Seuraa 

Onko teillä kellään kokemusta asiasta?

Meidän tokaluokkalaisen tytön ope nimittäin soitti tänään, ja kertoi, että hän on

kolmen muun luokan tytön kanssa kiusannut yhtä luokkakaveriaan:(

Olivat nimitelleet, haukkuneet tyhmäksi ja sanoneet -meidän tyttö

etunenässä- ettei tuon tytön pitäisi olla heidän luokallaan tai

koulussa ollenkaan. Tää tyttö on mitä suloisin ja herttaisin, nätti

tummahipiäinen, ja hänellä poikkeuksellisen hyvät käytöstavat, kun on

meillä kyläillyt joskus. Liekö kiusaamiseen syynä kateus, en tiedä.

Ope ja rehtori olivat puhutelleet kiusaajia, ja kirjoittivat

reissuvihkoon tapahtuneesta. Ja tää ei ollut varmaankaan eka kerta,

mutta nyt tuli ilmi, kun reksi(opettaa liikuntaa myös) itse kuuli

tyttöjen pukuhuoneessa liikkatunnin jälkeen..Tosi ikävää.

Miten itse suhtautuisitte asiaan? Me tehdään nyt niin, että illalla

ajetaan tämän kiusatun luo ja tyttömme saa pyytää anteeksi. Sitä en

tiedä, miten muissa asianosaisissa perheissä tää hoidetaan, mutta

meillä näin. Pitää kantaa vastuu teoistaan. Toivon totisesti, että

anteeksipyyntö on kova pala ja nolo juttu, että siitä oppisi jotain.

Uskon, että tyttäreni on ajautunut tähän tilanteeseen, koska häntäkin on

välillä kiusattu ja syrjitty, joten hän on lyöttäytynyt tähän huonoon

seuraan tunteakseen yhteenkuuluvuutta, ja jotta häntä ei enää

kiusattaisi. Niin, kiusaa itse tai tule kiusatuksi:( Viidakon lait

näemmä tuollaisessa kyläkoulussakin...

Olisin kiitollinen vastauksista!

Meillä lisäksi toinen tokaluokkalainen, kaksoisveli, toisessa koulussa sekä 4,5 kk vauva.

Kommentit (5)

tyttö ja myös vanhemmat olisivat kuulolla.

Pitäisin myös ISON puhuttelun ja keskustelun asiasta... niin että tyttö oikeasti joutuisi miettimään mitä on tehnyt ja miltä se on toisesta tuntunut.

Muistuttaisin vielä myös tyttöä siitä, että kiusaamisesta on heti tultava kertomaan aikuisille, koska kiusaamisen taustalla voi aina olla se että on myös itse kiusattuna.

Toi on kyllä tosi vaikea paikka vanhemmalle ja vaatii kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa ettei homma mene vain huutamiseksi, mistä tuskin on mitään apua.

Toivottavasti kiusaaminen jää vain tähän yhteen kertaan ja tytöistä tulee taas ystäviä!! :)

Vaikka asia on ikävä, niin minulle tuli kirjoituksesi luettuani hyvä mieli. Opettajana minusta on mahtavaa huomata, että vielä on vanhempia, jotka opettavat lapsilleen vastuuta! Juuri noin kuuluu toimia.

Minustakin tuo anteeksipyyntö-käynti kiusatun kotona riittää sovittamaan pahan teon. Uskon, että olette näin opettaneet lapsellenne oleellisimman.

Lapsenne varmasti katuu tekoaan.

Voih! Kumpa kaikki vanhemmat ottaisivat samalla tavalla vastuun kasvattajina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

poika oli todella hädissään koulumatkalla kun toinen poika (samalla luokalla)kävi käsiksi onneksi oli kavereita jotka menivät väliin. mitään ei sattunut mutta pelko jäi , itse pidin hyvänä että tämä kiusaaja pyyti anteeksi ja pojat ovat taas kavereita , lasten pitää saada sopia asiat ja sitten ne unohdetaan en suosittele rangaistusta sillä siitä jää helposti kaunaa.

anteeksipyyntö on hyvä.

Sitten mielestäni asian pitäisi olla loppunkäsitelty, oman tyttäresi pitäisi myös päästä ohi siitä. Tuon ikäinen voi tehdä virheitä, ne korjataan, ja niistä opitaan. Omalla lapsella pitäisi pysyä tunne, että vaikka mokat tulevat vanhempien tietoon, ei siitä seuraa mitään ylivoimaisen hirmuista, vaan sellaista, mikä voidaan käsitellä oikeudenmukaisesti pois päiväjärjestyksestä.

Juuri noin minäkin toimisin. Samalla voitte keskustella asian myös vanhempien kanssa, jonka jälkeen asia on loppuun käsitely ja toivottavasti hoidettu.

En tiedä antaisinko muuta " rangaistusta" . Käynti voi olla jo tarpeeksi opettavainen...

Itse olin koulukiusattu ja kun se loppui siirrryin kiusaajien puolelle, jotta minua ei enää kiusattaisi. Kiusasimme viidennellä tiettyä tyttöa melkeimpä vuoden ajan! Varsinkin tytöt osaavat olla julmia toisileen. Minulla (ja muillakin porukkaan kuuluneilla) kiusaaminen loppui, kun asia otettiin käsittelyyn koulussa kuraattorin ja opettajien kanssa. Anteeksi pyydettiin koulussa ja sekin oli jo tarpeeksi " nöyryyttävää" . Siitä lähtien ja nyt vielä aikuisenakin olemme tuon kiusaamani tytön kanssa erittäin hyviä ystäviä:)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat