Vierailija

Kotitöistä teen sen minkä ehtii lastenhoidon lomassa, muu saa jäädä.

Haukkukaa vain laiskaksi: olen oikein hymyssäsuin sitten laiska ja mukava äiti lapsilleni - mieluummin kuin kireä kotiperfektionisti. SItten kun palaan töihin, puurran siellä taas sata lasissa.

Sivut

Kommentit (34)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Koska hereilläolo aika menee ulkoillessa ym leikeissä. Toki silloinkin jotain kotihommia teen, mutta mielummin sitten kun saa tehdä rauhassa ilman että kokoajan itkee pieni puntissa kiinni.

Monesti teen lasten nukahdettua sellaisen pika-paikat-kuntoon-kierroksen. Tiskit ja pyykit koneisiin ja/tai pois, tavarat muuten järjestykseen ja mahdolisesti imurointi. Usein nuo sujuvat nopeasti, sillä järjestelen näitä ihan siinä lasten kanssa touhuamisen lomassa. Sitten saan oman lepohetken, kahvittelen, otan torkut, katson tv:tä, istun tietokoneella, jouruan puhelimessa, neulon, piirrän, luen tms. mitä nyt ikinä sattuu huvittamaan.

Ja jos 2,5 v joskus satunnaisesti nukkuu niin en tee silloinkaan vaan yleensä lasten kanssa yhessä tai samalla kun touhuavat muuta.

Mutta vauvoina nukkuivat 3-5 h päikkäreitä, joten tulihan siinä kotiöitäkin tehtyä... Ja ne kaudet kun vauvat roikkui mussa niin etten saanut mitään tehtyä niin tietty tein sit kun nukkuivat (jollen sit itse nukkunut kans).

Mä olen niitä ihmisiä, jotka tarvitsevat säännölliset 8-9 tunnin yöunet pysyäkseen toimintakuntoisina. Lapsi taas on aina ollut vähäuninen. Eli yöksi ollaan menty samaan aikaan nukkumaan ja aamulla herätään samaan aikaan. Päikkärit oli mun ainoa oma hetki, kun lapsi oli pienempi. Ei mitenkään yllättänyt, että lapsi lopetti päikkäreiden nukkumisen vähän päälle 2-vuotiaana. :/

Btw tuolle yhdelle provolle, mulle ainakin kotiäitiys ON 24h/pvässä homma, kun mies on reissuhommissa, vain viikonloput kotona. :)

esim pakkaan postitettavia ja luen ja vastaan työmeileihin ja hoidan muitakin virallisia puheluita. jos jää sen jälkeen aikaa, lukasen jotain vähemmän hydyllistä, kuten jotain lehteä/tätä palstaa..

Useimmiten otan itsekin pienet torkut lasten päiväuniaikaan. Öisin en saa tarpeeksi unta. Herättyäni jumppaan, keitän kahvit ja luen kirjaa tai tsekkaan sähköpostit. Kaikki edellämainitut (kahvia ehkä lukuunottamatta) henkisen ja fyysisen hyvinvointini kannalta tärkeitä.

Hoidan lapsia ja kotia aamusta iltaan ja joskus yölläkin. (lapsia siis) Olen lepotaukoni ansainnut.

Enkä tee iltaisinkaan, kun lapset ovat menneet nukkumaan.

Tietty tilanne oli vähän eri silloin, kun talossa oli kaksi ihan pientä lasta. Heti kun pystyi ´palaamaan periaatteeseeni, niin palasin.

Esikoinen ei nuku päikkäreitä, joten hän katsoo sinä aikana piirrettyjä kun minä laitan ruokaa, siivoan (välillä siivotaan myös yhdessä), tiskaan yms...

joa vauva valvottanut,nukun samaan aikaan hänen kanssaaan päikkärit. Jos pirteä ja energinen olo,teen ruokaa,leivon,siivoilen.

Joskus nimittäin olen kiukkuinen ihan vaan siksi jos huusholli mullinmallin eli pyrin edes jonkinlaisen siisteyden ylläpitämään rutiinilla eikä kotityöt yleensäkään tunnu vastenmielisiltä,ne on mulle juttuja jotka nyt vaan on tehtävä.

Tänään valmistelin päivällistä, leivoin laskiaispullat ja ripustin pyykkejä kuivumaan. Silti ehdin myös juoda kahvit rauhassa ja surffata netissä!

Pöydän voin siivota ja ehkä jonkun koneellisen pyykkiä heittää pyörimään, mutta muuten päiväuniaika on tasan mun omaani. Eikä mies valita. Ei sekään niitä mun tekemättä jättämiä hommia tee. Vien lapseni silloin tällöin mummolle hoitoon ja silloin siivoan. Muut kotihommat teen lapseni hereillä ollessa, vaikkei se kieltämättä niin mukavaa olekaan, kun toinen roikkuu koko ajan lahkeessa kiinni. Mutta päivittäinen pari tuntia ihka omaa aikaa saa mut paremmalle tuulelle ja sehän on tosi tärkeää :-).

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat