Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

http://www.babyride.com/1108-ar8.html

Otsikossapa oleellinen kysymys... itse olen tässä vakaasti miettimässä, että haluaisin ko. inglesinat matkarattaiksi tulevalle pojalle. Noita on enää olemassa antiikkiroosana ja tuona lilana Suomessa tuota viime vuotista mallia ja tietty tän vuoden ratas on jotain kilon painavampi, joten ei minusta tule meille kysymykseen.

Kommentit (9)

Peregolta.

Toi lila-harmaa on aikalailla erikoinen yhdistelmä vaunuihin. Siinä pitää tykätä kasariväreistä.

Eli jos haluat pidempiaikaisen hankinnan tehdä, niin sama ohje kuin toisessa rataskommentissa, että hanki joku klassisempi ja tyylikkäämpi väri tai trendiväreistä joku todella lemppariväri, jota jaksat useamman vuoden katsoa. Nuo rattaat sen kyllä kestää.

Minusta näyttää enemmänkin vaalean siniseltä liilata kuin vaalean punaiselta liilalta. Sitähän ei tosin tiedä minkä näköinen on luonnossa, kun en ole nähnyt sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin ja Finettelle sen verran, että Peg Peregon P3:t rankkasin ulos niiden painon takia, taitavat painaa jotain 8 kg ja tykkään matkarattaista enemmän työnnettäessä kuin sateenvarjorattaista. Peg Peregon Ariat (tai vastaava brittiversio) olisivat kelvanneet, mutta niiden saaminen Suomeen tuntui tosi vaikealta enkä tiedä olisivatko ne mahtuneet pieneen autoomme. Olen kyllä antanut itseni ymmärtää että Peg Peregot ovat laadukkaat.

Mc Larenit hylkäsin samaisesta syystä kuin nuo p3:t eli eivät sateenvarjorattaina olisi mahtuneet autoomme enkä tykkää noita sateenvarjorattaita työntää. Sinänsä ihan mielenkiintoista on myös tuo painopolitiikka McLareneissa, sillä netistä löytyi ties miten monta painoa ko. rattaille ja suurin osa niistä kyllä yli 6 tai yli 7 kg.

Niin tai näin, niin ikävä on niitä Gracon Citisport aikoja, kun ne painoivat alle 5 kg. Meilläkin oli 4,7 kg painavat matkarattaat esikoisella ja toimivat tosi hyvin. Nyt Citisportienkin paino on noussut yli 6 kg ja niitä ei saa enää Suomesta ja lisäksi ne ei mahtuis tuohon meidän autoon, kun ovat liian pitkät. Chiccon Ponee xs taitaa nyt olla kevyin matkaratas eli se painaa 5,5 kg, mut siinä sama pituusongelma meille kuin tuossa Citisporteissa. Muuten olisin varmaan ne tilannut (niitäkään ei minusta saa Suomesta).

Joo, sehän se munkin ongelma on, kun en pääse itse katsomaan paikanpäälle ja pitää osata sanoa miehelle, että voiko lilan valita... Inglesinan omilla sivuilla näytti ehkä violetimmilta

Itse voisin itseasiassa hankkia pojalle vaikka pinkit rattaat jos vain omaa silmää miellyttäisi (tosin luulen ettei mies antaisi pinkkejä hankkia edes tytölle ;) )

Mun mielestä rattaissa väri ei ole niin olennainen suhteessa siihen onko kyydissä poika vai tyttö.

Tosin tuo lila ei kyllä ole yhtään tyttömäinen mun mielestä.

Ne rattaat eivät olleetkaan ihan tuon väriset, mutta kyllä niissä tuotakin liilaa oli... ja jotain vaaleaa ja jotain vaaleaa vihreää/khakia. Siis rattaat on nyt ostettu ja täytyy sanoa, että niin oudot värit ovat, että näyttävät minusta ehkä pojalla vähän tyttömäisiltä ja jos taas olis tytöllä, niin varmaan vähän poikamaisilta.

Joo, mut oikein tyytyväinen olen noihin rattaisiin muuten eli ovat kevyet ja kuitenkin erittäin kestävän oloiset ja ennenkaikkea ne mahtui meidän kääpiöauton takakonttiin ja ovat taatusti ainoat rattaat, jotka sinne mahtuu, joissa menee selkänoja alas. Kerrassaan hienoa.

Niin ja jos joku täällä on seurannut näitä mun rataspohdintoja muutenkin, niin paljastettakoon, että nyt alkaa heittää pahasti... alunperin oli tarkoitus ostaa Teutonian Timmyt tai Quinnyn Speedit koppineen ja sitten päälle Zappit ja vielä kevyet matkarattaat.

Nyt kun nuo matkarattaat mahtuikin kääpiöauton takakonttiin, niin taidan unohtaa koko Zappit ja luultavasti ostetaan sekä Timmyt että Speedit. Timmyt täysin kantokassilla vauvalle varusteltuna ja Speedit pelkästään ratasversiona, mutta niihin saadaan sitten se meidän kaukalo kiinni pikkuvauvalle. Varsin hullulta tuntuu yhdelle lapselle hommata kolmet rattaat, mutta uskon, että on hyvä kolmikko kyllä ja oli esikoisellakin aikanaan kolmet rattaat. Niin ja väreissä olen mennyt jo tosi tylsään suuntaan eli luultavasti Speedit tulee mustina ja Timmyt tummansinisinä beigellä kantokopalla. Alunperin meinasin, että Timmyihin olis tullut se ihana vihreä kantokoppa, mutta sit sitä kantokoppaa ei vois käyttää noissa Espressoissa, joten varmaan vaihdan tylsään beigeen, niin menee sit molempiin ellei jopa noihin Speedeihinkin. Saiskohan niihin Speedeihin tosiaan kiinnitettyä Teutonian pehmeän kantokassin? Onko joku kokeillut?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat