Vierailija

Sivut

Kommentit (24)

itsellä tauti alkoi 16-vuotiaana ja koko kroppa oli hilsetäplien peittoama... kävin noin vuoden verran sairaalassa valohoidossa 3 kertaa viikossa ja koko iho piti joka päivä myös rasvata... lopulta läiskät katosivat..kunnes tuli taas hiljalleen polviin ja kyynerpäihin ja sitten taas levisi, mutta sitten keksimme äitini kanssa vyöhyketerapian ja kaksi kertaa riitti ja kaikki ihottuma hävisi :) suosittelen! se pysyi poissa noin 3 vuotta ja nyt on sitten ollut pitkään vaan taipeissa...pitäis mennä varmaan taas vyöhyketerapiaan kun lapsien hoidolta ehtis :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

käsitellään ihmisessä olevia hermoratoja ja esim. juuri tuo sinun aiempi stressi saattoikin nyt vasta puhjeta tuolla iho-oireilulla... en osaa selittää sitä kuten se vyöhyketerapeutti.. mutta esim mulle sanoi myös yhdestä isosta luomesta että se on ilmaantunut minulle 6 vutiaana ja kysyi oliko silloin minulla joitain stressin aihetta ja sanoin että olin 6 kun vanhempani erosivat... hoitojen jälkeen myös tuo luomi hieman pieneni ja osa muistakin luomista hävisi.. aika jännä juttu mun mielestä toi vyöhyketerapia.. t.3

kun sullakin varmaan synnytyksestä ja vauvan hoidon stressistä toi on pahentunut ja toi v-terapia vois helpottaa sitä stressiä ja samalla rauhoittaa ihoa... tuo on helppo hoitokeino jos toimii sulla eikä ole edes kovin kallista... t.3

Alkuvaiheessa olevaa psoriasista voi olla vaikea läiskän perusteella diagnosoida. Mutta jos se sitä on, niin älä huoli: tautiin on paljon lääkkeitä ja hoitokeinoja.

- vaikeasta psoriasiksesta kärsivän miehen puoliso jo 21. vuotta -

ihottuma yleensä pahenee/ilmaantuu jonkin stressin takia joten sen takiakin tuo vyöhyketerapia oli ainakin mulle avuksi... 17-vuotiaana vielä sanoin ensin äidilleni että en mä mitään terapiaa tarvii... mutta sai minut sitten kokeilemaan sitä kun sanoi että mun ei ole siellä pakko edes mitään puhua vaan terapeutti lähinnä hieroo tiettyjä pisteitä/alueita. t.3

Mutta siis että ap:n ei kannata masentua, jos yksi hoitomuoto ei tehoa, niitä on monia.

Meillä esim. aikoinaan miehelle sopi valohoito hyvin, mutta nyt viime vuponna se ei enää (tosin hiukan uudentyyppinen, nekin muuttuvat ja kehittyvät koko ajan) poistanutkaan kaikkia läiskiä.

Vierailija:

Lainaus:

Eli raskaus on sun tapauksessa tainnut olla vahvempi suojatekijä kuin stressi altistava tekijä, ja päinvastoin nyt synnytyksen jälkeinen aika on vääjäämättä hankalampaa. Ei tää tieto varmaan sua auta, mutta kerroin nyt näin yleisestä mielenkiinnosta ;)

t. lääkäri

Minä sain viime viikolla varmistuksen, että täplämäinen ihottumani on psoriasista. Tauti puhkesi streptokokki-angiinan seurauksena. Nyt olen rasvaillut kortisonilla, mutta luvassa on valohoitokuuri myös.

. MITÄ Daivobet® ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN

Daivobet® voide sisältää kalsipotriolia (D-vitamiinijohdannainen) ja beetametasonidipropionaattia (ryhmän III-steroidi).

Daivobet® on lääkevalmiste, jota käytetään stabiilin plakkisoriasiksen hoitoon (Psoriasis vulgaris).

Psoriasiksessa ihosolusi uudistuvat liian nopeasti. Tämä aiheuttaa ihon punoitusta, hilseilyä ja paksuuntumista. Daivobet® voide palauttaa ihosolujesi uusiutumisen normaaliksi ja lievittää tulehdusta, kutinaa ja hilseilyä.

Daivobet® voiteen pakkauskoot ovat 30, 60 ja 120 g.

Kahden edellisen raskauden aikana paranin kokonaan ja silloin mun elämä oli ihan järjettömän stressaavaa. Nyt sitten kun kaikki on ok niin mä hajoan lopullisesti. Kyllä mä ajattelin kaikkea koittaa kunhan vauhtiin pääsen.

13

Tällä hetkellä on neljää eri lajia ja yhtä niille läheistä sukulaista. Vaatteet jatkuvasti verillä ja nukuttua ei saa kuin rauhoittavien ja nukahtamislääkkeen avulla. Kutiaa niin perkeleesti. Kaikki vaatteet sattuu. Kortisonilla rasvaan, mutta ei sekään auta ja lääkäriin on vielä vaikka kuinka kauan. On tää kamala tauti.

Se on reseptilääke ja sikakallista (n. 100 euroa tuubi) mutta kun se TOIMII! Eka talvi vuosikausiin, kun ei ole läikän läikkää. Tai vasempaan nilkkaan luun kohdalle ehti tulla ilmojen pakastuttua isohko läikkä, mutta katosi 2 vuorokaudessa voiteen myötä.

Olen aivan onskuna, kun viimein löytyi tehokas - ja nopea - apu.

Lääkkeen nimi on DAIVOBET.

Ihan oikeasti suosittelen kokeilemaan (ainakin he, joilla on paikallista psoria. Isoihin alueisiin en tiedä, toimiiko niin hyvin)

Eli raskaus on sun tapauksessa tainnut olla vahvempi suojatekijä kuin stressi altistava tekijä, ja päinvastoin nyt synnytyksen jälkeinen aika on vääjäämättä hankalampaa. Ei tää tieto varmaan sua auta, mutta kerroin nyt näin yleisestä mielenkiinnosta ;)

t. lääkäri

taive psoria jota on melko helppo rasvoilla hoitaa... Tosiaan itsellä oli koko kroppa täynnä läiskää mikä oli aika paha 16-vuotiaan itsetunnolle... nyt oon " jo" 23v ja enää en sitä niin häpeile (tosin ei nyt oo vuosiin ollukkaan muualla kuin taipeissa ja päänahassa)... on kyllä rasittava tauti mutta sen kanssa oppii kyllä elämään :) t.3 taas :)

mutta suosittelen kokeilua niille jotka sitä ei oo testannut :) oon edelleen niin ihmeissäni että mulla se lähti niin helposti kokonaan pois moneksi vuodeksi kun vertaa sairaalahoidon rasva-ja valohoito h*lvettiin :) t.3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat