Vierailija

Klo: 17.00 meillä on tarjota teille 6-7h jono. Näin Vantaalla. Jipii...ei kyl jääty jonottamaan.

Kommentit (12)

Näin on ainakin minulle sanottu aika monta krt helsinkiläisellä terveysasemallamme. Että odota iltaan ja mene 39-asteen kuumeessa olevan lapsen kanssa päivystykseen, meillä ei ole täksi päiväksi yhtään ainoaa lääkärinaikaa!

Jotain on järjestelmässä vialla ja pahasti.

Eilenkin mieheni pääsi reilun tunnin odotuksen jälkeen pois ja oli kuitenkin vain poskiontelontulehduksen takia siellä.

Nythän peijaksessa on se päivystys muuttanut hieman muotoaan, eli klo.22.00 asti käynti on vanhan terveyskeskuksen tiloissa, josta sitten siirrytään sinne ensiapupolille..Mutta kyllä ne siellä parhaansa tekee että potilaat saadaan hoidettua, työntekijöitä vaan ei ole tarpeeksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta en kuvittele, että " muutama kymppi" on kaikille pikkuraha. Meillä onneksi on varaa käyttää yksityistä, mutta likimainkaan kaikilla ei ole.

Ja ihan periaatteen vuoksi - koska maksan korkeita veroja - kysyn aina ensin aikaa terveysasemalta. Meillä on sitä paitsi erinomainen omalääkäri, joka vain valitettavasti on osa-aikaeläkkeellä jo, ja siksi aikoja on tosi vaikea saada.

Ps: jos lapsia on useita, ja jokukin heistä taipuvainen saamaan flunssista jälkitauteina antibioottia vaativia infektioita, niin muutama kymppi kuluu todella monta krt talvessa...

Mutta Peijaksessa itse työskennelleenä tiedän, että siellä em. asiakkaat on tosi iso ongelma. Alimitoitettuja on varmaan kaikki terveyskeskukset ja päivystykset, vaan nämä asiathan kiinnostavat vain vaaleihin asti...

Minunkin fiksu mieheni oli viime sunnuntaina lähdössä päivystykseen FLUNSSAN takia. Onneksi sain estettyä ja meni maanantaina työterveyshuoltoon.

että siellä istuu kaiken maailman reseptinuusijat ja lääkityksiä kärkkyvät narkkarit viemässä henkilökunnan aikaa. Mun mielestä päivystyksestä sais käännyttää kaikki väärällä asialla olijat, eikä ottaa niitä säälistä edes jonottamaan.

on myös jonotettu tuo seitsemän tuntia, vaikka narkkarit ja muut nistit puuttuivat jonosta! Syynä se, että päivystystä hoitaa vain yksi ainoa lekuri, joka joutuu välillä hyppäämään myös sairaalan puolella. Törkeää istuttaa sairaita ihmisiä tuntitolkulla " otilla" - systeemi kehittelyn alle!

meillä ei jonoja tunneta! Monesti lapsen kanssa joutunut istumaan peräti puolituntia pisimmillään.. :) voittaa kyllä isojen kaupunkien päivystykset mennen tullen.. Ja mainitaan vielä että kyseessä on ollut korvatulehdus ettei edes akuutti vaiva!

mä ainakin teen niin että ilmoitan itseni (lapseni) jonoon päivystykseen, vilkaisen pikaisesti jonon pituuden (n 4potilasta/tunti) ja menen kotiin. Tulen sitten kun on lähes oma vuoroni tai saatan soittaa kotoota, että vieläköhän on monta ennen meitä.

Todellakin kipeen lapsen kanssa on kivempi odottaa kotona saati sitten että joudun vielä raahaamaan 2 tervettä siskoa mukana vain siitä syystä ettei isä ole kotona.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat