Vierailija

Lapseni koulussa jankataan joka väliin, kuinka lukio on parempi ja ammattikouluun meneville elämästä tulee raskaampaa. Kyselty on myös, että ne jotka menee lukioon nostaa käden ylös. Kysytään vanhempien ammatteja samaan syssyyn. Tätäkö tämä on nykyään? Lokeroidaan kakarat jo ekaluokalla!

T. ylioppilas ja lähihoitaja, ensi syksynä toivottavasti teologian opiskelija

Kommentit (6)

Omaani yritän ennemmin kauppikseen. Kyllä ammattikoulukin esim rakennus- tai jopa metallipuolella tarjoaa varman työpaikan, eikä palkkakaan niin vaatimaton ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja amiksesta ei oikein edes puhuttu.

Yläasteellakin kun oli opinto-ohjaajan tunteja 9.luokalla, niin opettaja puhui vain lukioista, ja mainitsi sivulauseessa että on olemassa myös ammatillinen koulutus, mutta jos se jotakin kiinnostaa niin voi tulla kysymään... ja taas palattiin aiheeseen; lukio ja sen erinomaisuus.

Noh, minulle oli taas aina päivän selvää, ettei minua kiinnosta kova lukeminen ja käytännöntyö on lähellä sydäntäni. Etenkin pienet lapset.

Varsinkin kun en omistanut vahvaa kielipäätä, niin lukio ei tullut kohdallani kysymykseenkään.

Otin sitten itse asioista selvää, ja päätin hakea lähihoitajakoulutukseen, koska ymmärsin että siitä olisi enemmän hyötyä jatkokoulutukseen hakiessa, kuin lukiosta (siis tiesin, että haluaisin terveydenhoitajaksi neuvolaan taikka sairaanhoitajaksi lapsiin erikoistuen).

Kävin sitten lähihoitajan koulutuksen, jotta sain hakea itse unelmien ammattiin (kouluun), ja niin minusta sitten valmistui lopulta terveydenhoitaja.

Nyt olen ollut 6 vuotta neuvolatätinä, ja rakastan työtäni. En olisi osannut edes kuvitella itselleni muuta ammattia.

:)

t:tyytyväinen amis

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat