Vierailija

on kiinostunut tietokoneesta ja pelaa tyttäreni kanssa Simsiä - he eivät kotona saa kuulemma pelata mitään nettipeliä. Hän huomasi viimeksi, että meillä on myös pari Harry Potter-DVDtä ja häntä kiinostaisi kovasti katsoa. Kotona ei kuulemma Potteria sallita. Miten on, kiellänkö niitten katsomisen omien lasteni kanssa, vanhempien kantaan vedoten?Entä jos tyttö ei kerrokaan kaikista rajoituksista ja saan vanhemmilta satikutia kun olen sallinut hänen katsoa ja tehdä jotain meillä?

Kommentit (14)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voisi olla muutenkin ehkä sinulle ihan avartavaa (en tarkoita tätä mitenkään pahalla). Myöskään meidän lapsille emme tule sallimaan mitään näitä örkkileluja tai elokuvia tms., vaikka perheestämme vain minä olen JT, mies ihan tavan kirkkoon kuuluva ei-uskova.

Sitä paitsi, emme ole Jehovia vaan Jehovan todistajia. Jehova on Jumalan nimi, eikä sitä pidä käyttää ihmisistä... :)

t: JT-äiti

Vierailija:

Lainaus:

eli kotona ei mennä valtaväestön mukaan. He eivät juurikaan osallistu vanhempainiltoihin yms, vaan haluavat kaiketi olla omissa oloissaan ja omiensa kanssa. Tyttöä selvästi kiinnostaa nämä häneltä kielletyt. Enemmistö taitaa sittenkin suositella rajoituksia. T:ap

Tietysti lasta kiinnostaa kaikki kielletty. Sehän on luonnollista. Samahan pätee meihin aikuisiinkin. Siksi JT:ien mielestä rajoitukset ovat tarpeen ja hyödyllisiä ja suojelevia. Ei lasten elämää ole tarkoitus rajata ikäväksi tai jotenkin eristää yhteiskunnasta, mutta mielestäni vanhempien tehtävä on kieltää mahdollisesti haitalliset asiat.

Koska vaikutat hyvältä ja välittävältä äidiltä (kun nyt ainakin MIETIT, miten tomia), niin voisitko ottaa tämän tytön perheeseen yhteyttä? Juttelu tuskin haittaa. Minusta tämä olisi parempi kuin se, että oman tyttäresi ystävyys joutuu koetukselle ja tälle tyttäresi kaverille ja hänen perheelleen tulisi paha mieli.

kaverin vanhemmilla olisi oikeus käännyttää teidän tyttöä jehovaksi.

Tottakai kunnioitat alaikäisen omien vanhempien tahtoa tai tyttösi voi menettää hyvän ystävän.

Ne muutamat, jotka tunnen ymmärtävät, että valtaväestön mukana soljuminen on kaikkein helpointa. Kotonaan ovat tietenkin tiukkoja käsityksissään ja tekemisissään, mutta esim. koulussa lapset saavat osallistua juhliin ym.

Jos asia kovasti sinua vaivaa, voithan kohteliaasti kysyä vanhemmilta, mitä he ovat mieltä asiasta. Jos kantasi on, että teillä tehdään, mitä lapset haluavat, on mielestäni reilua kertoa se heille. Vovathan lapset olla kavereita keskenään, vaikka eivät voisi niitä pelejä pelata tai leffoja katsoa. Onneksi lapsilla on paljon muutakin tekemistä keskenään.

silloin on hyvä vähän kantaa huolta muidenkin lapsista. Hänen vanhempansa voivat tietysti kieltää käymässä paikoissa joissa tehdään jotain heidän mielestä väärää. Minä esim. en antaisi lapseni käydä pelaamassa jossain k-18 pelejä tai katsomassa väkivaltaelokuvia, tai jos hänelle tarjottaisiin alkoholia ja tupakkaa.

eli kotona ei mennä valtaväestön mukaan. He eivät juurikaan osallistu vanhempainiltoihin yms, vaan haluavat kaiketi olla omissa oloissaan ja omiensa kanssa. Tyttöä selvästi kiinnostaa nämä häneltä kielletyt. Enemmistö taitaa sittenkin suositella rajoituksia. T:ap

Mä en todellakaan usko, että siitä herkkä mieli saastuu. Päin vastoin maailmassa on paljon asioita, jotka tekevät avarakatseiseksi.

Mä soittaisin reippaasti vanhemmille! Mitä sitä täällä pähkimään ihmisten kanssa, jotka eivät vanhempia tunne.

mitä te ette hyväksyisi? Ettekö samassa tilanteessa haluaisi keskustella asiasta ja tietää, mitä lapsi tekee siellä?

Esimerkkinä voisi siis toimia vaikkapa muslimien rukoukset tms. tai joidenkin perheiden muut, teidän perheenne normeista poikkeavat tavat (höllemmät normit käytökselle, esim. tupakan poltto tms.)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat