Vierailija

Minulla on ollut suhde usean vuoden ajan hänen kanssaan. Mies ei halua jättää perhettään. Miehen vaimo ei hyväksy tulevaa lasta. En halua olla miehen vaimon kanssa missään tekemisissä. Miten mies voi tavata lastaan ja miten voimme jatkaa elämäämme. Mikä on lapselle parasta?

Sivut

Kommentit (33)

Joka tapauksessa alat nyt elämään omaa elämääsi ja lopetat suhteen. Todennäköisesti miehen vaimo jossain vaiheessa tottuu ajatukseen lapsesta ja lapsi saa vierailla isänsä perheen luona. Sinulle sen sijaan perheessä tuskin on tilaa muussa roolissa kun tapaamisten yhteyshenkilönä. Eli kipin kapin nyt itsetunto narikasta ja et suostu enään olemaan miehen panopuu. Mikä olet, koska hän ei halua elää kanssasi ja jättää perhettään.

Onnea raskaudesta ja onnea lapsesta! Sinä pärjäät yksinkin ja kuten sanoin uskon että jossain vaiheessa myös lapsen isän perhe ottaa lapsen "omakseen".

Mielestäni lapselle on parasta, ettei hän joudu kärsimään tilanteesta. Mielestäni lapsella on oikeus nimelliseen isään. Tapaamiset tässä tilanteessa lapsen ja isän välillä on suorastaan mahdottomuus. Jos mies on päättänyt jättää sinut niin myös tämä koskee myös syntyvää lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Et voi esittää miehelle mitään vaatimuksia. Nyt katkaiset kaikki yhteydet mieheen ja annat hänen elää omaa elämäänsä. Neuvoisin myös kasvattamaan lapsen yksin ja mahdollisesti jatkossa, tilanteen mukaan antaa lapsen tavata isäänsä niin halutessaan. Tietenkin myös miehen perheen tulee tällöin hyväksyä lapsi osaksi perhettään. Voimia sinulle !

isona yllätyksenä, että miehen vaimo ei hyväksy lapsen tuloa. Eikä vaimokaan varmaan välitä olla sun kanssa tekemisissä.

Sä et tossa tilanteessa voi lapsen isältä kummoisia vaatia. Hän tapaa lastaan jos tapaa. Aika monet jättää tapaamatta, koska se on vaimolle liian kipeää.

Ehkä kannattaisi miettiä nää asiat ennen kuin ryhtyy suhteeseen varatun miehen kanssa ja vielä huolehtimatta ehkäisystä.

olet miehen kanssa, joka ei halua elää kanssasi? Periaatteessahan sinulla tulee olemaan myös perhe hänen kanssaan, mutta mies on valmis hylkäämään sinut ja yhden lapsistaan... Kuulostaa aika normaalilta, jos kerran vaimokin tietää asiasta ja kaikki ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Hauskaa elämää sullekin ap. sen pienen äpäräsi kanssa. ON aina kunnioitettavaa toimia noin kuin olet toiminut. Tosin vielä pahempi paskahousu on se miehen kuvatus. Kyllä saa syntyvä lapsi hienot vanhemmat itselleen, ei voi muuta sanoa.

Toivon miehen tapaavan lasta luonani, en anna lasta miehen kotiin. Luulen ja toivon miehen eroavan vaimostaan ja mahdollisesti jatkavan elämää kanssamme.

En sinua, vaan niin niitä kirjoittajia, jotka periaatteessa antavat miehen paeta kokonaan vastuutaan. Minusta on fiksuinta, että lopetat yhteisestä perheestä haaveilemisen ja lopetat suhteen miehen kanssa. Lapsella on kuitenkin oikeus isäänsä ja kannatan isyyden laillistamista ja sitä, että mies tapaa lastaan ainakin jonkin verran. Ei miehen vaimo voi olla joku yksinvaltias, joka määrää tästä asiasta.

Nainen synnytti lapsen ja kasvatti käytännössä, yksi, mies kyllä maksoi elatusmaksuja. Lapsen äiti ei pitänyt mitään yhteyttä miehen perheeseen, ei ollut siis vaimon kanssa tekemisissä eikä vaimolta kauheasti "hyväksymisiä" kysellyt. Ensimmäisinä vuosina mies ei juurikaan tavannut lasta, ihan muutaman kerran vain. Joskus lapsen ollessa 10-vuotias alkoi pitää enemmän yhteyttä, nyt lapsi on ollut välillä lomallakin isänsä koko perheen kanssa. Nyt jälkeenpäin katsottuna kaikki on siis mennyt hyvin, lapsella on ihan ok suhde isäänsä ja lapsuuskin ollut ihan tasapainoinen, naisella tiivis suku, joten eivät ole jääneet yksin.

Neuvoja siis: synnytä lapsi ja valmistaudu kasvattamaan se yksinhuoltajana. Tee isästä kuitenkin isä lain edessä, mutta jätä täysin hänen harteilleen se, kuinka toimii asian kanssa perheensä suhteen. Anna isälle mahdollisuus tavata lasta, älä pakota. Älä ole tekemisissä vaimon kanssa.

aika epätoivoiselta tämä ap. Varmaan turha puhua järkeä.

Lainaus:

Toivon miehen tapaavan lasta luonani, en anna lasta miehen kotiin. Luulen ja toivon miehen eroavan vaimostaan ja mahdollisesti jatkavan elämää kanssamme.

Juridiset asiat kuntoon, lastenvalvojalta tulee kirje lapsen synnyttyä ja menet isyyden selvitykseen. Ilmoitat isän nimen ja hän tunnustaa asian suoraan tai isyys selvitetään verikokeiden kautta.

Tapaamissopimusta ei ole välttämätöntä tehdä. Vauva-aikaan tapaamiset tapahtuu sinun kotonasi jos niitä on ja myöhemmin sopimuksen mukaan.

Tee elatusmaksusta määräajoin tarkastettava ettet sitoudu samaan maksuun 18 vuoden ajaksi, samoin tapaamissopimus määräaikaiseksi jos sellaisen teette. Täten toimien on myöhemmin mahdollisuus tarkastella asioita elämässä tapahtuvien muutosten mukaan.

Olen yksinhuoltaja ja lapsilla ei ole tällä hetkellä mitään sopimusta tapaamisista koska isä ei ole heitä säännöllisesti tavannut koskaan. Nuorimmasta ei ole milloinkaan ollut tapaamissopimusta sillä erosimme raskausaikana miehen uskottomuuden takia.

Elatusmaksut isä maksaa mutta se hoidetaan kunnan kautta, elarit on suuremmat kuin minimi mutta isä maksaa epäsäännöllisesti ja minä haluan että edes se perusmaksu on 10. päivä tililläni.

Ymmärrän ap että olet rakastunut mieheen mutta hän ei koska ei ole valmis lopettamaan suhdettaan vaimoonsa ja hänen kanssaan olevaan perheeseen. Sinun on vihdoin aika tajuta että ole miehelle vain ja ainoastaan panokaveri johon voi paineitaan purkaa. Mielestäni tuollaista uskotonta miestä ei edes kannata haaveilla puolisokseen sillä on sellaista ihmislaatua jolla on oltava aina vähintään kaksi naista yhtäaikaisesti niin oli omallanikin.

Jos sinä et olisi jalkavaimo se olisi joku muu, jos asuisit ja eläisit tuon miehen kanssa hänellä olisi taas sivusuhde johonkin toiseen. Näin se menee usko pois.

Exäni harrastaa tällaista suhdeleikkiä edelleen, on useampia naisia yhtäaikaisesti. Meillä on puheyhteys ja kertoo minulle avoimesti elämästään puhelinkeskusteluissamme.

sinulle ja miehen perheelle. Yritä jaksaa hyväksyä tulevaisuus lapsen kanssa kaksin niin parempi teille kaikille. Pyydä apua perheeltäsi ja kavereiltasi.

Sovit myös tapaamisista miehen kanssa, tee virallinen sopimus. Se on sitten miehen asia miten sen selvittää vaimonsa kanssa, ei sinun ongelmasi.

En tosin ymmärrä miksi tuo VAIMO ei ota eroa. Miten joku voi haluta olla miehen kanssa, jolla on vuosia ollut suhde toisen kanssa - ja varsinkaan tässä tilanteessa? Eipä taida olla heillä paljon tunteita enää jäljellä.

toisen naisen. Varmasti teitä tosiaan pelottaa, että oma mies tekee jotain moista.

Ap:n osa ei ole kadehdittava, muuta kuin lapsettomuudesta kärsivien näkökulmasta (huom. minä en ole lapseton). Joka tapauksessa ap, jos sinulla on talous kunnossa ja olet äitiyteen valmis, niin onnea tulevalle äidille. Ei nämä asiat ole mustavalkoisia. Itse en ole koskaan ollut toinen nainen, mutta yksinodottaja kylläkin. Omalla kohdallani asiat kääntyivät hyvään suuntaan. Mies rakastui minuun ja lapseen pikkuhiljaa. Meillä vaan lähti suhde vähän väärässä järjestyksessä, ensin tuli lapsi, sitten vasta kaikki muut. En pakottanut miestä mihinkään, sai valita elareiden maksamisesta lähtien, olisin jättänyt lapsen paperilla isättömäksi, mutta onneksi hän kantoi vastuunsa. Teillä on kuitenkin vuosien suhde, joten yritä saada mies kantamaan ainakin rahallinen vastuu.....

Syy on aina kokonaan naisessa, samalla voidaan tuudittautua siihen että "minä ainakin olen kunnollinen nainen, en tekisi noin. Ja saan vielä miehenikin pidettyä..." Kaikki ei aina ole niin yksioikoista hyvät siskot.

Olen sitä mieltä myös, että miehen tulee kantaa vastuunsa. Onkohan kenties mennyt vaimon helmoihin ruikuttamaan ja apua anelemaan saatuaan kuulla raskaudestasi? Ja vaimo saa hoitaa miehensä asioiden selvittelyn. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun näin käy...

Voimia sinulle, vaadi isyyden tunnustamista ja anna miehelle mahdollisuus tavata lasta jos haluaa. Älä kuitenkaan odota häneltä mitään, niin ei tarvitse pettyä. Pettävät miehet pettävät uudestaan, onhan hän rikkonut sekä sinun että vaimonsa luottamuksen itseensä, puhumattakaan siitä kuinka monta naista hänellä on ollut ennen sinua tai sinun jälkeesi tulee olemaan.

Lainaus:

Minulla on ollut suhde usean vuoden ajan hänen kanssaan. Mies ei halua jättää perhettään. Miehen vaimo ei hyväksy tulevaa lasta. En halua olla miehen vaimon kanssa missään tekemisissä. Miten mies voi tavata lastaan ja miten voimme jatkaa elämäämme. Mikä on lapselle parasta?

Tässähän on se MIES paskiainen, et sinä vaikka AVmammat peloissaan sitä sulle yrittää toitottaa.

Mielestäni sun kannattaa jättää se paskiainen, joka on sua vuosia jo naruttanut. Vaadi kuitenkin isyyden tunnustus ja elarit. Paikkakuntasi lastenvalvoja auttaa sua käytännön asioissa. Jos mies kieltää isyytensä, niiin verikokeet kehiin. Kyllä mun mielestä miehen on kannettava vastuunsa.

Joku aiempi kirjoitti, ettet muka voi vaatia mieheltä mitään. TOTTAKAI voit vaatia ainakin isyydentunnustuksen ja ne elarit. Mieshän on vuosia sun kanssa suhteessa ollut ja nämä samat asiat voi vaatia yhdenillan panoltakin.

Kyllä jokainen aikuinen mies tietää, että jos nai, niin siitä voi olla seurauksena lapsi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat