Vierailija

Meillä 3 lasta ja olen ihan kahden vaiheilla " teenkö" vielä neljännen.

Miehellä ei mitään sitä vastaan, mutta olen kotiäitinä nyt viidettä vuotta ja pelkään saanko edes tämän ajan jälkeen enää mistään töitä vai olenko ihan jo ' syrjäytynyt' . Uusi vauva toisi kotivuosia vielä lisää...

Tiedän myös, että jos en " tee" lasta parin vuoden sisällä, en sitten enää ikinä. Välillä ajattelen (kun lapset oikein kiukkuaa ym mukavaa) ettei ikinä enää, ihanaa kun kasvavat ja sitten kuitenkin toisinaan tulee ajatus, kuinka ihana sellainen tuhiseva käärö olisi =)

Kommentit (14)

Varmaan alan myös kolmannen lapsen jälkeen pohtimaan asiaa... Tosin mieskin taitaa pistää siinä vaiheessa jarrua. Mutta kai sitä täytyy vaan miettiä, että mikä sulle on loppujen lopuksi tärkeää? Laitat vaikka vanhalla kunnon plussa-miinus-menetelmällä asioiden eri puolet paperille.

Ammatillisesti ajatellen, jos haluat jatkossa työllistyä juuri siihen ammattiin ja sille alalle, jossa olet ennen lapsia ollut, työnsaanti on rajattua, ja siinä voi olla vaikeuksia. Jos haluat vaan työllistyä ylipäätään johonkin, niin eiköhän sitä aina jotain löydy. Vaatimustaso siis rajoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Työnantajat tuskin odottavat sun hankkivan lisää lapsia, joten enemmänkin joudut vastailemaan kysymyksiin, kuinka lastenhoidon järjestät lasten sairastaessa yms. Voithan olla töissä vaikka vuoden ja sitten hankkia vielä neljännen, jos siihen ratkaisuun päädyt. Näin pysyt paremmin työmarkkinoillakin.

Työpaikka odottamassa?

Mua ei neljännessä arveluta mikään muu kuin se, että jos olen sit ollut ainakin 7v kotona, huoliiko minua kukaan enää töihin? Ex-kotiäidit ei varmaan ole ihan pop työmarkkinoilla... Vaikka kyllä mulle kelpaisi ehkä työ kuin työ, ainakin aluksi. Kunhan saisi palkkaa tekemästään työstä :)

ap

Vierailija:

Lainaus:

Toi nyt on ihan älytön syy tehdä lapsi: " tulisi lisää kotiäitivuosia" .

Siis tarkoitin sitä, että jos meille vielä neljäs suotaisiin niin olisiko se negatiivista työnsaannin suhteen? Olenhan ollut jo nyt kotona 4v...

ap

Toi nyt on ihan älytön syy tehdä lapsi: " tulisi lisää kotiäitivuosia" .

Mulle riittää kaksi lasta, perfektionistina haluan panostaa lapsiini. Jos olisi 4 tai enemmän, tuntuisi kokoajan, että laiminlöisin jotakuta lapsista.

Niin, miksei töihin vähäksi aikaa... Mutta toisaalta haluaisin kaikki mahdolliset lapset ihan peräkkäin ja sitten voisin keskittyä työhön (jos sellasien joskus löydän...). Eikä tarviis vastailla työnantajan kysymyksiin lapsista/raskauksista :(

ap

Meillä on kaksi lasta ja molemmat on ollut " pakko" saada. Ja kolmannenkin haluan. En tiedä miltä tuntuu sen jälkeen. Kolmatta ei kuitenkaan aleta yrittämään ihan lähivuosina.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat