Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Katselin tossa tota viikon pinoa ja olipahan venähtänyt jo niiiin pitkäksi että ajattelin aloittaa jo uutta. Huhtiset ovat näköjään ryhdistäytyneet :)

Mä alan olla jo kurkkua myöten täys tätä kotona makaamista...ei kestäis pää enään yhtään päivää sisällä ja mitään ei voi tehdä kun heti alkaa supistelee :( Aika kurjalta tuntuu varsinkin kun tämän odotuksen pitäisi olla niin ihanaa aikaa..Liitoskivut ovat yltyneet järkyiksi ja välillä toi liikkuminen on yhtä tuskaa. Yöt menee siinä kun ihmettelen että miksi ei vauva masussa nuku kun niin paljon pyörii..toivottavasti ei jatku syntymän jälkeen ;)

Justiinsa äsken katselin esikoisen vauvan vaatteita ja valikoin sieltä parhaat päältä jospa joku päivä rupeaisi niitä pesemään. Mitään kiirettä en pidä kylläkään.

Galluppeja on viikon aikana kerääntynyt enkä enään muista puoliakaan mutta ; nimet ovat meillä jo päätetty, tytön nimi oli jo esikoista odottaessa valittu ja samana on pysynyt, pojalle olikin vaikeampi keksiä. Synnytyspelosta kyseli Helinä ja samalla linjalla olen itsekin eli ruvennut pelottamaan ihan hirveästi kun sitä vaan ajattelee koko ajan pahinta. Esikoista oli helpompi lähteä synnyttämään kun ei vielä tiennyt mitä tuleman pitää. Mua pelottaa epiduraali kaikista eniten ja ämä herra on ollut jo pitkän tovin perästilassa joten saa nähdä tapahtuuko pahin pelko eli sektio ja epiduraali :/ toivottavasti poika mmärtäisi kääntyä. Esikoista synnyttäessä ei ollut muuta kivunlievitystä kuin ilokaasu ja sillä haluiasin nytkin pärjätä.

Itse en ole vielä pakannut kassia sairaalaan varten mutta edellisestä kerrasta otan vähän opikseni nimittäin olin varannut omia siteitä mukaan mutta mulla ainakin oli vuoto niin kamalan runsasta etteivät olisi millään riittäneet joten turvauduin niihin sairaalan jätti siteisiin joita otin muutaman kotiinkin mukaan. Itselleni meinaan ottaa nyt hieman isommat housut kuin viimeksi kun eivät mahtuneetkaan jalkaan, joten lähdinkin niissä missä meninkin sairaalaan. Meikit jätin viimeksikin kotiin ja niin teen nyttenkin mulla ainakin ihan tarpeettomat siel, imetysliivit ja liivin suojukset tälläkertaa ajattelin oottaa mukaan.

Joku kyseli vauvan vaatteista: itse ostin muutamia 50cm bodeja jotka jäivät käyttämättä kun poika oli 51cm syntyessään joten pieniähän ne oli jo saman tien. 56-60cm on mun mielestä paras koko alkuun.

Autosta kyseli joku, meillä Mazda MPV tila-auto joka on erittäin hyvän kokoinen kun ei tarvitse miettiä vaunujen sullomista ja kaikki muutkin tavarat menevät heittämällä sisään, puhumattakaan liukuvista takaovista mitkä ovat lapsi perheessä unelmat :)

Rupeaakin jo tämä istuminen olemaan sen verran vaikeeta kun vauva pönkää jatkuvasti päätä mun kylkiliden alle ja se sattuu inhottavasti, että taidanpa mennä sohvalle vähäksi aikaa lepäämään.

Hauskaa viikonloppua masuille ja voikaahan kaikki hyvin.

Sanna rv 30+3

Sivut

Kommentit (23)

yö meni taas huonosti nukuin sellaset 3tuntii vaan. kuopus heräs yöllä ja kova yskä oli tullut tytötlle ja nyt on nuha on iskenyt. itse nukuin huonosti mupun takia kun sillä oli oma " jumppa" tuokio menossa ja ei tuntunut kivalta kun kylkiluihin potki ja sit teki kuperkeikkaa.

supistuksii tuli yöllä taas ihan tarpeeksi.

mitäs teille muille kuuluu?

veytä ja mupu 30+3

G: Millä viikoilla teillä uus-odottajilla on vauva laskeutunut aiemmissa raskauksissa? Millon alkoivat päivittäiset kivuliaat supistelut? Kuinka kauan olette pystyneet käymään esim. kävelylenkeillä? Paljonko tuli viimeisillä viikoilla tuota painoa? Eikös sen pitäis nousta jo vähän rauhallisemmin... (toivossa hyvä elää)

mulla esikoisesta vauva laskeutui viikolla 38 supistuksii alko tulemaan vasta viikolla 38-39 ja esikoinen synty viikolla 40+2 ja viimisellä viikolla painoa tuli noin 2kg.

kuopukusesta vauva laskeutui viikolla 39-40 ja supistuksii alko tulemaan viikolla 38 ja vauva synty viikolla 41. viimeisellä viikolla painoa tuli noin 2-3kg.

veytä ja mupu rv 30+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juuh, taas edessä yksi hiljainen päivä, kun mies töissä eikä itsellä oikein mitään tekemistä. Painoa oli tullut 1kg kahdessa päivässä, että jippii ;). Turvotusta turvotusta. Ärsyttävää kerta kaikkiaan!

Yöt on alkaneet täälläkin mennä levottomiksi. Just pari päivää sitten kehuin, kuinka koomassa olen saanut nukkua. No, nyt sitten pyöritään ja miehen mukaan tuhisen hillittömästi öisin. Taitaa vauva painaa jo keuhkoja. Yöllä monesti myös hikoilee tyynyn märäksi. Ja kylkeä kääntäessä tuntuu, että mahan päällä on kymmenen kilon rinkka. Mitenkähän sitä jaksaa sinne huhtikuulle??

G: Millä viikoilla teillä uus-odottajilla on vauva laskeutunut aiemmissa raskauksissa? Millon alkoivat päivittäiset kivuliaat supistelut? Kuinka kauan olette pystyneet käymään esim. kävelylenkeillä? Paljonko tuli viimeisillä viikoilla tuota painoa? Eikös sen pitäis nousta jo vähän rauhallisemmin... (toivossa hyvä elää)

Sunnuntaita kaikille!

- Niinu ja tyttö 34+0 (35. viikko poksahti käyntiin, huikauhia, jessss)

yritin eilen kahdesta ja nyt äsken ja kirjotin jo vaikka kuinka monta asiaa kun painan jotain väärää nappia ja sinne häviää kaikki jutut... mur.

vielä kerran..

poika on kamalassa räkätaudissa ja tuli jo alkuillasta meidän väliin nukkumaan. heräili tunnin välein tukkoisen nenän takia eikä nuhatipatkaan tuntuneet auttavan.. kuumetta on onneksi vaan vähän, se lohduttaa edes..

ihana ilma ulkona, aurinko paistaa ja pakkastakin on vähän, vaan ei taida olla meistä uloslähtijöiksi.. eilen oltiin laskiaisriehassa pulkkailemassa eli saatiin edes yksi annos raitista ilmaa viikonloppuna. syötiin laskiaispullaa ja kuumaa mehua ja mies veti poikaa pulkassa :)

käytiin lauantaina ikeasta ostamassa lipasto ns hoitopöydäksi. meillä oli kyllä esikoisen aikaan semmonen pinniksen päälle nostettava hoitotaso joka oli tosi kätevä ja sitä meinataan käyttää tälläkin kertaa mutta nyt saan vaipat ja pyyhkeet ja muun oheissälän kätevästi käden ulottuville.

pinnasänky on vielä kesärenkaiden takana vintillä mutta sekin haetaan tän viikon aikana.

täytyy yrittää tarjota jotain aamupalan tyyppistä tolle nuhanenälle..

hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!!!

marie 33+1

mullehan tuli ekasta raskaudesta painoa kokonaan 14kg ja tokasta tuli 16kg ja nyt rv 30+2 ja painoa tullut jo 18kg.

mä joudun nyt käymään neuvolassa 2viikon välein ja lääkärillä kerran viikossa supistusten takia eli supistuksii tulee joka päivä ja yli puolet päivästä joten en hirveesti pysty ulkona liikkumaan enään.

huomenna jos mummi tulis kyläilee niin voisin mennä ulos tyttöjen kaa vaikka pulkka mäkeen meijän lähi puistoon mikä on meijän talon takana.

tänään on supistellut ja poltellut mahasta ja kun vessa olen käynyt niin paperiin on tullut verta pikkasen.

veytä ja mupu rv 30+2

eli tänään tuli labra tulokset ja kaikki oli siellä ok lääkäri määräs labra kokeet kun mua on supistellut rv 16 alkaen jatkuvasti.

nyt lääkäri käsi olla nostelematta kuopusta mikä tulee olemaan mulle erittän vaikeeta.

kuopus ei oikeen ymmärrä miksi äiti ei voi nostaa sitä enää.

eli nyt sit käyn suppareitten takia lääkärissä kerran viikossa vaan tarkkailussa.

että tällästä täältä päin.

mut nyt pitää mennä kuopus raivoo pahasti.

veytä ja mupu rv 30+3

Tervehdys hankien keskeltä!

Meillä alko eilen sataan lunta ja sitä tuli läpi yön. Ihan mielettömät hanget! Kivaa:)! Nytkin tulee taas lisää. Mies lähti just pihalle kolaan lumia pihamökin katolta. Eipä oo moneen talveen tarvinut sellasta tehä.

Muutama yö tullut nukuttua vähän paremmin, joten päivätkin menneet valoisammin. Joku mainitsi yöllisen hikoilun. Herään välillä siihen, et rintojen välistä/alta hiki ihan valuu noroina! Tosi hehkeetä ja kivaa.

Eilen kävin koiran kanssa käveleen normaalin iltapissalenkin lumihangessa. Ennen vajaa 20min on mennyt lenkkiin, mut eilen meni liki ½tuntia. Alko supisteleen ja ah, ne liitoskivut:(. Totesin sit miehelle, et nyt oli sit viiminen remmilenkki. Yritän säästää kaikki energiani ja voimani siivoomiseen tai paremminkin sanottuna muuttolaatikoiden täytöön. Oon tosi ulkoilmaihminen ja ottaa koville, ku en yksinkertaiseti voi tehdä enään juuri mitään pihalla, ku heti vointi on ihan kamala. Ketuttaa niin, ettei mitään määrää! En kuitenkaan nää mitään järkeä pihalla rehkimiseen, jos/kun aiheuttaa itselle harmia. Joka päivä kuitenkin vähän yritettävä olla, et saa edes raitista ilmaa.

Nyt lähen herättään pojan päikkäreiltä, et saan illalla sen edes johkain säädylliseen aikaan nukkumaan. Sit pakkaileen muuttolaatikoita. Hiitasti homma etenee, mut pääasia, et etenee!

Senny ja Lilliputti rv 31+1

Tervetuloa uudetkin mukaan!

No niin nyt on laskiaispullat tehty sitten vielä kuumaa kaakaota ja eikun mäkeen!!

Ihanaa täällä on mahatauti taltutettu ja tänään päästään ulos :) ilmakin on mitä mainioin,aurinko paistaa ja on pikku pakkanen.

G: vauvat on laskeutuneet suunnilleen viikon 37 jälkeen ja syntyneet 39+5.Supistuksia (tuntuvia) mulla on tullu vasta sillä viikolla kun vauvat on syntyneet. Kävelly oon vielä edellisinä päivinä ennen synnytystä,vauhti on tietty aika hidasta.Painoa on tullu viimeisillä viikoilla n. 4kg,mulla on eniten paino noussu viikosta 36 eteenpäin.

Nyt ulos haukkaamaan raitista ilmaa.

Palailen illemmalla

edram ja himppu rv 33+1

hei!!

haluaisin liittyä tänne meillä on 2 tyttöä esikoinen on jo 5v 7kk ja kuopus on 2v 11kk tyttöjen isä on vietnamilainen. nyt olen seurustellut sri lankankalaisen kanssa noin2v ja odotetaan kolmatta mutta nykyisen miheni lapsi on ensimmäinen ja la on 27.4-07.

kuulin siskolatani että on tällänen palsa jossa voi keskustella muiden kanssa samasta tilanteesta.

siskoni on lokalutusissa ompas kivaa olla raskaana samaan aikaan siskoni kanssa.

raskaus oireet on ollut laidasta laitaan.

3 ekaa kk oli pahimmat pahoin voinnit oli aamusta iltaan ja kesti 24h/ 7.

supistukset alko jo rv 16 ja nyt on 30+1 ja supistuksii jatkuu ja joudun käymään lääkärillä jatkuvasti tarkkailussa.

liitoskipuja on alkanut imaantuu.

tässä on lopuksi esittelyni.

nimimerkki: veytä

la:27.4-07

monesko lapsi:3

oma/mieheni ikä:25v/27

asuinpaikka:helsinki

veytä ja mupu rv 30+1

Olen täällä lueskellut aikani kuluksi, mutta tuntuu ettei omassa navassa ole tapahtunut mitään ihmeitä, joten on toi kirjottaminen jäänyt vähemmälle. Ihmeen addiktoiva tämä palsta kyllä tuntuu olevan. Mäkin olen käynyt lukemassa noita Maalisten juttuja kun niillä näyttää juttu luistavan. Kai se tästä tämä Helmikuisten pinokin alkaa pidentyä kun äitiyslomat alkavat kaikilla.

Kävin pari päivää sitten neuvolassa, jossa muuten taas sitä samaa eli kaikki ok ja normaalia, mutta sf-mitta mennyt alaspäin viime lääkärikäynnin (n.2 viikkoa sitten) jälkeen. Silloin, viikolla 28+5, lääkäri mittasi kohdunpohjan korkeudeksi 25 cm ja nyt viikolla 31 mitta oli 24 cm. Neuvolatäti katsoi vielä oikeen monta kertaa, mutta ei saanut suurempaa lukua.

Menen nyt tiistaina uudestaan neuvolaan otattamaan ton sf-mitan ja jos ei ole noussut niin äitiyspolille tutkimuksiin. Mitta on mennyt koko ajan alakäyrällä, niinkuin esikoisenkin kanssa, mutta nyt on kyllä alle käyrien ja vähän huolestuttaa. Olisi laittanut samantien tutkimuksiin niin ei tarvitsisi odotella ja huolestua (turhaan?).

Mua lohduttaa se, että kaveri on aika aktiivinen tuolla mahassa, varsinkin näin kaakaon ja suklaan jälkeen... ja painoa mulle oli kuitenkin tullut melkein 2 kiloa kahdessa viikossa! (kaakaosta ja suklaasta???) Turvotusta ei kuitenkaan ole, ainakaan kovin näkyvästi. Ja itse luulen, että notkahdus sf-mitassa johtuu siitä että kaveri on kääntynyt pää alaspäin ja pää on tosi alhaalla. Pikkuinen on kääntynyt mun luullakseni lääkärikäynnin jälkeen, koska liitoskivut ja muut ihanuudet alkoivat tossa puolitoista viikkoa sitten. No katsotaan sitten tiistaina miltä luvut näyttää.

Gallupeista sen verran, että:

meillä on nimi tytölle melko varmasti jo keksittynä, toista nimeä vielä mietitään, mutta pojan nimi on ihan hakusessa. Esikoinen on poika ja hänenkin nimensä keksiminen oli tosi vaikeeta. Lopulta meillä oli vain tämä yksi vaihtoehto jonka molemmat hyväksyivät. Toinen nimikin vaihtui ihan loppumetreillä vielä, joten aika hakemista oli. Tuntuu että poikien nimet on paljon vaikeempia. Aina tulee joku ärsyttävä ala-asteen luokkakaveri tms. mieleen kun mies luettelee keksimiään nimivaihtoehtoja... Onkin ottanut tavaksi kokeilla nimiä tyyliin: " No mitäs sille meidän Juho-Petterille tänään kuuluu?" , että jos ei nyt kuitenkaan Juho-Petteri! Leikillään siis tietysti antaa näitä nimiä (keski-ikäisten miesten nimet varsinkin kuulostaa aika hysteerisiltä kun ajattelee niitä pienelle somalle vauvalle). Mulla on ollut tämän mahakaverin suhteen aika tyttö-olo koko ajan. Raskaus kun on ollut niin erilainen kuin esikoisen aikainen. Ultrassa eivät Kätilöopistolla kerro sukupuolta, eikä se nyt niin tärkeää ole meille ollut sitä tietääkään, joten ei olla lähdetty yksityiselle asiaa selvittämään. Olisin sen ehkä kysynyt jos olis kerrottu. Nyt ei oikeen ole viitsinyt ostella vaalenpunaisia mekkoja, vaikka paria olenkin jo hypistellyt kaupoissa. Poikien vaatteitahan meillä sitten riittääkin.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, pakkaan muutenkin aina viime tipassa, kun vihaan sitä että naamarasvaa ja muuta tarpeellista saa kaivaa kassista monta päivää. Ja sitten ne lopulta unohtuu kyydistä kokonaan.

Kotona meillä alkaa olla kaikki tarpeellinen. Uutta ei olla paljoa ostettu, koska pojan (3 v.) vaunut/rattaat, pienet vaatteet, kantoreppu, kantoliina jne. on vielä kunnossa ja sitteri + turvaistuin saatiin taas miehen siskolta käyttöön. Sieltä saadaan myös tyttöjen vaatteita jos sellaisia sitten tarvitaan. Vaipat ja puhdistuspyyhkeet ostin viikolla tarjouksesta. Mietin kestovaippoja kauan, mutta kun meillä ei ole kuivausrumpua eikä ihan liikaa tota kuivaustilaakaan niin taitaa taas jäädä hankkimatta. Toi kantoreppu ja myöhemmin liina olivat kyllä ihan ehdottomia esikoisen kanssa. Meillä kun on koira ja lähimetsään on rattailla vähän hankala mennä, niin repussa poju kulki tosi näppärästi. Muutenkaan ei juuri viihtynyt muualla kuin mun sylissä ja niinpä me liinailtiin ensimmäinen puoli vuotta tosi tiiviisti. On muuten ihanaa saada vauva keväällä. Kesällä on niin paljon helpompaa pikkuisen kanssa. Poika on siis myös keväällä syntynyt.

Synnytys on pyörinyt mielessä aiempaa enemmän ihan viime aikoina. Kirjoitinkin siitä jo aiemmin. Odotan Haikaranpesän synnytystapakeskustelua, että tietävät kirjata ylös mitä mun kanssa kannattaa tehdä sitten tosi paikan tullen. Ensimmäinen synnytys oli siis kaikkea muuta kuin rento, nyt yritän kaikin keinoin välttää paniikin jonhon jouduin kun todelliset kivut alkoivat.

Päivähoidosta joku myös kyseli. Meillä esikoinen on saanut olla kotona koko ajan. Ensin mun kanssa puolitoista vuotta ja sitten isänsä kanssa. Meillä on aika epäsäännölliset työt molemmilla, joten ollaan voitu tehdä hommia molemmat tässä jo puolisen vuotta, eikä poika ole silti ollut mummillaan kuin muutamia kertoja. Jään kuitenkin nyt aluksi taas kokonaan kotiin vauvan ja esikoisen kanssa. Varasin pojalle kuitenkin syksyksi paikan avoimen päiväkodin aamupäiväkerhoon, joka on kaksi kertaa viikossa. Hänellä kun tulee varmaan tylsää muuten, kaverikin tien toiselta puolelta lähtee päiväkotiin loppukesästä. Ja sitten meillä jatkuu muskari, mutta muuten keksitään sitten yhdessä ohjelmaa.

En ole suunnitellut mitään tarkkoja aikatauluja töihin paluun suhteen. Katson miltä tuntuu ja voinko tehdä aluksi töitä vähän vähemmän. Haluan kuitenkin olla lasteni kanssa kotona jos mahdollista niin ainakin siihen saakka kun pienin täyttää 3 vuotta.

Joku harrastus on kyllä sitten hyvä hommata. Otinkin jo jäsenyyden tähän aika lähelle syksyllä avattavaan uuteen " liikunta- ja hyvinvointikekukseen" . Siellä on monipuolinen tuntivalikoima ja tunteja koko päivän + kuntosali ja eniten vaikutti liitymiseeni se, että siellä on ohjattu, ilmainen lapsiparkki, joten ei ole mitään lastenhoitajaongelmia, joihin vedota kun laiskotuttaa.

Mutta, lähdenpä herättelemaan pojua päiväunilta, ettei nuku taas yöuniaan liian myöhäiseksi. Voimia kaikille viimeisille viikoille.

crisantemo 31+2

me ollaan oltu kotona vaan kun mulla on pahat supistukset ja pakko aina päästä lepää jotta supistukset loppuisi ja ne liitoskivut on kamalia ja poltot.

kuopus ei taaskaan ole nukkunut päikkäreitä ja nyt se kyllä huomaa kun kiukuttelee. taitaa myös nuha ja lämpö olla osa syy kiukutteluun.

mut nyt meen taas peppu pesulle jo 3kerta tänään kun kuopus kakkii nyt niin paljon.

mutta mukavaa päivän jatkoo teille kaikille!!

veytä ja mupu 30+2

Tervetuloa mukaan uudet!

Jaahas, taas ois aika pullien! Heh, mulla on viimesen viikon aikana tullu ruoka (makea ennenkaikkea) elämän eliksiiriks, eli en ajattele mitään muuta kuin sitä, että mitähän seuraavaks söis (hyvää...) eilen vetelin laatikon (250g) ranskalaisia pastilleja (vähä niinku alkuruuaks...) ja sitten illalla vielä vienetta-jäätelökakun (KYLLÄ; YKSIN)..

Me suuniteltiin myös aamupäivä pientä remonttia, vaikka rakennettiin tämä talo nelisen vuotta sitten. Taino, oikeastaan ei varsinaista remonttia, kun lähinnä kesken eräsiä hommia loppuun (mm. kodinhoitohuoneeseen lavuaari!!!) ja pientä purkamista (makarista otetaan kaapistot pois, et vauvan sänky mahtuis, en ymmärrä miks ne sinne piti haluta alunperinkään kun meillä on siellä vielä reilun kokonen vaatehuone...) ja olkkariin lisätään vähän yhtä seinäpätkää, että saadaan telkkari toiselle seinälle. Jos joku on suunnittelemassa rakentaa lähivuosina niin, VINKKI: älä tee tupakeittiötä!!! en enää koskaa tekis moista, meille jäi aivan liian pieneks ns. olohuone-osa, tuntuu kuin keittiössä telkkaria katselis ja päivät pitkät samassa huoneessa napottas... lisäks huonekalut eivät ota asettuakseen millään paikoilleen. Me asuttiin (minä olin opiskelija, mies alotteli työelämässä) neljä vuotta 30neliön yksiössä, joten kun suunniteltiin rakennettavaa taloa, niin mikä tahansa tuntui luksukselta niihin olosuhteisiin nähden... että semmonen vuodatus tänään.

No nyt pitää mennä kattomaan kun isäntä rupes kiinnittämään pyykkitelinettä seinälle....

miksu 32+6

SEkoilen jotain tän tietokoneen kanssa.. Äskeinen jäi hiukan lyhyeksi kirjoitukseksi. Laskiaissunnuntai meneillään. Poika ja mies pihalla. Itse en nyt lähtenyt, kun oltiin aamusta koko perhe mäkeä laskemassa ja huomasin, että liukurilla laskeminen ei ehkä ollut kovin järkevää... Tuntui aika kauhealta joka puolella... Nyt sit " lepäilen" sisällä. Meinasin mennä ottamaan päikkärit.

Tänne kuuluu tätä odottelua kuten muillekin. Kivuttomia supistuksia on, muuten ihan suht ok. Nyt on kyllä nivuset taas tosi kipeät. En tiedä miksi. Jotenkin tuntuu, että heti jos autolla ajaa, kipeytyy? En tiedä onko mahdollista vai kuvittelenko? Ajan vähän, joten aina vaan tuntuu, että ajojen jälkeen on seuraavana päivänä kävely niin vaikeeta.

Huomenna on neuvola. En ole taas käynyt 3 viikkoon. Käyttekö muut useammin? Meillä kun on uudelleen synnyttäjä niin pitää jo tietää kaikki jutut. Jaa. Minä kävisin kyllä ihan mielelläni useammin. Mut eihän siellä mitään jutella, joten ehkäpä sitten turhaa. Täällä on kauheasti liikkeellä Noro-virusta ja sen takia esikoinen on päiväkodista pari viikkoa poissa. On tavalllaan 2 pv viikossa hoidossa, mutta peruin nyt ensi viikon, koska ryhmässä niin paljon oksennustautia ja haluaisin edes yrittää välttää sen. Seuraava vk on hiihtoloma-viikko ja silloin oli toive, että ei tuotaisi poikaa hoitoon jos mahdollista. Suurin osa hoitajistakin kun on lomalla ja yhdistelevät ryhmiä. No sopiihan se.

Meillä on edelleen rahahuolia. Tuntuu siltä, että työntekijällä ei ole mitään oikeuksia. Mies on ollut lomautettuna ja nyt joutuukin 2 vk yllättäen töihin, kun pomo haluaa itse lomailla. Jos ei mene, pamahtaa 2 kk karenssi! Pakko siis mennä, vaikka rahallisesti ei tosta hyödy ja taas jatkuu kauhea paperisota! Voi vee. Vauvalle pitäisi ostaa ne vaunut, mutta ei tässä nyt oikein uskalla. Lämmitysöljy tuntui nyt vielä tärkeämmältä tässä tilanteessa... Katotaan vielä jos ne vaunut ostaisi vähän myöhemmin. No, eipä muuta. TAidan lähteä yläkertaan lepäilemään.

t.Hannah81 rv 34+1

p.s Minä en tiedä painonnoususta mitään. Meillä ei ole vaakaa enkä missäänn kylässä käy asiaa kyllä tarkistamassa. Tulee mitä tulee.. Vielä ei ole kauheasti tullut, ehkä se 6-7kg. Olen kyllä alipainoinen, joten sikäli saisi tulla, kun jos ja kun imettää, niin kyllä ne siitä häviää ja pian. Sitten on oma vointi aika huono, jos taas painaa sitä 44kg luokkaa...

Touhotin niin innoissani lukea täällä näitä juttuja niin oma esittelykin jäi kertomatta.

Elikkäs täällä elellään viikkoa 30 + 5, laskettuaika 25. huhtikuuta. Asustellaan miehen kanssa Ylä-Savossa. Ikää minulla on 23 ja miehellä 32. Esikoista odotellaan..joten kaikki on hyvin uutta ja ihmeellistä:)!

mittasin jsut kuopuksen kuumeen kun kiukutteli ja on tulinen niin kuume on nyt sitten täällä 38.

ja nyt ollaan ainakin se 3-4päivää jatkossa sisällä kun kuume on nyt täällä.

tänään on jo 5päivä kun ollaan kotona.

onneksi esikoinen o sen verran iso että voi mennä pihalle yksin tai kavereitten kanssa ja meijän keittiön ikkunasta näkee pihalle.

veytä ja mupu 30+3

p.s. mulla on kieli ihan puutunut.....

Tultiin just pojan kans paikallisesta talvitapahtumasta ja voi että siellä oli kylmä. Kotoa lähtiessä ei ollut pakkasta kuin pari astetta, mutta paikanpäällä oli niin kylmä tuuli, ettei siellä tarentunut olemaan kuin reilun tunnin. No oltiin kyllä jo ennen lähtöä kotipihassa koko aamupäivä, joten ulkoilua on tullut harrastettua niin, että nyt päikkärit maistuu.

Mä oon sairastunut koko viikon. Aluks oli flunssa, jonka perään tuli korvatulehdus(!). Lääkäri epäili tän mun flunssan olevan sitä influenssaa, joka just nyt jyllää täällä päin. Sain sit korvatulehdukseen antibioottikuurin, joka toivottavasti parantais tän flunssankin, mut ainakaan vielä ei ole tapahtunut mitään muutosta. Pitäis tietysti malttaa olla sisällä, mutta kun pari päivää oltiin pojan kans sisällä, niin kyllä jo tänään oli pakko päästä ulos.

Mulla oli viime lääkärineuvolassa (reilu viikko sitten) kohdunkaula lyhentyny 2,5 cm (ennen 3) ja on jo tosi pehmeä. Auennut se ei vielä ollut, joten luulen, että mitään ennenaikaista synnytystä tästä ei silti tule. Varsinkin kun olen ollut kotona, niin supistelutkin ovat olleet melko lieviä. Vauva kyllä varsinkin iltaisin puskee välillä tosi kovasti alaspäin ja vessassa saa juosta jatkuvasti, vaikka mikään pissahätä ei sitten olekaan.

Esikoisesta mulla ei ollut mitään synnytykseen viittaavia tuntemuksia, vasta kuin oikeastaan sinä päivänä kun lähdettiin synnyttämään. Opetetin mieheni kanssa yhden varsankin kärryihin ihan viime viikkoina ennen synnytystä. Esikoinen syntyi 40+6.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, enkä varmaan pakkaakaan kuin vasta lähtöhetkellä. Paperille voisin valmiiksi kirjoittaa listan mitä pitää ottaa mukaan, ettei sitten h-hetkellä unohdu mitään. Vauvanvaatteita en ottanut viimeksikään vielä synnytykseen mukaan, vaan mieheni toi ne sitten kun haki meidät kotiin. Pakkaan ne vaan valmiiksi toiseen kassiin.

Kävin viikolla " vähän" shoppailemassa. Mulle onkin iskenyt kaamea vimma ostaa vaikka mitä. No vauvanvaatteita en ole ostanut kuin muutaman, mutta sisarrattaat mun oli pakko saada, kun lenkkeily lasten kanssa voisi olla muuten vähän hankalaa. Ostin Teutonian Team Alu vaunut, jotka olivatkin lähes ainoat joissa oli reilusti tilaa, myös isommalle sisarukselle (2v). Sitten meidän oli pakko ostaa uusi turvakaukalo, kun entinen ostettiin käytettynä ja on jo aika vanha, eikä se olisi sopinutkaan meidän nykyiseen autoon. Ostin Cracon Logico S:n ja se ainakin vaikutti tosi kätevältä ja turvalliselta. No nyt on suurimmat hankinnat tehty, enää pitää ostaa jotain pientä vaippoja yms, mutta ne taidan ostaa vasta lähempänä la:a.

Kävin kaikki vauvanvaatteet jo läpi ja valitsin vanhoista parhaimmat, jotka äitini halusi välttämättä pestä, joten nyt on vaatteet jo pestynä ja silitettynä. Ne on vielä pahvilaatikossa, lajittelen ne sitten myöhemmin hoitopöydän laatikoihin.

Nyt pitää kyllä mennä hetkeksi sohvalle lepäämään ennenkuin esikoinen herää päikkäreiltä, jospa tää flunssa joskus antaisi periksi.

terv.Joikkuli 34+1

Sama täällä, rasittaa tämä kotona lepäily. Yritin pikkuruisen siivota..mutta heti alkoi kipuilu, joten olempa sitten lötkötellyt sohvan pohjalla:/!

Koottiin eilen miehen kanssa pinnasänky jo huoneen nurkkaan odottamaan:), nyt alkaa olla vimma hankkia kaikkea mahdollista...!

Mulla on tämän viikon aikana nuo yöt alkaneet olla huonoja, hengitystä painaa ja vaavi potkii, energiaa tuntuu olevan!!

Hyvät viikonloput!

Täällä yksi huhtimasu liittyy sairaslomalaisten joukkoon.. Kävin sitten viime keskiviikkona ylimääräisellä lääkärikäynnillä yksityisellä, kun rupesi jo hämäämään nuo tiheät supistukset. Yhtä mittaa mahaa kiristää.. Lääkäri kirjoitti sitten 20pv sairaslomaa..eli yksi päivä välissä töitä ennenkuin virallinen äitiysloma alkaa..!! Huomautin siitä lääkärille, mutta hän vaan sanoi " No, viet sitten kakkua töihin sinä päivänä" joten pitänee totella ;)

Kohdunsuulla ei ollut hälyttäviä muutoksia tapahtunut kuitenkaan, joten sikäli kaikki ok. Liikkua saa ja pitääkin, mutta pitää jättää väliin suursiivoukset ja lastenhuoneremontit (joka meillä juuri käynnissä- mutta mieshän siellä raataa kuitenkin ;) )

Lepo tekee kyllä hyvää, tänäänkin on supistellut tosi paljon siitä huolimatta :/ Muutenkin huomaan miten " raihnainen" olen verrattuna esikoisen odotusaikaan, silloin kun ei juuri mitään kremppaa ollut. Turvotusta vaan, mutta silloin olikin oikea hellekesä.. Nyt on sitten kremppaa sitäkin enemmän; raskausajan diabetes (onneksi melko lievä- ruokavaliohoito riittää), liitoskipuja, nämä yhtämittaiset supistukset, selkäsärkyä ja lonkkakipuja varsinkin öisin ettei saa nukuttua, kohtu tuntuu tunkeutuvan pian kurkkuun asti, on niin ylhäällä ja painaa jne... Olen selvästikin jo liian vanha ;D Mutta kaipa tämä tästä, pääasia tosiaan että vauvalla kaikki hyvin.

Esikoisen vauvanvaatteita tongin jo vähän, mutten vielä ole pessyt. Kauhea hinku olisi kyllä ostaa jotain uuttakin, ja varmaan niin teenkin. Uudet vaunut olisivat myös ihanat, mutta kyllä se nyt on niin että nuo vanhat (ja käytettynä ostetut..) saavat luvan kelvata. Ellei lottovoittoa tule ;)

Eiköhän tämä tästä, kotona kölliessä..

Onko teillä muilla sairaslomalaisilla muuten mahdolliset esikoiset kotona vai hoidossa..? Meidän tyttö nyt n.3v7kk jatkaa tarhassa, ei levosta tule kyllä muuten mitään.. Lyhyempiä päiviä, ja ainakin yksi vapaapäivä viikolla kyllä, mutta muuten saa jatkaa, kun viihtyykin siellä hyvin.

Arka aihe tämäkin tuntuu olevan, mutta ajatuksena myös että esikoinen sitten vauvan syntymän jälkeenkin jatkaa hoidossa 2-3pv/viikko. Tuntuu meillä parhaimmalta ratkaisulta ainakin tällä hetkellä.

Mukavaa viikonloppua vaan kaikille huhtimasuille! :)

täällä velloo kaamea mahatauti. yön oon valvonu kun pienin on oksentanut,nyt sitten pesukone pyörinyt koko päivän kun pitää pestä kaikki petivaatteet ja matto.

tulipa luettua tuota maaliskuun pinoa ja olipas siellä yhdelle äipälle käynyt tosi surullisesti kun istukka oli irronnut ja vauva kuollu,omakin henki oli hällä mennä:(.tuli vaan mieleen että mitään ei pitäis pitää itsestään selvyytenä. kyllä sitä saa olla onnellinen kunhan saa vauvan " ehjänä" syliin.

nyt poistun takavasemmalle ja kirjoittelen kun mieli pirteämpi ja porukka terveenä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat