Vierailija

Toisin sanoen: oletteko pitäneet esim. kokoa 92 3+-vuotiaaksi ja sitten alle 4-vuotiaana siirtyneet kokoon 104? Tuolloin välistä jäisi koko 98 ja se olisi ekologisempaa ja säästeliäämpää.

Onnistuuko käytännössä? Voi olla, että ajatukseni on täysin naurettava, mutta eihän sitä koskaan tiedä, joten kysyn teiltä :)

Mulla on kaksoset ja yrityksistäni huolimatta en löydä kohtuuhintaisia välikausipukuja käytettyinä. Usein käytetyn hinta kohoaa liian lähelle uuden puvun hintaa. Päädyin siis, että ostan molemmille uudet puvut, mutta kokoa mietin. Lapset ovat nyt 2,5-vuotiaita ja tän kevään käyttävät kokoa 92. Mietin, että menisiköhän tuo koko vielä ensi syksyn (todennäköisesti kyllä) ja ostettaisiin seuraavat puvut keväällä 2008 kokoa 104 (tämä arveluttaa, ikävää jos haalari on liian iso).

Pitäiskö vaan taipua ja ostaa molemmilla nyt puvut kokoa 98 ensi syksyksi...

Kommentit (15)

välikausipukujen kokoja. Toppahaalarit on 90cm ja meinasin keväälle ostaa 92cm haalarit, mutta nytpä tulikin mieleen pitäisikö ostaa 98cm? Että menisivät sitten syksylläkin. Muksut olivat kk sitten 86cm pitkiä. Mulla myös tuplat (1v. 4kk) ja vaatteisiin saa kyllä uppoamaan melkoisesti =/...

Myös talvihaalareissa.

Nytkin jää koko välistä; viimeksi on käyttänyt kokoa 98 cm, kevääksi ostan kokoa 110 cm. Ja ei tosiaankaan roiku päällä...

Ja talvihaalariksi ensi talveksi suunnittelen kokoa 116 cm (nyt 104 cm)

Mun mielestäni ei ole järjen hiventäkään ostaa tismalleen sopivaa haalaria. Mieluummin panostan hyvään laatuun ja ostan harvemmin. Tietenkään en mitään hervottoman isoa osta, vaan sellaisen mallin, jossa reilumpi koko ei haittaa menoa.

Aika paljon vaihtelee mitoitukset eri merkeissä, joten tarkkana saa olla. Ja pitää löytää sellainen malli, josta reilumpikin koko istuu hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Välikausihaalarin käyttöaika on ainakin täällä Hgissä niin pitkä, ettei toistaiseksi ole jäämässä. meidän 2,5 v:lle ostettiin vuosi sitten 92, jota se on nyt käyttänyt koko ajan näitä viime kk pakkasia lukuunottamatta.

Kun pakkaset taas väistyy, aletaan käyttää 98 (talvihaalarikin on 98). Jos se ei mene enää kesän jälkeen, hommattaneen 104.

Meillä on onneksi naapurinlapsia, joilla noita jää pieneksi kasoittain.

Mut pointti on se, että talvihaalareissa näyttäis jäävän kokoja välistä.

Sillä on ollut nyt

- äp haalari (70?) ½v

- 86 1 ½v

- 98 2 ½v

on 92cm talvihaalari (Remu) ja keväthaalariksi aion ostaa Remun puvun, jossa on takki ja housut kokoa 92cm tai 98cm. Näin voin ostaa eri kokoa olevat takin ja housut. 4- vuotiaalla isosiskolla oli viime kevät/syksy käytössä Remun takki ja housut kokoa 104 ja reimatec välihaalari edelliseltä keväältä kokoa 104cm. 4-vuotias saa tulevana keväänä pärjätä 104cm takilla, mutta housut ostan kokoa 110cm. Viime kevään/syksynä 2.5vuotiaalla oli käytössä remun 86cm välikausihaalari.

Tänä vuonna välikausihaalaria tarvittiin vielä tammikuussa. Kahtena perättäisenä syksynä olen joutunut hankkimaan suuremman välikausihaalarin vielä lokakuussa (ei ihan helppoa siihen aikaan vuodesta, kun kaikki kaupat ovat toppaa täynnä, kirpparilta olen löytänyt), kun keväällä ostettu on jäänyt pieneksi, eikä toppahaalariin ole voinut vielä siirtyä. Sen sijaan talvihaalareiden käyttöaika täällä etelässä on niin lyhyt, että joitain kokoja ilmankin olisi tullut toimeen (kaikkia olen kyllä ostanut).

Kuvittelin kysyväni tyhmiä, odotin monen vastaavan mun olevan totaalisen vastuuton äiti, kun meinaan lapsiani liian isoissa tai pienissä puvuissa pitäväni :D

Meillä ei ole seuraavia käyttäjiä, joten molemmat puvut jäävät näiden vesseleiden käyttämiksi (toki yritän myydä). Jos olisikin eri-ikäiset lapset, niin en näin kovasti miettisi, kun kierrätys- ja säästäväisyysaspekti tulisi helpommin käytäntöön.

Sulle 1 v 4 kk kaksosten äidille: Mä ostin vielä 86 ja 92 kokoiset puvut erikseen, kun mielestäni lapset kasvoivat nopeampaan tuolloin. Tosin talvipuvuista 86 kokoiset menivät jouluun asti reippaasti. Vielä nytkin (lapset 2,5-vuotiaat) toiselle jouduin 86-kokoisen laittamaan pariksi päivää, kun tän talven talvipuvusta meni vetoketju rikki. Kyllä se mahtui, mutta mielestäni oli niin nafti, etten olisi halunnut jatkuvaan käyttöön ottaa.

Yleensä olen ostanut välikausivermeet edellisen sesongin alesta valmiiksi, ja aina ovat olleet oikean kokoisia, joten lasten kasvu ei ole vielä tähän mennessä yllättänyt (lapset nyt 5 ja 7 -vuotiaat). Kannattaa sinunkin ap ostaa lapsillesi vermeet kevään/kesän alesta, vedenpitäviä välikausivaatteita saa parhaimmillaan -70 % alennuksella.

Vaatteiden soveltuvuutta lisää, jos ostaa kaksiosaisen puvun. Haalareissa tuppaa jäämään pieneksi ensin se vartalon keskisauma eli alkaa kinnata haaroista. Kaksiosaisessa asussa tuota ongelmaa ei ole. Ja ei mene koko puku vaihtoon, jos polviin tai peppuun tulee reikä. TALVEKSI pienelle ostaisin haalarin, ettei selkä vilahtele lumileikeissä paljaana, mutta parivuotiaalle voisi jo välikausivaatteeksi ostaakin kaksiosaisen, esim. henkselihousuilla.

Liikkumista opettelevalle lapselle oikea koko on tärkeä.

Itse ostin viimeksi viime kesänä juhannuksen jälkeen alesta Exitin myymälästä tytölle ja pojalle Citymarketista Remun kaksiosaisen puvun.

Onhan noita alessa hyvinkin, kun pitää silmät auki. Tai onhan se toki liikevalikoimasta kiinni, tämä siis pk-seudulla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat