Vierailija

niin ettei tarvitsisi kuin vaikka ekassa neuvolassa ruksata jompi kumpi vaihtoehto, niin ettei mitään kysellä, päätös on siinä.

Kumman sinä valitsisit?

Kaikki mukaan!

Sivut

Kommentit (37)

olen synnyttänyt alateitsi, ilman kivunlievitystä eikä se edes ollut ihan hirveää, mutta lapsi vahingoittui jotenkin 20min ponnistusvaiheesta ja nyt sillä on asperger.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jep, jep...

Jos lapsellasi on tosiaan asberger -diagnoosi, niin silloin sinulle on varmasti kerrottu mahdolliset syyt siihen, mistä saattaa johtua (ja mikä sen aiheuttaa). XD

Minä jouduin pakko-sektioon lantiovirheen takia ykkösen kanssa, ja luultavasti joudun uudestaan, jos lapsen haluan. Elämäni hirvein kokemus, epäinhimillistä, epänaisellista, vaarallista, passiivista, kallista ja lapsellekin antaa huonommat lähtökohdat elämään.

Jos saisin valita niin EI IKINÄ SEKTIOON.

Vierailija:

[quote]

Sikiöaikainen vaurio voi johtua infektiosta, hapenpuutteesta tai lääkkeistä, synnytyksen aikanen hapenpuutteesta. Ja kuten totesin, meillä ei ole sellaista sukuhistoriaa, jonka perusteella sitä voisi meidän tapauksessa pitää perinnöllisenä. Ts sitä ei ole suvussa kenelläkään muilla, ei edes sellaisinä " vähän omituisina" mutta diagnosoimattomina tapauksina. Ollaan kaikki ihan perustaviksia.

ja se muuten kirjoitetaan asperger, eikä asberger.

Alatie, ilman muuta. Kun kerran ei ole mitään syytä sektioon. Ei kiinnosta hoidella vauvaa ison leikkaushaavan kanssa. Tietysti kaikkea voi sattua, mutta ainakin sektiossa tuo on varma seuraus.

Itsellä kolme alatiesynnytystä takana.

20 min ponnistusta ei ole kamalan pitkä aika, esikoistani ponnistin kaksi tuntia ennen kuin imukupilla otettiin ulos.

vaikean alatiesynnytyksen (imukuppi) ja suunnitellun sektion. Jos kyseessä olisi tosiaan eka neuvola niin ruksaisin alatiesynnytyksen, siinä vaiheessa varmaan olisi vielä kyse pelkästään omasta toiveesta. Mutta vauvan kasvun yms. seikkojen mukaan voisin vaihtaa sektioksi myöhemmin.

sen tulen saamaankin seuraavalla kerralla, sillä kaksi edellistä lasta ovat syntyneet myös sektioilla. Noista leikkauksista on jäänyt positiiviset muistot ja synnytykseen liittyy minulla monia pelkoja, eli olen tähän tilanteeseen tyytyväinen.

Alatietä olisin voinut ajatella jos minulle olisi pystytty lupaamaan että lapsi mahtuu hyvin ulos, saan riittävän kivunlievityksen ja ettei synnytyksessä tule mitään komplikaatioita jotka voivat aiheutua lapselle kohtalokkaiksi. Näitä ei kuitenkaan voida minulle luvata, joten koen sektion itselleni luotettavammaksi vaihtoehdoksi.

Mutta muuten kun näitä vastauksia lukee, niin valtaosalle se " alatie, ehdottomasti" on oma valinta. Eli eiköhän pelkosektioa hakevat ole aika pieni vähemmistö, joten turha heidän kimppuun on hyökätä.

(Kiireellisen) sektion kokeneena ottaisin mielelläni uuden sektion, jos mulla ja vauvalla olisi 24h hoitaja seuraavan kuukauden :) Olin aikas kipeä leikkauksen jälkeen ja pitkään vaikka hyvin kai paraninkin... Mutta siis ensisijaisesti alatiesynnytys olisi toiveena.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat