoin ja yrjösin 24h/7 neljä kuukautta. Aivan järkyttävää aikaa ja kyllä vannotin, ettei enää lapsia:)

Tokasta voin pahoin ja yrjösin kanssa, mutta vain jos en syönyt oikein ja usein. Oli helpompi kuin eka.

Kolmannesta ei sitten mitään, ei etomista, ei pahoinvointia, ei oksentamista. Muutenkin unelmaraskaus tähän mennessä(rv16+), ihan kun ei olisi ollenkaan. Täydellinen vastakohta kahdelle edelliselle.

Kaksi tyttöä siis jo olemassa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat